Skip to main content

Dentiştii vor noi mesaje de avertizare pe TV: „Spălaţi-vă pe dinţi de două ori pe zi”

 
Dentiştii vor noi mesaje de avertizare pe TV: „Spălaţi-vă pe dinţi de două ori pe zi”

Mesajele „Spălaţi-vă pe dinţi de două ori pe zi” şi „Mergeţi la stomatolog” s-ar putea alătura pe TV deja cunoscutului „Pentru sănătatea dumneavoastră evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi”.

Publicitate

Centrul pentru Monitorizarea Politicilor Publice şi Asociaţia Medicilor Stomatologi cu Practică Privată din România AMSPPR au înaintat către CNA o solicitare de a adăuga noi mesaje de avertizare pe TV, referitoare la sănătatea orală.

Solicitarea vine în contextul în care CNA are în dezbatere publică o propunere de modificare a codului de reglementare în audiovizual.

Cele două organizaţii argumentează solicitarea şi cu o cercetare legat de efectele mesajelor de avertizare/educare, difuzate deja pe TV de mai mulţi ani.

Centrul pentru Monitorizarea Politicilor Publice a realizat o cercetare cantitativă pe un eşantion de 1.114 persoane la nivel naţional cu privire la principalele efecte ale mesajelor de avertizare/educare "Pentru sănătatea dumneavoastră evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi", "Pentru o viaţă sănătoasă, faceţi mişcare cel puţin 30 de minute în fiecare zi" etc. Acestea sunt legate de o mai bună conştientizare a stilului de viaţă nesănătos (50% apreciază că acesta este principalul efect) şi de necesitatea schimbării stilului de viaţă (44%).

Conform concluziilor cercetării CMPP, în cadrul unei campanii de educare privind sănătatea orală, mesajele audio-vizuale de interes public respectiv mesajele de avertizare ar trebui să vizeze toate aspectele legate de sănătatea orală printre care periajul dentar de 2 ori pe zi, prezentarea periodică pentru consult la medicul stomatolog precum şi o dietă echilibrată.

De ce e nevoie de aceste avertizări? „Conform acestui studiu, doar 41% dintre români încearcă să prevină problemele dentare prin controale regulate la stomatolog, iar 1 din 10 respondenţi nu a fost niciodată la dentist, principalul motiv fiind legat de conştientizarea redusă a problemelor dentare şi a riscurilor asociate acestora”, arată reprezentanţii celor două organizaţii într-un comunicat.

„Prevenţia în domeniu sănătăţii orale are rolul de a educa populaţia în ce priveşte igiena corespunzătoare şi obiceiurile alimentare corecte. Din păcate, prevenţia este slab reprezentată la nivelul politicilor publice privind sănătatea orală. Există extrem de puţine campanii publice educaţionale şi de prevenţie în domeniul sănătăţii orale, majoritatea fiind realizate în preajma zilei mondiale a sănătăţii orale şi având caracter local”, spune Claudia Petrescu, din partea CMPP.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • nu asta e motivul ci vor sa le faca reclama producatorilor "paste de dinti" ca primeasca comisioanele dela ei!! E doar pararea mea.
  • Inteleg ca dentistii romani nu mai fac fata valului tot mai mare de pacienti?

Trimite un comentariu

sus