Skip to main content

IAB Europe: Publicitatea online depăşeşte televiziunea în Europa

 
IAB Europe: Publicitatea online depăşeşte televiziunea în Europa

Publicitatea online câştigă teren. La nivel european investiţiile în advertisingul pe internet a depăşit bugetele alocate televiziunii.

Publicitate

IAB Europe a anunţat că publicitatea online a crescut cu 13,1% în 2015, ajunând la o valoare de 36,2 miliarde de euro depăşind astfel piaţa europeană de televiziune. Anunţul a fost făcut la cea de-a zecea ediţie a conferinţei Interact, potrivit site-ului oficial al IAB Europe.

Despre acest subiect a scris iniţial Doru Panaitescu, pe blogul său.

Toate pieţele din Europa care au participat la studiu au înregistrat creşteri ale publicităţii online. Dintre acestea, trei pieţe au avut creşteri de 30%, alte nouă pieţe au avut creşteri de 20%, iar opt dintre ele au fost pe plus cu 10%. Publicitatea pe mobil şi cea din formatele video se menţin într-o creştere puternică.

Townsend Feehan, CEO al IAB Europe:

"Aceste rezultate confirmă poziţia de lider a publicităţii digitale în peisajul media european. Având în vedere contribuţia din ce în ce mai mare a publicităţii online în economie obligaţia noastră este să continuăm să inovăm şi să ne promovă afacerile din acest domeniu".

Studiul IAB Europe AdEx Benchmark împarte în trei segmente piaţa de publicitate online: Display, Search şi Classifieds and Directories.

Publicitatea de tip Display a surclasat celelalte categorii cu o rată a creşterii de 17,4%. În 2015, valoare publicităţii de tip display s-a ridicat la valoarea de 13,9 miliarde de euro.

Piaţa de Search a crescut cu 12,6% ajungând astfel la o valoare de 16,9 miliarde de euro.

Daniel Knapp, autor al studiului: "În ultimii zece ani, publicitatea online din Europa s-a transformat ditr-un mediu de promovare neglijabil într-un canal indispendabil în media planul regiilor de media pentru a ajunge la consumatori".

Zonele de mobil şi display continuă să fie principalele chef de creştere ale publicităţii online din Europa. Astfel s-a ajuns ca aproape 50% din publicitatea online să fie generată pe dispozitivele mobile.

Topul pieţelor europene cu cele mai mari creşteri

  • Irlanda 29.0% creştere
  • Bulgaria 22.3% creştere
  • Polonia 21.8% creştere

Top zece cele mai mari pieţe din Europa după valoare

  • UK – €11.8 miliarde
  • Germania – €5.8 miliarde
  • Franţa – €4.2 miliarde
  • Italia – €2.1 miliarde
  • Olanda - €1.6 miliarde
  • Rusia – €1.5 miliarde
  • Suedia – €1.3 miliarde
  • Spania – €1.2 miliarde
  • Danemarca – €0.8 miliarde
  • Elveţia – €0.8 miliarde
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus