Skip to main content

Uniunea Agenţiilor, despre amenda de 3,2 milioane de euro: "Vom contesta concluziile. Consiliul s-a poziţionat alături de cei care au introdus practicile neetice pe piaţa media"

 

Radu Florescu, the president of UAPR
Radu Florescu, the president of UAPR

Publicitate

„Respingem categoric concluziile investigaţiei desfăşurate de Consiliul Concurenţei. Vom contesta cu vehemenţă în instanţă modul nelegal la care Consiliul a recurs pentru a ne lipsi de accesul la documente şi dreptul la apărare", spun reprezentanţii Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România.

"Din motive încă neclare, Consiliul s-a poziţionat alături de cei care au introdus practicile neetice pe piaţa media din România girând în acest fel un mod cu totul reprobabil de a face business", punctează poziţia UAPR.

Radu Florescu preşedintele UAPR spune că "vom folosi toate mijloacele legale pentru a atrage atenţia asupra erorilor de analiză profesională, judecată şi procedură comise de către Consiliul Concurenţei în acest caz şi altor organisme naţionale şi internaţionale"

Reamintim că 11 agenţii de media au fost amendate de Consiliul Concurenţei cu sume care totalizează 3,2 milioane de euro, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. Amenzile au vizat procente între 2,4% şi 2,6% din cifrele de afaceri ale agenţiilor. McCann Erickson, agenţia cu cea mai mare cifră de afaceri, a avut, astfel, şi cea mai mare amendă - peste 700.000 de euro.

În octombrie 2012, 10 agenţii de media româneşti se reuneau într-un club, după cum paginademedia.ro relata AICI. Clubul îşi propunea „să devină principalul for de reprezentare dedicat industriei de media, să promoveze corect şi constant industria de media şi să contribuie la creşterea profesionalismului şi conduitei etice de operare pe piaţa locală.”

La nicio lună după acest anunţ, după o sesizare venită din direcţia The Group, condus de Mihaela Nicola şi Zoltan Szigeti, Consiliul Concurenţei a demarat investigaţia faţă de cele 10 agenţii „în legătură cu o posibilă înţelegere între companiile active de pe piaţă, în vederea eliminării concurenţei la licitaţii pentru atribuirea conturilor de publicitate”. (detalii AICI)

Intergral, poziţia Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România:

UAPR respinge categoric decizia Consiliului Concurenţei cu privire la investigaţia din industria de media

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România ia act de decizia Consiliului Concurenţei, comunicată pe 2 octombrie a.c., în urma investigaţiei privitoare la eventuale înţelegeri între companiile active pe piaţa comercializării serviciilor de media.

UAPR îşi reafirmă poziţia conform căreia, în acest caz, nu poate fi vorba despre vreo încălcare a dreptului concurenţei.

Peste tot în lume, actorii economici sancţionaţi de legea concurenţei au interese economice şi forme de manifestare comerciale. Discuţiile între agenţiile de media pe care le-a sancţionat astăzi Consiliul Concurenţei nu au avut în niciun fel interese economice şi niciun aspect comercial.

Din motive încă neclare, Consiliul s-a poziţionat alături de cei care au introdus practicile neetice pe piaţa media din România girând în acest fel un mod cu totul reprobabil de a face business

„Respingem categoric concluziile investigaţiei desfăşurate de Consiliul Concurenţei. Vom contesta cu vehemenţă în instanţă modul nelegal la care Consiliul a recurs pentru a ne lipsi de accesul la documente şi dreptul la apărare.

Totodată, vom folosi toate mijloacele legale pentru a atrage atenţia asupra erorilor de analiză profesională, judecată şi procedură comise de către Consiliul Concurenţei în acest caz şi altor organisme naţionale şi internaţionale (precum Comisia Europeană, Departamentul Comercial al Ambasadei SUA la Bucureşti, EACA (European Association of Communication Agencies), care au urmărit cazul încă de la început. Din păcate, acţiunea de azi a Consiliului Concurenţei aruncă în mod nedrept o lumină negativă asupra eticii şi standardelor unora dintre cele mai mari grupuri de media internaţionale care au operaţiuni în România” consideră Radu Florescu, preşedinte UAPR.

Investigaţia Consiliului Concurenţei s-a aflat în atenţia partenerilor europeni ai UAPR, în atenţia Comisiei Europene şi a Departamentului Comercial din cadrul Ambasadei SUA la Bucureşti. Trebuie spus că EACA şi-a afirmat sprijinul faţă de practica membrilor UAPR vizaţi de investigaţie încă din octombrie 2012, exprimându-şi convingerea că acţiunile acestora respectă standardele şi bunele practici în industrie.

„Am urmărit acest caz încă de la început şi suntem convinşi că nu a existat nicio încălcare a dreptului concurenţei. Considerăm decizia Consiliului Concurenţei ca fiind o măsură punitivă, nejustificată şi disproporţionată la adresa unor agenţii care au acţionat cu bună credinţă şi în afara oricăror interese comerciale”, spune Dominic Lyle, Director General al EACA (European Association of Communications Agencies).

UAPR doreşte să reafirme sprijinul pentru demersurile membrilor săi vizaţi de această investigaţie şi să atragă atenţia că măsurile sancţionatorii anunţate de Consiliul Concurenţei sunt o eroare cu totul regretabilă care va fi speculată de cei interesaţi în continuarea practicilor obscure în piaţa media din România.

Agenţiile sancţionate au acţionat în virtutea nevoii de transparenţă a procesului de selecţie şi considerăm cel puţin ironic faptul că autorităţile statului român înţeleg să penalizeze drastic încercările actorilor economici de a scoate la lumină tehnicile dubioase din industrie.
Informaţii suplimentare:

În octombrie 2012, Consiliul Concurenţei a demarat o investigaţie în rândul agenţiilor de media, suspectate de practici neconcurenţiale. Agenţiile vizate de această investigaţie sunt cele care au luat individual decizia de a nu participa în proceduri de pitch netransparente şi asupra cărora plana suspiciunea că nu ar fi organizate corect.

În urma investigaţiei care a durat doi ani, Consiliul Concurenţei a decis astăzi sancţionarea drastică a agenţiilor de media vizate."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus