Skip to main content

Anul în care Adrian Sârbu a hotărât ca Pro TV să iasă din must-carry. Anul în care a plecat din Pro TV

 
Anul în care Adrian Sârbu a hotărât ca Pro TV să iasă din must-carry. Anul în care a plecat din Pro TV

10 ani de Paginademedia. Mişcări importante în Pro TV, în 2013. A fost anul în care Pro TV a decis, după 18 ani de emisie, să iasă din lista must-carry. Cu alte cuvinte, să perceapă bani pentru cablişti. O mutare curajoasă. Antena 1 a făcut acest pas în 2018, iar Kanal D, în urmă cu câteva săptămâni.

Publicitate

2013 a fost şi anul în care Adrian Sârbu pleca de la Pro TV, postul pe care el îl înfiinţase în 1995.

Paginademedia.ro a notat mişcările acelui şi le reia în secţiunea 10 ani de Paginademedia:

Iulie 2013: Premieră după 18 ani. Pro TV iese din lista must carry. Cabliştii vor plăti pentru postul din grupul condus de Adrian Sârbu

PRO TV PE BANI. Pro TV a înştiinţat CNA că iese din grila must-carry, începând cu data de 23 iulie. Cu alte cuvinte, începând de la această dată, societăţile de cablu trebuie să ceară acordul Pro TV pentru a retransmite postul şi să plătească pentru a-l putea retransmite către abonaţi.

O măsură "îndrăzneaţă". O spunea chiar Adrian Sârbu, când a prezentat rezultatele companiei:

"După cum am arătat în noiembrie, performanţele noastre din acest an reflectă situaţia dificilă în care a fost piaţa media în 2012. Momentele provocatoare cer măsuri îndrăzneţe: creşterea preţului publicităţii şi a taxelor pentru cablişti.

Cu o poziţie puternică de lider pe toate pieţele pe care activăm, fără nicio datorie până în noiembrie 2015 şi suportul majorităţii acţionarilor, am intrat în 2013 cu încrederea că vom putea construi şi vom putea creşte veniturile."

Cât plăteau cabliştii pentru Pro TV?

Preţul de pornire în negocierile cu cabliştii era de la 1 euro (4,5 lei) pe abonat, pe lună, pentru întregul pachet de canele.

Acest preţ era valabil timp de patru ani de zile, începând de la data de 1 februarie 2014.

Se aplicau şi discunturi:

Discountul pentru companiile cu abonaţi între 1 milion şi 1,5 milioane este de 44,44% (UPC se înscria aici). Iar pentru companiile cu abonaţi între 2,5 -3 milioane discountul este de 61,11% (RCS era singura "calificată" aici).

August 2013: Adrian Sârbu pleacă de la conducerea CME

La o lună de la ieşirea Pro TV din must carry, Adrian Sârbu a demisionat din funcţia de conducere de la CME, compania care deţine Pro TV în România.

Potrivit comunicatului companiei de la vreamea respectivă, „boardul de directori susţine strategia de business pe care Adrian Sârbu a avut-o în ultimul an, inclusiv creşterea preţurilor la publicitate şi a celor pentru redifuzarea canalelor”.

Iniţial, Adrian Sârbu a fost partener al CME, când compania a intrat pe piaţa din România odată cu lansarea Pro TV, în 1995. Mai apoi, el a fost COO al CME în perioada 2007 - 2009. Din 2009, Sârbu a fost ales preşedinte şi CEO al CME.

Sârbu a condus până anul trecut şi CET 21, compania care operează grupul Nova în Cehia, dar a renunţat la funcţie în aprilie anul trecut.

Adrian Sârbu îşi prelungise contractul cu CME chiar în luna aprilie, pentru o perioadă de trei ani, după cum paginademedia.ro a anunţat AICI. Salariul acestuia era de 1,8 milioane de dolari pe an. Contractul prevede şi bonusuri anuale, în funcţie de targeturi care pot ajunge la 100% din salariu.

Clauzele de reziliere prevedeau plăţi între 3,6 şi 5,4 milioane de euro pentru Sârbu.

Detalii, în articolele pe această temă publicate de Paginademedia.ro:

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  •  serban Vsile serban Vsile
    Am citit postarea dv,pe f, care o gaasesc f.f.pertinenta,corecta si concreta. Ne asteapta zile grele,iar cei suspusi sau autopusi sa conduca dstinele acestei tari,decoreaza FDGR,in loc sa stea pe platforma acuzatilor in acest FRDG vs FDG. Traim zile si fapte grele si nelalocul lor !!

Trimite un comentariu

sus