Skip to main content

Dragoş Stanca: Primii doi clienţi care au aderat la publicitatea etică: Banca Transilvania şi BCR. Câţi bani au investit? Cum merge proiectul Ethical Media Alliance

 
Dragoş Stanca: Primii doi clienţi care au aderat la publicitatea etică: Banca Transilvania şi BCR. Câţi bani au investit? Cum merge proiectul Ethical Media Alliance

Două bănci au fost de acord să intre în Ethical Media Alliance, un proiect în care reclamele se duc către zone "curate". Adică publicitate pe bază de calitate, în primul rând, nu pe numârul de clickuri. 

Publicitate

Cei doi clienţi sunt Banca Transilvania şi BCR, a declarat la Interviruile Paginademedia Dragoş Stanca, iniţiatorul proiectului Ethical Media Alliance.

Dragoş Stanca:

"Din fericire, avem deja doi clienţi care au început să testeze sistemul, doi clienţi importanţi, şi anume Banca Comercială Română, care după volumul investit este prima în acest moment şi Banca Transilvania"

Ce e foarte important este că aceste campanii sunt asumate. Banca Transilvania spune: Drumul greu este când faci jurnalism de interes public, chiar când algoritmii cer altceva. BCR spune, în aceste aduri, că Susţine educaţia financiară şi informaţia de interes public.

Sumele nu sunt mari, dar este un început.

"Nu e niciun secret, am adus redacţiilor undeva la peste 30.000 de euro prin aceste campanii. Nu e mult, nu e nici puţin, este o sumă care să asigure supravieţuirea unor redacţii", a detaliat Stanca.

Proiectul Ethical Media Alliance îşi propune să atragă bugete de publicitate pe criterii de calitate şi de valoare, dincolo de cifre:

"Oamenii de comunicare responsabili, când sunt puşi în faţa evidenţei, a cifrelor, a datelor statistice care arată prăbuşirea încrederii în presă, a faptului că deja nu se mai consumă de fapt ştiri care ajută la informarea noastră într-în vederea unui unui unui vot educat, nu au cum să nu spună "da, domnule, hai să luăm 1% din bugete şi să le dăm aici." Vorbim de 1%, adică 7 milioane de euro. Asta înseamnă cinci proiecte Recorder sau 20 de pressone!", argumentează Dragoş Stanca.

"Dacă ne luăm doar după cifre, un strat-up jurnalistic nu are cum să livreze cantităţile pe care le vor clienţii. Dar toata reteaua livreaza la nivel lunar chiar si cifre competitive. Nu doar materiale de interes public. Pentru ei, aceşti 1% ar face diferenţa", a completat Stanca."Ce oferim clienţilor: în primul rând asocierea cu proiecte foarte curate", a mai spus iniţiatorul Ethical Media Alliance.

Planurile pentru 2024:

Dragoş Stanca: "Eu sper că vom atinge un volum mediu de 100.000 euro pe lună anul acesta. Dacă nu vom reuşi să facem asta, înseamnă că piaţa, nu are nicio preocupare în această direcţie şi probabil că va trebui să ne uităm către alte soluţii. Sau să adăugăm şi alte soluţii, pentru că asta nu e singura."

VIDEO. Dragoş Stanca: BT şi BCR, primii clienţi care au intrat în proiectul de reclame etice

Cum arată primele campanii BCR şi Banca Transilvania pe criterii etice:

VEZI interviul INTEGRAL cu Dragoş Stanca, aici: Mai e loc şi de etică? Cenzura online, deepfake, banii de la partide, printre subiecte

Editare video realizată de Paula Stoica, studentă la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării - Master Producţie Multimedia şi Audio-Video

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus