Skip to main content

CAZUL CNA LA DNA. Sesizări false împotriva Taraf TV? Prelungirea de licenţă a postului lui Prigoană ar fi fost însoţită de reclamaţii false „din dispoziţia suspectei Laura Georgescu”

 
laura georgescu
laura georgescu

Postul de manele Taraf TV, deţinut de familia Prigoană, ar fi unul dintre canalele pentru care şefa CNA, Laura Georgescu, a ajuns din nou la DNA, zilele trecute. Mai multe sesizări false ar fi fost făcute împotriva postului TV pentru ca acesta să nu mai obţină prelungirea licenţei de emisie.

Publicitate

Comunicatul DNA nu menţionează postul de televiziune, dar datele prezentate în document conduc direct către televiziunea fondată de Silviu Prigoană.

Paginademedia.ro prezintă ce spune comunicatul, dar şi ce s-a întâmplat în şedinţa de prelungire a licenţei Taraf TV, care a avut loc acum un an.

Ce spune DNA:

„În cazul unuia dintre posturile TV sancţionate, la momentul analizării cererii de prelungire a licenţei, în cursul anului 2014, contrar metodologiei de până la acel moment, la dosarul constituit pentru prelungirea licenţei, din dispoziţia suspectei Laura Georgescu, au fost anexate mai multe sesizări false, anterioare acelui moment şi care deja fuseseră soluţionate prin sancţionarea cu amendă, ceea ce a condus la o amânare a deciziei de prelungire pentru mai multe săptămâni. În tot acest timp, în spaţiul mediatic s-a transmis că postul respectiv a rămas fără licenţă, ceea ce a afectat în mod direct activitatea acestuia.”

Ce s-a întâmplat în realitate:

Singura situaţie care corespunde descrierii DNA este prelungirea licenţei Taraf TV. În ianuarie 2014, şedinţa în care Taraf TV a cerut prelungirea licenţei a fost una neobişnuită. Când s-a discutat cererea televiziunii, CNA a anexat şi câteva sesizări ale unor telespectatori.

Ce spuneau câteva dintre reclamaţiile suspectate a fi false: 

Reclamaţia din 12.12.2013: Vă rog din suflet să faceţi ceva şi să interziceţi videoclipurile aproape porno de pe acest post. Sunt  scârboase, vă rog din suflet să le opriţi. Este inadmisibil că ziua în amiaza mare să vedem astfel de videoclipuri, mai ales copiii noştri. Cel mai bine ar fi să aibă o oră de difuzare după 23:00-24:00 , dar ziua este inadmisibil.

Reclamaţia din 16.12.2013: Cel mai mult m-au scârbit obscenităţile  şi melodiile afone  de pe Taraf Tv, canal care am considerat că este monopolizat de bande de ţigănoşi fără educaţie muzicală şi cu prost gust vestimentar asociat cu decolteuri fesiere de o obscenitate potrivită  pentru orele când copiii dorm, după 22:00 seara.

Reclamaţia din 17.01.2013 : Manelele sunt mult mai scârboase decât rap-ul. Mai bine să  închideţi de tot posturile de manele: Taraf şi MyneleTv. Manelele au un mesaj care influenţează negativ mentalitatea omanilor , acestea fiind doar despre duşmani , bani, sex.

În urma discuţiilor, CNA a decis mai întâi amendarea postului cu 15.000 de lei, după cum paginademedia.ro a scris AICI. Ulterior, în aceeaşi şedinţă, prelungirea de licenţă nu a trecut la vot. O săptămână mai târziu, CNA a aprobat prelungirea licenţei postului de manele.

Potrivit comunicatului DNA, postul TV „urmare a sancţionării repetate şi a neprelungirii licenţei, în condiţiile prezentate anterior, postului tv respectiv i-au scăzut încasările din publicitate, cu peste 600.000 lei.”

Reamintim că, joi, Laura Georgescu a fost chemată la DNA pentru a i se aduce noi acuzaţii în dosarul în care este urmărită penal. Potrivit comunicatului DNA, şefa CNA şi-ar fi obligat angajaţii să facă reclamaţii false în cazul a şapte posturi de televiziune, ceea ce a dus la amendarea unora dintre ele. Ca urmare, angajaţii CNA implicaţi sunt şi ei urmăriţi penal în legătură cu întocmirea de documente false.

Din comunicatul DNA: 

În perioada respectivă, preşedinta C.N.A. Laura Georgescu a impus mai multor funcţionari din cadrul instituţiei pe care o conduce, să întocmească sesizări ce conţin date nereale, iar ulterior a susţinut respectivele sesizări false, prin demararea unor proceduri administrative care au avut ca finalitate sancţionarea, cu amendă, a celor şapte posturi TV, unele dintre acestea fiind sancţionate de mai multe ori.

În concret, modalitatea de lucru în cazul acestor sesizări false era bine pusă la punct, iar pentru a se crea aparenţa de legalitate în privinţa acestor sesizări, parte dintre ele au fost lucrate într-un fişier „word” care păstra coordonatele formularului de sesizare on line, existent pe site-ul CNA.

Pornind de la un asemenea formular, angajaţi ai CNA fie au completat respectivele sesizări cu date nereale, la instigarea suspectei Laura Georgescu, fie au participat indirect, înregistrând o dată calendaristică modificată, nereală sau au permis ca sesizările să fie realizate de pe calculatoarele lor.

Trebuie subliniat că, după redactare, aceste sesizări cu date nereale erau printate şi înregistrate ca şi cum ar fi fost preluate de pe mail-ul instituţiei, deşi acestea, în mod evident nu erau transmise pe mail, însă reprezenta modalitatea prin care Laura Georgescu păstra aparenţa de legalitate a acestor sesizări.

În cazul sesizărilor identificate cu privire la cele 7 posturi TV, s-au inserat date nereale referitoare la identitatea persoanei care face sesizarea (nume, prenume, adresă de domiciliu, date de contact, etc.), sau chiar cu privire la momentul sesizării.

În conţinutul unei astfel de sesizări, au fost inserate abaterile despre care suspecta Laura Georgescu a considerat că ar fi suficiente ca să ducă la sancţionarea respectivului post, chiar dacă, în unele situaţii, faptele erau mai vechi şi erau prescriptibile (se aplică termenul general de prescripţie în materie contravenţională – 6 luni).

Un alt aspect rezultat în timpul urmăririi penale este acela că, în cazul unora dintre aceste sesizări false, momentul conceperii lor şi al înregistrării este anterior derulării efective a programului în legătură cu care se reclamă abaterea de la legea audiovizualului. În aceste condiţii, este evident că se urmărea grila, se stabilea care program ar putea fi sancţionabil şi se proceda la redactarea sesizării, însă din neglijenţă, nu se modifica ora şi rămânea menţionată ora redactării care, aşa cum s-a precizat, era anterioară difuzării respectivului program.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ai uitat si de B1 TV ca si el e reclamat. La acest post este numai dezimformare comunisto-basista. Eu urasc 4 canale de stiri cu dezimformare gen Antena 3, România TV, Realitatea TV și B1 TV. Urasc PRO TV, Sport.ro, Acasa, Acasa Gold, Pro Cinema, Canalul American de muzica MTV, canalele trustului Antena grup ca Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Euforia, ZU TV,Kanal D, Prima TV, România TV, Realitatea TV, B1 TV și Taraf TV!
  • Sa ghicesc, cele 7 posturi TV care au fost reclamate sunt: ProTV, Antena 1, Antena 3, Kanal D, PrimaTV, Romania TV si Realitatea TV? Taraf TV deja era reclamat.

Trimite un comentariu

sus