Skip to main content

Site-urile Pro TV, nicio știre despre faptul că postul TV rămâne pe Telekom. În timpul negocierilor, erau pline de mesajul că "ar putea ieși"

 
Site-urile Pro TV, nicio știre despre faptul că postul TV rămâne pe Telekom. În timpul negocierilor, erau pline de mesajul că "ar putea ieși"

Dacă în urmă cu fix o săptămână site-urile Pro TV erau inundate de mesajul că "Pro TV ar putea ieși de pe rețelele Telekom și Next Gen de la 1 martie", astăzi, când situația s-a clarificat, nu există nicio știre pe această temă.

Publicitate

Cel puțin până la ora publicării acestui articol.

La o zi după ce Pro TV și Telekom s-au înțeles în privința contractului de redifuzare, toate site-urile de știri au anunțat informația. Mai puțin site-urile Pro TV.

În urmă cu o săptămână, Pro TV justifica "ploaia" de mesaje că ar putea ieși de pe Telekom (inclusiv bannere pe site-urile grupului) prin faptul că "telespectatorii trebuie informați".

Ce am observat

La o căutare pe site-ul știrileprotv.ro, ultima știre despre Telekom este cea de vinerea trecută „REACȚIE PRO TV: Canalele Pro TV ar putea să nu mai fie disponibile în rețelele Telekom și NextGen”. În text, niciun update. 

Pe site-ul de brand, protv.ro, la fel. La o simplă căutare, singura referire la Telekom este cea de săptămâna trecă, despre posibila ieșire a postului din grilă. 

Cazul Pro TV - Telekom, unul dintre cele mai mari derapaje ale stației TV

Amintim că în urmă cu fix o săptămână, Pro TV anunța că ar putea ieși din grila Telekom de la 1 martie, întrucât cele două părți nu ajunseseră la un acord. Se întâmpla vineri seara, în seara cu Românii au talent, show sponsorizat ani de zile de Telekom (până la acest sezon).

Știrea a fost peste tot: pe site-uri, sub formă de știri și prin numeroase bannere publicitare, pe Facebook, chiar și pe post, cu mesaje pe crawl și știri în Știrile Pro TV. 

Pro TV a pus presiune pe partenerul de business prin toate suporturile pe care le deține. A fost pentru prima dată când Pro TV și-a folosit suporturile media în interes comercial, atât de agresiv.

Companiile au ajuns la un acord joi seara, aproape de miezul nopții. Telekom a făcut anunțul încă de aseară. Știrea a fost pe toate publicațiile online. Dar a lipsit, cel puțin până la momentul monitorizării noastre, de pe site-ul ȘtirileProTV.ro.

GALERIE FOTO. Rezultatele căutărilor pe Telekom, pe site-urile Pro TV, până la ora 20.00

  • Am căutat pe site-ul ȘtirileProTV despre Telekom. Cea mai recentă știre este de vinerea trecută
  • Pe site-ul protv.ro, singura referire la Telekom este de vinerea trecută, că ar posturile din grup ar putea să iasă din grila cablistului
  • Pe paginile de Facebook ale postului, singurele știri cu Telekom sunt de sâmbăta trecută

Cazul Pro TV - Telekom, comentat la Media Podcastul Paginademedia: "Abuz de putere"

Istoria cazului Pro TV - Telekom

 
„Vă informăm că în data de 28 februarie contractele de retransmisie ale PRO TV cu Telekom Romania Communications S.A. și NextGen Communications SRL vor expira. În pofida ofertelor PRO TV, Telekom și NextGen nu au agreat un nou contract.
 
Toate celelalte rețele vor continua să difuzeze canalele PRO TV. PRO TV oferă în continuare canalele sale către Telekom și NextGen și depune toate eforturile astfel încât abonații acestora să poată urmări noile sezoane ale emisiunilor sale precum Românii au Talent, dar și lansările producțiilor VLAD și Cântă acum cu mine.”, sună mesajul Pro TV. (pe larg despre subiect, AICI)
 
Și reprezentanții companiei Telekom sunt luați prin surprindere. După aproape două ore de la anunțul Pro TV, a reacționat și Telekom:
 
„Suntem surprinși de anunțul făcut de Pro Tv. Discuțiile cu grupul media sunt în derulare și negocierile cu acesta sunt purtate in beneficiul clienților noștri, in condițiile in care Pro TV vizează o creștere semnificativă a pretului”, au declarat reprezentanții Telekom într-un punct de vedere trimis Paginademedia.ro
 
Sâmbătă, 23 Februarie. Paginademedia cere lămuriri, despre stadiul negocierilor și despre motivul ieșirii agresive. 
 
Paginademedia.ro: În ce stadiu sunt negocierile Telekom - Pro TV?
Pro TV: Asteptam un rapuns oficial de la Telekom.
Paginademedia.ro: În aceste negocieri, Pro TV a avansat un pret mai mare decat la ultimul contract?
Pro TV: Nu comentam detaliile contractuale, avem o lista de preturi publica.
Paginademedia.ro: De ce a iesit Pro TV cu aceasta campanie inainte de finalizarea negocierilor? Cum comentati faptul ca ar putea fi o formă de presiune?
Pro TV: PRO TV depune toate eforturile pentru a rezolva aceasta situatie. Asteptam raspunsul oficial al Telekom. Avem obligatia morala de a informa publicul PRO TV in legatura cu disponibilitatea canalelor noastre. (detalii, AICI)
 
Sâmbătă, 23 februarie. 15.40. Pro TV vine cu un comunicat și spune:
 
Anunțul nu a fost o surpriză, Telekom și NextGen fiind informați de câteva săptămâni că PRO TV va fi nevoit să-și anunțe telespectatorii cu cel puțin o săptămână înainte de încheierea termenului final al ultimei prelungiri”, arată Pro TV într-un comunicat trimis Paginademedia.ro. 
 
În plus, compania dă vina pe Telekom pentru această situație, precizând că „este cauzata de refuzul Telekom și NextGen, în pofida numeroaselor încercări ale PRO TV, din ultimele 11 luni, de a semna un nou contract, dar și a unor prelungiri ale contractului inițial”. 
 
„Trebuie să respectăm aceleași principii față de partenerii noștri, ca atare nu putem răspunde cererii Telekom și NextGen de a reduce costurile”, mai adaugă Pro TV.
 
Compania menționează în același comunicat că speră să rezolve această situație până pe 28 februarie. (pe larg AICI)
 
Tot sâmbătă, șa principalul jurnal de știri al postului, Pro TV anunță din nou situația cu Telekom. Doar poziția postului, fără vreo precizare/poziție a Telekom. 
 
Sâmbătă, Ora 19.40 – Telekom vine cu o scrisoare deschisă pentru CNA, IAA și telespectatorilor.
 
ProTV a folosit o tactică brutală de denigrare şi calomniere a grupului Telekom Romania, rulând în emisiunea "Românii au talent" - pe care Telekom a sponsorizat-o nouă ani la rând, din 2011, mesajul referitor la ieşirea din grilele Telekom şi NextGen, minute în şir, pentru a se asigura că a produs un efect cu adevărat copleşitor”, arată compania în scrisoare deschisă primită și de Paginademedia.ro
 
Compania adaugă că tactica rulării de mesaje pe aşa numitul "crawl", folosită de canalele de ştiri pentru anunţuri importante sau de criză, „a fost de natură să ne şocheze atât pe noi, cât şi opinia publică, punând într-o situaţie deosebit de delicată grupul Telekom Romania, care s-a văzut nevoit să riposteze, în mod civilizat şi moderat, cu o informare asupra situaţiei.”
 
„Ne exprimăm dezamăgirea că un post de televiziune precum ProTV, cotat drept etalon al jurnalismului obiectiv şi echidistant, a putut recurge la o manevră incalificabilă de influenţare a negocierii comerciale dintre părţi, apelând la constrângerea noastră prin mijloace de intimidare menite a ne determina să acceptăm condiţiile comerciale în discuţie”, spun reprezentanții companiei în finalul scrisorii.  (pe larg despre subiect, AICI)
 
Citește și:
 
 
 
 
 
 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Sunt singurul care se gandeste la posibilitatea ca poate Telekom au pus primii presiune pe 'partenerul de business' prin faptul ca nu au dat un raspuns pana cu o saptamana (sau chiar mai tarziu) inaintea expirarea contractului?
  • Si asta ,demonstrează că,prostanacii de la Teleciuciu,sunt in foame de bani,și de idei.Bine ,naibii,ca imi expira ,luna asta,contractul cu ei. T.este la pământ,k.o...ca sa ma exprim,așa.

Trimite un comentariu