Skip to main content

Site-ul Capital.ro, fenomenul anului 2018: a crescut de 10 ori și a depășit Adevărul. Și Știrile Pro TV. 50 de milioane de afișări în decembrie

 
Site-ul Capital.ro, fenomenul anului 2018: a crescut de 10 ori și a depășit Adevărul. Și Știrile Pro TV. 50 de milioane de afișări în decembrie

TRAFIC. Creștere fulminantă pentu un site, în numai șase luni. În luna iunie, Capital.ro avea 3,7 milioane de afișări. În decembrie, număra - și nu e o greșeală de scriere! - peste 50 de milioane de afișări. Mai exact, 50.548.566. Mai mult decât Adevărul.ro și decât Știrile Pro TV. Cum s-a întâmplat?

Publicitate

În luna iulie, în echipă a venit ca redactor- șef Anca Andrei, până atunci la bugetul.ro și știripesurse.ro (CV-ul complet, în articol). În doar două luni, Capital.ro a ajuns la 32 de milioane de afișări.

Ce schimbări s-au făcut?

În primul rând, de conținut și, mai ales, de titrare. Dezastruos, Fără precedent, Lovitură grea, S-a dezlănțuit, Anunț bombă, Anunț șoc, Măsuri radicale, Secretul rușinos sunt cuvinte familiare în noul Capital.ro. Uneori scrise cu majuscule. 

Ca un fapt divers, acum, la o căutare Horoscop 2019, al doilea rezultat este Capital.ro.

Creșterile se reflectă și în încasări. Cu foarte multe spații Google în site, Capital.ro încasează zeci de mii de euro lunar (20.000-30.000 de euro, din estimările Paginademedia.ro) din cele 50 de milioane de afișări. 

Paginademedia.ro a stat de vorbă cu Anca Andrei și oferă câteva răspunsuri.

  • Cum se explică explozia traficului Capital.ro?
  • Care au fost schimbările făcute de Anca Andrei?
  • Cum influențează retorica tabloidă imaginea site-ului financiar?
  • Mai este Capital.ro un site financiar?
  • Sunt și intervenții tehnice?

Răspunsurile, în continuare. Înainte, rezultatele Capital.ro în ultimul an, potrivit datelor SATI.

Evoluția site-ului Capital.ro în 2018:

Anca Andrei: "Am renunțat la limbajul foarte tehnic în favoarea unuia mai abordabil"

"Capital era un site cu un potential imens, dar nu era exploatat. Eu asta am făcut și astăzi se văd rezultatele", spune Anca Andrei, redactor-șef Capital.

Înainte de alte detalii, cine este Anca Andrei?

Anca Andrei a venit la Capital.ro după doi ani la bugetul.ro și Știripesurse.ro. Până în 2016, a lucrat doi ani la Parlamentul European, asistent al vicepreședintelui PPE Marian Jean Marinescu (PNL). Înainte, a fost PR Manager la firma de avocatură a lui Cătălin Predoiu și la Westgate.

În urmă cu zece ani, a lucrat, printre altele, la departamentul de PR al Pro TV și la ziarul Libertatea.

A lucrat și în comunicare politică, pentru Cătălin Predoiu (PDL), Laurențiu Mironescu (PD) și Marian Jean Marinescu (PNL).

Despre titlurile senzaționaliste din Capital.ro:

"Mi-am dorit foarte mult ca informațiile din piață să poată ajunge la cât mai mulți cititori și să poată fi asimilate ușor, așa că am renunțat la limbajul foarte tehnic în favoarea unuia mult mai abordabil."

A fost decisivă orientarea senzaționalistă, cu titluri cu retorică tabloidă? Este posibilă o astfel de creștere doar din editorial?

Anca Andrei:

"Să ne imaginăm un bărbat care vrea să impresioneze o domnișoară la prima întâlnire. O să-și pună cele mai bune haine, se parfumează, se aranjează ca să fie cât mai atrăgător și să existe și o dată viitoare. Așa este și cu Capitalul de astăzi.

Ce-ți poți dori de la o primă întâlnire cu site-ul nostru? O a doua întâlnire. Și apoi o a treia, a patra…a celei cu numărul 50 de milioane. Este simplu. Noi scriem mult și interesant, oamenii citesc. Și apoi se întorc în fiecare zi în număr din ce în ce mai mare."

Cum poate influența imaginea publicației postarea unor titluri senzaționaliste, apropiate de tabloid?

