Skip to main content

CNA este pentru eliminarea din Legea audiovizulului a articolului care face referire la ordonanţa antirebate

 
CNA este pentru eliminarea din Legea audiovizulului a articolului care face referire la ordonanţa antirebate

AVIZ POZITIV. Consiliul Naţional al Audiovizualului s-a pronunţat pentru eliminarea articolului din Legea Audiovizualului care conţine prevederi din ordonanţa antirabate (OUG nr. 25/2013).

Publicitate

CNA a primit o solicitare din partea deputatului Florin Costin Pâslaru (PSD) care a iniţiat propunerea de eliminare din Legea Audiovizualului a articolului care face referire la achiziţionarea spaţiului de publicitate al televiziunilor (propunere despre care Paginademedia a scris AICI).

Propunerea de aborgare a articolului de lege a fost motivată prin faptul că efectul ordonanţei nu a fost „cel scontat”, iar profiturile agenţiilor de media, „contributori importanţi la bugetul de stat”, au fost grav afectate de această ordonanţă. În plus, „creşterea cifrelor de afaceri pentru radiodifuzori nu au fost de natură să genereze profituri”, se arată în expunerea de motive.


Radu Călin Cristea a fost singurul membru CNA care s-a opus acestei modificări a Legii Audiovizualului. La şedinţa CNA de astăzi mai participă următorii membri: Valentin Jucan, Lorand Turos, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu şi Răsvan Popescu.

De menţionat că avizul din partea CNA este unul consultativ.

Ce prevede articolul de lege care se doreşte a fi eliminate

ART. 29^1 (1) Achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat de către beneficiar se poate face fie direct de la radiodifuzor, fie printr-un intermediar (agenţie sau regie).

(2) În cazul în care achiziţionarea spaţiului publicitar televizat se face printr-un intermediar, contractele vor fi tripartite, la cererea oricăreia dintre părţi.

(3) În ambele cazuri prevăzute la alin. (1), radiodifuzorul va emite către beneficiarul publicităţii televizate sau, după caz, către intermediar facturi aferente achiziţionării de spaţiu publicitar televizat, în care va fi evidenţiat orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, conform contractului.

(4) În cazul contractelor derulate prin intermediar, acesta va emite facturi aferente serviciilor de intermediere corespunzătoare prevederilor contractului. Intermediarii nu pot primi altă plată sau contraprestaţie decât cea pentru remunerarea serviciilor prestate şi nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului.

Ce spune iniţiatorul acestei modificări aduse Legii Audiovizualului în expunerea de motive:

"În pofida bunelor intenţii care au stat la baza elaborării şi promovării acestei ordonanţe de urgenţă, analiza punctuală şi detalitată asupra participanţilor relevanţi pentru piaţa de media, respectiv radiodifuzorii de media, arată faptul că scopul esanţial urmărit prin reglementarea achiziţiei de spaţiu publicitar televizat nu a fost cel scontat.

Mai mult decât atât, se constată o contradicţie semnificativă a profiturilor înregistrate de către cele mai importante agenţii de media, având drept consecinţă reducerea contribuţiilor către bugetul statului. De la intrarea în vigoare a preveereilor Oronanţei de urgenţă a Guvernului cifre de afaceri ale agenţiilor de media au scăzut, în timp ce cifrele de afaceri ale radiodifuzorilor au crescut, pe cale de consecinţă.

Contribuitori importanţi la bugetul de stat în perioada 2010-2012, agenţiile de media au înregistrat pierderi cuprinse între 500.000 e euro şi 3.500.000 de euro pentru fiecare agent economic. Cu toate acestea, creşterea cifrelor de afaceri pentru raiodifuzori nu au fost de natură să genereze profituri majoritatea acestora raportân în continuare pierderi."

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus