Skip to main content

Câți bani au făcut din reclame Pro TV, Antena 1, Kanal D și TVR?

 
Câți bani au făcut din reclame Pro TV, Antena 1, Kanal D și TVR?

ESTIMARE. Câți bani au făcut posturile de televiziune în 2017 din publicitate?

Paginademedia.ro a estimat câți bani au atras din reclame televiziunile din România anul trecut. Atât canalele generaliste - grupul Pro TV (jumătate din banii de pe piață), Antena 1, Kanal D, dar și posturile de știri: în jur de 20 de milioane de euro însumează toate canalele informative (Antena 3, România TV, Digi 24, Realitatea TV, B1.

Din piața totală, marile generaliste au totalizat aproximativ 220 de milioane de euro, 22-23 de milioane s-au dus la știri, iar 25-30 de milioane la canalele mai mici (posturi de nișă - documentare, sport, desene animate, film).

Publicitate

Înainte de cifre, două precizări:

1. În estimarea banilor din publicitate, Paginademedia.ro a consultat mai multe surse, înainte de calculul final: Mediafact Book (anuar publicat de agenția Initiative), audiențele posturilor TV, raportul CME (compania care deține Pro TV), discuții cu oameni din industria de televiziune și publicitate.

2.  Estimarea se referă la banii din publicitatea clasică - spoturi și nu include veniturile din sponsorizări, proiecte speciale (emisiuni speciale), teleshopping, product placement (intens folosit la emisiuni cu un anumit specific, de exemplu Chefi la cuțite, cu product placement din zona culinară sau Visuri la cheie - construcții și amenajări).

Și Acum, cifrele:

Pro TV. Un singur canal de televiziune ia aproape jumătate din piață. Estimarea Paginademedia.ro arată încasări din publicitate în 2016 de 110-115 milioane de euro numai pentru Pro TV. O creștere față de 2016, când erau aproximativ 100 de milioane de euro. De notat și o creștere a prețului publicității pe Pro TV în 2017 (ca, de altfel, și la Antena 1).

Împreună cu celelalte posturi, grupul Pro TV (Pro TV, Pro 2, Pro X, Pro Cinema) se duce spre 130 de milioane de euro încasări din publicitate, adică aproape jumătate din toată piața TV.

Agenția Initiative estimează în Mediafact Book întreaga piață TV la aproape 270 de milioane de euro în 2017, față de 240 de milioane în 2016.

Antena 1. Grupul Intact încasează aproximativ un sfert din piața de televiziune: 66-69 de milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor sunt atrași de Antena 1. Mai exact, 57-59 de milioane de euro, din estimările Paginademedia.ro.

Și Antena 1 are o creștere față de 2016 (când erau 45-50 de milioane de euro). Antena 3 a resimțit însă boicotul clienților de publicitate. Încasările postului de știri, mai jos, la partea dedicată canalelor de știri.

În 2017, s-au remarcat la Antena 1 Chefi la cuțite (cu audiențe bune pe segmentul comercial), dar și The Wall (care a mai plusat pe zona comercială, chiar dacă nu a fost lider).

Kanal D. Postul turcilor de la Dogan a sărit pragul de 20 de milioane de euro încasați din publicitate anul trecut: 20-22 de milioane de euro, potrivit estimărilor Paginademedia.ro. E o ușoară creștere față de 2016 (cân erau 17-18 milioane).

Creșterea Kanal D ar fi fost mai mare dacă, pe final de an, postul nu avea căderea cauzată de câteva seriale turcești care nu au prins la public. Postul și-a revenit pe finalul anului, iar începutul de 2018 a venit cu surpriza Exatlon, un show mai puțin obișnuit, ca stil, pentru Kanal D, dar care face audiențe foarte bune pe un interval pe care, de obicei, sunt seriale turcești.

Prima TV. Fără mari investiții în programe, postul deținut de Cristian Burci a scos, în 2017, undeva în jur de 7-8 milioane de euro din publicitate. Un nivel apropiat de 2016, când erau 5-7 milioane de euro.

TVR 1 și TVR 2. Canalele publice au un regim diferit al publicității: doar 8 minute pe oră (față de 12 la posturile comerciale) și doar între emisiuni (nu are voie să întrerupă programele). Estimarea Paginademedia.ro indică peste patru milioane de euro pentru cele două canale, în 2017. O ușoară creștere față de 2016, datorată, în principal, unei creșteri a audienței pe zona comercială la TVR 2. Pentru acest an, se așteaptă cifre mai mari, date fiind Olimpiada de iarnă din februarie și Campionatul Modial din Rusia, din vară.

Câți bani au încasat posturile generaliste din publicitate în 2017:

  • Pro TV: 110-115 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)
  • Antena 1: 57-59 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)
  • Kanal D: 20-22 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)
  • Prima TV: 7-8 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)
  • TVR 1 și TVR 2: 4 milioane de euro (estimare Paginademedia.ro)

Vezi câți bani au făcut din reclame posturile de știri, AICI.

Citește și:

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu