Skip to main content

Altex riscă să rămână fără sloganul Cel mai mic preţ din România. CNA l-a interzis prin vot, dar procedura nu e finală

 
Altex riscă să rămână fără sloganul Cel mai mic preţ din România. CNA l-a interzis prin vot, dar procedura nu e finală

Altex şi Media Galaxy riscă să rămână fără sloganul folosit de ani de zile - Cel mai mic preţ din România şi respectiv Cea mai variată gamă de produse online şi offline. CNA l-a interzis prin vot, însă nu a dus până la capăt procedura.

Publicitate

De ce s-a gândit CNA să interzică sloganul, dar şi motivul pentru care forul a votat, dar decizia nu e definitivă, în continuare:

CNA a decis în şedinţa de astăzi să interzică sloganurile "Cel mai mic preţ din România" (Altex) şi "Cea mai variată gamă de produse, online şi offline" (Media Galaxy), dar nici nu s-a încheiat şedinţa că unul dintre membrii a cerut rediscutarea acestei decizii. Asta înseamnă că în şedinţa viitoare există posibilitatea ca decizia de intrare în legalitate, care echivalează cu interzicerea spoturilor în forma actuală, să fie revocată, iar Altex şi Media Galaxy să poată folosi în continuare sloganurile în comunicările comerciale de pe radio şi TV.

Decizia de intrare în legalitate, votată astăzi de şase membri, nu va intra în circuitul public, deci nu va avea nicio valoare, iar cei doi retaileri îşi pot continua comunicările comerciale cu sloganurile tradiţionale.

Dorina Rusu a fost cea care a cerut rediscutarea deciziei de astăzi având în vedere faptul că trebuie să ofere un răspuns Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală cu privire la legalitatea celor două mesaje publicitare, ANAF-ul fiind cel care a sesizat Consiliul.

De ce a votat CNA interzicerea celor două sloganuri?

CNA a constatat că cele două sloganuri nu se încadrează în termenii legii din cauza lipsei informării corecte şi a faptului că nu asigură concurenţa loială.

"Din punctul meu de vedere se încaldă Art 93 din Codul audiovizualului care spune "comunicările trebuie să respecte informarea corecta a publicuui" şi "asigurarea unei concurenţe loiale. Ma refer la sloganurile "cel mai mic preţ" si la "cea mai variată gamă de produse" pentru că în niciunul dintre cazuri nu poate fi dovedit că este aşa", a spus Gabriel Tufeanu, membru CNA.

Potrivit acestei decizii, cei doi retaileri ar fi trebuit să-şi modifice sloganurile astfel încât să respecte legislaţia audiovizualului.

Altex foloseşte de circa nouă ani sloganul "Cel mai mic preţ din România", care reprezintă îi poziţionarea lanţului de magazine online şi offline.

Decizia de intrare în legalitate a fost propusă de Gabriel Tufeanu şi a primit votul a şase membri ( Valentin Jucan, Monica Gubernat, Radu Herjeu, Dorina Rusu şi Radu Călin Cristea). Lorand Tusor si Răsvan Popescu s-au opus acestei decizii.

CNA a luat această decizie ca urmare a unei sesizări a Agenţiei Naţionale de Administrate Fiscală (ANAF).

ANAF a fost cel care a sesizat CNA

În perioada 2013-2015, precum şi în perioada ianuarie - până în prezent mesajul publicitar "Cel mai mic preţ din România", urmat de menţiunea "Dacă găseşti în altă parte mai ieftin, primeşti de 2xDiferenţa" a fost în mod continuu difuzat pe diferite posturi de radio şi TV.

În perioada 2013-2015, mesajul publicitar "Media Galaxy/ Cea mai variată gamă de produse", modificat din noiembrie 2015 "Media Galaxy/ Cea mai variată gamă de produse, online şi offline" a fost difuzat pe diferite posturi de radio şi TV.

In data de 7 aprilie, ANAF a dispus "încetarea utilizării mesajelor publicitare" enunţate mai sus şi interzicerea oricător altor forme de promovare similară a acestora.

Ce a spus Consiliul Român pentru Publicitate (RAC)?

Comitetul Etic al RAC a analizat întreaga comunicare şi a decis că nu se încalcă prevedereile Codului de Practică în Comunicare Comercială în cazurile Altex şi Media Galaxy.

VIDEO. Spoturi care folosesc cele două sloganuri interzise de CNA

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cine are impresia ca Altex a avut vreodată cel mai mic pret la ceva e invitat sa invete sa foloseasca site-urile agregatoare de preturi (price.ro, shopmania etc). Altex a mintit lumea cu nerusinare timp de ani de zile. Si vad ca acum când in sfarsit se iau masuri, mai sunt si unii care îndrăznesc sa comenteze.
  • Concurenta loaila? Unde naiba? In afaceri daca esti corect, pierzi!

    Cat despre slogane, daca este folosit de ani de zile, pana acum de ce nu au cerut interzicerea? Trebuie sa ne arate ca mai fac si ei ceva?

    Membrii cenea (care au votat interzicerea sloganelor: Gabriel Tufeanu, Valentin Jucan, Monica Gubernat, Radu Herjeu, Dorina Rusu și Radu Călin Cristea) au mers in Altex sau pe MediaGalaxy si nu le-au placut preturile, se explica.

Trimite un comentariu

sus