Skip to main content

INTERVIU (2) Sorin Alexandrescu, şeful Antenei 1: Buletinul de ştiri al Antenei 1 nu este un copy/paste al celui de la Pro TV

 

sorin-alexandrescu-3Formatul va fi punctul forte al noului Observator, susţine Sorin Alexandrescu, directorul executiv al Antenei 1. În ce priveşte Observatorul de până acum, Alexandrescu spune categoric că "buletinul de ştiri al Antena 1 nu este un copy/paste al buletinului de ştiri de la Pro TV."

Publicitate

Alexandrescu:

„Accentele pe care le punem noi în aşa-numitul model de business tabloidizat sunt destul de relative.”

În partea a doua a interviului, Sorin Alexandrescu vorbeşte de diferenţele dintre Antena 1 şi Pro TV, despre rolul lui Gheorghe Voicu, redactor şef al Observatorului, despre politica de vânzări, dar şi despre relaţia cu Dan Matiescu.

Iată partea a doua a interviului:

Petrişor Obae: Ce se întâmplă cu Observatorul?
Sorin Alexandrescu
: Nevoia de schimbare a Observatorului vine dintr-o realitate a vieţii. În momentul de faţă, dacă ne uităm la formatele buletinelor de ştiri care există pe tot spectrul TV, vedem o anumită uniformizare şi cred că cel mai bun moment ca noi să facem o repoziţionare şi o abordare mult mai diferită a consumatorului. Când spun asta, mă refer, în principal, la faptul că modelul actual, care e promovat - nu mă refer neapărat la Observator, ci la toată zona de ştiri din piaţa - e acela prin care dramatizarea este vectorul principal.

Mai concret?
Cred că ceea ce se întâmplă în momentul de faţă scoate în evidenţă o singură secvenţă, aceea a senzaţionalului din ştire, acea porţiune care practic aduce şocul pe care ştirea îl transpune la nivelul consumatorului.

Nu este adevărat, totuşi, că acest model, care promovează dramatizarea, este şi cel care a vândut? Nu din acest motiv Antena 1 a ales acest format, pentru că ProTV dramatizând a reuşit să câştige audienţă?
Eu cred că nu e vorba de faptul că Antena 1 a copiat un model de business de la Pro TV pentru că, practic, buletinul de ştiri al Antena 1 nu este un copy/paste al buletinului de ştiri de la Pro TV. Accentele pe care le punem noi în aşa-numitul model de business tabloidizat sunt destul de relative. Există în abordarea pe care o avem noi o anumită componentă destul de aproape de ceea ce vom face odată cu schimbarea modului în care prezentăm ştirile. Şi cred, încă o dată, că important este ceea ce îşi doreşte consumatorul pentru că ceea ce vinzi, de foarte multe ori, înseamnă şi relevanţa pe care o are produsul pe care îl prezinţi consumatorului şi nu doar impactul sau senzaţionalul din ştire.

Dar aţi tras linie şi să vedeţi cât ratind faceţi cu actualul format ?
Cu siguranţă că avem nişte analize pe care le facem zilnic vizavi de performanţele buletinelor de ştiri. Ştim exact unde stăm, dar mai ştim foarte bine că pentru a fi relevant trebuie să avem o poziţionare foarte clară şi cred că această poziţionare pe care noi am setat-o în strategia pe care o avem este cea mai bună şi cea mai relevantă pentru telespectator.

Antena1 a încercat, dar n-a reuşit să copieze la acelaşi nivel Pro TV-ul şi atunci v-aţi spus că trebuie să faceţi altceva?
E nu m-aş exprima în sensul în care noi am copiat Pro TV-ul.

S-a inspirat, nu neapărat copiat.
Nici măcar atât, am putea să spunem că există un anumit transfer de nou dintre televiziunea noastră de ştiri şi Antena 1, dar nu cred că există sub nicio formă o tendinţă de a copia ceea ce se întâmplă pe Pro TV. Pro TV e un model de business foarte diferit de ceea ce avem noi şi sunt două entităţi care au într-o anumită manieră bazine de consumatori care probabil că se întâlnesc într-un anumit punct, dar cred că fundamental avem nişte diferenţe semnificative.

Gică Voicu este în momentul de faţă parte din toată strategia pe care o avem cu relansarea

Acum vreo şase luni venea la Observator Gică Voicu, schimbând mult mai vizibil faţa Observatorului către zona de senzaţional şi dramatizare. În aceste şase luni, nu a mers această abordare?
De la momentul la care Gică Voicu s-a alăturat echipei Observatorului, lucrurile au mers foarte bine. Gică a adus extrem de multe lucruri importante atât în compoziţia ştirilor cât şi în modul în care acestea sunt prezentate şi n-am putea spune că Gică Voicu a venit la momentul respectiv cu o reţetă de model de business care funcţiona.

Gică Voicu a venit cu anumite idei şi cu o anumită strategie care practic a venit să completeze ceea ce exista la Observator în momentul respectiv. Acesta este şi motivul pentru care Gică Voicu este în momentul de faţă parte din toată strategia pe care o avem cu relansarea.

Aceste luni, în care s-a pus accent pe dramatizare şi tabloid, nu au mers ca formulă?
Nu pot să sun că accentele s-au pus pe dramatizare şi tabloidizare. Eu nu cred că s-a întâmplat lucrul ăsta.

Aşa se vede, ca telespectator.
Depinde foarte mult cum ne uităm la formatele existente pe piaţă pentru că, dat fiind faptul că există o anumită uniformizare ai o tendinţă naturală să crezi că tot ceea ce se întâmplă este la fel. Ai o tendinţă naturală pentru că, în general, telespectatorii au tendinţa naturală de zapping. Şi în momentul în care ştirile noastre sunt în efect, mă refer în general la respectivul interval orar, cu siguranţă că la un moment dat se caută senzaţionalul din celălalt canal şi probabil că impresia este asta, în mod efectiv şi realist, noi n-am urmărit să copiem ceva sau să împingem foarte tare într-o anumită direcţie.

Dar cum este audienţa Observatorului de acum, faţă de audienţa Observatorului de acum şase luni?
Din punct de vedere al contentului, structura Observatorului s-a îmbunătăţit.

Din punct de vedere al audienţei?
Şi din punct de vedere al audienţei.

Este mai mare audienţa de acum faţă de cea de atunci?
În momentul ăsta, pe target-ul pe care este setată staţia, este mult mai mare.

Bun, acum se merge pe un format mai puţin senzaţional cu un om care este setat pe senzaţional. Cum credeţi că se vor potrivi cele două lucruri?
Eu cred că este important să facem o diferenţiere între persoană şi sistem. Eu cred că este foarte important să facem o diferenţiere între persoană strategie şi sistem pentru că tot acest format pe care îl vom lansa va face parte dintr-o strategie care a fost definită într-un sistem în care Gică Voicu reprezintă partea de coordonare a schimbării.

Pe 2010 avem un start foarte bun

Putem vorbi despre rezultatele Antenei 1 pe 2009? Din punct de vedere financiar, cum a terminat Antena1 anul 2009 şi ce-şi propune pe 2010?
Antena 1 a terminat 2009 seminificativ peste media pieţei. Aşa cum ştiţi, piaţa în 2009 a înregistrat un recul destul de important. Practic, noi am demonstrat faptul că noi putem să performăm împotriva trendului, într-o anumită manieră. Odată lucrurile au fost foarte evidente din punctul de vedere al cotelor de audienţă 22% este un paramentru foarte important. Din punct de vedere al veniturilor, lucrurile au stat destul de bine, practic noi nu am înregistrat o scădere a veniturilor liniar la nivelul pieţei şi am reuşit să amortizăm o parte din acest recul.

Faţă de anul trecut, cum sunt previzionate încasările pe anul 2010?
Pe 2010 avem un start foarte bun.

Ce stă la baza acestui start, s-a mai dezmorţit piaţa?
Avem un model de business fundamental diferit. La sfârşitul anului trecut, am decis să internalizăm vânzările, începând cu luna ianuarie. Structura a fost finalizată. Modul în care această structură abordează piaţa cu o strategie foarte diferită faţă de ceea ce se întâmpla cu structura anterioară. Există o apropiere mult mai evidentă faţă de nevoile pe care le au clienţii.

Asta ce înseamnă, preţuri mai mici?
S-ar putea ca în anumite cazuri să reprezinte şi preţuri mai mici. În momentul de faţă sunt o evidenţă şi cred că cel mai important lucru este să poţi să ajungi să creezi echilibru între ceea ce îşi doreşte clientul şi ceea ce poţi să îi oferi.

Responsabilitatea mea este operaţionalul la nivelul staţiei, responsabilitatea colegului meu Dan Matiescu este financiară

dan-matiescu-21Despre ce altfel de apropieri mai este vorba?
Cred că este vorba de o anumită zonă în care noi înainte nu am păşit atât de adânc şi aici mă refer la complexitatea nevoilor pe care le are clientul. Pentru că, practic, vânzarea spaţiului TV nu înseamnă numai vânzarea de GRP-uri, vânzarea spaţiului TV înseamnă foarte multe proiecte speciale .

Vânzarea spaţiilor speciale înseamnă foarte mult din transferul valorilor pe care le are un brand cu o anumită parte din conţinut, respectiv o anumită parte din emisiune. Vânzarea spaţiului TV înseamnă foarte mult din suprapunerea valorilor staţiilor pe valorile pe care le au brandurile clienţilor noştri şi cred că aici noi nu am făcut foarte mulţi paşi înainte.

Sunteţi Director executiv Antena1, pe aceaşi poziţie era înainte şi Dan Matiescu. Cum vă împărţiţi poziţia cu Dan Matiescu?
Această poziţie nu a exista niciodată la Antena 1. Iar din punctul de vedere al faptului cum ne împărţim atribuţiile, este foarte simplu. Responsabilitatea mea este operaţionalul la nivelul staţiei, responsabilitatea colegului meu Dan Matiescu este financiară.

Responsabilitatea la nivel de staţie nu presupune şi responsabilitatea financiară?
Depinde unde punem accentele, responsabilitatea operaţională are şi o componentă financiară , responsabilitatea financiară, de multe ori, nu are şi o componentă operaţională.

Deci, practic, aţi preluat atribuţiile de conducere ale lui Dan Matiescu?
Da.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • adica nici un raspuns la nici o intrebare...si mai da si cu barda in "vectorul de imagine" mircea radu, adica ala care-i aduce banu'; trebuie, intr-adevar, sa stii lucruri pentru banii pe care i-ai pacalit pe cate unii sa ti-i donezed, domnu' stie ca daca nu zici nimic, nu prea ai cum sa gresesti
  • "Dar ați tras linie și să vedeţi cât ratind faceţi cu actualul format ?"
    in afara de PRO TV, nu am stomac sa suport alte jurnale.
  • Eu ma asteptam sa-l intrebi pe Alexandrescu daca a fost adus pe functie pt a pregati cu consilieri sau nu de afara vinderea Antenei asa cum se aude !
    "specilaist in exituri " parca asa i se spune..avand in vedere ca sub el s-a facut in trecut fuziunea Kandia cu Excelent și tot el a coordonat vânzarea lor către celebra firma in lume Cadbury..tranzactie in valoare de 100 de milioane de euro
    Deci asteptam altfel de intrebari !
  • 1.citind raspunsurile aluzivo-evazive(interviu in 2 parti ?!)ale dlui Alexandrescu observ ca da acelasi raspuns, citez aproximativ : " avem un model de business diferit" si cand se pune problema comparatiei cu stirile pro tv si cand se pune problema stransului de bani din piatza.pai unde e logica ?
    2. ne mai spune dl Alexandrescu de aparitia in premiera , o data cu domnia sa , a functiei de director executiv in ANTENA 1.pai nu prea e asa : prin 2003 sau 2004 un domn care raspunde la numele de Sorin Enache avea trecuta pe cartea de vizita fix titulatura asta... ma rog, la vremea respectiva, dl Alexandrescu avea, gratie bugetelor de publicitate pe care le administra alte contacte, alte beneficii si alt model de business cu Antena 1...:-)
  • Cred ca nu stie, de-aia nu raspunde. Omul e parte din programul de schimbari si restructurari la norma, impus de consultantii care s-au pus sa decimeze profitul lui Voiculescu.
    In al doilea rand, grupul trebuie sa nu mai promoveze presedinti dupa principiul ereditatii. Nu e obligatoriu sa se priceapa si fiica daca se pricepe tatal...
    Stiti cum se spune, noi sa fim sanatosi ca noroc vad ca avem.
  • daca noul format va pune accent pe relevanta si nu pe senzational (si acela discutabil)... categoric nu poate fi vorba de copy-paste dupa pro :-).
  • ametitor! practic omul nu raspunde la nici o intrebare. sper din suflet ca interviul a fost postat ca o ironie nu ptr valoarea informatiei. as fi vrut sa stiu ce se intimpla cu jurnalul zaharestilor, astia au o mare problema de editare, inclusiv mari probleme gramataicale. schimbati producatorii, nu prezentatorii, ca e oribil ce se intimpla la stiri pe antena
  • astept cu interes relavanta prezentei saptamanale a lui piedone de la 4 in observatorul de la 7 ....
    dom'petrisor ,va stiam mai incisiv, chiar asa nicio intrebare despre alienarea politica a Observatorului ? sau n-are relevanta pt cititorii blogului tau ?
  • Bai, nene, omul asta stie de toate, se vede ca a citit mult. Dar cel mai mult mi-a placut partea cu valorile transferabile brandurilor. Ma intreb si eu, daca ei tot fac rebranding-uri, repozitionari si nu se regasesc deloc, ce valori vor sa transmita? Test de fidelitate? Bingo? Ai?

    Sa fim seriosi. Oamenii astia nu pot fi lideri in piata asta nici daca le dai un Ocean de variante si posibilitati. Sunt niste optzecisti in anul 2010.
  • Bey dar ce treaba are cu ce s-a ocupat omu' inainte? ce mai ridicati atit pro-ul ala in slavi? cine se mai uita la el? huh? poate astia de le-au interzis iarba prin cofetarii. N-am vazut asa ceva. Daca stie business stie business indiferent ca vinde ciorapi sau macarale.
  • Un interviu interesant , domnul Alexandrescu e un tip interesant.
    .. din cate am auzit nu oricine ajunge in functii de conducere la Voiculescu ..omul stie sa-si aleaga oamenii .
  • omu' suna profi...pina la urma, avem nevoie de manageri adevarati in media...
  • Felicitari pentru noile schimbari...intr-adevar pare o alegere buna
  • Copy-paste Antena 1 dupa Pro tv :)))? Sa fim seriosi! Nu ar fi cu putinta ptr simplul motiv ca Observatorul Antenei a avut intotdeauna personalitatea sa distincta inca de pe vremea cand se ocupa Turlea de el. Si asa a ramas de-a lungul anilor, un buletin de stiri dinamic, interesant, care nu degeaba a fost premiat de atatea ori in acesti multi ani de existenta.

Trimite un comentariu

sus