Apropouri despre concurenţă şi cartel cu privire la publicitate, într-o postare pe blogul lui Mircea Badea. Realizatorul emisiunii În gura presei, de la Antena 3 aminteşte de "acţiuni de tip cartel" şi de "entităţi care au încălcat legea, au luat amenzi" şi "schelălăiau a victime".
Mai exact, este vorba de un Post Scriptum din postarea sa „Ghioceilor, sunteţi nişte monştri de ipocrizie”.
„P.S. Legile concurentei in Romania interzic actiunile concertate de tip cartel. Nu de mult, entitati economice care au incalcat legea, au incasat corespunzator amenzi crancene si schelalaiau a victime. Au memoria scurta. Atunci bine!”, a fost precizarea lui Badea.
Mircea Badea nu dă mai multe detalii în postare. Precizarea lui vine în contextul în care contextul în care mai mulţi clienţi publicitari şi-au retras reclamele de la Antena 3, în ultima perioadă.
La ce cartel ar putea face referire Mircea Badea?
Singurul caz în urma căruia agenţiile de publicitate au fost amendate de Consiliul Concurenţei pentru acţiuni de tip cartel a avut loc în urmă cu câţiva ani.
La sfârşitul anului 2014, Consiliul Concurenţei au amendat 11 agenţii de media cu 3,2 milioane de euro pentru că au avut o înţelegere anticoncurenţială împotriva unui concurent. Concret, potrivit justificării Consiliului Concurenţei, agenţiile se înţeleseseră să nu mai participe la licitaţiile organizate de clienţi publicitari, la care erau invitate şi agenţiile de media ale The Group.
Investigaţia Consiliului Concurenţei, care a durat doi ani, a avut ca principală probă schimburi de e-mailuri dintre agenţiile implicate (detalii, AICI, AICI şi AICI).
Citeşte şi:
- DOSARUL AGENŢIILOR (1). Raport Consiliul Concurenţei: „Scopul principal era eliminarea de pe piaţă a The Group. Cea mai nocivă măsură a agenţiilor: sa nu participe la licitaţiile unde mergea compania lui Zoltan Szigeti”
- DOSARUL AGENŢIILOR (3). Consiliul Concurenţei: Cum au boicotat agenţiile licitaţii la care participa şi The Group. Exemple de pitch-uri
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Ce am făcut eu a fost o observație simplă, a ce am vazut la TV, uneori chiar la postul lor: ala e publicul.
O data poate ar fi fost intamplare; dar nu poti "organiza" ceva de minimum trei ori, cu acelasi rezultat.
Cifrele sunt cifre, ce se vede pe bune, live, e altceva.
Până la urmă, nu ei spuneau sa schimbam postul? Asta e rezultatul.
Nu ei spuneau ca ei "dau ce vrea publicul"? Ei, asta e publicul rămas după aceste acțiuni. Ala de se adună la "întâlnirile" lor.
Sa-si asume, repet.
A3 are in CIFRE ABSOLUTE audienta pe targetul comercial mai mare decit Digi24 .
Dar, la ce exemplu extrem dai tu, iti pot spune ca daca ai fi o firma producatoare de apa, nu ai vrea sa iti faci reclama la a3? Iar exemplele tale sunt ridicole, de genul "nu inteleg de ce la cartoon network nu se dau meciuri de fotbal", trebuie sa intelegi postul...
http://a1.ro/chefi-la-cutite/stiri/chefi-la-cutite-record-de-audienta-la-nivel-de-rating-peste-doua-milioane-de-romani-au-fost-luni-seara-cu-ochii-pe-emisiune-id635709.html
Dacă ai fi KFC, Adidas... ai investi in reclame pe un post unde publicul tău țintă e aproape inexistent?
"Publicul cere"... depinde și ce public! Asta înseamnă "sa-si asume", asta voiam să spun.