Skip to main content

ANALIZĂ (II). 2013, cel mai bun an pentru Pro TV, Antena 1 şi Kanal D. Marile posturi în ultimii cinci ani

 

Suleyman
Suleyman Magnificul a fost una dintre vedetele anului 2013. Turcii de la Kanal D şi-au dublat audienţa, faţă de acum cinci ani

Publicitate

Marile formate internaţionale şi-au spus cuvântul: pentru marile posturi generaliste, 2013 a adus cele mai bune ratinguri din ultimii cinci ani.

Dacă primul episod al analizei a fost dedicat posturilor de ştiri, a acest material urmăreşte evoluţia marilor posturi generaliste. Articol realizat cu sprijinul agenţiei de media BPN.

Rezultatele ultimilor cinci ani nu au fost lipsite de surprize. Câteva concluzii:

  • Antena 1 şi Kanal D au avut, în 2013, cele mai bune audienţe medii din ultimii cinci ani cu diferenţe mari faţă de anii precedenţi.
  • Antena 1 sare pentru prima dată de un milion de români în Prime-Time.
  • Kanal D a avut, procentual cea mai mare creştere: audienţă dublă în 2013, faţă de acum cinci ani.
  • O surpriză este Naţional TV, post deţinut de fraţii Micula şi care funcţionează cu minimum de investiţii, 2013 a fost anul cu cel mai bun rating seara, din ultimul cincinal. La oraşe, a depăşit Prima TV, iar la nivelul întregii ţări s-a apropiat de postul deţinut acum de Cristi Burci!
  • Postul public TVR 1 îşi continuă scăderea din ultimii trei ani.
  • Concluziile pe zona de ştiri au fost marcate în primul episod: acum cinci ani, în 2009, Realitatea TV era în top, la mare distanţă de locul doi, Antena 3. În 2013, Antena 3 domină segmentul. Realitatea TV are o audienţă la jumătate faţă de 2009, la nivel naţional. La oraşe, diferenţa este şi mai mare. Creşte, în schimb, România TV.

Datele, pe larg:

Seara generalistelor: marile formate şi Suleyman au ridicat audienţele

Intervalul de seară este dominat de posturile generaliste, care au scos cele mai bune medii de rating din ultimii cinci ani. Marile formate internaţionale şi producţiile locale de divertisment au ridicat puternic ratingurile Pro TV şi Antena 1.

La Pro TV, vorbim de emisiuni precum Românii au talent, Vocea României, Dansez pentru tine sau Masterchef. Antena 1 a mizat pe X-Factor, Te cunosc de undeva sau Next Star (un format local care a prins foarte bine la public).

În cazul Kanal D, motorul de audienţă a fost serialul Suleyman Magnificul, dar ratinguri bune au scos şi Roata norocului sau programul lui Ernest.

Cifrele, după media în Prime-Time:

PRO TV: media în Prime-Time în 2013 a fost de aproape 1,7 milioane de români pe minut, la nivel naţional, cu 200.000 mai mulţi decât în 2012 şi cu 500.000 peste media de acum cinci ani. La nivel urban, Pro TV a avut, în 2013, o medie de aproape 900.000 de persoane). Şi la oraşe a fost un vârf al ultimilor cinci ani, dar cu variaţii mai mici.

ANTENA 1: Pentru prima dată în ultimii cinci ani, Antena 1 a depăşit un milion de telespectatori uni în Prime-Time, la nivel naţional. Postul s-a mai apropiat de acest nivel în 2009, fără a-l atinge. Postul Intact a atins vârful din ultimii cinci şi la oraşe: 620.000 de persoane, faţă de 500.000 în 2012.

KANAL D: Suleyman a fost arma principală a turcilor de la Dogan, care au avut în 2013 cea mai bun medie de audienţă în Prime-Time din ultimii cinci ani. Media la nivelul întregii ţări: peste 900.000 de români pe minut, cu 200.000 peste 2012. La oraşe au fost 451.000 de oameni seara, cu 100.000 mai mulţi decât în 2012.

NAŢIONAL TV. Una din surprizele lui 2013 a fost Naţional TV. Fără emisiuni de divertisment proprii, mai mult cu reluări şi seriale indiene şi turceşti, postul fraţilor Micula a avut anul trecut, în Prime-Time, aproape 430.000 de români pe post (aproape cât Prima TV). La oraşe, Naţional TV a fost chiar peste Prima TV!

TVR 1. Postul public îşi continuă scăderea din ultimii ani. Seara, TVR 1 a pierdut teren an de an: de la o medie de peste jumătate de milion de oameni în 2010, a ajuns în 2013 la 365.000 de telespectatori în Prime-Time. Scădere vizibilă şi la oraşe.

Audienţa posturilor TV în ultimii cinci ani, în PRIME-TIME (intervalul de maximă audienţă), la nivel NAŢIONAL (mii persoane):

2009 2010 2011 2012 2013
Pro TV 1147 1200 1176 1331 1483
Antena 1 870 746 778 818 988
Kanal D 336 359 474 666 838
Acasa 496 299 327 323 478
Prima TV 378 356 428 440 449
Antena 3 234 301 370 470 382
National TV 232 265 289 314 382
TVR 1 407 470 452 373 346
Romania TV 0 0 4 144 199
B1TV 131 109 82 167 150
Disney 86 128 117 124 134
Realitatea TV 323 341 310 186 128
TVR 2 139 126 124 134 118
Antena Stars 98 120 123 90 114
ETNO 84 148 154 126 106
Pro Cinema 91 79 69 80 98
Disney Junior 0 0 0 21 69
Cartoon Network 100 89 85 68 58
Boomerang 0 0 8 44 52
Minimax/A+ 35 32 36 24 22

Audienţa posturilor TV în ultimii cinci ani, în PRIME-TIME (intervalul de maximă audienţă), în mediul URBAN (mii persoane):

2009 2010 2011 2012 2013
Pro TV 709 716 702 709 790
Antena 1 534 447 454 464 579
Kanal D 195 190 256 320 417
Antena 3 174 215 252 336 274
Acasa 298 209 223 208 226
Prima TV 237 213 235 200 211
National TV 136 152 154 154 202
TVR 1 228 277 259 173 144
Romania TV 0 0 3 95 118
B1TV 93 78 54 112 100
Disney 64 85 78 79 83
Realitatea TV 212 213 188 101 71
Antena Stars 70 83 84 54 70
TVR 2 74 72 73 64 55
Pro Cinema 66 57 45 49 52
Disney Junior 0 0 0 16 48
ETNO 33 52 54 55 36
Boomerang 0 0 4 26 30
Cartoon Network 52 43 44 34 28
Minimax/A+ 17 16 19 9 7

Pro TV, Antena şi Kanal D, vârful ultimilor ani şi după media pe zi

Primele posturi din top – Pro TV, Antena 1 şi Kanal D - au înregistrat cele mai bune audienţe din ultimii cinci ani şi după media pe zi. Distanţa dintre Pro TV şi Antena 1 se micşorează.

Acasă TV creşte în 2013 faţă de anul precedent. Salt uşor şi pentru Prima TV.

În cifre, ocupanţii primelor trei locuri:

PRO TV: După media pe zi, postul are peste 800.000 de telespectatori, jumătate sunt din oraşe. Creşterea din ultimii ani e vizibilă mai ales la nivel naţional. La oraşe, audienţa în ultimii ani nu a variat foarte mult.

ANTENA 1: Distanţa dintre Pro TV şi Antena 1 se micşorează, şi la nivel naţional, dar şi la oraşe. În 2012, Pro TV era la 200.000 de români în faţa Antenei 1. Anul trecut, Pro-ul a avut 140.000 de oameni în plus.

La oraşe, Pro TV a fost în faţă, anul trecut, cu 50.000 de persoane, în comparaţie cu avansul de peste 90.000 din 2012. Mireasă pentru fiul meu şi Acces Direct au contribuit la creşterea mediei pe zi.

KANAL D. Postul turcilor de la Dogan a sărit de 400.000 de români pe minut. Faţă de 2009, este cea mai mare creştere procetuală: în urmă cu cinci ani, Kanal D avea sub 200.000 de români pe post. Situaţia este asemănătoare şi la oraşe.

Audienţa posturilor TV în ultimii cinci ani, după media pe ZI, la nivel NAŢIONAL (mii persoane):

2009 2010 2011 2012 2013
Pro TV 645 667 654 758 824
Antena 1 492 449 477 558 683
Kanal D 197 235 284 352 421
Antena 3 161 196 230 312 253
Acasa 234 177 180 158 211
TVR 1 233 242 237 231 210
Prima TV 190 170 191 199 205
National TV 135 140 135 155 178
Romania TV 0 0 3 106 160
Disney 85 122 112 125 135
Realitatea TV 250 263 242 165 108
B1TV 65 57 51 114 108
ETNO 69 100 104 100 95
TVR 2 88 78 74 78 77
Cartoon Network 106 98 96 82 74
Disney Junior 0 0 0 22 68
Minimax/A+ 83 77 85 80 63
Antena Stars 47 54 55 42 56
Boomerang 0 0 7 42 52
Pro Cinema 51 42 38 41 49

Audienţa posturilor TV în ultimii cinci ani, după media pe ZI, în mediul URBAN (mii persoane):

2009 2010 2011 2012 2013
Pro TV 410 411 398 403 441
Antena 1 310 277 287 311 390
Kanal D 120 131 158 175 211
Antena 3 118 137 154 218 177
Acasa 146 122 122 99 105
Prima TV 121 104 108 93 99
National TV 80 83 74 75 93
Romania TV 0 0 2 68 90
TVR 1 126 139 130 101 85
Disney 60 78 70 67 70
B1TV 47 41 34 74 70
Realitatea TV 165 168 151 90 58
Disney Junior 0 0 0 13 43
Antena Stars 33 38 38 27 36
TVR 2 46 45 43 36 35
ETNO 28 38 41 42 34
Cartoon Network 51 48 50 38 31
Boomerang 0 0 3 21 28
Pro Cinema 37 30 25 25 28
Minimax/A+ 36 33 40 28 19

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • despre kanal, ce sa zic. daca nu era serialul turcalet nu se mai discuta despre el
  • pro tv-ul decade din ce in ce mai mult. antena vine din spate puternic si cu siguranta ca va ocupa locul 1 cat de curand, in mai multe analize.
  • Draga Expertule,
    Iar dovedesti ca nu prea esti expert...cele 2 formate n au nicio legatura,e doar o coincidenta de nume...
    Adica,cum iti zici tu "Expertul",dar nu esti expert,doar coincidenta de nume....
  • @ Ne0: mulțumesc pentru observație. Am rezolvat cu tabelul.
  • Unde a ajuns TVR !!! Acolo sunt banii nostrii !! Si mai au si datorii de 120 milioane euro!!! Si nu raspunde NIMENI pentru acest dezastru!!
  • O sugestie. Ar fi interesant de vazut un studiu despre proportia formate orginale romanesti - formate straine si eventual care sunt televiziunile care investesc cel mai mult in creatie autohtona versus televizunile care doar cumpara formate straine. Pe piata internationala, crearea de content original devine tot mai importanta odata cu trecerea la mediile digitale.
  • @paginademedia, Next star nu este format local, a fost cumparat de la canadieni.
  • Foarte interesant, Petrisor, dar pune si tabelul pe comercial in prime-time. Multumesc!
    Ultimul tabel este acelasi cu cel din prime-time pe urban.

Trimite un comentariu

sus