Skip to main content

RECLAME FĂRĂ NUMĂR. Kanal D, amendat pentru depășirile de publicitate din decembrie. Sancțiunea, mai mică decât pentru depășiri asemănătoare din luna noiembrie

 
RECLAME FĂRĂ NUMĂR. Kanal D, amendat pentru depășirile de publicitate din decembrie. Sancțiunea, mai mică decât pentru depășiri asemănătoare din luna noiembrie

CNA. După trei runde de discuții, în trei ședințe, în care membrii au avut de ales între amenda de 200.000 de lei și oprirea emisiei 10 minute, forul a ajuns, cu greu, la un consens: 150.000 de lei amendă. 

Sancțiunea vine pentru depășirile minutelor de publicitate pe luna decembrie. Două ore și 50 de minute, în decembrie, în plus peste cele 12 minute pe oră, permise de lege. Din aceeași cauză, Kanal D a mai primit două amenzi pentru luna noiembrie: 200.000 de lei pentru depășiri în prime-time, și alți 200.000 de lei pentru publicitatea peste măsură dată în extra prime-time. 

Publicitate

Amenda dată astăzi Kanal D a fost o soluție de „compromis”, după ce Consiliul s-a divizat: patru membri erau în favoarea unei amenzi de 200.000 de lei (amenda maximă), în timp ce alți patru erau pentru o amendă de 100.000 de lei. 

Din discuțiile de la CNA: 

Radu Herjeu, membru CNA:

„Voi continua să merg pe varianta amenzii (de 200.000 de lei - n.r.), pentru că dacă ar fi fost primul an, prima încălcare, mai ziceam. Vă amintesc că, în primul an, după o amendă de 200.000 de lei, următoarea sancțiune a fost întreruperea emisiei cu 10 minute, iar rezultatul s-a văzut.

În al doilea an au făcut același lucru și în al treilea an au făcut de trei ori același lucru. Atâta timp cât măsura întreruperii nu poate fi luată în timpul Exatlonului, iar legea te obligă să întrerupi doar în timpul știrilor, care nu interesează pe nimeni, nu va fi niciodată o măsură coercitivă. Amenda, da. Problema cu întreruperea emisiei și-a dovedit lipsa puterii.”

Cătălin Băleanu, reprezentant Kanal D:

„Depășirile pe care le avem în decembrie 2017 au avut loc anterior celor două sancțiuni de 200.000 de lei pe care le-am primit (în ianuarie și în martie - n.r.). Nu am recidivat în momentul în care am fost sancționați.

Am să vă reamintesc ce am mai spus data trecută și că a fost o situație conjuncturală. Am explicat motivul și faptul că nu ne-am dorut acest lucru. A fost o situație foarte complicată pe piața media, care ne-a împins la așa ceva. Am făcut și angajamentul că nu se va mai întâmpla acest lucru. Să aveți în vedere că depășirile nu sunt ca o recidivă.”

Vin de foarte mult timp la CNA și mi-a fost foarte greu să înțeleg de ce este privită cu atâta gravitate această încălcare - bineînțeles că trebuie sancționată - dar comparativ cu alte tipuri de încălcări din legislația audiovizuală mi se pare că a depăși spațiul de publicitate fără a avea nicio reclamație de la nicio persoană fizică, de la nicio persoană juridică, deci nu există părți vătămate în această situație, comparativ cu difuzarea unui conținut nepotrivit pentru minori, cu atacuri la minoritățile naționale, cu defăimare.

Mi se pare că depășirea spațiului de publicitate în condițiile în care nimeni nu se simte prejudiciat, nu spun că nu trebuie sancționat, dar mi s-a părut că a fost privită întotdeauna cu o severitate și o duritate pe care nu le-am putut înțelege.

Florin Gabrea, membru CNA:

„E de presupus că dumneavoastră tocmai de-aceea încălcați legea: că nu este niciun păgubit, că nu este nicio reclamație, față de cineva care spune pe post niște porcării. Pentru toate argumentele dumneavoastră, de aceea bănuiesc eu că mergeți atât de nonșalant în această repetiție.

Nu e lezată o persoană sau un minor, dar legea are o anumită dogmă, o anumită limită, pe care ceilalți o cam respectă, pe dumneavoastră, nu vă interesează atât de mult, înseamnă că nu vă doare.”

Radu Herjeu, membru CNA:

„Această încălcare a legii se traduce strict în bani. Voi câștigați foarte mulți bani din această încălcare a legii. Mi se pare și normal ca pedeapsa să aibă un corespondent.

Este vorba despre corectitudinea față de ceilalți mari jucători de pe piață. Trebuie să existe un echilibru pe piață și o concurență loială. Voi încălcați această concurență. Și nu o încălcați încercând câte o șmecherie mică, o încălcați flagrant.”

Monica Gubernat, membru CNA:

„Cred că ar trebui să o luați ca un gest de eleganță că ceilalți colegi din televiziune nu s-au plâns.”

Cătălin Băleanu:

„Este o dovadă că ne înțelegem foarte bine și că au înțeles situația.”

Radu Călin Cristea, membru CNA:

„Mie ambele sancțiuni de data trecută (200.000 de lei amendă sau oprirea emisiei 10 minute - n.r.) mi s-au părut prea severe și mi se par și acum. Eu propun 100.000 de lei amendă.

Dorina Rusu, membru CNA: „Și eu cred că mie mi se pare că alte lucruri sunt mai grave când sancționăm. Dar când sunt niște încălcări foarte grave, noi nu facem nimic sau dăm sancțiuni mici. Este o problemă de principiu.”

CONTEXT. Deja a devenit o tradiție pentru Kanal D să depășească timpul alocat publicității, de 12 minute pe oră, la fiecare sfârșit de an. S-a întâmplat și în 2015, și în 2016 și în 2017.
La începutul acestui an, CNA a sancționat în ianuarie Kanal D cu 200.000 de lei pentru depășirile din luna noiembrie, din prime-time, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.
În luna martie, Kanal D a mai luat o amendă de 200.000 de lei, pentru depășiri tot din luna noiemrbie 2017, dar din timpul zilei (detalii, AICI). 
Citește și:

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu