Skip to main content

DATABASE. Şapte din zece români ascultă muzică la volan. Peste 90%, de la radio. Ce stiluri predomină

 
DATABASE. Şapte din zece români ascultă muzică la volan. Peste 90%, de la radio. Ce stiluri predomină

Paginademedia DATABASE. 71,9% dintre şoferii români ascultă frecvent muzică la volan, dance, slow şi pop fiind cele mai apreciate genuri muzicale, potrivit unui studiu realizat de OMV Data Center cu privire la obiceiurile românilor la volan.

Publicitate

Astfel, românii sunt nedespărţiţi de muzică atunci când se află la volan: 7 din 10 (71,9%) şoferi români ascultă tot timpul muzică în timp ce conduc, în timp ce 17,6% din totalul analizat au răspuns că ascultă muzică aproape de fiecare dată când conduc şi doar 8,3% ascultă muzică ocazional. Doar 2,2% dintre şoferii români nu ascultă muzică niciodată în timp ce conduc un autovehicul.

Cele mai populare genuri muzicale ascultate la volan sunt muzica dance, muzica uşoară şi cea pop (cu peste 60% dintre răspunsuri), urmate în proporţii aproape egale (20-30%) de rock, house, hip hop, muzică clasică, rap, muzică tradiţională sau electronică.

„Stilul de muzică preferat la volan de către şoferii din România este în condordanţă cu tendinţa acestora de a-şi personaliza maşina, de a o denumi şi de a o considera un membru al familiei, o parte integrantă din universul lor cotidian. Stilul de muzică preferat în timpul condusului este o expresie firească a personalităţii şoferului, a preferinţelor şi preocupărilor sale cotidiene sau chiar a modului de relaxare practicat cel mai frecvent. E foarte probabil ca genul muzical preferat la volan să fie de fapt genul muzical ascultat în general de consumatori în timpul liber, lucru care plasează şofatul în rândul celor mai plăcute rutine - cele care creează relaxare şi stare de bine” a explicat psihologul Nina Paraschivescu rezultatele acestei cercetări.

Muzică de la radio, în peste 90% din cazuri

Conform OMV Data Center (centru de analiză a obiceiurilor de consum ale românilor la volan), în topul preferinţelor şoferilor români se află radioul, variantă aleasă de aproape toţi respondenţii – 92%; stick-urile de memorie USB reprezintă a doua cea mai utilizată sursă de muzică în timpul şofatului (37,5%), locul 3 fiind ocupat de CD-uri, cu doar o treime din total (29%).

Topul este completat de: telefonul mobil (17%), YouTube (12,2%) şi aplicaţii muzicale mobile (5,4%). Chiar dacă desuete, casetele audio se mai regăsesc încă în torpedoul a cel mult 1,9% dintre români.

CD-urile cu muzică, încă în topul achiziţiilor din benzinării

Deşi ocupă locul 3 în topul surselor de muzică la volan, 4 din 10 (38,3%) şoferi români au cumpărat / primit un nou CD în ultimele 6 luni: 28,6% dintre respondenţi declară că au cumpărat/primit un CD cu muzică în ultimele 3 luni, 9,8% - în ultimele 6 luni şi 7,6% în ultimele 12 luni.

În total, aproape jumătate dintre şoferii intervievaţi (46%) au cumpărat sau oferit un CD cu muzică în ultimul an, ponderea celor care nu au mai cumpărat/oferit un CD de mai bine de 1 an fiind aproximativ egală – 44,3%. 1 din 10 români nu a cumpărat sau primit niciodată un CD cu muzică.

Pe termen scurt, CD-urile audio încă reprezintă o opţiune pentru şoferii din România. Pe termen mediu şi lung, luand în calcul avansul tehnologic al autoturismelor (sistemele multimedia bazate pe conexiune Bluetooth, Wi-fi sau USB, trendul de întinerire al parcului auto din România, dezvoltarea şi popularitatea aplicaţiilor de streaming audio şi oprirea producţiei de astfel de compact discuri pe continentul american, tot în vederea focusării pe astfel de platforme online, se preconizează scăderea utilizarii acestor compact discuri şi pe piaţa românească, până la eliminarea lor definitivă (pe termen lung).

Despre OMV Data Center

OMV Data Center este primul instrument de analiză a comportamentelor şi tendinţelor manifestate de şoferii din România, având scopul de a evidenţia şi corela factorii ce influenţează comportamentul în trafic.
Staţiile OMV

Reţeaua de staţii OMV includea, la sfârşitul lunii iunie 2017, peste 2000 de unităţi de distribuţie carburanţi, în 10 ţări.

În România, prima staţie OMV a fost deschisă în 1999, iar reţeaua OMV numără în prezent 153 de staţii. Cele 153 de staţii OMV sunt operate de OMV Petrom, parte din grupul austriac OMV. De asemenea, grupul OMV Petrom operează şi OMV din Bulgaria şi Serbia.

Staţiile OMV - We Care More oferă, pe lângă carburanţii OMV MaxxMotion care sprijină performanţa motorului, o gamă variată de servicii adiţionale: cafea şi produse de gastronomie VIVA, servicii moderne de spălare auto, plata facturilor, poliţe RCA auto, livrare flori, transfer de bani către celelalte locaţii.

Despre OMV Petrom

OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-Est, cu o producţie anuală de ţiţei şi gaze de aproximativ 61 milioane bep în 2017. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual şi operează o centrală electrică de înaltă eficienţă de 860 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din România şi ţările învecinate prin intermediul a 787 benzinării, la sfârşitul lui martie 2018, sub două branduri, OMV şi Petrom.

OMV, una dintre cele mai mari companii industriale listate din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. Statul român, prin Ministerul Energiei, deţine 20,64% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 9,9985%, iar 18,35% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti şi la Bursa de Valori Londra.

OMV Petrom este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu contribuţii de circa 25,5 miliarde de euro sub formă de taxe, impozite şi dividende plătite în perioada 2005 – 2017.
Din 2007, OMV Petrom a integrat în strategia sa de business principiile responsabilităţii corporatiste. În această perioadă, compania a alocat aproximativ 50 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România, concentrându- se pe protecţia mediului, educaţie, sănătate şi dezvoltare locală.

Ce este Paginademedia Database:

Pachetul Database este un instrument de promovare eficientă a serviciilor oferite de firme din comunicare, mass-media, publicitate, din zonele conexe, dar şi din alte câmpuri de activitate.

În secţiunea Database sunt prezentate detaliat serviciile companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Secţiunea Paginademedia Database este vizibilă în Home-Page, iar companiile prezente sunt afişate alternativ, la fiecare refresh al site-ului. Toate prezentările sunt listate în categoria Paginademedia Database.

Lista completă a companiilor din secţiunea Paginademedia Database, aici.

Autor: Advertorial publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus