Skip to main content

AUDIENŢE. România - Elveţia, văzut de aproape patru milioane de români. Posturile TV pe intervalul meciului

 
Sursa foto: Sport.ro
Sursa foto: Sport.ro

AUDIENŢE. Câţi români s-au uitat la meciul România - Elveţia? A doua patidă a României a ţinut în faţa televizoarelor patru milioane de români, cei mai mulţi pe Pro TV (3,7 milioane) şi 230.000 la Dolce Sport.

Publicitate

Meciul, difuzat de la ora 19.00, a avut cifre cu aproape un milion mai mici decât la partida de deschidere Franţa - România (dat de la 22.00).

Chiar dacă în număr de telespectatori cifrele au fost mai mici decât la meciul de deschidere cu Franţa, cotele de piaţă obţinute de Pro TV au fost la nivel asemănător: peste 50% la nivel naţional şi aproape 70% pe targetul comercial. Ce înseamnă acest lucru? Consumul de TV în timpul meciului cu Elveţia a fost mai scăzut decât la România - Franţa, cu mulţi români la terase (zonă care nu este luată în calcul de clasamentele de audienţă).

Meciul a fost difuzat de Pro TV şi de Dolce Sport.

VEZI AICI toate audienţele meciurilor de la Euro 2016

ACOPERIRE. Pro TV este prezent în toate marile reţele (cel puţin şase milioane de abonaţi însumând doar reţelele RCS, UPC şi Telekom). Dolce Sport este în reţeaua Telekom (1,4 milioane de abonaţi, cei mai mulţi la sistemul DTH Dolce).

Paginademedia.ro prezintă audienţele posturilor TV pe intervalul meciului România - Elveţia (scor 1-1):

NAŢIONAL. La nivelul întregii ţări, cel de-al doilea meci al Naţionalei la Euro 2016 a fost urmărit de 3,7 milioane de persoane din întreaga ţară, la Pro TV, post care a obţinut o cotă de piaţă de 52,6%. Dolce Sport, cu partida România - Elveţia a ajuns pe locul cinci, cu o medie de 235.000, printre cele mai bune cifre obţinute de acest post cu meciuri de la Euro 2016.

Kanal D a obţinut locul al doilea, cu o medie de 645.000 de persoane, cifrele fiind de aproape şase ori mai mici decât al primul clasat.

URBAN. 2,5 milioane de orăşeni au fost pe Pro TV, pe intervalul meciului România - Franţa. Postul a avut o cotă de piaţă de 56%. Dolce Sport a obţinut în urban 85.000 de privitori şi locul opt în topul audienţelor.

COMERCIAL. Dintre toţi orăşenii care erau pe Pro TV, 1,1 milioane era persoane pe publicul comercial, cu vârste între 18 şi 49 de ani. Cota de piaţă a fost apropiată de cea de la Franţa - România, aproape 70%. Locul al doilea i-a revenit Antenei 1, cu cifre de 11 ori mai mici decât Pro TV.

Audienţa posturilor TV miercuri, 15 iunie, pe intervalul meciului România - Elveţia (19.00-20.50), la nivel NAŢIONAL:

NATIONAL Nr. persoane Rtg% Share%
1 Pro TV 3.723.000 20.3 52.6
2 Kanal D 645.000 3.5 9.1
3 Antena 1 458.000 2.5 6.5
4 National TV 348.000 1.9 4.9
5 Dolce Sport 235.000 1.3 3.3
6 Antena 3 177.000 1.0 2.5
7 Acasa 147.000 0.8 2.1
8 Prima TV 104.000 0.6 1.5
9 Romania TV 103.000 0.6 1.5
10 Disney 80.000 0.4 1.1

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare din România.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienţa posturilor TV miercuri, 15 iunie, pe intervalul meciului România - Elveţia (19.00-20.50), la nivel URBAN:

URBAN Nr. persoane Rtg% Share%
1 Pro TV 2.493.000 25.0 56.0
2 Kanal D 396.000 4.0 8.9
3 Antena 1 257.000 2.6 5.8
4 National TV 202.000 2.0 4.5
5 Antena 3 117.000 1.2 2.6
6 Romania TV 92.000 0.9 2.1
7 Acasa 85.000 0.9 1.9
8 Dolce Sport 85.000 0.9 1.9
9 Prima TV 56.000 0.6 1.3
10 Disney 55.000 0.6 1.2

*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deţinătorilor de televizoare de la oraş.

**Share/Cotă de piaţă: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.

Audienţa posturilor TV miercuri, 15 iunie, pe intervalul meciului România - Elveţia (19.00-20.50), la nivel COMERCIAL:

COMERCIAL Nr. persoane Rtg% Share%
1 Pro TV 1.107.000 22.7 67.3
2 Antena 1 95.000 1.9 5.8
3 Kanal D 81.000 1.7 4.9
4 Dolce Sport 43.000 0.9 2.6
5 National TV 30.000 0.6 1.8
6 Antena 3 23.0000 0.5 1.4
7 Disney Junior 22.000 0.5 1.4
8 Romania TV 17.000 0.4 1.0
9 Digi 24 15.000 0.3 0.9
10 Acasa 12.000 0.2 0.7

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Postati va rog si audientele serialelor tv pe luna mai 2016 cu un top 35 daca se poate.
  • @adi, tu spui ca protv a pierdut telespectatori? :)) Meciul cu Franta a facut un record absolut de audienta; era normal sa fie putin mai mica audienta. Sa spui ca Dolce are o crestere de 20% cand, comparativ cu protv, audienta e de 20 (douazeci!) de ori mai mica te umpli de ridicol.
  • Era si normal sa scada audienta... La ora meciului, vremea era foarte calda. Multa lume era afara, la terase.
  • @ Adi : mai Adi. share-ul e important pentru ca e vorba de alta ora. alta ora, alt public. e penibil sa arati cu degetul o televiziune care scade de la 71% share la 67%. crezi ca daca Romania juca la ora 16 mai scotea Protv cifrele astea? gandeste inainte. :))

    cat despre urcarea Dolce, eu am spus clar. Meciul Romaniei care la Protv are audiente duble fata de meciurile obisnuite a facut la Dolce aproximativ cat a facut si Austria Ungaria. Audientele meciurilor la Dolce au crescut din a treia zi. In mod ciudat, meciul Romania Franta a avut una din cele mai slabe audiente de la Dolce. nici macar acest meci nu este in top 3 al meciurilor difuzate de Dolce.
  • avand in vedere modificarile impuse de meci, ar fi interesante si niste audiente de dianinte si de dupa meci. ce a facut Esca la 22?
  • Mai,,F,, Protv a pierdut 800.000 de telespectatori fata de primul meci !! Iar Dolce a castigat 40.000, adica un plus de 20% pentru ei!Lasa share-ul ca publicitatea e la rating!
  • @ geo : semnificativ? :)) share-ul a scazut cam 4% la protv. serios, dolce face o treaba buna ca transmite toate meciurile, dar sa nu ne uitam prea mult la audiente. Practic, Dolce a scos cu meciul Romaniei cat a scos aseara cu meciul Austria Ungaria. Audientele lor s-au stabilizat
    cam la 0,8%. Nimeni nu a plecat de pe Protv pe Dolce. Au scos cat ar fi scos cu oricare alt meci, pentru ca si-au format un public.

    ceea ce e important e ca la audientele astea, in primele 6 zile de Euro cred ca Protv si-a acoperit cam 80%-90% din costurile totale. Protv a facut o afacere excelenta.
  • Aproape au atins recordul de 71% pe Comercial.

    http://www.paginademedia.ro/2016/06/audiente-cati-romani-au-vazut-romania---franta-la-televizor
  • Au fost mult mai mulți telespectatori. Meciul s-a văzut la multe terase, care nu sunt contorizate de peoplemetre
  • Audientele au scazut semnificativ pe Pro TV si au crescut substantial pe Dolce Telekom, atât pe național cât și pe comercial. Care sa fie explicația...poate comentatorii Pro TV au limitele lor...

Trimite un comentariu

sus