Skip to main content

Telekom, scrisoare deschisă către CNA și public, după reacția agresivă a Pro TV: Ce au făcut e incalificabil

 
Telekom, scrisoare deschisă către CNA și public, după reacția agresivă a Pro TV: Ce au făcut e incalificabil
Foto: Adevarul

Compania Telekom trimite sâmbătă seara o scrisoare deschisă către telespectatori, CNA și IAA (organizație a publicitarilor ce reunește agenții, clienți și televiziuni).  

„ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor”, arată compania în scrisoare deschisă primită și de Paginademedia.ro

Publicitate

Compania adaugă că tactica rulării de mesaje pe aşa numitul "scroll", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, „a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.”

„Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie”, spun reprezentanții companiei în finalul scrisorii.  

Redăm scrisoare Telekom, în continuare: 

Scrisoare deschisă
În atenţia: Consiliului National al Audio-Vizualului
Romanian Advertising Council
International Advertising Association – Romania
International Advertising Bureau - Romania
Spre informarea mass-media, a publicului român
23 februarie 2019

Români,

In ziua de vineri 22 februarie 2019 la orele 21:06, ProTV a anunţat că "este posibil ca începand cu data de 1 martie canalele PRO TV să nu mai fie disponibile abonaților din rețelele Telekom și NextGen", generand astfel un impact negativ uriaş asupra unuia dintre principalii operatori telecom din România, depăşind astfel cadrul firesc şi etic al unei negocieri între părţi, negociere aflată în plină desfăşurare, de altfel, la momentul anunţului. Mai mult, acelaşi anunţ a fost reluat astăzi, sâmbătă 23 februarie 2019 la ora 15:41.

Mai mult, ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor.

Această tactică - a rulării de mesaje pe aşa numitul "crawl", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.

Salutăm deschiderea majorităţii publicaţiilor care au preluat mesajul iniţial emis de ProTV de a publica punctul de vedere al Telekom Romania în spiritul jurnalismului echidistant şi dedicat informării publicului.

Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie.

În numele ProTV, ne cerem scuze telespectatorilor ProTV că au fost speriaţi vineri seară, când românii se relaxează în familie şi lasă deoparte grijile de peste săptămână, de un anunţ lipsit de etică.

În calitate de grup de comunicaţii, vă asigurăm că Telekom Romania va face tot ceea ce este omeneşte şi moral posibil pentru ca ceea ce aţi citit vineri seară la ProTV să nu se întâmple.

Echipa Telekom Romania.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • problema esentiala este generata de "socialismul" grilelor de programe, recte de modul de decizie a constituirii pachetului de baza. Poporul vrea mult, bun si ieftin - ceea ce nu se poate la nesfirsit.
    Toti "telecomistii" isi merita soarta pentru ca nu au investit in pachete suplimentare, optionale, de programe si pentru ca le e frica ca-si pierd abonatii.
    Vrea pro tv sa ceara a 1 euro, 5 euro, 100 de euro pe canalutzele lor? Excelent, cine vrea sa dea banii astia sa-si cumpere pachetul lor, separat. Atunci, adio venituri din publicitate la vitejii de la pro tv, la 20-30% penetrare... la fel trebuie procedat pentru toti care nu sunt in must-carry; daca reusesti sa intri intr-un pret rezonabil in pachetul de baza, bravo, daca nu, zi tu cit ceri pe pachet, mai punem noi 10-20% la pretul asta si ti-l vindem, cumpara cine vrea. Oricum in pachetul de baza mai mult de 10-15 canale nu sunt urmarite rezonabil de frecvent de 90% din abonati - da de platit plateste toata lumea, ca sa fie masa bogata si sa se laude telecomistii ca "dau" 150 de canale. E o concurenta tembela, cam ca intre partidele care se lauda care vor da pomeni mai mari.
    Consiliul Concurenetei, daca si-ar face treaba, ar interzice ofertele "bundle" - atit pentru furnizorii de programe cit si pentru telecomisti (conditionare internet detv, de voce, etc).
    La telecomisti avem marketing zero, preocupare pentru calitate (tehnica si editoriala a canalelor distribuite) zero.... de la straini vin numa secondhanduri si tabloidizare de doi lei, de la romani (aia cu stirile, mai ales) numa isterie politica, vorbarie goala si tabloidizare tot de doi lei. Dupa care ne miram ca poporu e idiot(izat) sau ca nu mai "consuma" televiziune si sta ca boul pe feisbuc.
    Da', ma rog, eu pariez ca Telekom si Pro o dau la pace. Nimeni nu are curaj ca suna actionaru... in cazul de fata, probabil ca Pro va deveni mai prietenos politic in schimbul banilor Telekomului, o firma unde statul roman detine 46% (asta apropo de "concurenta").
  • App de ProsTv... Si emisiune Romania te "ubesc....... Cik numarul copiilor din romania ce sunt consumatori de cannabis creste considerabil. Pai ce sa vada si ei pe ProsTv, odata la cateva zile vedem un film cu referire la consumul de cannabis si cat de" miasto" este... In fine hai sa facem un pariu.... Eu zic ca in trustul Pro sunt muuuuulti care consuma aceasta planta plua chesti mai "extaziastice". Romaniii are taleeeent. Fara fara fara numar numar numar..... Hahhahaha
  • Doua companii care vor mai multi bani pe aceeasi prestatie se cearta pt profituri nemeritate:
    1. Telekom are cea mai slaba grila dintre toti operatorii. Cer aceiasi bani, dar au scos canalele NatGeo, BBC-urile si cateva canale pt copii. In schimb au bagat vreo 3-4 posturi ultraobosite cu filme indiene. Daca si-ar respecta abonatii de ce nu fac ca-n Germania?: bagi pachete extra pe care le plateste omul diferentiat. Dar nu, desteptii din management scot marfa buna si livreaza la cantitate toate ciurucurile pe ideea sa iasa la numar. Taie din start posibilitatea de a alege, ceea ce e f grav si lipsit de respect!
    2. ProTV, Antenele, Kanal D - niste giganti care cred ca poporul e gata sa inghita orice, oricum. Ai iesit din must-carry, ok, trebuie sa pricepi insa ca fara marii operatori de cablu nu prea mai existi. Nu poti fraieri lumea la nesfarsit ca esti premium cand tu dai a 147-a oara Singur Acasa si Die Hard. La cat s-a digitalizat televiziunea, ok, operatorii tb sa ii bage - ca in Vest - la extraoptiuni pe toti. Poate nu tot poporul ii vrea la gramada, poate unii vor doar filme, altii doar muzica, altii stiri etc. O sa aiba mega-surprize toata lumea, vor vedea ca nu e buluceala pe emisiunile tabloid asa cum cred ei.
  • Modul cum se vaită Telekom acum îmi aduce aminte de momentul când PSD a dat vina pe opoziție că a venit cu megafoane in Parlament, deși PSD tăiase microfoanele și nu permitea luări de cuvânt ale opoziției.

    Ce face ProTV o fi greșit pe formă, dar faptul că Telekom nu își notifică singur abonații că vor dispărea canale din grilă este greșit pe fond. Cum sa le ceri altora să reacționeze principial la mizerii imorale?
  • Anteniștii viseaza ca Pro sa iasă de pe Telekom și fac mare tam tam pe aici pentru ca pro s-a comportat normal și a anunțat posibilitatea ieșirii de pe Telekom cu 7 zile înainte. Nu mai bine ați face dacă ați cere niște programe mai de calitate care sa fie pe 1 pe comercial mai des decât o data de doua ori pe săptămână?
  • R fara suparare nu am spus ca va fi pe primul loc am sus ca o sa vedem ce va fi ,ca vor da filme de Oscar poti sa te bucuri depinde ce a facut primul film ,pentru ca filmul sa terminat la 22,15 iar la cat a avut audienta de debut este slabuta a sa nu uit s-a terminat mai tarziu
  • "mariane" filmul tau de Oscar care spuneai ca va fi lider a fost pe locul 3 pe national ,dupa Kanal D ,iar pe urban si comercial a fost pe doi! Antena 1 a fost lider si în prime time
  • Observ ca "protv-istii" nici nu vad santajul ordinar impus de ProTv, de data asta Telecom-ului...

    Pe de alta parte daca ProTv-ul se crede atat de mare si tare, sa treaca in extraoptiuni cu 1 euro sau cat vor ei pentru cele 6 programe sau cate au si abia atunci se va vedea valoarea lor reala...lucru valabil pentru toate televiziunile care si-au dorit iesirea din lista must-carry, in speta fiind vorba de Antene (6 sau cate or fi) si de mai noul iesit din lista Kanal D...
    Si asta sa se intample la toti operatorii de cablu...

    In acest sens probabil ar trebui ca si cadrul legislativ din domeniu sa fie adaptat...
    Atunci si abia atunci s-ar vedea in mod corect cum sta fiecare...
  • Gata cu Telekom versus PRO da-ti audientele de aseara , sa vedem ce a facut filmul de pe pro si antenuta cu umorul lor de doi bani , ca ei se cearta si apoi se inpaca ei ca nu vor sa piarda nici unii nici alti,
  • Cand aveți de gând sa postați audientele de aseara! iumor lider pe toate targeturile dar și în prime time!
  • Toate bocitoarele ,fideli trustului intact bocesc pe aici pro a procedat foarte bine , cand a fost scos de pe RCS-RDS a-ti plans non stop acum bombardati pro pentru ca va convine sa iasa din grila de programe sa faceti voi un pic de audienta mai multa ,Telekom sa plateasca si asa i-a banii multi pentru umplutura gen antenuta ,kanal d ,si altele , asa cum voi vreti aceste posturi asa si care vor pro le vor in grila ,BAFTA PRO deocamdata este singurul post din ROMANIA care are de dat ceva restul ,,,,,,,,,,,,,,,, daca nu sa vedem ce va fi ,dar cred ca noi ne certam pe aici si ei se va impaca restul este cancan
  • @Expertule , suntem colegi si stii foarte bine cum isi trateaza protv angajatii. Poate la tine in departament e totul roz dar la muuulti altii salariile nu au crescut de cand au venit cei noi in locul lui Sarbu, de 5 ani. Se intampla asta pentru ca romanilor le place sa fie sclavi, conducerea profita de pozitia din piata...

Trimite un comentariu