Skip to main content

România TV, 25.000 de lei amendă după ce a anunţat că ar fi murit Regele Mihai

 
România TV, 25.000 de lei amendă după ce a anunţat că ar fi murit Regele Mihai

Televiziunea de ştiri România TV a fost sancţionată cu o amendă de 25.000 de lei după ce a anunţat pe burtieră că a murit Regele Mihai, dar şi pentru o serie de materiale în care au fost aduse acuzaţii la adresa co-preşedintelui PNL, Alina Gorghiu.

Publicitate

Forul audiovizual a discutat în şedinţa de astăzi propunerile de sancţionare pentru România TV în cadrul mai multor emisiuni difuzate în luna octombrie, respectiv, în ianuarie de televiziunea de ştiri controlată de Sebastian Ghiţă. Pe de o parte, într-o emisiune din ianuarie, pe burtieră s-a anunţat Moartea Regelui Mihai.

„IMEDIAT EXCLUSIV: Moartea Regelui Mihai, ce se ascunde, scandal uriaş, cine se bate pe averea familiei regale” au fost titurile în stilul caracteristic care au rulat pe burtiera de la România TV şi care au atras atenţia CNA. Titlurile au apărut în ciuda faptului că jurnalista Paula Rusu, care a intrat prin telefon în emisiunea lui Ioan Korpoş, a dezminţit informaţia.

„Înainte de toate, aş vrea să stea lumea liniştită, nimic nu este oficial deocamdată, privitor la sănătatea Regelui, ceea ce se ştie este că se află la Versoix, împreună cu Regina Ana, amândoi într-o stare de sănătate precară, Regina Ana mai bolnavă decât Regele Mihai”, a subliniat Paula Rusu.

Al doilea aspect reţinut de membrii CNA în sancţiunea pentru România TV a fost şi două emisiuni despre Alina Gorghiu, co-preşedinte PNL, în care s-a vorbit despre presupuse legături ale acesteia cu „un mafiot băsist” şi cu „cercul băsist Băsescu - Blejnar - Baaklini”.

În emisiuni s-au adus în discuţie presupuse fapte pe care Alina Gorghiu le-ar fi săvârşit prin intermediul cabinetului său de avocatură, în aceeaşi perioadă în care aceasta îndeplinea funcţia de consilier al preşedintelui instituţiei AVAS.

„Lucrul cel mai grav e că pe burtieră a apărut o informaţie că regele a murit. Că e scandal pe averea regelui. Chiar dacă s-a redresat, reprezintă o dezinformare foarte dură”, a menţionat Radu Călin Cristea, membru CNA, cel care a şi propus o sancţiune de 30.000 de lei.

Pe de altă parte, Radu Herjeu a propus o amendă de 15.000 de lei, care să vizeze în special emisiunile în care s-a vorbit despre Alina Gorghiu: „Eu o să mă axez pe cea cu copreşedintele PNL, unde se aduc de către radiodifuzor acuzaţii grave doameni Gheorghiu. Şi titlurile sunt de aceiaşi natură: Cum a ajutat Gorghiu un infractor băsist. Femeia promovată de preşedinte în fruntea PNL, afaceri scandaloase. O repetă şi moderatorul.”

Niciuna dintre propunerile membrilor nu a reuşit să adune numărul minim de voturi, şase, pentru a fi aprobată, prin urmare s-a trecut la propunerea intermediară. Dorina Rusu a propus 25.000 de lei atât pentru falsul anunţ despre Regele Mihai, cât şi pentru atacurile la adresa Alinei Gorghiu.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Eu NU vizionez postul de televiziune România T.V. absolut DELOC,pentru că este un POST DE SCANDAL.Care a fost SCOPUL postului România T.V.???? Să DENATUREZE IDEEA DE MONARHIE ÎN ROMÂNIA ŞI SĂ PROFITE BĂSESCU,S-AU CLASA POLITICĂ.DE CE ??? PENTRU CĂ SE APROPIE CU PAŞI REPEZI ,,ANIVERSAREA A 100 DE ANI DE LA MAREA UNIRE DIN 1918,, ŞI SE DOREŞTE SĂ FIE ANIVERSATĂ ÎN FORMĂ DE ,,REPUBLICĂ,, DE CĂTRE COMUNIŞTI NU ÎN FORMĂ MONARHICĂ.

Trimite un comentariu

sus