Skip to main content

Philip Morris, campanie contra fumatului „clasic”. Bucurenci: „Este prima dată când o companie din industria tutunului spune asta răspicat”

 
Philip Morris, campanie contra fumatului „clasic”. Bucurenci: „Este prima dată când o companie din industria tutunului spune asta răspicat”

DACĂ NU FUMEZI, NU TE APUCA. Compania Philip Morris, axată pe producţia de tigări şi produse pe bază de tutun încălzit, lansează o campanie împotriva fumatului „clasic”, de ţigări.

Publicitate

Intitulată Unsmoke promovează un „viitor fără fum”. Demersul are în centru următorul mesaj:

Dacă nu fumezi, nu te apuca

Dacă fumezi, lasă-te

Dacă nu te laşi, fă o schimbare.

Totul face parte dintr-o acţiune demarată la nivel global, gândită de agenţia Havas, acum implementată şi în România. De localizarea campaniei în ţara noastră se ocupă agenţia Publicis Consultants şi Brandstalk.

Astăzi a avut loc evenimentul oficial de lansare, la care au luat parte câţiva oficiali ai companiei Philip Morris: Dragoş Bucurenci - Directorul de comunicare, Alexandra Olaru - Director de relaţii externe şi Andrei Ghizdăvescu - Manager al departamentului care se ocupă cu aspectele legate de ştiinţă (Scientific Engagement Officer).

Campania va fi vizibilă pe mash-uri outdoor, dar şi în zona de digital. Momentan nu este clar dacă va intra şi pe radio sau la televizor, a declarat Dragoş Bucurenci pentru Paginademedia.ro.

Neclaritatea este pusă pe seama legislaţiei care nu permite companiilor care comercializează tutun să aibă reclame în audiovizual.

Noi sperăm să-i punem pe fumători pe gânduri pentru că este prima dată când o companie din industria tutunului spune răspicat - Dacă nu fumezi, nu te apuca. Noi am avut mesajul acesta mereu, dar este pentru prima dată când îl susţinem atât de public într-o campanie în care investim atâtea resurse.

Fumătorul nu fumează pentru că există tigara pe piaţa, ci fumează pentru că alege să fumeze. Noi ne-am dori ca el să nu mai fumeze, să se lase, dar dacă nu face asta să aleagă o alternativă mai bună”, spune Dragoş Bucurenci.

A fost răspusul său la întrebarea legată de criticile pe care ar putea să le stârnească o campanie împotriva fumatului lansată de o companie care produce şi vinde tigări.

Bucurenci a continuat:

Philip Morris continuă să producă şi să comercializeze tigări şi o să continuăm să facem asta atâta timp cât va exista cerere pentru aceste produse. Strategia de a ne opri din acest lucru nu ar însemna decât ca acel loc lăsat liber în piaţă să fie ocupat de competiţie sau de traficul ilicit.

Probabil ca şi această inovaţie din Philip Morris (n.r - IQOS) ar trebui oprită pentru că în acest moment este finanţată de cealaltă parte a business-ului. Noi ne dorim să ne oprim cât mai repede. Noi nu ne vom opri din produs şi comercializat tigări când vom decide noi, ci atunci când nu va mai exista această cerere”.

Bucurenci a vorbit şi despre responsabilitatea pe care o aduce o astfel de campanie:

„Este o campanie care se adresează fumătorilor sau celor care doresc să se lase de fumat. Credem că este de reponsabilitatea noastră ca fumătorii să fie informaţi cu privire la alte alternative la fumat. Campania vorbeşte despre schimbarea autentică prin care trece Philip Moriss”.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • David, in mare parte de acord cu tine.. Dar, ar fi bine sa ne mai si informam cand incepem sa acuzam.. Iqos nu este porcarie electronica. O porcarie electronica se bazeaza pe o solutie, adica lichid. Iqos se bazeaza pe o tigara cu tutun incalzit din interior (Heets) , nu ars de la exterior.
  • Doamne cata ipocrizie. Cum sa ai tupeul sa dai un spin pozitiv unui business care provoaca boli, suferintea si multe decese???? Esti de buna credinta: fa lobby pentru legea care scoate din magazine tigarile sau de ce nu sa se interzica de tot fumatul. Exista vreun studiu independent care sa confirme ca porcariile electronice sunt o alternativa "mai buna" decat fumatul clasic??? Ma asteptam la mai mult de la "geniul" asta in comunicare.

Trimite un comentariu

sus