Skip to main content

AUDIENȚE radio. Digi FM, vedeta de primăvară: și-a dublat audiența în Capitală, a crescut și pe total. Radio 21, scădere după ce a devenit Virgin Radio

 
AUDIENȚE radio. Digi FM, vedeta de primăvară: și-a dublat audiența în Capitală, a crescut și pe total. Radio 21, scădere după ce a devenit Virgin Radio
Sursa foto: Hepta

AUDIENȚE RADIO. Digi FM, postul deținut RCS, este vedeta valului de primăvară. În București, Digi și-a dublat audiența, comparativ cu anul trecut,dar creșterile sunt notabile pe toate targeturile. La nivelul întregii țări, unde plusul s-a apropiat de 200.000 de ascultători.

Publicitate

Înainte de alte detalii, câteva concluzii, pe scurt:

Creșteri importante pentru Kiss FM și Radio ZU, scăderi la Radio România Actualități, potrivit noului val de primăvară a audiențelor radio.

Ca de obicei, Radio ZU și Kiss FM își împart pozițiile de lider la audiență pe București, la orașe și la nivel național. 

Transformarea Radio 21 în Virgin Radio, din ianuarie 2017, s-a simțit în mod negativ în audiențe. Postul a scăzut pe toate cele trei targeturi de audiență. 

Paginademedia.ro vă prezintă rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 9 ianuarie – 23 aprilie 2017 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research:

Capitala este ZU. Postul Intact, primul loc. Digi FM și-a dublat audiența în București 

  • ZU. Postul de radio al Intact a avut în prima parte a acestui an, în medie, 272.000 de ascultători. Postul a câștigat peste 21.000 de ascultători, comparativ cu același val din 2016. 
  • Scădere importantă pentru postul de pe locul al doilea, Radio România Actualități, care a coborât la 194.000 de ascultători.
  • Radio Kiss este tot pe creștere, la peste 190.000 de ascultători, în medie. 
  • Scădere și la Rock FM, post care a ajuns la aproape 86.000 de ascultători, față de primăvara anului trecut când avea 113.400. 
  • Radio Guerrilla este la al treilea val de audiențe și a obșinut în această primăvară o medie de ascultători de aproape 40.000. 
  • Plus de audiență și la Național FM
  • Smart FM, postul lui Marius Tucă, este ultimul clasat, cu o medie de 4.500 de ascultători, în scădere față de anul trecut. 

Audiența posturilor de radio în BUCUREȘTI, în valul de primăvară 2017, comparativ cu anul trecut:

  Post   Valul de primavara 2017   Valul de primavara 2016   Variatie  
1 Radio ZU 272.000 250.500 21.500
2 Radio Romania Actualitati 194.700 238.400 -43.700
3 Radio Kiss FM 190.700 162.100 28.600
4 Radio Europa FM 144.500 107.800 36.700
5 Radio Magic FM 139.300 151.900 -12.600
6 Radio ProFM 93.400 115.400 -22.000
7 Radio Romantic FM 90.900 86.800 4.100
8 Radio Rock FM 85.900 113.400 -27.500
9 Radio 21/Virgin FM 69.600 82.200 -12.600
10 Radio Dance FM 64.500 NA
11 Radio Digi FM 49.900 26.600 23.300
12 National FM 42.100 38.800 3.300
13 Radio Guerrilla 38.900 NA
14 Radio Antena Satelor 30.900 45.000 -14.100
15 Radio Romania Cultural 28.900 28.500 0.400
16 Radio Itsy Bitsy FM 24.200 19.800 4.400
17 Radio Vibe FM 23.600 32.800 -9.200
18 Radio Tananana 19.600 20.700 -1.100
19 Radio Romania Muzical 15.600 21.600 -6.000
20 Bucuresti FM 15.100 11.000 4.100
21 Radio Seven 6.600 900 5.700
22 Radio Smart FM 4.500 11.500 -7.000

URBAN. Virgin Radio, scădere după relansarea din Radio 21

  • Urbanul este dominat de Kiss FM. Postul a ajuns la 1,4 milioane de ascultători, un plus de 130.000 față de primăvara lui 2016.
  • Creștere și pentru ZU, post care în primăvara aceasta a avut, în medie, 1,2 milioane de ascultători.
  • Pro FM și Virgin Radio (fostul Radio 21) au avut cele mai puternice scăderi. Radio 21, devenit Virgin Radio din ianuarie 2017, are un minus de aproape 61.000 de ascultători comparativ cu primăvara lui 2016. 
  • Creștere importantă pentru Digi FM, la 404.800 de ascultători media. Un plus de 126.000 față de valul din primăvara 2016.   

