Skip to main content

Povestea oii. De unde a pornit povestea şi ce spune Ministrul Turismului despre Mioriţa, ca imagine de ţară

 
Captura dintr-un episod de benzi desentate despre Mioriţa creat de Eugen Erhan, de la Fredo and Pidjin
Captura dintr-un episod de benzi desentate despre Mioriţa creat de Eugen Erhan, de la Fredo and Pidjin

De mai bine de 24 de ore, media românească trăieşte în „povestea oii”. S-a dezbătut, s-a glumit, s-a exagerat pe ştirea lansată de site-ul profit.ro, potrivit căreia Ministrul Turismului ar intenţiona să schimbe logo-ul turistic al României, faimoasa frunză, cu o oaie, inspirat fiind de Mioriţa.

Publicitate

Disucţia ar fi avut loc pe 22 mai la întrunirea Consiliului Consultativ al Turismului.

Afirmaţiile din articolul din profit au fost susţinute şi de unii participanţi la discuţie.

Dragoş Anastasiu, proprietarul Eurolines, prezent la şedinţă, a confirmat pentru Profit că ministrul Dobre a vorbit despre Mioriţa ca posibil viitor brand turistic. "S-a discutat tema asta, s-a pus pe masă şi a părut că ministrul vorbeşte serios. Eu i-am zis că în momentul de faţă avem un brand, bun, rău, putem să-l criticăm sau nu, acea frunză cu Explore the Carpathian Garden şi că acum avem alte priorităţi decât să umblăm la brand. Eu cred că trebuie să umblăm la content, la ce-i în spatele brandului, nu la imaginea respectivă."

Ministrul Mircea Dobre a negat că ar fi propus să schimbe frunza. Ministerul, şi dacă şi-ar dori, n-ar putea schimba brandul de ţară până în 2020, a spus el, adăugând că a fost doar o discuţie principială legată de nişte broşuri de promovare a turismului.

„Am spus, domne, primele lucruri pe care vrem să le scoatem sunt aceste şase broşuri şi propune să le facem altfel decât a fost până acuma. Şi am zis, domnilor, haideţi să ne gândim dacă nu cumva putem să ne folosim şi de ceea ce are România, mai pe vechi, simboluri, legende. Şi aici putem să enumerăm, Miroiţa, care recunosc că am spus, dar era o discuţie principială, pur şi simplu liberă, fără să fie oficială. Că avem Dracula, că avem acvila de pe steagul României, că avem Lupul dacic. Sunt chestiuni de care nu ne-am folosit niciodată în partea de promovare. Avem o istorie în spate şi ne putem folosi de aceste legende. Probabil că foarte multe ţări ar dori să aibă aceste legende şi simboluri ca să se poate folosi de ele pentru a promova ţara respectivă. Primul exemplu care mi-a venit în cap a fost Miroiţa. Dar nu am zis eu, domne că e oaie, că-i bălaie.”, a declarat Mircea Dobre, pentru Paginademedia.ro.

„Asta a fost toată discuţia, dar nicidecum că Ministeul Turismului şi-ar dori să schimbe frunza. Poate să-şi dorească cât vrea el, pentru că nu se poate”, a mai completat Ministrul.

El a mai explicat că a venit şi cu exemple: Franţa are cocoşul Galic, nu Tour Eiffel, simbolul Franţei este cocoşul galic. Spania are taurul. Olanda are vaca.”

Întrebat dacă crede că turişti din afara ţări ar înţelege ce înseamnă Mioriţa, Mircea Dobre a răspuns: „Păi staţi puţin, acesta este rolul nostru. Trebuie să începem de undeva. Olandezii sau francezii când au vrut să-şi promoveze simbolurile respective, le cunoştea cineva?”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus