Skip to main content

"E o reacție de anii '90: nu scrii de bine, scot reclamele" - șeful Ringier, Mihnea Vasiliu, despre retragerea clienților după ancheta Libertatea

 
"E o reacție de anii '90: nu scrii de bine, scot reclamele" - șeful Ringier, Mihnea Vasiliu, despre retragerea clienților după ancheta Libertatea
mihnea_vasiliu

INTERVIU. "Clienții s-au retras, pur și simplu. Dar, neoficial, din partea unora au fost și reacții de tipul "noi vă plătim și voi scrieți împotriva noastră?", spune Mihnea Vasiliu, directorul Ringier România. O declarație după ce clienții pentru suplimente alimentare s-au retras masiv din Libertatea, ca efect al anchetei despre reclamele mincinoase din propriul ziar.

"Este o reacție de anii 90, pe principiul nu scrii de bine, scot banii de publicitate. Este o reacție care, într-un fel, ridică și mai multe semne de întrebare legate de produsul tău", a declarat Mihnea Vasiliu, într-un interviu pentru Paginademedia.ro

Fortând un exemplu, eu nu cred că, dacă Business Insider scrie un articol despre problemele motoarelor Boeing, compania își va retrage reclama de pe Business Insider", a continuat el.

Publicitate

Ieri, Libertatea a publicat primul articol despre "reclamele mincinoase" la suplimente precum Oncovical (prezentat ca tratament pentru cancer), reclame și din propriul ziar. Azi, ziarul mai avea doar două reclame la suplimente alimentare (față de peste cinci pagini acum o săptămână), după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

De ce această reacție?

Mihnea Vasiliu:

Sunt două variante, după părerea mea:

1. Vrei să te răzbuni pe un ziar care pune o problemă, cu argumente, jurnalistic. Și vorbim aici nu de produse neaparat, ci de problemele de comunicare a acestor produse, de falsul din reclame.

2. Dacă tai publicitatea, asta poate însemna că produsul, nu numai comunicarea lui, are o problemă. Poate, în realitate, este în regulă, dar, renunțând la publicitate, se transmite și acest mesaj.

De ce să nu mai comunici în Libertatea, dacă produsul tău nu are probleme si respecti legea?

Clienții care s-au retras își făceau publicitate în Libertatea căutând un public care este încă acolo. Nu a plecat. Îl poți convinge că ai tu dreptate, și nu redacția, dacă ai argumente.

"În locul lor, eu aș fi schimbat machetele publicitare și aș fi încercat să conving că produsul meu este așa cum spune reclama și că nu are probleme", a punctat șeful Ringier.

Dar ei nu au răspuns nici la întrebările jurnaliștilor nostri decat in zeflemea. Adica reactiile au fost “ce, nu vă mai plac banii nostri?”, în loc de “stați să vă demonstrăm că avem produse de calitate și că nu încălcăm legea.

Astfel de reclame există de ani de zile. De ce abia acum?

Mihnea Vasiliu:

"Pentru că este prima dată când o redacție are curaj să scrie despre astfel de lucruri. Mai bine mai târziu, decât niciodată."

Interviul acordat Paginademedia.ro de Mihnea Vasiliu, integral:

Paginademedia.ro: De ce această reacție?

Mihnea Vasiliu: Sunt două variante, după părerea mea:

1. Vrei să te răzbuni pe un ziar care pune o problemă, cu argumente, jurnalistic. Și vorbim aici nu de produse neaparat, ci de problemele de comunicare a acestor produse, de falsul din reclame.

2. Dacă tai publicitatea, asta poate însemna că produsul, nu numai comunicarea lui, are o problemă. Poate, în realitate, este în regulă, dar, renunțând la publicitate, se transmite și acest mesaj.

Exista oriunde in lume tratamente naturiste. Noi nu asta atacam, ci ridicam niste intrebari in legatura cu accentele inselatoare din reclame si in legatura cu respectarea legii in privinta publicitatii pentru medicamente.

De ce să nu mai comunici în Libertatea, dacă produsul tău nu are probleme si respecti legea?

Clienții care s-au retras își făceau publicitate în Libertatea cautand un public care este încă acolo. Nu a plecat. Îl poți convinge că ai tu dreptate, și nu redacția, dacă ai argumente.

Paginademedia.ro: Vă așteptați la o astfel de reacție?

Mihnea Vasiliu: Am știut că vom avea pierderi, dar nu am pus asta în fața obligatiei noastre de a informa corect publicul.

Paginademedia.ro: Clienții au spus ceva, apropo de motivul pentru care s-au retras?

Mihnea Vasiliu: Clienții s-au retras, pur și simplu. Dar, neoficial, din partea unora au fost și reacții de tipul "noi vă plătim și voi scrieți împotriva noastră?".

Le-am răspuns că nu ne plătiți voi, ci cititorii. Voi reprezentați un client care dorește să ajungă la un public cu un mesaj publicitar.

În locul lor, eu aș fi schimbat machetele publicitare și aș fi încercat să conving că produsul meu este așa cum spune reclama și că nu are probleme.

Dar ei nu au răspuns nici la întrebările jurnaliștilor nostri decat in zeflemea. Adica reactiile au fost “ce, nu vă mai plac banii nostri?”, în loc de “stați să vă demonstrăm că avem produse de calitate și că nu încălcăm legea

Poate - deși nu este de înțeles nici asta - te aștepți la o astfel de reactie de la clienții care au făcut obiectul investigației. Dar și de la cei care nu au fost nominalizați în materialul jurnalistic?

Dacă ai un produs fără probleme, în care crezi, de ce ți-e frică? Dacă ai o comunicare în regulă, de ce te temi si opresti publicitatea?

Paginademedia.ro: De ani de zile există astfel de reclame. Nu ați sesizat până acum nimic în neregulă?

Mihnea Vasiliu: Redacția a fost cea care a atras atenția asupra problemelor, în investigația pe care au făcut-o jurnaliștii. Faptul că redacția și-a asumat acest lucru este demn de laudă.

Paginademedia.ro: Nu există un cod legat de publicitate, în Ringier? Până acum cum a funcționat?

Mihnea Vasiliu: Există un cod, sigur, există reguli legate de publicitate - să nu fie xenofobă, rasistă, instigatoare, dar nu este nimic legat de suplimentele alimentare.

Departamentul comercial nu are în fișa postului să verifice dacă o reclamă la suplimente alimentare este înșelătoare sau nu.

De ce acum? Pentru că este prima dată când o redacție are curaj să scrie despre astfel de lucruri.

Mai bine mai târziu, decât niciodată.

EFECTE. Clienții cu machete pentru suplimente s-au retras din Libertatea, la doar o zi după ancheta "reclamelor mincinoase"

Citește și: Libertatea, anchetă despre reclamele mincinoase la medicamente din propriul ziar

Citește și: Ziarele Libertatea și Click, pline de reclame cu "leacuri" comandate prin telefon și online

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • mie in schimb mi se pare aiurea sa scrii ceva despre campanii mincinoase si sa ti se para normal sa le difuzezi ulterior... nu mai zic ca e de *** sa te mai si plangi ca iti pleaca clientii dupa ce ii injuri. da, asa se petrece peste tot. nu *** acolo de unde mananci.
  • Obae douăbăi nu sunt știri sau e un contract al tău cu Vasiliu sa faci interviuri pe non subiecte?
  • Sa le fie rusine ca pacalesc romanii. Ca Marin cornea. Ori taraf numere de *** in trecut i-ar acum de tinichele presupus aur. Spalat pe creier batrâne. Rusine. Cu Carmen Hara cu tot cu mafeotii ei din America pe antene. *** ***. Blestemata de *** care e ea cu tot

Trimite un comentariu