Audiența posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de primăvară 2017, comparativ cu anul trecut:

  Post   Valul de primavara 2017   Valul de primavara 2016   Variatie  
1 Radio Kiss FM 1.452.700 1.322.700 130.000
2 Radio ZU 1.262.000 1.205.000 57.000
3 Romania Actualitati 1.106.000 1.185.900 -79.900
4 Radio Europa FM 932.800 918.800 14.000
5 Radio ProFM 572.000 679.600 -107.600
6 Radio Magic FM 518.300 528.400 -10.100
7 Radio Digi FM 404.800 278.800 126.000
8 Virgin Radio 332.000 392.900 -60.900
9 Radio Rock FM 222.500 240.900 -18.400
10 Radio Antena Satelor 209.900 229.700 -19.800
11 National FM 185.500 149.400 36.100
12 Radio Romania Oltenia 160.800 158.600 2.200
13 Romania Cultural 147.000 134.600 12.400
14 Radio Romania Iasi 103.600 133.000 -29.400
15 Radio Romania Resita 103.000 109.000 -6.000
16 Radio Romania Timisoara 95.000 112.400 -17.400
17 Radio Romania Cluj 72.400 68.300 4.100
18 Radio Romania Targu Mures 45.900 56.800 -10.900
19 Bucuresti FM 45.800 62.000 -16.200
20 Radio Romania Constanta 30.400 24.400 6.000

NAȚIONAL. Kiss, cel mai ascultat. Digi FM, plus de aproape 200.000 de ascultători 

  • Radio Kiss FM conduce pe publicul național. Peste 2,3 milioane de ascultători are postul, potrivit valului de primăvară. Kiss a câștigat 145.000 de ascultători, comparativ cu valul din primăvara lui 2016. 
  • În schimb, Radio ZU, post aflat pe locul al doilea, a scăzut ușor la 1,904 milioane de ascultători. 
  • Ce mai importantă creștere, la nivel național este a Digi FM: de la 407.700 în 2016, la 591.000 în primăvara acestui an. În schimb, Pro FM, post aflat în același grup cu Digi FM a pierdut audiență. A ajuns la 708.100, media de ascultători pe zi, față de 805.200, media în valul anterior. 
  • Fostul Radio 21, transformat în Virgin Radio odată cu începerea măsurătorilor radio, pe 9 ianuarie, a scăzut și la nivel național. Postul a avut un minus de 91.200 de ascultători, comparativ cu valul din primăvara lui 2016. 

Audiența posturilor de radio la nivel NAȚIONAL, în valul de primăvară 2017, comparativ cu anul trecut:

  NATIONAL   Valul de primavara 2017   Valul de primavara 2016   Variatie  
1 Radio Kiss FM 2.337.600 2.192.200 145.400
2 Radio ZU 1.904.200 1.922.400 -18.200
3 Radio Romana Actualitati 1.817.1.00 1.912.200 -95.100
4 Radio Europa FM 1.385.200 1.366.000 19.200
5 Radio ProFM 928.000 1.054.700 -126.700
6 Radio Antena Satelor 708.100 805.200 -97.100
7 Radio Magic FM 639.400 652.800 -13.400
8 Radio Digi FM 591.000 407.700 183.300
9 Virgin Radio/Radio 21 474.300 565.500 -91.200
10 Radio Romania Iasi 366.700 356.400 10.300
11 Radio Romania Oltenia Craiova 350.500 377.000 -26.500
12 National FM 260.500 222.100 38.400
13 Radio Rock FM 259.000 251.000 8.000
14 Radio Romania Cultural 242.400 197.200 45.200
15 Radio Romania Timisoara 195.100 219.900 -24.800
16 Radio Romania Resita 157.000 165.200 -8.200
17 Radio Romania Targu Mures 133.600 108.700 24.900
18 Radio Romana Cluj 109.700 123.000 -13.300
19 Bucuresti FM 82.500 102.100 -19.600
20 Radio Romania Constanta 60.700 36.300 24.400

 

Cum s-au măsurat audiențele radio

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă, la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).

În vederea înregistrării cât mai corecte a secvenţelor de ascultare a posturilor de radio în ziua precedentă, respondenţii au fost asistaţi cu reconstituirea principalelor activităţi desfăşurate de ei în cursul zilei anterioare interviului, în raport cu care au fost înregistrate intervalele de ascultare.

Procesul de culegere a datelor în teren Culegerea datelor pentru SAR a fost realizată de două institute de cercetare (eşantioane egale).

În mediul urban toate interviurile s-au realizat prin telefonul fix şi telefonul mobil, iar în mediul rural 50,5% din interviuri au fost realizate faţă în faţă, la domiciliul respondenţilor, pe baza procedurii CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), iar restul prin telefonul fix şi telefonul mobil.

