Skip to main content

WPP este cel mai important grup de comunicare din lume după ce a detronat Omnicom

 

ACTUALIZARE: WPP a economisit 50 de milioane de lire sterline după ce, în 2008Sir Martin Sorell, fondatorul companiei, a mutat sediul oficial în Irlanda. De unde a venit economia, citeşte la sfârşitul articolului.

Publicitate

Grupul britanic de comunicare WPP a devenit numărul unu la nivel mondial, după venitul obţinut în 2009, reiese din raportul de activitate pe 2009, publicat de companie.

Compania care deţine agenţiile Ogilvy & Mather, Young & Rubicam şi JWT a devansat grupul american Omnicom prin venitul obţinut  în 2009, în valoare de aproximativ 15,5 miliarde de dolari (8,6 miliarde de lire sterline).

Clasamentul final al grupurilor de publicitate după veniturile obţinute în 2009:

  1. WPP -Marea Britanie (15,5 miliarde de dolari)
  2. Omnicom- SUA (11,7 miliarde de dolari)
  3. Publicis- Franţa ( 6,9 miliarde de dolari)
  4. Interpublic-SUA (6,03 miliarde dolari)

WPP a înregistrat o scădere a profitului de 16%, ajungând astfel în 2009 la un câştig de aproximativ 1,4 miliarde de dolari (812milioane de lire sterline), informează Brand Republic, care citează datele oficiale publicate de companie.

Anul 2009 a fost unul extreme de dificil şi pentru WPP, care a fost nevoit să restructureze 12% din personalul întregii companii, care deţine agenţii în toată lumea.

Martin Sorrell, directorul executiv al companiei WPP:

"Veniturile companiei vor creşte anul acesta datorită evenimentelor sportive, precum Jocurile Olimpice de la Vancouver, campionatul modial de tenis de masă de la Guangzhou-China şi Cupa Mondială de Fotbal din Africa de Sud".

Grupul WPP deţine o serie de agenţii de publicitate printre care Ogilvy & Mather, Young & Rubicam şi JWT care a fost desemnată la începutul acestui an drept Agenţia anului 2009. A fost pentru prima dată când o agenţie de publicitate a companiei WPP a primit o astfel de recunoaştere din partea industriei de publicitate.

Cum a economisit WPP 50 de milioane de lire sterline

WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de publicitate din lume, a economisit 50 de milioane de lire sterline după ce, în 2008, fondatorul companiei, Sir Martin Sorell, a mutat sediul oficial în Irlanda, relatează Brand Republic.

Cum este posibil ca o simplă mutare să aducă aşa mari beneficii financiare?

Taxele impuse de Marea Britanie sunt duble faţă de cele din Irlanda. Grupul de comunicare WPP a luat decizia de a-şi muta afacerea după ce Trezoreria din Marea Britanie a anunţat că doreşte să pună taxe şi pe profitul obţinut de companiile britanice în afara ţării.

În 2008, WPP a plătit taxe în Marea Britanie în valoare de 204 milioane de lire sterline, în condiţiile în care mai mult de 90% din veniturile companiei provin din afara Regatului Unit. Grupul care deţine agenţiile Young&Rubicam şi JWT şi-a redus efectiv taxele de la 31,2% în 2008, la 23,5% în 2009.

Un specialist în finanţe a subliniat că suma economisită (50 de milioane de lire sterline) nu este exclusiv rezultatul mutării făcute de Sorell, ci şi al fluctuaţiilor valutare, din cauza cărora au suferit majoritatea companiilor.

 

Citeşte şi:

Carmen Andronache

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Marcel Mihaies Marcel Mihaies
    Esti sigur ca dl. Sorell a zis "Cupa Mondială de Fotbal din America de Sud“? Sa fi incurcat el continentele ametit fiind de aburii succesului de a fi detronat dupa lupte seculare pe Omnicom?

Trimite un comentariu

sus