Skip to main content

Și-au scos de trei ori banii. Câți bani a făcut Pro TV cu finala Roland Garros cu Simona Halep

 
Și-au scos de trei ori banii. Câți bani a făcut Pro TV cu finala Roland Garros cu Simona Halep
Simona Halep - Sursa foto: Hepta

A fost sau nu o afacere pentru Pro TV difuzarea finalei de la Roland Garros cu Simona Halep? Câți bani a făcut postul TV cu finala?

Paginademedia.ro a estimat încasările Pro TV pe durata finalei. Rezltatul: Pro TV a scos din publicitate de trei ori de mai mult decât a plătit pentru a difuza meciul.

Publicitate

Mai exact, în continuare:

Din start, trebuie spus că un meci de tenis e un program atipic din punct de vedere al difuzării de reclame.

De ce atipic? O partidă de tenis are avantaje și dezavantaje, din acest punct de vedere.

Cel mai important avantaj:

- date fiind pauzele foarte scurte, audiența reclamelor a fost foarte ridicată (practic audiența meciului). De aici, încasăr mai mari. În mod normal, în pauzele publicitare audiența postului TV scade

Dezavantaje:

- este impredictibil. imposibilitatea de a estima numărul de calupuri publicitare care intră în program (meciul se poate termina într-o oră, caz în care încasările sunt mult mai mici sau în trei ore)

- în calup intră cel mult două spoturi

Pro TV a avut, pe lângă spoturile clasice, și câteva inserții grafice: Dedeman, Engie, Dorna și Betano.com au apărut cu logo-ul pe ecran, câteva secunde, în timpul meciului de tenis.

Câți bani a făcut partida?

Partida a avut o medie de 1,4 milioane de români în fiecare minut, dintre care 420.000 din segmentul comercial între 18 și 49 de ani. La aceste performanțe, Paginademedia.ro estimează pentru Pro TV încasări de aproximativ 100.000 de euro numai pe intervalul de difuzare a meciului.

Pe lângă partida propriu zisă, Pro TV a mai difuzat un calup de reclame înainte de meci (în programul special din studio) și unul după finalul partidei care, după estimările Paginademedia.ro, au mai adus 170.000-180.000 de euro.

În total, reclamele și inserțiile de pe ecran, pe tot intervalul în care Pro TV a avut programul special, de la 15.15 la ora 19.00 (care a inclus un program special și meciul de tenis, cu Andreea Esca, Cristian Tudor Popescu și Mihai Mironică în studio) se ridică la 280.000-300.000 de euro.

Cât a costat meciul? Încasările, de trei ori peste prețul plătit

Potrivit informațiilor Paginademedia.ro, Pro TV a plătit pentru difuzarea finalei de la Roland Garros în jur de 100.000 de euro.

La încasări estimate de Paginademedia.ro la aproximativ 300.000 de euro, rezultă un plus de 200.000 de euro pentru Pro TV.

Brandurile care au avut reclame pe Pro TV în intervalul programului special care a inclus finala Roland Garros (15.15-19.00):

BRAND   Numar difuzari  
Altex 2
AquaVia 1
Ariel 1
BancPost 1
Beck's 1
Boromir 1
BRD 2
Bucegi 2
Carlsberg 1
Catena 1
Ciuc 1
Colgate 1
Covalact 1
Dedeman 1
Delaco 1
Dorna 4
Douglas 1
Dove (Unilever) 1
Engie 3
Eubiotic 2
Eximtur 1
Fashion Day's 1
Flanco 1
Ford 2
Fortifikat (Terapia) 3
Furazolidon (Terapia) 3
Garnier 1
Groupama 2
Head&Shoulder's (P&G) 1
HelpNet 1
HemoTreat H 1
ING Bank 1
Joe (Nestle) 1
KFC 1
Lenor (P&G) 1
Magnum (Unilever) 1
Mazda 2
Mercedes 1
Muller 1
Napoca (Unilever) 1
Napolact 1
Nescafe (Nestle) 2
Nirvana (Nestle) 1
Nivea (Beiersdorf) 4
Old Spice (P&G) 1
Omo (Unilever) 1
OMV 3
Oral B (P&G) 1
Orange 4
Orbit 1
Pantene 1
Penny Market 1
Pepsi 1
Profi 1
Red Bull 1
Renault 1
Samsung 1
Staropramen 1
Stella Artois 1
Telekom 1
Tuborg 1
Ursus 1
Viva Credit 2
Vodafone 2
Volkswagen 2

Sursa monitorizare branduri: compania de monitorizare mediaTRUST

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • am preferat Eurosport sa vad meciul, din cauza comentatorului. Cred ca mai faceau ceva puncte de rating daca nu comenta personajul enervant cu voce de ***
  • @Dr DPT- imi place ca te dai mai destept,decat cei din breasla,dar nu iti dai seama cat de ridicol esti!!!
  • Hai sa o luam altfel: ProTV a achizitionat transmisia vineri, iar pana sambata a vandut spatiul catre altii? Ma indoiesc. Clar nu! E aceeasi publicitate, dar pe alti bani, in functie de rating, ca asa se fac contractele. Din calculele mele, prin rating in plus obtinut fata de saptamana trecuta au obtinut 140 de mii de euro brut in plus, la un pret de achizitie de 100 de mii net. Profitul efectiv e de cateva mii de euro.
  • Felicitari si multumim pentru articol, Petrisor!
    Singura chestiune care poate afecta serios calculul este legata de extracost pe program, dar si mie mi-a dat calculul apropiat de ceea ce ai redat.
    Te rog sa continui :))
  • oricum au iesit in castig , pentru ca Pro tv stie ce sa dea pe post si mai ales cum sa dea , daca era pe alt post Tv generalist acest meci ,nu facea aceeasi audienta ca Pro tv , oricum si Eurosport a facut audienta f buna in comparatie cu alte zile....
    BV Pro tv
  • @ mile. Evident că sunt secrete contractele de publicitate. Este o estimare Paginademedia.ro făcută cu atenție, bazată de mai mulți factori. Cifrele sunt estimative dar, din experiențele noastre anterioare, nu suntem departe de datele reale.
  • @ Dr. Dan Patru Tudosie. Sunt doi factori importanti aici:

    1. Audienta: o finala de Roland Garros cu Simona Halep are o audienta mult mai mare pe interval, decât programul obișnuit al zilei.
    2. Costul publicității. Fiind un program special, prețul a fost peste tariful normal al intervalului.
  • Ok, au facut 280.000 de euro cu 100 de mii investiti. E bun profitu, dar analiza e total incompleta. Ca sa aflam cu adevarat care e rata de profit, trebuia analizat si cat ar fi scos ORICUM ProTV in acel interval orar. Se face asta foarte simplu analizand audientele pe ultimele saptamani, in aceeasi zi. Astept modificarea titlului, daca nu e completat textul. Multumesc anticipat si faceti-va treaba pana la capat.
  • Da, a fost o afacere pentru profit si imagine. De ce n-au difuzat si alte meciuri? De ce doar finala in care este Halep?

    p.s.: sa schimbe comentatorii.

Trimite un comentariu