Skip to main content

Site-ul Capital.ro, fenomenul anului 2018: a crescut de 10 ori şi a depăşit Adevărul. Şi Ştirile Pro TV. 50 de milioane de afişări în decembrie

 
Site-ul Capital.ro, fenomenul anului 2018: a crescut de 10 ori şi a depăşit Adevărul. Şi Ştirile Pro TV. 50 de milioane de afişări în decembrie

TRAFIC. Creştere fulminantă pentu un site, în numai şase luni. În luna iunie, Capital.ro avea 3,7 milioane de afişări. În decembrie, număra - şi nu e o greşeală de scriere! - peste 50 de milioane de afişări. Mai exact, 50.548.566. Mai mult decât Adevărul.ro şi decât Ştirile Pro TV. Cum s-a întâmplat?

Publicitate

În luna iulie, în echipă a venit ca redactor- şef Anca Andrei, până atunci la bugetul.ro şi ştiripesurse.ro (CV-ul complet, în articol). În doar două luni, Capital.ro a ajuns la 32 de milioane de afişări.

Ce schimbări s-au făcut?

În primul rând, de conţinut şi, mai ales, de titrare. Dezastruos, Fără precedent, Lovitură grea, S-a dezlănţuit, Anunţ bombă, Anunţ şoc, Măsuri radicale, Secretul ruşinos sunt cuvinte familiare în noul Capital.ro. Uneori scrise cu majuscule.

Ca un fapt divers, acum, la o căutare Horoscop 2019, al doilea rezultat este Capital.ro.

Creşterile se reflectă şi în încasări. Cu foarte multe spaţii Google în site, Capital.ro încasează zeci de mii de euro lunar (20.000-30.000 de euro, din estimările Paginademedia.ro) din cele 50 de milioane de afişări.

Paginademedia.ro a stat de vorbă cu Anca Andrei şi oferă câteva răspunsuri.

  • Cum se explică explozia traficului Capital.ro?
  • Care au fost schimbările făcute de Anca Andrei?
  • Cum influenţează retorica tabloidă imaginea site-ului financiar?
  • Mai este Capital.ro un site financiar?
  • Sunt şi intervenţii tehnice?

Răspunsurile, în continuare. Înainte, rezultatele Capital.ro în ultimul an, potrivit datelor SATI.

Evoluţia site-ului Capital.ro în 2018:

Anca Andrei: "Am renunţat la limbajul foarte tehnic în favoarea unuia mai abordabil"

"Capital era un site cu un potential imens, dar nu era exploatat. Eu asta am făcut şi astăzi se văd rezultatele", spune Anca Andrei, redactor-şef Capital.

Înainte de alte detalii, cine este Anca Andrei?

Anca Andrei a venit la Capital.ro după doi ani la bugetul.ro şi Ştiripesurse.ro. Până în 2016, a lucrat doi ani la Parlamentul European, asistent al vicepreşedintelui PPE Marian Jean Marinescu (PNL). Înainte, a fost PR Manager la firma de avocatură a lui Cătălin Predoiu şi la Westgate.

În urmă cu zece ani, a lucrat, printre altele, la departamentul de PR al Pro TV şi la ziarul Libertatea.

A lucrat şi în comunicare politică, pentru Cătălin Predoiu (PDL), Laurenţiu Mironescu (PD) şi Marian Jean Marinescu (PNL).

Despre titlurile senzaţionaliste din Capital.ro:

"Mi-am dorit foarte mult ca informaţiile din piaţă să poată ajunge la cât mai mulţi cititori şi să poată fi asimilate uşor, aşa că am renunţat la limbajul foarte tehnic în favoarea unuia mult mai abordabil."

A fost decisivă orientarea senzaţionalistă, cu titluri cu retorică tabloidă? Este posibilă o astfel de creştere doar din editorial?

Anca Andrei:

"Să ne imaginăm un bărbat care vrea să impresioneze o domnişoară la prima întâlnire. O să-şi pună cele mai bune haine, se parfumează, se aranjează ca să fie cât mai atrăgător şi să existe şi o dată viitoare. Aşa este şi cu Capitalul de astăzi.

Ce-ţi poţi dori de la o primă întâlnire cu site-ul nostru? O a doua întâlnire. Şi apoi o a treia, a patra…a celei cu numărul 50 de milioane. Este simplu. Noi scriem mult şi interesant, oamenii citesc. Şi apoi se întorc în fiecare zi în număr din ce în ce mai mare."

Cum poate influenţa imaginea publicaţiei postarea unor titluri senzaţionaliste, apropiate de tabloid?

Titlurile redau conţinutul ştirilor fără să înlocuiască şapoul. Consider că pentru a fi informat, o persoană trebuie să citească mesajul complet. Şi exact acest lucru se întâmplă la Capital. Spre deosebire de mare parte din site-urile mari de pe piaţă, noi avem un bounce rate extrem de scăzut.

Ceea ce arată că oamenii nu dau doar click, ci şi citesc până la capăt. Şi asta pentru că noi livrăm conţinut de calitate şi suntem credibili şi echidistanţi. Iar cifrele spun că imaginea noastră este excelentă.

Capital.ro era un site al unei publicaţii economice. Acum e un site de actualitate, cu accent pe economie

Fostul site financiar a fost orientat către zona generalistă.

Anca Andrei:

În ceea ce priveşte politica editorială, am decis să ne orientăm nu doar către ştiri economice sau de business, ci şi către ştiri generaliste. Totodată deciziile politice pe care le iau guvernanţii noştri au impact direct asupra economiei şi toată lumea este evident afectată, de aceea urmărim cu multă atenţie şi zona politică.

Mi-am dorit foarte mult ca informaţiile din piaţă să poată ajunge la cât mai mulţi cititori şi să poată fi asimilate uşor, aşa că am renunţat la limbajul foarte tehnic în favoarea unuia mult mai abordabil.

Mai este un site financiar?

Capital.ro era un site al unei publicaţii economice. Astăzi este un site de sine stătator şi mai avem în portofoliu şi o revistă excelentă, lunară plus proiectele speciale, cu topuri care sunt deja branduri pe piaţă.

Capital este acum un site de actualitate, care pune accent pe economie, dar dintr-o perspectivă mult mai largă. Dacă citiţi The Economist, probabil aţi observat că şi ei abordează acelaşi stil. Scriu şi politică, şi international şi cultură sau artă.

Au fost şi "intervenţii tehnice"?

"Tehnic vorbind, am schimbat serverele recent. De asemenea, am mai adus un programator consultant, care ne-a fost de mare ajutor în a rezolva diverse provocări care au apărut odată cu creşterea audienţei", spune Anca Andrei.

Topul site-urilor de ştiri în lunile iunie şi decembrie 2018, după numărul de AFIŞĂRI:

IUNIE Afisari Clienti unici DECEMBRIE Afisari Clienti Unici
1 gsp.ro 80.800.000 3.800.000 1 gsp.ro 69.200.000 3.200.000
2 sport.ro 63.400.000 3.800.000 2 digisport.ro 61.250.000 3.200.000
3 stiripesurse.ro 56.500.000 3.000.000 3 fanatik.ro 59.800.000 4.400.000
4 cancan.ro 55.900.000 4.750.000 4 sport.ro 56.800.000 3.400.000
5 digisport.ro 53.400.000 3.500.000 5 cancan.ro 56.500.000 6.000.000
6 stirileprotv.ro 50.970.000 7.600.000 6 stiripesurse.ro 53.300.000 3.650.000
7 fanatik.ro 45.200.000 1.900.000 7 capital.ro 50.500.000 3.800.000
8 adevarul.ro 44.500.000 8.000.000 8 stirileprotv.ro 46.200.000 7.400.000
9 digi24.ro 43.300.000 5.300.000 9 adevarul.ro 42.100.000 8.200.000
10 ziare.com 35.700.000 3.600.000 10 digi24.ro 40.000.000 6.000.000
11 prosport.ro 35.200.000 2.300.000 11 evz.ro 37.400.000 4.700.000
12 a1.ro 34.200.000 5.980.000 12 libertatea.ro 37.300.000 6.200.000
13 spynews.ro 31.500.000 2.500.000 13 prosport.ro 29.900.000 1.970.000
14 libertatea.ro 31.400.000 6.100.000 14 ziare.com 29.000.000 3.500.000
15 hotnews.ro 30.800.000 3.100.000 15 antena3.ro 28.400.000 4.800.000
16 evz.ro 29.600.000 4.300.000 16 spynews.ro 24.900.000 2.500.000
17 realitatea.net 27.900.000 4.000.000 17 hotnews.ro 24.300.000 2.700.000
18 antena3.ro 25.200.000 4.000.000 18 realitatea.net 23.100.000 4.200.000
19 mediafax.ro 20.000.000 3.900.000 19 a1.ro 21.600.000 5.250.000
20 imobiliare.ro 17.800.000 1.400.000 20 mediafax.ro 15.700.000 3.200.000

Topul site-urilor de ştiri în lunile iunie şi decembrie 2018, după numărul de CLIENŢI UNICI:

IUNIE Afisari Clienti unici Nr. DECEMBRIE Afisari Clienti Unici
1 adevarul.ro 44.500.000 8.000.000 1 adevarul.ro 42.100.000 8.200.000
2 stirileprotv.ro 51.000.000 7.600.000 2 stirileprotv.ro 46.200.000 7.400.000
3 libertatea.ro 31.400.000 6.100.000 3 libertatea.ro 37.300.000 6.200.000
4 a1.ro 34.200.000 5.980.000 4 digi24.ro 40.000.000 6.000.000
5 digi24.ro 43.300.000 5.300.000 5 cancan.ro 56.500.000 5.960.000
6 cancan.ro 55.900.000 4.750.000 6 a1.ro 21.600.000 5.300.000
7 evz.ro 29.600.000 4.300.000 7 antena3.ro 28.400.000 4.830.000
8 realitatea.net 27.900.000 4.000.000 8 evz.ro 37.400.000 4.700.000
9 antena3.ro 25.200.000 4.000.000 9 csid.ro 12.950.000 4.600.000
10 mediafax.ro 20.000.000 3.870.000 10 fanatik.ro 59.800.000 4.400.000
11 sport.ro 63.400.000 3.800.000 11 realitatea.net 23.100.000 4.200.000
12 gsp.ro 80.800.000 3.800.000 12 observator.tv 13.900.000 4.100.000
13 ziare.com 35.700.000 3.600.000 13 tpu.ro 10.450.000 4.000.000
14 digisport.ro 53.400.000 3.500.000 14 unica.ro 12.700.000 3.900.000
15 tpu.ro 9.100.000 3.400.000 15 capital.ro 50.500.000 3.800.000
16 romaniatv.net 10.800.000 3.400.000 16 stiripesurse.ro 53.300.000 3.650.000
17 unica.ro 10.500.000 3.100.000 17 ziare.com 29.000.000 3.500.000
18 hotnews.ro 30.800.000 3.100.000 18 sport.ro 56.800.000 3.400.000
19 stiripesurse.ro 56.500.000 3.000.000 19 romaniatv.net 9.200.000 3.200.000
20 csid.ro 7.600.000 3.000.000 20 gsp.ro 69.200.000 3.200.000

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Silv Silv
    Văd ca nu renunța la titlurile de tabloid nici in plină criza de Coronavirus 2020. Demni de dispreț. Sau cum se zicea odată, *** pufos dragilor, ca mizeriile voastre de titluri nu fac nimic altceva decât sa ma îndepărteze de articolele oferite. Pacat; odată demult Capital însemna ceva in gazetari romană.
  • geo geo
    Vrea si eu un programel care sa-mi acceseze siteul de cateva mii de ori zilnic si sa si imi deschida reclamele de pe site.
  • alex alex
    Obisnuiam sa il citesc in urma cu cativa ani.
    Acum au titluri amagitoare iar continutul articolelor e scris, probabil, de absolventi ai claselor gimnaziale.
  • spiritul capital spiritul capital
    @Mile. "Din cauza doamnei Andrei o mare parte din echipa capital, care a creat brand-ul si l-a consolidat, pleaca". Serios? Deci din cauza Ancai Andrei au plecat Andreea Rosca, Oana Osman, Iulian Bortos, Catalin Alistari. Acum inteleg. Ca dupa aia, Ciprian Mailat a incercat si a si reusit pe alocuri sa tina brandul in viata, nu sa il creeze, ca era creat de 20 de ani, si nici sa il consolideze, ca ne uitam pe vanzari si vizualizari si vedem ce s-a intamplat. Pacat ca si-a ales gresit echipa de conducere, de langa el. Poate ar fi resuit un pic mai mult.
  • bing bing
    au crescut cu clickbait si cu stiri false
  • Miu Miu Miu Miu
    Cele mai grele prăbușiri le au Pro tv si Antena 1!
  • Nick Nick
    Asa e. Si The Economist are titluri exact la fel. Si WSJ, si FT. Felicitari! Vedeti ca si BBC scrie de arta, pe langa business si politica - inebunesti doar cand vezi titlulurile!
  • johhny bravo johhny bravo
    The Economist abordeaza acelasi stil... Hai bai Anca ce dracu...
  • jonh comes jonh comes
    Hai sa fim cinstiti ,e un site de joasa speta si afisarile alea cred ca sunt trucate prin accesari facute automatizate
  • Adi Adi
    Ce rusine! Auzi la ea comparatie, un bărbat se parfumeaza la prima întâlnire! Se aranjează! La prima, ca la a 7a, gata, nu mai contează! Stie cineva daca e măritată?
  • Radu Radu
    Cresterea se datorează si unei mici înșelătorii! Dacă intri pe site de pe mobil, practic când apesi "back" te redirecționează tot pe site si multi dau click de 3-4 ori până să-si dea seama ca trebuie închisă fereastra. Pe desktop nu am încercat.
  • Mile Mile
    O iluzie marca Anca Andrei. Revista Capital era o publicatie serioasa pana sa apara doamna in peisaj. Dupa cum se vede, ea a transformat Capital intr-o revista de cancan economic, in aceeasi zona in care a ajuns ziarul financiar. Si cum sunt multi “intelectuali” care gusta cancan-uri, iata si cresterea audientei. Din cauza doamnei Andrei o mare parte din echipa capital, care a creat brand-ul si l-a consolidat, pleaca. Halal sef. Miroase pe alocuri si a secu.

Trimite un comentariu

sus