Skip to main content

Povestea oii. De unde a pornit povestea și ce spune Ministrul Turismului despre Miorița, ca imagine de țară

 
Povestea oii. De unde a pornit povestea și ce spune Ministrul Turismului despre Miorița, ca imagine de țară
Captura dintr-un episod de benzi desentate despre Miorița creat de Eugen Erhan, de la Fredo and Pidjin

De mai bine de 24 de ore, media românească trăiește în „povestea oii”. S-a dezbătut, s-a glumit, s-a exagerat pe știrea lansată de site-ul profit.ro, potrivit căreia Ministrul Turismului ar intenționa să schimbe logo-ul turistic al României, faimoasa frunză, cu o oaie, inspirat fiind de Miorița.

Publicitate

Disucția ar fi avut loc pe 22 mai la întrunirea Consiliului Consultativ al Turismului. 

Afirmațiile din articolul din profit au fost susținute și de unii participanți la discuție. 

Dragoș Anastasiu, proprietarul Eurolines, prezent la ședință, a confirmat pentru Profit că ministrul Dobre a vorbit despre Miorița ca posibil viitor brand turistic. "S-a discutat tema asta, s-a pus pe masă și a părut că ministrul vorbește serios. Eu i-am zis că în momentul de față avem un brand, bun, rău, putem să-l criticăm sau nu, acea frunză cu Explore the Carpathian Garden și că acum avem alte priorități decât să umblăm la brand. Eu cred că trebuie să umblăm la content, la ce-i în spatele brandului, nu la imaginea respectivă."

Ministrul Mircea Dobre a negat că ar fi propus să schimbe frunza. Ministerul, și dacă și-ar dori, n-ar putea schimba brandul de țară până în 2020, a spus el, adăugând că a fost doar o discuție principială legată de niște broșuri de promovare a turismului.

„Am spus, domne, primele lucruri pe care vrem să le scoatem sunt aceste șase broșuri și propune să le facem altfel decât a fost până acuma. Și am zis, domnilor, haideți să ne gândim dacă nu cumva putem să ne folosim și de ceea ce are România, mai pe vechi, simboluri, legende. Și aici putem să enumerăm, Miroița, care recunosc că am spus, dar era o discuție principială, pur și simplu liberă, fără să fie oficială. Că avem Dracula, că avem acvila de pe steagul României, că avem Lupul dacic. Sunt chestiuni de care nu ne-am folosit niciodată în partea de promovare. Avem o istorie în spate și ne putem folosi de aceste legende. Probabil că foarte multe țări ar dori să aibă aceste legende și simboluri ca să se poate folosi de ele pentru a promova țara respectivă. Primul exemplu care mi-a venit în cap a fost Miroița. Dar nu am zis eu, domne că e oaie, că-i bălaie.”, a declarat Mircea Dobre, pentru Paginademedia.ro.  

„Asta a fost toată discuția, dar nicidecum că Ministeul Turismului și-ar dori să schimbe frunza. Poate să-și dorească cât vrea el, pentru că nu se poate”, a mai completat Ministrul.

El a mai explicat că a venit și cu exemple: Franța are cocoșul Galic, nu Tour Eiffel, simbolul Franței este cocoșul galic. Spania are taurul. Olanda are vaca.” 

Întrebat dacă crede că turiști din afara țări ar înțelege ce înseamnă Miorița, Mircea Dobre a răspuns: „Păi stați puțin, acesta este rolul nostru. Trebuie să începem de undeva. Olandezii sau francezii când au vrut să-și promoveze simbolurile respective, le cunoștea cineva?”

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu