Răzvan Mitroi, redactor şef la Digi 24, viitorul canal de ştiri al celor de la RCS, a fost, luni, la PaginademediaTV.
Emisiunea PaginademediaTV, realizată în studioul LTV, a fost transmisă în direct, luni, 27 februarie, de la ora 16.00.
O discuţie despre posturile de ştiri, despre ce îşi propune Digi 24, care se lansează pe 1 martie, despre televiziune. Vizionare plăcută!
Interviul pe larg, în continuare:
Transcrierea realizată de compania Mediafax Monitorizare.
Petrisor Obae: Intrebare pe care si-o pun toti din prima: mai este loc de o noua televiziune de stiri?
Razvan Mitroi: Nu stiu, poate ca ar trebui sa pornim de la definitiile televiziunilor de stiri. Avem oare o televiziune de stiri asa cum scrie in manualul de jurnalism, la facultatea de jurnalism?
Petrisor Obae: Hai sa vedem ce avem.
Razvan Mitroi: Hai sa vedem ce avem. Eu va spun premisele de la care am plecat in acest proiect. Avem mai multe televiziuni de stiri, patru, poate chiar cinci, autodeclarate care au un anumit fel de program, pe care il promoveaza si pentru care au un public. As vrea sa ne oprim putin asupra publicului. Indiferent cate au fost. La inceput au fost doar 2, Realitatea si Antena. Dupa care s-au multiplicat. Indiferent cat de multe au aparut, publicul, bazinul a ramas constant. Nu depaseste 10%. Vorbesc de niste medii anuale pe care cei care ne privesc le pot vedea chiar pe site-ul tau. Deci toate adunate, indiferent cate au fost, au fost intre 8 si 10% public constant. Asta inseamna ca se produce acolo un continut care satisface un anumit public si care nu este in expansiune. Pe de alta parte, avem alte cercetari care spun ca 80% dintre romani se informeaza de la televiziuni. Bun, deci sunt 10% pe televiziunile de stiri, mai raman 70% pe generalist. Eu cred ca aici am putea merge noi cu Digi24 intr-o zona in care sunt prea putine stirile intr-o televiziune generalista si nu sunt din zona militant justitiara a televiziunilor de stiri. Deci, ca sa raspund la o intrebare previzibila, noi nu vizam un public care este acum al televiziunilor de stiri, vizam un public mai degraba care nu se mai uita la televizor, care vrea o stire curata, si care ar vrea sa isi faca singur comentariile si judecatile de valoare.
Petrisor Obae: Si cum il prinzi daca el nu se uita la televizor. De unde il pescuiesti?
Razvan Mitroi: In primul rand avem ca suport infrastructura RCS-RDS. Canalul de stiri Digi 24 va fi difuzat in grila de programe RCS-RDS, care are o acoperire de peste 50% din teritoriul tarii si are un grad mult mai ridicat in urban, deci deodata este un public, asta nu inseamna ca se uita la tine, dar este un public potential. Pe de alta parte, dorim sa luam de pe piata, de pe piata non-RCS-RDS, public care impreuna cu produsele celelalte ale trustului nostru, sa treaca in zona de abonati. Deci modelul de business la noi, noi nu alergam dupa telespectatori cu care sa ne faca rating, alergam, intre ghilimele, dupa abonati care sa vina la un pachet ofertatant.
Petrisor Obae: Pai, asta inseamna din start ca trebuie sa fiti mai buni decat ceilalti.
Razvan Mitroi: Bine, asta ne dorim intotdeauna in profesia asta...
La noi vedeta va fi stirea, o stire care s-a pierdut de mult in cascada vorbelor.... si vom avea in program mult mai putin comentariu si mult mai putin talk-show
Petrisor Obae: Pentru ca altfel, de ce sa aleg eu un pachet care sa aiba si o televiziune de stiri, daca am deja....
Razvan Mitroi: Si inca patru. Corect, foarte corect. Noi oferim altceva. Sau si altceva. In primul rand ca la noi vedeta va fi stirea, o stire care s-a pierdut de mult in cascada vorbelor si vom avea in program mult mai putin comentariu si mult mai putin talk-show. Ne dezvoltam un program pentru cei ce nu au timp sa stea ore intregi in fata televizoarelor si sa intre in agora, si pe de alta parte, le mai oferim ceva, le mai oferim programe informative si culturale. Ceea ce este chiar o indrazneala pentru un post de stiri.
Petrisor Obae: Sa facem asa, sa ne jucam putin.
Razvan Mitroi: Da.
Petrisor Obae: Eu sunt abonat UPC, vine la mine la usa personal Razvan Mitroi, redactorul-sef de la Digi24 si imi spune: uite, eu vreau sa te conving sa te abonezi la pachetul nostru. Ai doua minute in care tu trebuie sa ma convingi ca eu ar fi trebuit sa ma abonez si sa vad Digi24.
Razvan Mitroi: Bun, am ca suport internetul si o sa vorbim despre lucrurile astea, cum ne prezentam noi programele in afara retelei.
Petrisor Obae: Nu, dar ne prezinti tu
Razvan Mitroi: Va uitati la televiziunile de stiri care sunt acum pe piata, daca imi raspunde da, am sa ii spun: bun, in momentul cand doriti sa vedeti mai putina forfota si mai putin patos in dezbaterile de acolo si vreti un post curat care sa va linsteasca si nu care sa va infierbante, sa stiti ca aveti varianta Digi24. Daca imi raspunde nu, nu mai uit la niciun post de televiziune, la nici un post de stiri, atunci o sa-i spun: sunteti clientul meu, veniti cu incredere, pentru ca nu va veti pierde timpul. Aici veti vedea stirile, cum sa spun, in nuditatea lor.
Petrisor Obae: Asa spun, da, asa spun toate celelalte posturi. Toate vor sa aiba ca model BBC.
Razvan Mitroi: Da stiu. Statementul pe care-l facem noi la inceput, nu pot garanta acest gen de concept decat cu oamenii pe care ii am in echipa, care au venit in aceasta echipa pentru acest concept. Am oameni in primul rand care au cariere imaculate de jurnalist. Vorbesc, si oameni care la un moment dat s-au retras din zona presei pentru ca nu se mai regaseau. I-am readus pentru ca le oferim un prioiect care nu mai exista pe piata. Un proiect in care poti sa faci jurnalismul acela tip BBC, dar ma feresc sa spun asta, mi-ai spus tu.
Petrisor Obae: Ca va fi inca unul care spune ca vrea BBC.
Razvan Mitroi: Da, inca unul. Da, nu, cum sa spun. As vrea si sa fim tratati corect si nu cu prezumptie de vinovatie, ci cu prezumptie de nevinovatie. Ca chiar ne tinem de acest concept. Ganditi-va ca oameni precum Luca Niculescu, care are proiectele lui si este bine mersi unde este, sau Cosmin Prelipceanu, care intrase in sistemul bancar sau Adriana Muraru, care avea o viata linistita in Televiziunea Publica, nu ar fi facut acest efort si n-ar fi avut aceasta chemare daca n-ar fi avut garantia ca se intampla ceva, altceva, decat pe piata.
Petrisor Obae: Pentru ca ne intreaba un cititor daca ai putea defini in cateva cuvinte foarte scurte in ce consta unicitatea postului.
Razvan Mitroi: In primul rand ma feresc de atributul unic. N-am zis si nu o sa zicem ca suntem unici. Piata de stiri este libera pentru oricine si nu avem un patent de unicitate. Vrem doar sa facem o prioritizare a stirilor in functie de relevanta, in functie de acuratete si sa le tratam cu impartialitate. Sunt trei atribute de care ne tinem, nu sunt foarte multe. Deci vrem sa fim corecti, impartiali nu distanti si sa dam stiri relevante astfel incat sa nu intram intr-un peisaj in care se pierde telespectatorul si sunt satisfacute doar grupuri mici de oameni.
In momentul in care intr-un segment de seara, ai un buletin de stiri la ora 17, si urmatorul la ora 24, deja e greu sa ma mai convingi ca esti o televiziune de stiri.
Petrisor Obae: De ce crezi ca nu au facut asta pana acum celelalte televiziuni de stiri?
Razvan Mitroi: Eu am lucrat in televiziunile de stiri si cunosc mecanismele de acolo. In momentul in care prinzi un public care-ti alimenteaza productia pe care o faci sau ti-o valideaza e greu sa te opresti. „Nu schimbi caii cand urca dealul”. E o regula: ai succes, atunci mergi in continuare pe reteta repectiva. Au venit si altii din urma, au vazut ca piata inca suporta din punct de vedere al ofertelor, al variantelor la acelasi concept, deci mai suporta si alte televiziuni, au intrat acolo si stau acolo. Nu sunt oamenii, sau publicul de acolo nu este targetul nostru.
Petrisor Obae: Hai sa arunccam un ochi critic, concret, direct asupra posturilor de televiziune. Hai sa zicem concret ce nu are fiecare post. Si o sa luam, ce nu are Realitatea dupa parerea ta?
Razvan Mitroi: Nu o sa ma prinzi in intrebarile astea capcana.
Petrisor Obae: Dar nu e capcana. E o intrebare normala.
Razvan Mitroi: In primul rand, vreau sa fac un prambul. Si nu, nu o sa fac o disectie pe fiecare post in parte. Eu respect munca colegilor mei de la celelalte televiziuni, cred ca depun eforturi sa satisfaca un gust al publicului care exista pe piata, nu rolul lor in aceasta piata si niciodata nu vom privi cu superioritate sau cu adversitate ceea ce fac ei. Este un produs..
Petrisor Obae: Era o privire critica, atentie. Nu o privire superioara, nu o privire critica in sensul primar al cuvantului.
Razvan Mitroi: Nu o sa pot sa fac o diferentiere intre posturile de televiziune. Pot sa spun, pe mine ca telespectator m-au pierdut de client acum vreo 2-3 ani. In momentul in care intr-un segment de seara, ai un buletin de stiri la ora 17, si urmatorul la ora 24, deja e greu sa ma mai convingi ca esti o televiziune de stiri. Bun, au un rol militant, poate au un rol civic, insa nu este rolul pe care eu mi-l doresc de la un jurnalist.
Petrisor Obae: Si Digi ce o sa aiba in intervalul in care spuneai ca lipsesc stiri?
Razvan Mitroi: Stiri, stiri, stiri. Ca grila standard avem stiri la fiecare ora, la fiecare fix incepand cu 6 dimineata pana la ora 24. Avem, poate o sa putem sa intram in amanunte, zona de actulitate pe care o framantam toata ziua, iar seara avem doua segmente foarte bine definite: cel al interviului zilei pe care il gazduieste Luca Niculescu, este un interviu de o ora si este un interviu in nota pe care Luca ne-a obisnuit ca o face. Iar la ora 22 intra Cosmin Prelipceanu cu un soi de magazin de actualitati in care si ei prezinta stirile importante, dupa care le va dezvolta in diferite forme. Va avea si invitati, din nou vreau sa mai elimin un mit: nu inseamna ca la noi nu se fac comentarii sau nu vom avea invitati. Vom avea, dar vom fi mult mai precisi pentru cei care ii chemam, vom acorda spatii mult mai mici, nu vom avea emisiuni dezbatere de ore intregi sau nici macar de-o ora. Vom avea tronsoane foarte scurte si cel mai important, vom chema numai oameni care sunt parte din subiectul respectiv, sunt actori ai subiectului pe care il tratam sau au o expertiza asupra subiectului respectiv. Nu vom chema oameni care se pricep la orice.
Petrisor Obae: Adica nu stiu.. Bogdan Chiriac, Monica Tatoiu, Mugur Ciuvica vor fi sau nu vor fi si pe Digi 24 cum sunt pe toate partile?
Razvan Mitroi: In conceptul actual cred de exemplu ca pe Bogdan Chiriac am putea sa il solicitam intr-o expertiza pe politica externa.
Petrisor Obae: Si atat?
Razvan Mitroi: Si atat.
Petrisor Obae: Apropo de politica externa, ne intreaba cititorii cand va urma sau daca va urma, pentru ca la noi este un segment mai..?
Razvan Mitroi: A fost una dintre intrebarile care mi-au placut, pentru ca si aici vrem sa dam o alta dimensiune externelor. Nu vom trata externele precum o anexa la realitatea interna. Externele intra in cosul zilnic de evenimente, daca externele, sigur cele care probeaza interesul de proximitate, care privesc romanii, Europa - cam asa sunt cercurile de interes. Se va califica intr-un buletin de stiri pe pozitia.. alaturi de celelalte, adica nu vom face o segregare intre stiri interne si „acum avem stiri externe”. Nu, ele se califica in functie de magnitudinea pe care o au, poate sa fie si prima stire din jurnal.
Petrisor Obae: Exista si varianta asta. Dar toata lumea se supara, e romanul atat de infometat sau de unde credeti voi ca a venit aceasta orientare numai catre stiri din moment ce toate televiziunile de stiri de la noi abunda in dezbateri? Poate ca romanii consuma mai mult dezbaterea decat stirea bruta.
Razvan Mitroi: Da, dar ti-am dat cifrele. Le ai pe masuratori exacte nu e pe pareri. 10% dintre romani vor dezbatere, iar restul… restul, culmea, in cercetarile sociologice se vorbeste despre cei 80% din romani care se considera informati de la televiziuni. Aici este de discutat ce inseamna pentru fiecare grad de informare. Dar sunt convins ca, pe langa cei care au apetenta pentru a consuma dezbatere, sunt si oameni care nu au timp de asa ceva, vor sa fie doar informati si mai departe sa isi ia singuri deciziile si sa faca judacatile de valoare. Nu vom fi in niciun fel judiciari, nu vom fi didactici si… chiar nu vreau sa trec foarte usor peste partea aceea pe care nu o au alte televiziuni, partea de emisiuni educative si informative.
Noi nu intram in cursa comerciala, nu intram in cursa pentru rating
Petrisor Obae: Ce inseamna educative si informative ? E un termen pe care lumea il foloseste de obicei in fata CNA-ului, ca da bine sa spui ca faci emisiuni educative.
Razvan Mitroi: Daca avem, de exemplu, interviu cultural, nu e suficient de cultural, sau daca avem emisiune despre bunele maniere, nu e destul de educativa ? Adica, sunt titlurile suficient de explicite ca sa nu mai explici ce se intampla in interior. Sau avem un jurnal de copii facut de copii. Este un produs care poate sa atraga copiii in zona asta a televiziunii in afara de desene animate, sau inainte sa se uite la desene animate ar putea sa vada, si e chiar un jurnal dupa regulile jurnalistice, cu subiecte care ii privesc pe ei, cu copii prezentatori, totul se intampla in lumea lor. Deci, astea sunt emisiuni pe care nu si le permite o televiziune comerciala. Nu as putea sa spun ca nu suntem o televiziune comerciala.
Petrisor Obae: De ce nu si le permite ?
Razvan Mitroi: Pentru ca nu fac rating. Or noi nu intram in cursa comerciala, nu intram in cursa pentru rating.
Petrisor Obae: La operatorul de masurare a audientei, dar de ce ?
Razvan Mitroi: Pentru ca nu asta este target-ul nostru. Noi nu monetizam publicitate, noi nu vindem publicitate. Nu vom avea program de publicitate, cel putin o buna perioada pana cand ne asezam, pana cand suntem pe orbita. Deocamdata suntem in faza de lansare si nu vom avea publicitate. Efortul financiar este sustinut de trust si este asumat ca plus-valoare la pachetul pe care il are, cu Dolce… cu Digi Sport, cu Digi Film si Programul de muzica.
Petrisor Obae: Dar presupun ca este asumat in anumiti parametri, adica daca postul nu va convinge un numar de atatia abonati sa se aboneze, probabil ca va exista o gaura acolo.
Razvan Mitroi: Sunt convins ca in business exista nu numai floricele, exista si cifre. Da… nu am discutat asa ceva cu actionariatul, exista doar un mare entuziasm din partea dansilor sa incepem acest proiect si sa faca diferenta pe piata. Si mai departe o sa judece cat de mult se mai investeste in postul asta sau nu… ca experienta similara, Digi a pornit intr-un fel si a ajuns la trei canale. Reteta asta care nu intra in competitia ratingului ci in competitia abonatului vad ca a functionat.
Petrisor Obae: A functionat in cazul sportului, dar aici vorbim de o alta zona…
Razvan Mitroi: O alta zona, e adevarat, dar si oferta noastra e diferita. Nu as vrea sa astepte lumea, sa creeze un orizont de asteptare , « vai ce-o sa fie la Digi 24!» . N-o sa fie nimic spectaculos. In ultima lume a trebuit sa vorbesc cu multa lume si sa explic in piata si parca am sentimentul ca trebuie sa dau explicatii pentru ca vrem sa facem ceva normal. Este o revenire la o televiziune care nu are excrescente. E o televiziune care simpla care te informeaza si care isi asuma si o misiune publica, aceea sa si educe, in niste limite rezonabile. Nu avem emisiuni educative zilnic. Zona aceea de care vorbeam de emisiuni se produce in weekend si este altceva.
Petrisor Obae: Da, pai nu exista si acest risc ca abonatul sa spuna « dar ce, ma inveti tu pe mine ? ». N-am eu nevoie de educatie. Eu vreau altceva, eu vreau scandal, lupte, sange.
Razvan Mitroi: De-asta exista telecomanda… Mai avem o particularitate, incerc sa ma apropii de un raspuns : nu avem un public target, definit, asa cum si-l defineste oricine cand pleaca la un drum de business… « vreau un public tanar, venituri peste medie, sau studii superioare sau nu ». Noi in primul rand trebuie sa satisfacem publicul existent déjà, publicul RCS-RDS. Publicul acesta de abonati RCS-RDS nu are un profil. Nu e nici tanar nici batran nici bogat nici sarac ; este publicu l Romaniei. Nu s-a facut niciun fel de selectie, evident, cand s-au facut abonamentele pentru cablu sau pentru DTH, si atunci, noi avem o mica Romanie in cadrul RCS-RDS. Deci va trebui sa livram o marfa care sa satisfaca cat mai multe gusturi, iar pe cel care nu vrea sa il educ, nu-l voi educa, dar poate ca gaseste interesant sa vada stiri la fiecare fix de ora si in care are chintesenta si poate ca il va interesa buletinul de sport, care este un bulletin consistent ; mult mai consistent decat celelalte televiziuni, pentru ca noi avem in spate Digi Sport-ul. Incercam sa dam fiecaruia cate ceva.
Petrisor Obae: Bun, hai sa vedem, concret, cu ce va umple timpul Digi 24… o zi de emisie de pe Digi 24.
Razvan Mitroi: Incepem dimineata cu alta particularitate, un program de morning, un digi matinal, care e o emisiune de trei ore, care are si stiri. Repet, regula cu stiri la fix va fi respectata cu sfintenie. Dar in rest are si rubrici care sa iti insenineze ziua de dimineata, de trafic, de meteo, utilitare, de sanatate, lucruri mai light. Deci nu te lasa, nu te pune direct in priza la 2:20, cu actualitatea, ci te ia mai incet si iti arata si lucruri mai de timp liber, mai de vacanta sau lucruri care sunt mai usor digerabile dimineata. Acesta va fi un program de trei ore si, incepand cu ora 10, intram in programul de actualitate, in sensul ca pe trei tronsoane, cu trei echipe diferite, cate de trei ore, vom trata actualitatea atunci cand se intampla. Noi incepem cu un program normal de stiri, cu desfasurator de stiri, pe care il facem. Daca nu se intampla nimic pe piata; exclus asta, dar sa zicem; noi avem desfasurator de stiri, de rubrici, de invitati, de lucruri care tin de actualitate. Tot ce se intampla la momentul respectiv, intra in informare si dezvoltare, in programele respective. Asta se intampla intr-o forma sau alta, cu diferite nuante de tratare, de la ora 10 la ora 18:30. Si aici intram intr-o oarecare diversitate. La ora 18:30 avem o emisiune economica de jumatate de ora, un jurnal economic.
Petrisor Obae: Chiar intrebam daca veti avea o emisiune economica, de genu...
Razvan Mitroi: Da, exista, ne-am gandit.
Petrisor Obae: BizBazar al lui Moise Guran.
Razvan Mitroi: Il salut pe prietenul meu Moise Guran. Noi vom avea un alt format si vom incerca sa aducem lucrurile esentiale din economie in atentia publicului si mai mult sa le traducem. Repet, mergem pe un public mediu. Nu avem nici extrema de sus, nici extrema de jos. Deci va fi o emisiune friendly si pe intelesul tuturor. Asta se intampla inca jumatate de ora. Se face ora 19:00 cand intram in jurnalele de prime-time, care sunt deja jurnale asezate, jurnale de sinteza a zilei, sau concluzive.
Petrisor Obae: La 7, cand se bate cu Pro-ul si Antena, cine va prezenta?
Razvan Mitroi: Adriana Muraru.
Petrisor Obae: Deci ea va fi la bataie.
Razvan Mitroi: Acum m-ai bagat in alta directie, Pro-ul si Antena. Nici cu Pro-ul si Antena nu suntem competitori directi. Adica, ei sunt... Antena 1 vorbesti..
Petrisor Obae: Ora 19:00 este ora consacrata de stirile de seara.
Razvan Mitroi: Stiri de seara la posturi generaliste. Mai degraba m-as uita, dar nu vreau sa intru in competitia asta, spre televiziunile de stiri care la ora 19:00 de obicei nu au decat lucruri foarte sumare si trec direct in dezbatere. Noi vom avea jurnalul de o ora, clasic, acela pe care il stim, la ora 19, timp de o ora, cu meteo si sport consistent. Din nou, lucrurile astea, nu vreau sa par ridicol, dar asa se fac la manual. Omul e interesat de evenimentele zilei, de meteo si de sport, lucruri care in nebunia realitatilor care trec peste noi in fiecare zi se uita, si ba dispare sportul, ba dispar externele, ba dispare.. Noi nu vom avea aceasta presiune si atunci, asta e conceptul si de el vrem sa ne tinem. Deci vorbeam de ora asta, 19:00 – 20:00. Dupa aceea inca o ora, 20:00-21:00, urmeaza Luca Niculescu cu interviul zilei, un personaj al zilei, semnificativ. Luca are aici o provocare, in sensul ca e perceput mult ca din sfere europene. E cu conexiunea lui, filiera lui franceza pe RFI; ceea ce e incorect pe undeva, pentru ca el a facut, si cel putin la TVR, a avut interviuri foarte bune in campania electorala. Acolo era un moderator cautat pentru impartialitatea lui. Provocarea lui este sa intre in actualitate si nu spun actualitatea interna pentru ca, din nou, actualitatea poate sa fie alegerile din Rusia. Cand sunt alegerile din Rusia probabil ca o sa bata orice fel de eveniment intern, pentru ca au o magnitutine la nivelul mapamondului. Deci Luca va face interviul de actualitate. Si se face ora 21:00 cand venim cu un al doilea jurnal de prime-time. Este o ora de consum de stiri pentru cei ocupati, si vin mai tarziu acasa. 19:00-le nu-l prea prinzi. De-obicei oamenii ocupati sunt pe drum sau de abia pleaca de la serviciu. Deci asta e varianta de jurnal consistent pentru oamenii ocupati, ora 21:00 dupa care intram in acel univers al lui Cosmin Prelipceanu, in care el ofera un program, cum sa spun, nici foarte departe de zona de actualitate politica, nici foarte aproape de zona de lesure si divertisement.
Petrisor Obae: Un fel de magazin...
Razvan Mitroi: Prin dinamicitate, abordarea subiectelor, va fi un program linistitor. Adica te si informeaza. El este un personaj expansiv si..
Petrisor Obae: Sa nu fie atat de inistitor incat sa aibe alte efecte la ora aceea.
Razvan Mitroi: Nu cred. Nu cred, pentru ca Cosmin insusi este un personaj foarte dinamic si o sa vedeti, are si multe idei de a se plasa in studio. O sa vedeti, are un studio foarte generos. Nu face in studioul de stiri. Asta e o alta informatie. Avem doua studiouri, unul de stiri si unul de productie, ca sa spun asa. Si are niste spatii generoase, se va misca. Nu ai timp sa te plictisesti. Si..
Petrisor Obae: Va fi pana la ce ora?
Razvan Mitroi: Pana la 24:00. Deci sta doua ore in platou, si cu invitati, si fara invitati, si cu oameni din redactie. Un mecanism de tragere a tuturor liniilor de bilant ale zilei.
Petrisor Obae: Aveti emisiune “pamflet”?
Razvan Mitroi: Nu
Petrisor Obae: De ce?
Razvan Mitroi: Nu stiu. Sunt altii pe piata care fac asta. Nu cred ca in conceptul nostru de debut are loc o asemenea de emisiune. Avem in schimb o revista a presei, dar, din nou… Colegul nostru Marius, de la ora 00:40 pana la ora 01…
Petrisor Obae: Marius? Si mai cum?
Razvan Mitroi: M-ai prins. Bine… Nu stiu, am un lapsus, iarta-ma. Dar din nou, va fi o revista presei asa cum am vazut noi prima oara cand am deschis televizoarele in Romania, ca sa spun asa. Daca cineva vrea sa afle c ear putea sa citeasca in presa de a doua zi, ce este in presa online… Si nu are timpul asta, are o disponibilitate de jumatate de ora, acolo o va afla. Nu va afla parerea unui moderator despre presa, va afla ce scrie in presa.
Petrisor Obae: Ce va insemna pentru Digi breaking news? La noi, de dimineata pana seara ecranul este ingalbenit… Sau ma rog, inrosit cu breaking news. Orice este breaking news. Ce va insemna pentru Digi24 un breaking news?
Razvan Mitroi: Din intrebare inteleg ca ai pozitionat deja modul de lucru al televiziunilor de stiri. Te irita.
Petrisor Obae: Nu, vad toata ziua breaking news. Voi vedea si la Digi beaking news?
Razvan Mitroi: Nu. Cam deloc, sa spun asa.
Petrior Obae: Adica ce trebuie sa sa intample ca sa fie breaking news pe 24?
Razvan Mitroi: Nu trebuie sa se intample mare lucru. Revin la niste definitii tot din manuale. Breaking news inseamna sa intrerupi o emisiune ce nu are legatura cu actualitatea, intrerupi programul respective si intri cu stirile. Acest lucru la noi este exclus in timpul saptamanii, pentru ca de dimineata pana seara noi suntem un program de actualitate. Deci daca se intampla ceva deosebit, in timpul saptamanii, vom intra in regim de news alert. Este ca la codul galben si codul rosu. Ma rog, aici sunt alte coduri ale culorilor. Deci vom da stirea in regim de actualitate, in regim de direct… Insa diferenta pe care o facem fata de ceilalti… Daca nu avem dezvoltare de subiect, nu stau pe subiect.
Petrisor Obae: Congresul unui partid ar fi subiect de dimineata pana seara?
Razvan Mitroi: Nu. Nici vorba.
Petrisor Obae: O explozie ca cea de la Sighet, ar fi subiectul zilei de dimineata pana seara?
Razvan Mitroi: Nu, doar daca… Cum sa spun,as avea imagini permanente in direct pe care sa le dau, desi… La dezastre, trebuie sa avem o retinere in ceea ce difuzam. Am avut. Noi emitem pentru noi, in house, ca sa spun asa… si am trecut peste momentul Sighet. Ne-am dezvoltat in modul urmator: ne-am dus la fata locului, am avut informatii, am avut imagini, le-am dat. Dupa care am intrat in programul nostrum de actualitati, program obisnuit. Au venit dezvoltari acolo. De exemplu… A venit ministrul de interne, sau nu stiu, seful politiei a venit… Este un eveniment. La care revenim. Deci noi am produs evenimentul prin momente punctuale in functie de dezvoltarea evenimentului. Nu am facut punte intre primul si ultimul eveniment, umpland cu vorbe sau derapand ca sa putem tine o banda galbena pe ecran. Nu. Si culoarea galbena la Digi24 nu va exista.
Petrisor Obae: Ce culoare va exista la Digi24?
Razvan Mitroi: Nu vrei si tu sa ai o surpriza?
Petrisor Obae: Incerc sa-mi dau seama. Cum pot sa stiu ca sunt pe Digi24 si nu pe alt post?
Razvan Mitroi: Va fi o culoare pe care o vei remarca. Dar nu galben.
Petrisor Obae: Poate fi albastru, poate fi fucsia.
Razvan Mitroi: Nu nu. Vorbim despre culoare care-ti va atrage atentia. Da, este un fucsia spre siclam. Eu cu cromatica sunt mai… Vreau sa fac o alta dezvaluire, ti-o vand tie ca sa spun asa… Am lucrat cu o echipa foarte buna, in ceea ce priveste grafica. O companie britanica, compania care a rebranduit CNN-ul dupa anumite principii. Nu o sa semanam cu CNN-ul, stai linistit. Dar principiile pe care ei le-au folosit in rebranduire o sa le folosim si noi. Spre exmeplul faptul ca dupa multi ani de bombardament informational dinspre televizor, studiile arata ca omul nu recepteaza mai mult de 4 input-uri. Adica receptioneaza o voce, pe care o aude, receptioneaza o imagine, pe care o vede si receptioneaza maximum 2 titluri, titraje sau inscrisuri. Epoca cu 2 crawl-uri, cu banda de news alert sus, cu senzational, cu 4 ferestre, nu se mai porta, adica iti dai seama ca este absolut ineficient, in goana aceea de a da cat mai multa informatie, de fapt il distrugi pe telespectator. Si cel mai important in studiul ala este ca au masurat intr-un fel starea de nervozitate si de liniste, parca le-ai lua tensiunea la subiecti. Dupa ce urmareau un post tip conglomerat de informatie si un post simplu. Si-au dat seama ca agresezi telespectatorul si unora le crezi o dependenta si… Asta e, o folosesti comercial. Dar altora le creezi un discomfort care in timp il fac sa te paraseasca.
Petrisor Obae: Sa-mi dau seama de aici ca va fi un ecran ca grafica… Minimalist?
Razvan Mitroi: Da, ca grafica minimalist. Vom reda imaginea in totalitate, in sensul ca nu va fi obturata in niciun colt si in nicio grafica. Toata grafica va fi cu transparenta…
Razvan Mitroi: jurnalism, vom reda imaginea in plin, in totalitate, in sensul ca nu va fi obturata grafica in niciun colt si nicio grafica, toata grafica este cu transparenta deci suportul care va este imaginea va fi principalul atu vizual si aici nici nu am fi putut sa facem altfel pentru ca altfel pierdeam atul hd. Noi suntem prima televiziune de stiri care functionam 24 din 24 cu programe High Definition. daca ai high definition si acoperi ecranul cu cartoane si cu feretre si cu inscrisuri, mai bine treci pe analog ca ar fi mai ieftin.
Petrisor Obae: Unde se vede exact ceea ce ar trebui sa se vada. Un subiect care a fost atins de mai multi cititori este legat de zona politica. Posturile sunt de obicei asta e portocaliu, asta nu e portocaliu asta e pro basescu, asta este antibasescu, cu ce argumente veniti voi, intreaba un cititor, ca sa convingeti ca veti fi un post echidistant.
Razvan Mitroi: Iar se pleaca cu prezumtia de vinovatie. Am zis ca suntem echidistanti.
Petrisor Obae: Traim in Romania.
Razvan Mitroi: Sunt obligat...traim in acest context si nu putem sa iesim din el, in care prima banuiala este ca vei fi partinitor si nu echidistant. Am propus deja, faptul ca au venit niste oameni care nu au fost partizani vreodata in cariera lor. Si aici vreau sa mai aduc niste nume, vorbesc despre un cuplu foarte bun pe care il folosim in actualitate, Ema Zoicescu si Cosmin Stan, care au fost niste prezentatori foarte profesionisti la televiziune unde au lucrat si aduc un plus valoare al credibilitatii. O avem pe Alice Iacobescu de la un post unde nu se simtea deloc bine, unde se vedea ca e in afara filmului respectiv. Pentru ca ea de cand a facut scoala BBC a ramas incremenita in acel proiect si i-a fost greu sa il dezvolte in ultimii ani in presa de stiri. Vorbesc de Toni Dohotariu, producatorul celebrelor iubiri de la Protv, in care a dat viata reportajelor si, cum sa spun, a adus acel plus in fiecare reportaj pe care l-a facut, readucand reportajul la televizor, in televiziune. Nu vorbesc de televiuziunile de documentare, tip Discovery, vorbesc de teliviziunile generaliste. Sunt oameni care prin cariera lor si prin ceea ce au facut, demonstreaza ca nu au treaba cu politicul si ca au fost profesionisti in orice moment au trecut. Eu insumi am trecut prin toate campaniile electorale incepand din 1990. Nu s-a lipit nicio eticheta de mine.
Petrisor Obae: Ai lucrat o buna bucata de vreme ca project manager la Antena 3.
Razvan Mitroi: Da, si iti aduci a...
Petrisor Obae: Si ai fost recunoscut pentru echidistanta ta.
Razvan Mitroi: Ti-aduci aminte primele 6 luni de Antena3? Poti sa spui nu.
Petrisor Obae: Imi aduc aminte de o istorie mai recenta a Antenei3.
Razvan Mitroi: Eu cand nu m-am mai regasit in postul respectiv, nu am mai fost acolo. Proiectul Antena 3, asa cum l-am pornit cu Vlad Petreanu si Madalina Radulescu a fost un proiect foarte apropiat cu ceea ce fac acum.
Petrisor Obae: Si unde s-a produs declicul?
Razvan Mitroi: S-a mers pe dezvoltarea unui consum al publicului, in care s-a alimentat ceea ce un public restrans dorea si s-a dovedit a fi de succes. Pentru mine lucrurile astea sunt absolut onorabile, nu am de adus nicio critica la adresa lor, dar nu sunt pe profilul meu.
Petrisor Obae: Le-ai spus atunci, le-ai atras atentia oamenilor cu care lucrai ca nu este o directie care
Razvan Mitroi: Nu,nu.
Petrisor Obae: Sa fii de acord.
Razvan Mitroi: Au fost cateva etape la Antena3 si etapa Vlad Petreanu, ca sa zic asa, cand s-a inchis cand si eu am iesit din zona in care si eu puteam sa am un cuvant de spus, lucrurile s-au dus in directia noului manager de program.
Petrisor Obae: La Antena 3 cat ai stat?
Razvan Mitroi: Pai am dat drumul la Antena3, am facut o pauza pentru presa scrisa, si ulerior am mai stat inca trei ani, in care am avut o evolutie la sectia politic, pentru a trece de alegerile locale si parlamentare de atunci, dupa care m-am retras in zona de project management in trust, inclusiv ducandu-ma cu arme si bagaje spre zona de print a trustului, spre Saptamana Financiara si Financiarul.
Petrisor Obae: A contat decisiv ca Antena 3 a decis sa se orienteze politic intr-o anumita directie?
Razvan Mitroi: Nu, nu neaparat. Cum sa spun, eu nu am avut nicio disputa cu nimeni, pur si simplu cand lucrurile se misca pe un anumit drum, si tu vezi ca nu esti alaturi de respectivul grup, iti dai seama ca te desparti inevitabil. A fost o despartiere, asa, prin distantare nu prin disputa de idei.
Petrisor Obae: Revenim la ce va fi la Digi.
Razvan Mitroi: Da.
Petrisor Obae: Se sinucide o veteda. Va fi stire toata ziua pe Digi24?
Razvan Mitroi: Doamne fereste, daca se sinucide Meryl Streep, care a castigat Oscarul, este o stire, oricum ar fi. Nu am cum sa inchid un program asa. Daca vorbim de zona asta a ruletelor sau zona autohtona mai larga, nu. Primul principiu este relevanta. Cati oameni il cunosc pe respectivul? Cat de mult ma intereseaza pe mine sa informez oameni care nu stiu despre persoana respectiva. Merita sa informez, este o personalitate, care din diferite motive nu au cunoscut-o, sau nu stiu despre ea, ii fac un elogiu atat de mare, ii dau un spatiu consistent doar pentru ca are un nume de o anumita sonoritatea intr-o anumita zona. Nu.
Petrisor Obae: Toate televiziunile in vremea inmormantarii se fixeaza in jurul gropii, pun camerele toate acolo, nu lipseste nici una. Isi inghesuie si Digi24 camera acolo?
Razvan Mitroi: Nu. O sa fim mult mai observatori in redarea realitatilor si mult mai putin actori. Si asta ma refer si la politic, nu numai la zona asta de inmormantari.
Petrisor Obae: Dau un caz. Acum cativa ani a fost derapajul dintre Cozma, a fost un derapaj generalist.
Razvan Mitroi: Cozma handbalist.
Petrisor Obae: Declarai atunci in fata CNA daca e ceva care duce spre derapaje de vina este competitia intre televiziuni.
Razvan Mitroi: Da.
Petrisor Obae: Daca personajele sunt dispuse sa isi exhibe suferinta nu putem refuza acest lucru.
Razvan Mitroi: Da, aici ma refeream la tatal victimei, care el insusi a facut un spectacol mediatic, dar a facut un spectacol mediatic pentru cei care au fost prezenti ,care erau prezenti cu el permanent.
Petrisor Obae: Si tu spuneai ca competitia a determinat asta.
Razvan Mitroi: De asta spun ca nu intru in aceasta competitie. Nu am nicio presiune manageriala sau a actionariatului daca nu faci 3 puncte de rating nu poti sa sustii cheltuielile si trebuie sa faci reducei si trebuie sa schimbi formatul. Am acest cec in alb, nu eu, echipa noastra, care, si aici vreau sa spun ca lucrurile astea nu au aparut de cand sunt eu aici, lucrurile astea s-au setat si s-au consolidat de acum un an, de cand George Orbean a fost sef de proiect, pe cand Radu Ionita a fost director de productie, au pus bazele unei increderi intre echipa canalului si a actionariatului. Ei au fost tot timpul liantul si au aranjat lucrurile astfel incat sa nu avem o buna perioada pana cand nu ne asezam si nu stim cine suntem si ce vrem, sa nu avem nicio presiune de rating. Cererea actionariatului insistenta este atentie, orice faceti, numai impartiali sa fiti. Nu ne intereseaza niciun partizanat. Sa nu cadeti in betia cuvintelor si gesturile martiale pe care le fac celelalte televiziuni. Ganditi-va si la actionariatul nosstru,care este de o discretie proverbiala, sau de notorietatea in piata.
Petrisor Obae: Ai stat de vorba cu actionariatul Zoltan Teszari, patronul RCS?
Razvan Mitroi: Nu.
Petrisor Obae: Ai vorbit cu el la telefon?
Razvan Mitroi: Da. Nici nu imi trebuie mai mult. Dansul are personalitatea si probelemele dumealui. In ceea ce priveste relatia cu proiectul asta, cand a avut ceva sa ne spuna, ne-a spus, cand am avut sa ii spunem ceva, i-am spus. E o relatie absolut corecta, slava domnului, in actionariat nu exista nicio tenta politica, si compania RCS - RDS nu si-a cladit afacerile pe politicieni. De ce s-ar duce acuma, de ce ar vrea acuma sa facem politica.
Petrisor Obae: Suna frumos asa, ca idee. Dar nu vi s-a spus, acuma noi acoperim 50% din public. Vrem ca intr-un an si jumatate, si datorita postului de stiri, sa ajungem la 60%. Nu vi s-a spus asta?
Razvan Mitroi: Nu pentru ca dicutam pe etape. Eu insumi am venit pe acest proiect, ca pe un proiect, proiectul si responsabilitatea mea, impreuna cu George Orbean, cu Radu Ionita, cu toti ceilalti, cu Alexandru Telibasa, producator general, Valeria Dorneanu, editor general, este sa lansam acest produs si sa il ducem pana pe oribita. In momentul in care, ca la fizica, esti pe orbita, nu iti mai trebuie propulsie, merge din acceleratia gravitationala a pamantului, cand vom fi acolo si vom vedea ca avem un spatiu, al nostru si ne-am creat un spatiu, vom vedea ce vom face mai departe.
Petrisor Obae: Cum veti sti ca sunteti pe orbita, fara datele de audienta. Adica cum puteti sa cuantificati emisiunea asta este mai vizionata, asta este mai putin vizionata, tronsonul asta merge, pe tronsonul asta nu merge, daca nu aveti aceste date.
Razvan Mitroi: Este un dezavantaj, si lucrurile astea ne-au fost noua delegate noua celor din managementul editorial, doar din feelinguri sa facem asa ceva, altfel indicatorii economici ai trustului functioneaza la nivel de abonat. Nu stiu care este analiza economica din spatele proiectului.
Petrisor Obae: Este mai reconfortant sa stii ca nu stii cati oameni s-au uitat la tine?
Razvan Mitroi: Nu , nu este mai reconfortant, este mult mai eficient. Eu am lucrat in televiziuni de stiri, si am vazut cat de mult poate influenta publicarea ratingurilor a doua zi dimineata. Si cat de mult pot derapa lucrurile itr-o analiza a ratingurilor. Cand apuci sa te uiti in minutul cutare, sau in sfertul cutare ce am avut eu si ce a avut concurenta si de ce m-a batut cu 0,1 si de ce , asta e o nebunie, nu mai este jurnalism.
Petrisor Obae: Nu e frustrant, ca acuma este la moda sa ne laudam. I-am batut pe cutare pe tronsonul 10-12.
Razvan Mitroi: Da e o moda pentru unii, nu suntem toti dupa moda asta. Repet, uita-te la figurile care sunt in televiziunea noastra. Incepand cu Adriana Moraru, Liana Patras, Alexandru Luca, Niculescu Cosmin, nu am fost niciodata in trendurile modei. Au fost oameni care au fost in presa si au … mai de graba low profile decat expansivi si dornici sa se bata cu pumnul in piept in fata.
Petrisor Obae: Cati oameni sunt acum in Digi24?
Razvan Mitroi: Sunt la zona de redactie si … plus ce vrem sa facem in teritoriu, nu stiu daca mai am timp, ne vom duce spre 200 personal editorial. Aici intra si producatori si …
Petrisor Obae: 200 insemnand cati la centru, cati in tara?
Razvan Mitroi: Deocamdata, in tara sunt foarte putini. Si haideti, ca sa nu ratez proiectul, care e foarte important, proiectul regional … si da, maine se duc la CNA cu aprobarea. Este vorba despre studiouri locale in 8 locatii din tara, care vor deveni centre regionale de content pentru Digi24, dar pe de alta parte functioneaza ca statii locale cu program local, cu programe de stiri, cu emisiuni, cu tot ce e in regula. Sunt unitati de 30-40 de angajati. Si aici Cristina Popescu este manager de spatiile locale, ea are mai multe amanunte de genul acesta. Si vor fi televiziuni satelit ale postului national.
Petrisor Obae: Intreaba cineva de Digi24 Constanta. E un proiect mai avansat fata de celelalte?
Razvan Mitroi: Nu, nu este mai avansat. Cele mai avansate sunt Timisoara si Oradea.
Petrisor Obae: Cat de avansate? Cand vor porni sau cand vor functiona?
Razvan Mitroi: Timisoara functioneaza deja intr-o anumita structura. Oradea cat de repede. Nu stiu care este urmatorul, dar intr-un orizont de 6 luni, un an, am vrea sa fie toata reteaua functionala.
Petrisor Obae: Si atunci vom vorbi de 200 de oameni sau acum vorbim de 200?
Razvan Mitroi: Nu, atunci vom vorbi de peste 200 de oameni. Pai 30-40 se pun, ori 8, 200 de oameni numai in teritoriu. Dar acuma inca functionam, avem acoperire foarte buna, dar functionam cu echipe mici. Si am 15 puncte in tara unde am operatori si reporteri si care acopera doua judete. Deci, deocamdata, structura numerica este mult mai mica. Dar altfel, structura editorial va fi mult mai mare. Pentru ca … stii de ce, pentru ca noi fata de toti ceilalti, cum iti spuneam, intr-un tronson de 7 ore nu ai niciun bulletin de stiri si ai numai invitati in platou asta e productie … sau ma rog, iti trebuie o productie de sustinere, de informare, dar cand vorbesc de productie de stiri, alea 7 ore pe care le fac in dezbatere, eu trebuie sa le umplu cu stiri. Si atunci, tot sistemul asta functioneaza cu livrare de content, dinspre teritoriu si dinspre zona de productie a emisiunilor.
Petrisor Obae: In aceasta perioada de criza, in care lumea inchide, lumea renunta la oameni, deschiderea unei noi televiziuni a fost asa ca un balon pentru multi ziaristi. Chiar eu am primit multe mesaje, stii adrese de contact, stii unde trimitem CV-ul. In zona de salariu, nu o sa te intreb salarii concrete, cam ce nivel este in proiectul Digi24? Este media actuala a pietei? Sau a fost o portunitate de a lua oameni buni la niste salarii, la un pret mai bun, cum ar veni?
Razvan Mitroi: As vrea sa spulber si mitul asta, al celor mai mari salarii din Europa de Est. Nici vorba de asa ceva. Sunt salarii decente, in piata, nu suntem nici mai sus nici mai jos. Si aici am sa spun doua lucruri despre piata. Am avut surpriza … bine, cand am venit eu acum o luna si jumatate in proiect, lucrurile erau cam asezate, piramida era cam formata, am mai adus cativa oameni, cateva varfuri, cativa piloni, pe care i-am pus in redactie, oameni cu care am lucrat eu si care au vazut o garantie in proiectul asta. Vreau sa va spun ca oamenii care nu au job-uri acuma in presa nu sunt repede de angajat. Adica, criza asta a mai si cernut, iar oamenii cu adevarat valorosi au joburi. Ceea ce a ramas pe afara, in afara de cateva situatii, care intr-adevar le poti spune victime ale crizei, in rest sunt oameni care poate ca nici n-ar fi trebuit sa inceapa pe drumul asta al presei sau ma rog, sa fie intr-o zona mai low. Noi vrem sa fim intr-o zona profesionista, cu profesionisti.
Petrisor Obae: Ce le spui celor care spun ca Digi24 functioneaza pe licenta 10TV, un post care s-a inchis dupa numai cateva luni si care a fost tot al RCS?
Razvan Mitroi: Da, n-am fost in trust pe vremea povestei cu 10TV. Inteleg ca trustul a luat-o ca pe o experienta nereusita si a avut grija ca noul proiect sa functioneze la parametrii la care sa nu mai fie criticat sau nici macar sa aiba paraziti in interior. Aici este una din explicatiile prelungirii datei de lansare. Adica s-a dorit sa fie totul foarte bine pus la punct, de la partea tehnica, pana la partea editorial si s-a inteles probabil ca eforturile trebuie sa fie mai mari ca sa fie un post de succes. Asta e diferenta.
Petrisor Obae: Ce le spui celor care spun ca Digi 24 functioneaza pe licenta 10 TV, un post care s-a inchis dupa numai cateva luni si care a fost tot al RCS?
Razvan Mitroi: Da, n-am fost in trust pe vremea povestei cu RCS… cu 10TV. Inteleg ca trustful a luat-o ca pe o experienta nereusita si a avut grija ca noul proiect sa functioneze la parametric care sa nu mai fie criticabili sau nici macar sa aiba paraziti in interior. Aici este una din explicatiile prelungirii datei de lansare, adica s-a dorit sa fie totul foarte bine pus la punct, de la partea tehnica pana la partea editoriala, si s-a inteles probabil ca eforturile trebuie sa fie mai mari ca sa fie un post de succes. Asta-i diferenta.
Petrisor Obae: Aveti in plan dezvoltarea unei platforme de online si de mobil, intreaba un cititor.
Razvan Mitroi: Da, da. Toate lucrurile astea vor functiona, poate nu chiar la maximum de capacitate, chiar de pe 1 martie. Vom folosi platforma online sa ne facem cunoscuti publicului non-RCS&RDS. Pentru cei abonati e foarte simplu : le spunem « pe canalul cutare ne vedeti. Daca va place de noi – bine, daca nu - ramaneti unde sunteti ».
Petrisor Obae: In momentul de fata site-ul functioneaza ca o prezentare a postului.
Razvan Mitroi: Da, nu, este o interfata.
Petrisor Obae: Va fi mai mult decat atat?
Razvan Mitroi: Da, va fi un portal de informatii. Are doua functiuni site-ul: va intra in competitia site-urilor de informatii cu text si video… video content de la Digi 24, iar pe de alta parte, cu live streaming-ul pe care il va face, va fi vitrina de prezentare a postului nostru pentru cei care nu sunt abonati la RCS&RDS.
Petrisor Obae: Si in ce orizont de timp vom vorbi despre o platforma de stiri Digi24.ro ?
Razvan Mitroi: Nu exista un time in acest sens. Exista o echipa formata de Calin Hera, un jurnalist cu experienta inclusiv in domeniul online, si a fost un… cum sa zic… un prilej bun pentru ca el cunostea… sa-l angajam… pentru ca el cunostea si zona de tv, si zona de online, si presa scrisa, si are si un background foarte de puternic. Lucrurile se vor dezvolta pe masura ce ne dezvoltam cu totul pentru ca si noi la televiziune formatul pe care il facem este un format de lansare. Probabil ca in cateva luni vor exista dezvoltari, vor exista updatari.
Petrisor Obae: Si, nu stiu, dupa un an…
Razvan Mitroi: Da.
Petrisor Obae: … ce vei dori sa se stie despre Digi 24 ? « Este postul care… » umple tu spatiul!
Razvan Mitroi: Este postul care te informeaza si de la care nu pleci cu nervii intinsi la maxim. Este un post care te relaxeaza, dar care are toate functiunile de informare.
Petrisor Obae: Da, exista, asa, o anecdota cum ca posturile de stiri, de multe ori, calculeaza matematic ce inseamna o amenda luata de la CNA pentru un anumit lucru, si atunci merg mai departe. Vezi cazul de care ai vorbit mai devreme.
Razvan Mitroi: E simplu: noi neavand venituri din publicitate nu pot sa fac calculul asta. Adica, ceea ce imi spui tu este vorba de o amenda care ti-o acopera cinci minute de publicitate. Eu nu am aceasta sursa de venit. Atata timp cat noi ne dorim sa nu fim justitiari, sa nu fi superiori, sa nu dam lectii nimanui, nu vad de ce am intra in zona asta a atentiei CNA-ului.
Petrisor Obae: Dar daca peste un an, sa zicem, managementul ar spune « renuntam la tine, Razvan Mitroi » daca nu exista audiente, nu exista publicitate, nu exista indicatori, care ar putea fi, de exemplu, un motiv pe care ar trebui sa pleci ?
Razvan Mitroi: Un motiv foarte simplu ar fi faptul ca angajamentul nostru bilateral este pentru lansare si consolidare. Ar putea sa se termine in mod natural, nu mi-am pus problema asta. Adica, in nebunia asta de o luna de zile, am doar planurile de dezvoltare si de lansare, nu m-am gandit daca o sa ies la pensie sau nu din RCS&RDS. De altfel, in ziua de astazi pe piata de munca, mai ales in presa, mobilitatea e chiar, cum sa spun, o… este destul de frecventa si pot sa apara alte provocari sau… N-am… n-am un… n-am avut o discutie despre ce va fi peste 1 an cu patronatul.
Petrisor Obae: Hai sa incheiem cu cum va arata prima zi de emisie Digi 24, de joi, 1 martie?
Razvan Mitroi: Joi, 1 martie, este prima zi de emisie. Programul incepe la ora 19 si incepe cu un program… cu un jurnal de stiri tip « mission statement », in care noi vom arata ce vrem sa facem, cine suntem, care sunt posibilitatile noastre, care sunt oamenii nostri, dupa care o sa vedem… aici inca avem un eveniment in desfasurare la acea ora, la Palatul Parlamentului, de inaugurare. O sa vedem zona asta de duplex cu invitatii, cat de mult o sa dam. E un moment mai festiv, poate singurul din formatul acestei televiziuni, care se incheie la ora 22. La ora 22 incepem sa emitem ca… in conceptul pe care l-am pregatit. Emisia, deci, a… in parametrii proiectati incepe cu Cosmin Prelipceanu care are stiri, are comentarii in functie de evenimentele Zilei, nu in functie de festivismul… festivitatea de la Palatul Parlamentului, si de acolo incolo, nu stiu, in urmatorii 100 de ani o sa dam stiri.
PaginademediaTV este transmisă din studioul LTV, cu sprijinul companiei DirectOne.
În ediţiile trecute PaginademediaTV au fost invitaţi Bogdan Naumovici, Silviu Prigoană, Mihai Găinuşă, Virgil Popescu (unul dintre fondatorii TV Soti, prima televiziune independentă din România), Robert Turcescu, Grigore Cartianu, Ion Cristoiu şi Cristian Tudor Popescu.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Remarc că din lista de „vedete” de pe site-ul lor a dispărut Ana Maria Gheorghe. Până ieri apărea și dânsa acolo. Ce s-a întâmplat? Au dat-o afară? Petrișor, poate afli tu.
Domnul Prelipceanu va trebui sa ne ceara scuze dupa prestatiile de la Realitatea.Dl.Mitroi respecta si dansul o anumita directiva. E parerea mea si sper ca nu ma veti insulta pentru asta. Va multumesc! Asteptam ONESTITATE,DECENTA, ADEVAR!