Titlurile redau conținutul știrilor fără să înlocuiască șapoul. Consider că pentru a fi informat, o persoană trebuie să citească mesajul complet. Și exact acest lucru se întâmplă la Capital. Spre deosebire de mare parte din site-urile mari de pe piață, noi avem un bounce rate extrem de scăzut.

Ceea ce arată că oamenii nu dau doar click, ci și citesc până la capăt. Și asta pentru că noi livrăm conținut de calitate și suntem credibili și echidistanți. Iar cifrele spun că imaginea noastră este excelentă. 

Capital.ro era un site al unei publicații economice. Acum e un site de actualitate, cu accent pe economie

Fostul site financiar a fost orientat către zona generalistă.

Anca Andrei:

În ceea ce privește politica editorială, am decis să ne orientăm nu doar către știri economice sau de business, ci și către știri generaliste. Totodată deciziile politice pe care le iau guvernanții noștri au impact direct asupra economiei și toată lumea este evident afectată, de aceea urmărim cu multă atenție și zona politică.

Mi-am dorit foarte mult ca informațiile din piață să poată ajunge la cât mai mulți cititori și să poată fi asimilate ușor, așa că am renunțat la limbajul foarte tehnic în favoarea unuia mult mai abordabil.

Mai este un site financiar?

Capital.ro era un site al unei publicații economice. Astăzi este un site de sine stătator și mai avem în portofoliu și o revistă excelentă, lunară plus proiectele speciale, cu topuri care sunt deja branduri pe piață.

Capital este acum un site de actualitate, care pune accent pe economie, dar dintr-o perspectivă mult mai largă. Dacă citiți The Economist, probabil ați observat că și ei abordează același stil. Scriu și politică, și international și cultură sau artă.

Au fost și "intervenții tehnice"?

"Tehnic vorbind, am schimbat serverele recent. De asemenea, am mai adus un programator consultant, care ne-a fost de mare ajutor în a rezolva diverse provocări care au apărut odată cu creșterea audienței", spune Anca Andrei.

Topul site-urilor de știri în lunile iunie și decembrie 2018, după numărul de AFIȘĂRI:

  IUNIE   Afisari   Clienti unici       DECEMBRIE   Afisari   Clienti Unici  
1 gsp.ro 80.800.000 3.800.000 1 gsp.ro 69.200.000 3.200.000
2 sport.ro 63.400.000 3.800.000 2 digisport.ro 61.250.000 3.200.000
3 stiripesurse.ro 56.500.000 3.000.000 3 fanatik.ro 59.800.000 4.400.000
4 cancan.ro 55.900.000 4.750.000 4 sport.ro 56.800.000 3.400.000
5 digisport.ro 53.400.000 3.500.000 5 cancan.ro 56.500.000 6.000.000
6 stirileprotv.ro 50.970.000 7.600.000 6 stiripesurse.ro 53.300.000 3.650.000
7 fanatik.ro 45.200.000 1.900.000 7 capital.ro 50.500.000 3.800.000
8 adevarul.ro 44.500.000 8.000.000 8 stirileprotv.ro 46.200.000 7.400.000
9 digi24.ro 43.300.000 5.300.000 9 adevarul.ro 42.100.000 8.200.000
10 ziare.com 35.700.000 3.600.000 10 digi24.ro 40.000.000 6.000.000
11 prosport.ro 35.200.000 2.300.000 11 evz.ro 37.400.000 4.700.000
12 a1.ro 34.200.000 5.980.000 12 libertatea.ro 37.300.000 6.200.000
13 spynews.ro 31.500.000 2.500.000 13 prosport.ro 29.900.000 1.970.000
14 libertatea.ro 31.400.000 6.100.000 14 ziare.com 29.000.000 3.500.000
15 hotnews.ro 30.800.000 3.100.000 15 antena3.ro 28.400.000 4.800.000
16 evz.ro 29.600.000 4.300.000 16 spynews.ro 24.900.000 2.500.000
17 realitatea.net 27.900.000 4.000.000 17 hotnews.ro 24.300.000 2.700.000
18 antena3.ro 25.200.000 4.000.000 18 realitatea.net 23.100.000 4.200.000
19 mediafax.ro 20.000.000 3.900.000 19 a1.ro 21.600.000 5.250.000
20 imobiliare.ro 17.800.000 1.400.000 20 mediafax.ro 15.700.000 3.200.000

Topul site-urilor de știri în lunile iunie și decembrie 2018, după numărul de CLIENȚI UNICI:

  IUNIE   Afisari   Clienti unici     Nr.   DECEMBRIE   Afisari   Clienti Unici  
1 adevarul.ro 44.500.000 8.000.000 1 adevarul.ro 42.100.000 8.200.000
2 stirileprotv.ro 51.000.000 7.600.000 2 stirileprotv.ro 46.200.000 7.400.000
3 libertatea.ro 31.400.000 6.100.000 3 libertatea.ro 37.300.000 6.200.000
4 a1.ro 34.200.000 5.980.000 4 digi24.ro 40.000.000 6.000.000
5 digi24.ro 43.300.000 5.300.000 5 cancan.ro 56.500.000 5.960.000
6 cancan.ro 55.900.000 4.750.000 6 a1.ro 21.600.000 5.300.000
7 evz.ro 29.600.000 4.300.000 7 antena3.ro 28.400.000 4.830.000
8 realitatea.net 27.900.000 4.000.000 8 evz.ro 37.400.000 4.700.000
9 antena3.ro 25.200.000 4.000.000 9 csid.ro 12.950.000 4.600.000
10 mediafax.ro 20.000.000 3.870.000 10 fanatik.ro 59.800.000 4.400.000
11 sport.ro 63.400.000 3.800.000 11 realitatea.net 23.100.000 4.200.000
12 gsp.ro 80.800.000 3.800.000 12 observator.tv 13.900.000 4.100.000
13 ziare.com 35.700.000 3.600.000 13 tpu.ro 10.450.000 4.000.000
14 digisport.ro 53.400.000 3.500.000 14 unica.ro 12.700.000 3.900.000
15 tpu.ro 9.100.000 3.400.000 15 capital.ro 50.500.000 3.800.000
16 romaniatv.net 10.800.000 3.400.000 16 stiripesurse.ro 53.300.000 3.650.000
17 unica.ro 10.500.000 3.100.000 17 ziare.com 29.000.000 3.500.000
18 hotnews.ro 30.800.000 3.100.000 18 sport.ro 56.800.000 3.400.000
19 stiripesurse.ro 56.500.000 3.000.000 19 romaniatv.net 9.200.000 3.200.000
20 csid.ro 7.600.000 3.000.000 20 gsp.ro 69.200.000 3.200.000

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Vrea si eu un programel care sa-mi acceseze siteul de cateva mii de ori zilnic si sa si imi deschida reclamele de pe site.
  • Obisnuiam sa il citesc in urma cu cativa ani.
    Acum au titluri amagitoare iar continutul articolelor e scris, probabil, de absolventi ai claselor gimnaziale.
  • @Mile. "Din cauza doamnei Andrei o mare parte din echipa capital, care a creat brand-ul si l-a consolidat, pleaca". Serios? Deci din cauza Ancai Andrei au plecat Andreea Rosca, Oana Osman, Iulian Bortos, Catalin Alistari. Acum inteleg. Ca dupa aia, Ciprian Mailat a incercat si a si reusit pe alocuri sa tina brandul in viata, nu sa il creeze, ca era creat de 20 de ani, si nici sa il consolideze, ca ne uitam pe vanzari si vizualizari si vedem ce s-a intamplat. Pacat ca si-a ales gresit echipa de conducere, de langa el. Poate ar fi resuit un pic mai mult.
  • Asa e. Si The Economist are titluri exact la fel. Si WSJ, si FT. Felicitari! Vedeti ca si BBC scrie de arta, pe langa business si politica - inebunesti doar cand vezi titlulurile!
  • Ce rusine! Auzi la ea comparatie, un bărbat se parfumeaza la prima întâlnire! Se aranjează! La prima, ca la a 7a, gata, nu mai contează! Stie cineva daca e măritată?
  • Cresterea se datorează si unei mici înșelătorii! Dacă intri pe site de pe mobil, practic când apesi "back" te redirecționează tot pe site si multi dau click de 3-4 ori până să-si dea seama ca trebuie închisă fereastra. Pe desktop nu am încercat.
  • O iluzie marca Anca Andrei. Revista Capital era o publicatie serioasa pana sa apara doamna in peisaj. Dupa cum se vede, ea a transformat Capital intr-o revista de cancan economic, in aceeasi zona in care a ajuns ziarul financiar. Si cum sunt multi “intelectuali” care gusta cancan-uri, iata si cresterea audientei. Din cauza doamnei Andrei o mare parte din echipa capital, care a creat brand-ul si l-a consolidat, pleaca. Halal sef. Miroase pe alocuri si a secu.

Trimite un comentariu