Skip to main content

ANALIZĂ DIGITAL MARKETING. iPhone vs. iPad. Câte afişări generează cele două dispozitive în Europa Centrală şi de Est

 
iphone
iphone

SECŢIUNE SPECIALĂ. In 2010, cand Steve Jobs a lansat primul iPad, in intreaga presa internationala s-a raspandit un val de scepticism in legatura cu succesul acestui nou device. Azi, in tari ca Moldova, Rusia, Slovenia si Ucraina, iPad-ul a devenit chiar mai popular decat iPhone-ul. Cate afisari de pagina se genereaza de pe cele doua dispozitive Apple in tarile din Europa Centrala si de Est, intr-o analiza Gemius pentru paginademedia.ro.

Publicitate

Krzysztof Majkowski, consultant la Gemius sustine ca in anumite tari ca Rusia sau Moldova, produsele Apple sunt percepute ca un simbol al statutului ceea ce ar putea explica procentul ridicat de trafic inregistrat de pe aceste dispozitive.

In luna martie a acestui an, 52% din traficul mobil din Rusia era generat de device-uri Apple. Tot Majkowski spune ca piata de mobile din Rusia difera de celelalte piete din Europa din cauza restrictiilor impuse de stat si a marilor jucatori prezenti pe piata. El sustine de asemenea ca actuala situatie politica si evolutia rublei pot afecta intr-o oarecare masura cota de piata Apple pe termen lung. Asadar, cu toate ca traficul mobil generat de device-uri Apple este in continuare semnificativ, se poate observa o usoara descrestere de 8 procente fata de 2014.

In Romania, iPhone-ul se situeaza pe primul loc ca numar de afisari de pagina cu un procent de 23% din totalul traficului prin browser de pe dispozitive mobile. iPad-ul ocupa locul 2 inregistrand cu 10 procente mai putine afisari generate. Anul trecut in schimb, iPad-ul se bucura de o mai mare popularitate - 30% din traficul mobil fiind generat de pe tabletele Apple si doar 15% de pe iPhone.

In regiune, iPhone-ul e lider de afisari de pagina in Estonia, Lituania, Polonia, Belarus, Ungaria, Croatia, Serbia, Turcia, Bulgaria. Singurele tari in care iPad-ul inca inregistreaza mai mult trafic mobil sunt Rusia, Moldova, Slovenia si Ucraina.

Analiza Gemius s-a realizat pe baza numarului de afisari de pagina masurate prin intermediul solutiei gemiusTraffic in martie 2014 si martie 2015.

2015_04_Apple3ENG

Despre Gemius: Originara din Polonia, Gemius s-a extins in regiunea EMEA si momentan opereaza in 35 de tari. Compania integrează în măsurarea audientei online atat panelurile consumatorilor cat si cercetarea avansata a site-urilor (studiul gemiusAudience). Ofera de asemenea, solutii profesionale de cercetare, servicii analitice si de consultanta, de la studii site-centric si user-centric, la instrumente avansate tehnologic pentru studierea comportamentului utilizatorilor de internet pe anumite site-uri (gemiusPrism), servicii de masurare a campaniilor publicitare online (gemiusDirectEffect) si a eficientei acestora (gemiusBrandingEffect).

Gemius realizeaza si proiecte de cercetare cerute de clienti (gemiusAdHoc). Suplimentar fata de serviciile de cercetare mentionate inainte, Gemius ofera solutii de masurare a comportamentului utilizatorilor care urmaresc continut video si multimedia online (gemiusStream) si a comportamentului utilizatorilor privind vizualizarea anumitor zone din site, zonele acestora de focus si de click (gemiusHeatMap).

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus