Skip to main content

Radioul Public, somat public pentru lipsa de imparțialitate în campania „Nu distrugeți radioul”

 
Radioul Public, somat public pentru lipsa de imparțialitate în campania „Nu distrugeți radioul”
Radio România
Radioul public a primit o somație publică după campania amplă lansată în ultima lună împotriva modificării legii de funcționare a televiziunii publice și a radioului. Este o campanie ce s-a desfășurat atât sub formă de spoturi radio, cât și a unor dezbateri ample. Forul audiovizual a decis sancționarea pentru lipsa imparțialității în dezbaterile pe care le-a avut pe post. Mai exact, au fost prezentată aproape exclusiv voci care se declarau împotriva modificării de lege.
 
UPDATE. Sancțiunea pentru postul public de radio a vizat doar emisiunile de dezbatere, dar nu și spoturile radio. Membrii CNA au decis să discute pe acest subeict în următoarele zile, urmând să decidă dacă vor repune pe ordinea de zi a acestora. Aceștia nu au fost foarte hotărâți asupra a ceea ce reprezintă aceste spoturi: dacă sunt comunicări comerciale sau spoturi de interes public. 
 
 
Decizia forului audiovizual vine după aproape trei ore de disciuții pe acest subiect. Aproape două ore, discuțiile s-au purtat cu cele două părți din postul public, cei care au făcut acuzații de cenzură și cei din conducerea editorială. Ambele părți și-au prezentat pozițiile despre campania dusă de Radioul Public în ultima lună. 
 
Cătălin Gomboș, jurnalist la Radio România, a fost unul dintre cei care au condamnat campania dusă de Radio România împotriva modificării legii 41, care le-a explicat membrilor că după ce a început scandalul pe subiectul camaniei, spoturile au fost modificate, iar dezbaterile pe acest subeict au devenit mai echilibrate.
 
„Eu sunt unul dintre jurnaliștii care, în cadrul unei dezbateri organizate de Frontline, am vorbit despre această campanie care se desfășoară în continuare la Radio România. După intervenția noastră, s-a schimbat campania în sensul că dezbaterile au devenit mai echilibrate. Anumite clipuri cu reclame au fost modificate, tăindu-se chiar partea aceea cu Nu distrugeți Radio România.”
 
„În primul rând vreau să spun, fiind sepcializat pe știri externe, eu nu m-am confruntat direct cu campania, este vorba despre ce am văzut în camera știrilor și ascultând pe post. După părerea mea, au fost încălcate mai multe criterii. Au fost extrem de multe știri pe acest subiect. Erau la un moment dat zilnic materiale în care se prezenta această problematică a modificării legii dintr-un singur punct de vedere, mai exact al celor care se opuneau acestui proiect.”, a mai spus Gomboș. 
  
Pe de altă parte Florin Bruște, secretar general al Studiourilor Teritoriale, întrebat despre mesajul prăpăstios din spoturile de pe post „Nu distrugeți radioul public”: „Este un apel ca oamenii să fie alături de radio și să rezoneze cu el.”
 
Oameni din conducerea radioului public dar și angajați au fost invitați de Consiliul Național al Audiovizualului pentru a da explicații în legătură cu acuzațiile de cenzură făcute în spațiul public. Postul a dus o campanie împotriva modificării legii de funcționare a televiziunii și radioului public, după cum Paginademedia.ro a relatat AICI

Reamintim că angajați ai postului public au făcut acuzații de cenzură, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. „Ni s-a impus la camera știrilor să dăm pe post știri care nu respectă propriile noastre standarde", spune un jurnalist din postul public. Declarația angajatului România a fost făcută sub rezerva "legii avertizorului public", la o dezbatere organizată de Frontline despre situația TVR.

„Radioul a declanșat o campanie furibundă împotriva modificării legii 41, o campanie falsă în care se spune „Salvați radioul public”, care nici măcar nu este făcută profesionist. Adică ni s-a impus la camera știrilor să dăm pe post știri care nu respectă propriile noastre standarde, adică citarea unei surse. S-au ignorat și alte păreri. Pe Georgică Severin, eu, personal nu l-am auzit pe radio. O fi fost, dar eu nu l-am auzit să-și prezinte punctul de vedere.”, a spus atunci angajatul. 

Publicitate

Ca urmare a declarațiilor apărute în spațiul public, Dorina Rusu, membru CNA, s-a autosesizat, dar forul a primit sesizări și din partea Centrului pentru Jurnalism Independent, organizație care a cerut analizarea spoturilor în cauză. 

 

Știre în curs de actualizare

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu