
Numărul de reclame difuzate de posturile Antena 3 și România TV a scăzut dramatic, în comparație cu perioada de dinaintea protestelor de stradă.
Ieri, de exemplu, Antena 3 a difuzat 160 de reclame toată ziua, din informațiile Paginademedia.ro. În urmă cu două săptămâni, înainte de protestele de stradă, postul de știri din grupul Intact avea pe post aproape 500 de reclame pe parcursul unei zile.
Scăderea este puternică și la România TV. Canalul lui Sebastian Ghiță a numărat, ieri, până în 300 de reclame (incluzând aici spoturi ale unor companii deținute sau controlate de Sebastian Ghiță, precum Winmasters). Acum două săptămâni, pe România TV erau, într-o singură zi, peste 500 de spoturi publicitare.
În cazul celorlalte trei stații de știri, variația numărului de reclame difuzate este mică: Digi 24 a avut pe post, ieri, tot atâtea reclame ca și înainte de proteste. Aproape la fel a fost și în cazul B1 TV și Realitatea TV, care au avut un ușor plus la numărul de reclame difuzate.
CONTEXT. Situația vine ca urmare a modului în care posturile România TV și Antena 3 au abordat protestele de stradă, cu interpretări distorsionate ale eveniementelor (protestele sunt o "tentativă de lovitură de stat", spații largi acordate liderilor PSD și celor cu păreri împotriva manifestațiilor, atitudini părtinitoare ale moderatorilor, burtiere și mesaje care vorbeau de "dezbinare", "război" sau vina președintelui Klaus Iohannis, cu încercări de a demonstra că în piața Victoriei au fost mai puțini oameni decât cifrele celorlalte posturi).
România TV s-a remarcat prin atitudinea vehementă împotriva manifestațiilor anti-ordonanță, prin ipoteze aruncate fără susținere (manifestanți plătiți, multinaționalele vinovate), prin burtierele tendențioase (foarte multe legate de președintele care dezbină).
După primele proteste (cele din 22 ianuarie), o serie de clienți nu s-au mai regăsit în calupurile de la Antena 3 și România TV. Printre aceștia: Procter&Gamble, Coca cola și Pepsi, după cum Paginademedia.ro a scris aici. Pe 3 februarie, lista brandurilor care nu s-au mai regăsit cu campanii a crescut.
Numărul TOTAL de reclame difuzate de posturile de știri pe 20 ianuarie (înainte de protestele de stradă) și pe 7 februarie:
20 ianuarie | 7 februarie | |
---|---|---|
Antena 3 | 470 | 160 |
Romania TV | 510 | 290 |
B1 TV | 415 | 450 |
Digi TV | 440 | 435 |
Realitatea TV | 500 | 530 |
VEZI lista clienților care NU au mai avut reclame pe 3 februarie la România TV și Antena 3, AICI.
VEZI lista clienților care NU s-au mai regăsit în calupurile România TV după primele proteste, AICI.
Citește și:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Va invit sa cercetati si sa descoperiti diferentele de preturi dintre 23.11.2016 si dupa proteste.
Adică ,în timp ce tu mă terfeleşti şi ma acuzi de te miri ce chestii, eu îți plătesc bani grei(se taxează la secundă) ca să îți bați joc de mine, pe banii mei ??
He he...
Vorbesti prostii, acele multinationale au tot interesul sa faca profit, cand au vazut ca lumea se mobilizeaza foarte bine impotriva celor din PSD si a celor 2 posturi care promoveaza propaganda PSD e si normal ca ei sa`si retraga reclamele, plus ca platesc bani pentru asta acum nu mai dau bani :) Nu sunt ca firmele de stat unde se doarme ca oricum da statul bani ....
Totusi am urmarit reclamele aparute in 08.02 si am notat cateva. deci reclame la A3:
- Libra Bank
- Paralela 45
- Nicorette
- Polisano
- SENSIBLU
- GOTHAER
- Olinth - solutie de nas
- Triferment
Sunt sigur că publicul acestora vor lua inițiativă (voluntară), la fel ca și în cazul protestelor pro-PSD, și vor suporta ei înșiși acestă pierdere a spațiilor publicitare (plătite exclusiv de către multinaționale) din pensiile și salariile bugetare majorate (suportate din taxele și impozitele ce vor fi mărite angajaților din multinaționale).
Ignoranța ucide.