Skip to main content

Radioul public, somat de CNA și pentru campania "Nu distrugeţi Radio România"

 
Radioul public, somat de CNA și pentru campania "Nu distrugeţi Radio România"
Radio România

Radioul public a fost somat de CNA și pentru campania "Nu distrugeți Radio România". Consiliul Naţional al Audiovizualului a revocat sancţiunea votată în şedinţa trecută pentru lipsa de imparţialitate din campania SRR împotriva modificării legii de funcționare a televiziunii publice și a radioului pentru a da o nouă somație, mai cuprinzătoare.

Publicitate

Motivul? Sancțiunea dată la începutul acestei săptămâni pentru postul public de radio a vizat doar emisiunile de dezbatere, dar nu și spoturile radio, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Propunerea ca în sancţiunea dată radioului public să fie incluse şi spoturile campaniei "Nu distrugeţi Radio România" a fost făcută de Dorina Rusu.

VOT. Revocarea vechii sancţiuni a fost votată de toţi membrii Consiliului, cu excepţia Laurei Georgescu, care a votat împotriva acestei decizii. Iar noua sancţiune a primit vot negativ doar din partea lui Lorand Turos. La şedinţa CNA de astăzi au participat următorii membri: Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea.

Articolele de lege nou introduse în sancţiunea pentru Radio România 

  • Potrivit articolului 3.2 din Lege, ”toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor”.
  • Articolul 64.1.a din Cod prevede că ”în virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii”.

CONTEXT. Reamintim că în şedinţa CNA din 5 aprilie, Radioul public a primit o somație publică după campania amplă lansată în ultima lună împotriva modificării legii de funcționare a televiziunii publice și a radioului. Este o campanie ce s-a desfășurat atât sub formă de spoturi radio, cât și a unor dezbateri ample.

Forul audiovizual a decis sancționarea pentru lipsa imparțialității în dezbaterile pe care le-a avut pe post. Mai exact, au fost prezentată aproape exclusiv voci care se declarau împotriva modificării de lege.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu