Skip to main content

DECIZIE DEFINITIVĂ. Oana Schmidt Hăineală, al doilea proces câştigat cu Antena 3. Ce sumă are de primit fosta şefă CSM

 
DECIZIE DEFINITIVĂ. Oana Schmidt Hăineală, al doilea proces câştigat cu Antena 3. Ce sumă are de primit fosta şefă CSM

Antena 3, proces pierdut definitv cu fosta şefă CSM, Oana Schmidt Hăineală, fosta şefă CSM. Aceasta trebuie să primească despăgubiri pentru daune morale ce se ridică la 10.000 de euro.

Publicitate

În acelaşi proces, au fost chemaţi în judecată de către fosta şefă CSM, pe lângă Antena 3, şi jurnalistul Andi Topală şi societăţile Sursa zilei şi Jurindex Media care editează site-ul luju.ro. Instanţa a decis că doar Antena 3 trebuie să-i plătească despăgubiri

Procesul a fost câştigat de Hăineală încă din aprilie 2015, însă decizia nu a fost definitivă. La vremea respectivă, atât Hăineală cât şi Antena 3 au atacat sentinţa, însă Tribunalul Bucureşti a respins ieri apelul celor două părţi.

Astfel, s-a menţinut sentinţa primei instanţă, cea a Judecătoriei Sectorului 1, care a decis că Hăineală trebuie să primească despăgubiri de 10.000 de euro, de la Antena 3.

Hăineală a acţionat Antena 3 în instanţă după ce postul de ştiri patronat de Familia Voiculescu a făcut o serie de emisiuni în care s-a vorbit despre legăturile sale cu un procuror condamnat pentru corupţie.

Motivarea deciziei Judecătoriei Sectorului 1 a fost postată anul trecut pe site-ul luju.ro.

Antena 3 „nu a realziat o preluare corectă a ştirilor publicate de ceilalţi pârâţi (Luju şi Sursa zilei - n.r.), ci, pornind de la esenţa lor le-a difuzat către opinia publică în mod tendenţios, cu rea credinţă, creând o imagine defavorabilă reclamantei”, se arată în motivare.

„Deşi s-a susţinut că sursa acestor informaţii este Sursa zilei, justificarea nu poate fi primită deoarece Antena 3 a reinterpretat în mod esenţial informaţiile factuale furnizate de Sursa zilei şi de articolele publicate de aceasta, inducând opiniei publice cu un nivel mediu de educaţie ideea că persoana care conduce CSM este coruptă.”

În acelaşi caz, Antena 3 a primit şi o amendă de la CNA, de 20.000 de lei. Cazul a fost „conexat” şi cu alte subiecte difuzate în aceeaşi perioadă la postul de ştiri.

Antena 3 a mai pierdut un proces cu fosta şefă CSM în aprilie 2014, după cum Paginademedia.ro a scris AICI. Şi atunci, ea a primit despăgubiri tot de 10.000 de euro.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ce e ala "sistem binomist"? E prima oara cand aud expresia asta...
  • Şi normal că Antenele au pierdut procesul, cine se mai pune cu sistemul binomist? Vă dați seama ce persecutată era judecătoarea dacă le dădea câştig de cauză celor de la Intact?

Trimite un comentariu

sus