Durata perioadei de intervievare: 14 săptămâni. Culegerea datelor din teren s-a realizat după o planificare echilibrată a interviurilor pe tip de localitate şi zi a săptămânii, de-a lungul celor 14 săptămâni de intervievare. Durata medie a interviului: 19 minute.

În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.727 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).
 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • SMART FM - pacat de scadere, desi, in afara de matinalul Marius fm si Craioveanu cu Dinculescu, ceilalti sunt ingrozitor de plictisitori, ingrozitor.
  • eu as vrea sa ascult antena satelor dar din pacate in Bucuresti nu se prinde pe fm ;(( sau cel putin in zona dorobanti nu se prinde, doar pe net ce mai pot sa il ascult ;((
  • E absolut normal ca Virgin sa fi pornit prost, din moment ce au pastrat matinalul de copii tembeli de la 21. Singura schimbare, la fel de necalculata, a fost sa renune la DJ Optik in favoarea unor no name-uri.
  • De remarcat, Dance fm, foarte bun și din păcate singurul pe acea nișă. Și când te gândești că Vibe-ul a fost distrus pentru un playlist de 20 de smiorcăieli. ***! Și incă ceva, mai sunt oameni de au stat toată iarna in piață, și ce să vezi.... ascultă Virgin, Kiss și Digi.
  • doar KissFM reuseste sa aiba peste 2 milioane de ascultatori national? Ce face RRA daca tot are emitatoarele de mare putere? si frecvente nenumarate de la stat? si taxe pana de curand?
  • @paginademedia: cred ca era demn de mentionat Dance FM cu pozitia #5 in Bucuresti dupa market share, un loc binemeritat. Cel mai ascultat post de nisa din capitala.
  • Mihaita draga, am fost si mai merg in piata ca sa dau de pamant cu ciuma rosie dar nu ascult si nici nu intentionez sa ascult Guerilla. Nu stiu cine ti]a bagat prostiile alea pesediste in cap, probabil Dragnea sau Serbsn Nicolae care merge la parnaie.

    Prefer oricand RFI, Digi FM si RRC, nu neaparat in ordinea asta. Alta intrebare.
  • @valentin@mihai....prieteni,inca sunt uimit de mentaliatatea asta pur românească ,recte sa moară capra...etc....acceptati ca exista dreptul fiecaruia de a asculta ce vrea.Daca voi rezonati cu guerilla&virgin f bine....altii nu,si asta e f bine.Asta e nivelul,asta e starea radiourilor.aveti dreptul la opinii dar nu catalogati si nu va erijati in purtători de cuvant al altora.I love radio...asa cum sunt ,e bine ca avem de unde alege.ON AIR!!!
  • Felicitari tuturor celor care fac radio de calitate! Radio şapte si-a septuplat audienta, asta-i singura chestie notabila. In rest daca iei la purecat, radiourile comerciale din top5 platesc scump acel numar de ascultatori. Uneori nu incaseaza in 60 min cash din publicitate cate premii oferă intr-o ora pe anumite tronsoane. Romanii incep sa prinda gustul concursurilor inteligente si pe radio, pare ca s-au saturat de "zi zu ca sa nu zici kiss" , si au interventii tot mai vocale pe subiectele emisiunilor matinale.
  • Mda si au aparut si audientele in sfarsit!
    DigiFm pe crestere era de asteptat, plus ca nu prea are concurenta, EuropaFM e ingropata de publicitate iar playlist-ul deja l-am invatat pe derost. RRA e pe alta nisa, e un radio de casa/de drum lung pe care sa-l asculti mai mult timp, restup sunt pentru a le asculta ocazional(in drum spre serviciu).
    EuropaFM ma asteptam sa scada, mi s-a luat dea publicitatea lor in nesimtire.
    Kiss FM din nou ma asteptam sa scada dar n-a facut-o, au muzica buna, muzica noua dar e prea multa publicitate.
    Radio Zu are audiente foarte mari pentru acoperirea pe care o au.
    ProFM ar trebui sa investeasca in noi frecvente si sa diversifice playlistul. Un mare plus pentru publicitatea putina (4min/h)
    Virgin Radio e cea mai mare dezamagire, ma asteptam sa creasca dupa rebranding, e cu totul alt post, e printre cele mai bune CHR-uri.
    Radio Seven e si el pe crestere si se poate si mai mult.

    Cea mai mare surpriza e Dance FM, ar fi bine sa mai primeasca frecvente prin tara.
  • Nu prea cred că s-a măsurat bine.

    Ce caută Virgin pe pozițiile alea? Virgin merită să fie în top 5 la toate categoriile. Ce oameni tâmpiți. Ascultați Kiss FM și *** Pro FM, să vă fie de bine. :)

Trimite un comentariu