Skip to main content

(P) 3.500 de km pe noapte pentru a difuza presa în 23 de judeţe. Studiu de caz: cum se vând Libertatea, GSP şi Click la difuzorul Mara Business Solutions

 
(P) 3.500 de km pe noapte pentru a difuza presa în 23 de judeţe. Studiu de caz: cum se vând Libertatea, GSP şi Click la difuzorul Mara Business Solutions

(P) Studiu de caz. 500 de titluri distribuite, din care 75 locale. Atât numără portofoliul distribuitorului Mara Business Solutions. Care se vând cel mai bine?

Publicitate

Un studiu de caz pe cele mai vândute ziare distribuite ale companiei, dar şi asupra tendinţelor şi direcţiilor de dezvoltare. Cartea este una dintre acestea: In Romania mai exista 300 de librarii traditionale, pentru o piata de 60 de milioane de euro. Dintre acestea circa o treime sunt in Bucuresti. Chioscurile de presa si mediul online pot suplini cu succes cererea daca adaptam oferta de carte spune Hadrian Mateescu, director general Mara Business Solutions.

Click!, Gazeta Sporturilor şi Libertatea au fost cele mai distribuite titluri în 2016 la Mara.

1. În primele zece luni, distribuitorul a vândut peste 400.000 de ziare Click!, o creştere de 35% pe acest titlu.

2. Locul următor este ziarul de sport Gazeta sporturilor, care a vândut prin Mara, în zece luni, peste 200.000 de copii, cu 55% mai multe decât în 2015.

3. Şi Libertatea s-a vândut mai bine în 2016 prin Mara Business Solutions: aproape 150.000 de ziare în zece luni, cu aproape 40% mai mult decât în 2015.

Cele mai difuzate ziare la Mara Business Solutions:

Ian - Oct 2015 Ian - Oct 2016 Variatie
Click 298.141 402.468 35%
Gazeta Sporturilor 132.700 206.255 55%
Libertatea 104.146 143.968 38%

Creşteri au fost şi pe zona de reviste. Pe portofoliul Burda, creşterea pe 2016 faţă de 2015 a fost de peste 55%. Femeia de azi, de exemplu, a vândut prin Mara 23.500 de exemplare în 2016, faţă de 15.000 cu un an înainte.

Mara Business Solutions distribuie presă la nivel naţional. În fiecare noapte, parcurge 3.500 de kilometri cu flota proprie. Titlurile difuzate ajung în 23 de judeţe. Din cele 500 de publicaţii aflate în portofoliu, 75 sunt locale, cel mai mare număr din portofoliul unui difuzor din România, potrivit lui Hadrian Mateescu.

Cifrele de mai sus rastoarna perceptia generala, anume ca vanzarea presei scrise, mai cu seama in reteaua traditionala, scade, susţine Hadrian Mateescu. Cititorii merg spre chioscurile unde gasesc marfa constant si la prima ora, unde vanzatorii stiu sa isi tina clientii aproape!, adaugă el.

În 2016 Mara Business Solutions a devenit membru in Biroul Roman de Audit Transmedia, implicandu-se activ in doua proiecte importante pe care le sustine si in 2017:

- evaluarea pietei distributiei de presa scrisa (nu se cunoaste la ora actuala in Romania numarul exact - sau cu o aproximatie rezonabila - de locatii in care se distribuie presa scrisa).

- initiativa comunicarii publice "integrate" si "solidare" a industriei de presa scrisa

Activităţi pe difuzare şi editarea de carte. Cifra de afaceri în 2016: peste două milioane de euro

Mara Business Solutions are mai multe linii de business:

- distributie de presa
- logistica si servicii de transport pentru retaileri si edituri
- editura de carte
- servicii de reincarcare electronica

Încheiem anul cu o cifra de afaceri consolidata de peste 10 milioane lei, pe cele doua companii active din grupul MARA, precizează Hadrian Mateescu. Creştere: 35%, faţă de 2015.

Dorim sa crestem si in 2017, dar controlat, cu 12-15% ca cifra de afaceri dar avand permanent in vedere o tinta de profitabilitate de 2-3%. Nu este mult, dar este o performanta in sine in acest domeniu!

CARTE. Mara Books. Editura de carte este pariul nostru cu noi insine

Distribuţia de carte este domeniul unde există un potenţial uriaş, dat de cererea pieţei, spune Hadrian Mateescu. Grupul deţine şi o editură de carte care distribuie, printre altele, titluri licenţiate Lego, împreună cu figurine.

Hadrian Mateescu:

In Romania mai exista 300 de librarii traditionale, pentru o piata de 60 de milioane de euro. Dintre acestea, cel mult o treime sunt in Bucuresti. Chioscurile de presa si mediul online pot suplini cu succes cererea daca adaptam oferta de carte.

Planurile companiei, pentru distribuţia de print, de carte, dar şi pentru partea de editură, în continuare.

“Colaboram cu 10 edituri, pentru care am vandut in primele 10 luni ale anului peste 60.000 de carti, catre 50 de clienti. E un domeniu in care evolutia depinde de resursele pe care ne permitem sa le alocam - umane, financiare, logistice”, spune Hadrian Mateescu.

“Editura de carte este pariul nostru cu noi insine!”, continuă el.

Anul acesta am editat 14 titluri, dintre care 5 carti sub licenta LEGO, mergand pe aceleasi doua directii - cartile pentru copii si cartile de retete. Vanzarile estimate in 2016 pentru cartile produse de noi depasesc 50.000 de exemplare.

Planuri:

Vom continua şi în 2017 pe direcţia cărţilor sub licenţă Lego.

În 2017, ne-am propus sa editam 20-25 de titluri din cele doua game mentionate - copii si retete / nutritie.
Lucram la proiecte foarte frumoase, atat cu autori romani , cat si cu traduceri ale unor carti ce au avut succes in alte tari.

Investiţii, dezvoltare şi un rebranding al grupului de firme

“Contextul pietei a facut ca in vara acestui an principalul nostru competitor pe zona de transport sa isi restranga semnificativ activitatea pentru a deveni profitabil”, explică Mateescu. “Am reusit astfel sa atragem o seama de edituri şi retaileri pe zona de transport de presa.”

Hadrian Mateescu:

PARC AUTO. Am extins si modernizat parcul auto in 2016 cu inca 4 masini si am dotat toate masinile noastre cu GPS.

Ne-am propus sa continuam investitile in modernizarea ehipamentelor noastre, a parcului auto, in dezvoltarea resurselor umane.

Ne-am mutat activitatea intr-un depozit modern, amplasat intr-o zona potrivita activitatii noastre. Mai mult, la inceput de an 2017 si birourile noastre vor fi relocate in imediata apropiere a depozitului, în zona de Nord a Capitalei.

FONDURI EUROPENE. Analizam cu atentie in 2017 si oportunitatile de finantare oferite de fondurile Uniunii Europene.

REÎNCĂRCAREA ELECTRONICĂ. Am mentinut zona de servicii de reincarcare electronica la acelasi nivel. Am inceput inlocuirea terminalelor cu altele dintr-o generatie mai noua si cautam solutii de diversificare a serviciilor oferite (plati facturi de utilitati sau alte servicii) cu partenerii nostri de la Euronet Services.

REBRANDING. O noua identitate vizuala inseamna calea catre un business integrat, modern, in ton atat cu cerintele pietei cat si cu aspiratiile oamenilor de la MARA. Noul brand comercial va fi lansat la inceputul lui 2017 si reflecta viziunea noastra:

•Noi, cei de la MARA, suntem creatori, sustinatori si distribuitori de continut de calitate.

•Dorim sa fim cel mai respectat si inovativ partener de publishing si servicii de distributie pentru clientii nostri.

Am beneficiat de expertiza in psihologia organizationala, business mentoring, branding si dezvoltare organizationala, din partea unor specialisti - oameni deosebiti carora doresc sa le multumesc pe aceasta cale - Aliz Kosza si Adrian Raulea ne-au fost si ne sunt alaturi in continuare.

ISTORIE. Pe piaţa serviciilor de publishing din 2010

Mara Business Solutions a fost înfiinţată în urmă cu şase ani de doi foşti manageri din Adevărul Holding, Hadrian Mateescu şi Nicoleta Rădulescu.

Hadrian Mateescu a fost, până la 1 aprilie 2010, director executiv al Adevărul Holding. La acel moment, avea o experienţă de peste 10 ani în publishing, incluzând şi perioada de la Ringier România, înainte de Adevărul.

Nicoleta Rădulescu a fost director financiar în grupul deţinut pe atunci deDinu Patriciu. Lucrează în presă din 1992, de când Libertatea era un ziar distribuit doar în Bucureşti.

GALERIE FOTO.

Citeşte şi:

Autor: Advertorial publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus