Skip to main content

Recomandare IAB: reclame neagresive și cât mai puțin invazive. Principiile unui program internațional de reglementare în publicitatea digitală

 
Recomandare IAB: reclame neagresive și cât mai puțin invazive. Principiile unui program internațional de reglementare în publicitatea digitală
internet

Publicitatea online trebuie să fie eficientă, dar cât mai puțin agresivă și invazivă. Este unul dintre principiile unui program internațional de autoreglementare în publicitatea digitală. Un alt principiu: reclamele online să influențeze cât mai puțin încărcarea site-urilor.

Publicitate

Principiile sunt incluse în programul L.E.A.N. Ads, prescurtarea de la Light, Encrypted, Ad choice supported si Non-invasive ads. Programul a fost lansat azi, la nivel global, de agIAB Tech Lab, parte a IAB US și cuprinde o serie de principii care vor sta la baza următoarelor seturi de standarde și recomandări pentru întregul circuit al publicității digitale, inclusiv pentru piața locală.

Cele patru principii L.E.A.N

  • Light - vehiculele de publicitate online trebuie să aibă un impact minim asupra încărcării site-urilor
  • Encrypted - toate conexiunile semnificative din cadrul proceselor de livrare a elementelor de publicitate online trebuie să fie securizate pentru a nu permite interceptări sau parazitari cu elemente rău-voitoare
  • Ad Choice supported- toate vehiculele ar trebui să fie incluse în programe care să le permită utilizatorilor să-și exprime opțiuni punctuale legate de elemente de publicitatea online
  • Non- invasive ads - vehiculele de publicitate online ar trebui să poată să maximizeze performanțele minimizând agresivitatea/invazivitatea în mediile online.

IAB Romania a participat la discutiile privind lansarea acestor principii la conferinta IAB Global Summit derulata intre 30 septembrie si 1 octombrie la New York, prin Ionut Oprea, presedintele asociatiei.

"Setul de principii LEAN Ads nu își propune să înlocuiască standardele existente în prezent în publicitate, standarde pe care toate companiile membre, ba chiar și unele companii non-membre le respectă și cu ajutorul cărora utilizatorii accesează în prezent conținutul tuturor site-urilor care și-au asumat respectarea lor", se arată într-un comunicat de presă al IAB România.

Printre zonele care necesită o revizuire, în viziunea reprezentanților IAB Tech Lab, se mai numără și principii general valabile, precum volumul ad-urilor de pe pagina și măsurarea vizualizărilor efective, dar și segmente specializate, precum retargetingul, care necesită și limitări de frecvență, precum și asigurarea ca userul este vizat în mod corespunzător înainte, si niciodata după ce a facut o achiziție.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu