Skip to main content

Audiențe mari, bani pe măsură. Pro TV, sute de mii de euro din reclamele de la Franța - România

 
Audiențe mari, bani pe măsură. Pro TV, sute de mii de euro din reclamele de la Franța - România

Meciul Franța - România a avut audiențe ridicate, ca urmare și încasările din publicitate au fost pe măsură. Estimările Paginademedia.ro arată sute de mii de euro bune din reclamele date în timpul meciului de Pro TV. 

Pornind de la prețurile de bază cu care a lucrat Pro TV pentru reclamele de la Euro, estimările Paginademedia.ro arată încasări de cel puțin 400.00-450.000 de euro din publicitate doar pentru meciul Franța - România.

Publicitate

Estimarea a luat în calcul un preț de cel puțin 600 de euro pentru un punct de audiență (prețul de pornire la meciul României, în oferta Pro TV), însă în funcție de poziția în calup și de pachetul cumpărat, prețul se putea dubla, astfel că încasările reale ar putea fi peste pragul de 400.000 de euro.

În condițiile audienței obținute de Franța - România (aproape 30 de puncte de rating pe targetul comercial), prețul pentru o reclamă în meciul Franța - România putea ajunge la câteva zeci de mii de euro.

Înainte de startul Euro 2016, Paginademedia.ro estima că o reclamă la meciurile României putea ajunge la 25.000 de euro. Pragul a fost depășit la meciul de deschidere al Campionatului European, scrie Cătălin Tolontan. Jurnalistul notează pe blog că Pro TV a ajuns să vândă un spot la Franța - România cu 27.000 de euro, cel mai ridicat nivel la care s-a ajuns vreodată în România. Asta pentru că în pauza publicitară, Pro TV a scos 22 de puncte de rating, scrie Tolontan.

Pro TV a difuzat la partida din deschiderea Euro 2016 aproximativ 50 de reclame, din care parte au fost ale sponsorilor competiției, iar cele mai multe (peste 40), ale advertiserilor din România.

Meciul Franța - România a adus însă încasări mai mari pentru Pro TV. Valorile estimate de Paginademedia.ro sunt calculate doar pentru calupul din timpul partidei și nu a luat în calcul reclamele difuzate în programul special care a precedat partida (de asemenea cu cifre bune de audiență) și nici studioul de după meci.

Un amănunt important: odată date, comenzile de publicitate nu pot fi anulate pe parcursul competiției, dacă audiențele reclamelor sunt mai mari decât cele estimate. Clientul de publicitate va plăti toate punctele de audiență pe care reclamele le fac.

Condițiile generale din oferta făcută de Pro TV agențiilor de publicitate, luate în calcul în estimările Paginademedia.ro:

  • Targetul luat în considerare este 18-49 de ani, din mediul urban.
  • Cele mai scumpe meciuri sunt cele ale Naționalei. Un punct de audiență poate varia între 600 de euro (pentru clienții care cumpără reclame în toate meciurile) și 1.200 de euro (pentru cei "ocazionali"). În cazul în care echipa se califică în fazele superioare, prețurile vor fi mai mari. Calculele estimative Paginademedia.ro (bazate pe o plajă de rating) arată că o singură reclamă poate să ajungă și la 18.000-20.000 de euro, iar dacă are prima poziție, se poate duce spre 25.000 de euro.
  • Pentru meciurile jucate de alte echipe decât selecționata României, prețurile sunt între 480 de euro și 600 de euro. o singură reclamă de 30 de secunde a unui client care cumpără spoturi în toate partidele va costa între 5.500 și 6.300 de euro. Dacă e prima reclamă din calup, prețul se va duce spre 8.000 de euro.
  • Indiferent de cine va juca finala, prețurile pornesc de la 1.200 de euro pentru un singur punct de audiență.
  • La toate tarifele de mai sus se adaugă suprataxe în funcție de poziția reclamei în calup. De exemplu, primul spot este mai scump cu 25% față de prețul normal.
  • Sponsorii oficiali UEFA Euro 2016 au prioritate în alocarea spațiului publicitar.
  • Dintre clienții din România, au prioritate cei care cumpără reclame în fiecare meci (și condițiile de preț sunt mai bune).

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • bai dl.fsfsfsfsf
    postaci felix? tu *** fi un basist de la b1, nu ca m-as uita la antene dar nici la propagandele voastre nu ma uit, Iliescu ,Basescu , Yohanis ma ... pe ei toti si pe sustinatorii lor, mult noroc la spalare pe creier la televiziunile bucurestenilor si toate cartile lor ale rasei jucate cand minoritatile sunt discriminate dar cand n*** suntem atacati de ***.... prost tv si celelalte televiziuni nu sunt nicaieri de gasit cand avem nev***e de ei, ne e ciuda ?
    pe ce anume pe iubitorii vostri de *** ca maruta, sau *** de la las fierbinti( e ciudat ca vad acelasi lucru la tara sia asa ca nu o sa imi pierd timpul cu ceva similar la protv, fara glume si fara bancuri, doar hlizeala si sclembaiala), sau figuristii vostri *** de oameni ca master chef.
    I-a zi pe ce sa imi fie ciuda pe o mizerie de televiziune care ne pierdem timpul cu ele i-ar prosti ca tine dl.fsfsfsfsf tot platesc pt posturile astea, hai sa incidem spitale , scoli , fabrici ca il iubim pe *** Iliescu sau tatarul Basescu , hai iubitii.
  • cine se uita la protv decat cei care-l voteaza pe Vanghelie si alti asemeni lui ceilalti privesc la Dolce sport,la mine in grila de programe nu exista protv
  • Niste hotzi.... au furat Euro 2016 TVR-ului... Pai de ce oare Pro Tv-ului i-au fost iertate datoriile, si TVR-ului. nu ? Mafia inca lucreaza..
  • lasa sa faca bani astia de la PROtv , daca au fost destepti si au luat meciurile , dc nu le a luat TVR sau Antena sau restu....
    Eu multumesc ca vad meciurile la Protv
  • Sa nu creada cineva ca angajatii PROTV primesc vreo prima. Vorbim de 70% ?! Fireste ca pare WOW, dar la fel de WOW este si faptul ca oamenii din PROTV mucesc foarte multe ore fara a fi platiti . Se aude si in PROTV? D-na Aura Zaharia, d-nul Cristian Popescu, d-nul Attila Toth... se aude si voi ? (ei, sunt 3 dintre cei care se bucura cu adevarat de cei 70%). Fii PROTV !!!
  • Campionatul de fotbal cred ca o sa fie in viitori ani transmis de PROTV! Trebuie sa fii prost sa nu difuzezi asa ceva.

Trimite un comentariu