Skip to main content

Philip Morris, campanie contra fumatului „clasic”. Bucurenci: „Este prima dată când o companie din industria tutunului spune asta răspicat”

 
Philip Morris, campanie contra fumatului „clasic”. Bucurenci: „Este prima dată când o companie din industria tutunului spune asta răspicat”

DACĂ NU FUMEZI, NU TE APUCA. Compania Philip Morris, axată pe producția de tigări și produse pe bază de tutun încălzit, lansează o campanie împotriva fumatului „clasic”, de țigări. 

Publicitate

Intitulată Unsmoke promovează un „viitor fără fum”. Demersul are în centru următorul mesaj:

Dacă nu fumezi, nu te apuca

Dacă fumezi, lasă-te

Dacă nu te lași, fă o schimbare.

Totul face parte dintr-o acțiune demarată la nivel global, gândită de agenția Havas, acum implementată și în România. De localizarea campaniei în țara noastră se ocupă agenția Publicis Consultants și Brandstalk.

Astăzi a avut loc evenimentul oficial de lansare, la care au luat parte câțiva oficiali ai companiei Philip Morris: Dragoș Bucurenci - Directorul de comunicare, Alexandra Olaru - Director de relații externe și Andrei Ghizdăvescu - Manager al departamentului care se ocupă cu aspectele legate de știință (Scientific Engagement Officer). 

Campania va fi vizibilă pe mash-uri outdoor, dar și în zona de digital. Momentan nu este clar dacă va intra și pe radio sau la televizor, a declarat Dragoș Bucurenci pentru Paginademedia.ro.

Neclaritatea este pusă pe seama legislației care nu permite companiilor care comercializează tutun să aibă reclame în audiovizual. 

Noi sperăm să-i punem pe fumători pe gânduri pentru că este prima dată când o companie din industria tutunului spune răspicat - Dacă nu fumezi, nu te apuca. Noi am avut mesajul acesta mereu, dar este pentru prima dată când îl susținem atât de public într-o campanie în care investim atâtea resurse.

Fumătorul nu fumează pentru că există tigara pe piața, ci fumează pentru că alege să fumeze. Noi ne-am dori ca el să nu mai fumeze, să se lase, dar dacă nu face asta să aleagă o alternativă mai bună”, spune Dragoș Bucurenci. 

A fost răspusul său la întrebarea legată de criticile pe care ar putea să le stârnească o campanie împotriva fumatului lansată de o companie care produce și vinde tigări. 

Bucurenci a continuat: 

Philip Morris continuă să producă și să comercializeze tigări și o să continuăm să facem asta atâta timp cât va exista cerere pentru aceste produse. Strategia de a ne opri din acest lucru nu ar însemna decât ca acel loc lăsat liber în piață să fie ocupat de competiție sau de traficul ilicit.

Probabil ca și această inovație din Philip Morris (n.r - IQOS) ar trebui oprită pentru că în acest moment este finanțată de cealaltă parte a business-ului. Noi ne dorim să ne oprim cât mai repede. Noi nu ne vom opri din produs și comercializat tigări când vom decide noi, ci atunci când nu va mai exista această cerere”.  

Bucurenci a vorbit și despre responsabilitatea pe care o aduce o astfel de campanie:

„Este o campanie care se adresează fumătorilor sau celor care doresc să se lase de fumat. Credem că este de reponsabilitatea noastră ca fumătorii să fie informați cu privire la alte alternative la fumat. Campania vorbește despre schimbarea autentică prin care trece Philip Moriss”. 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • David, in mare parte de acord cu tine.. Dar, ar fi bine sa ne mai si informam cand incepem sa acuzam.. Iqos nu este porcarie electronica. O porcarie electronica se bazeaza pe o solutie, adica lichid. Iqos se bazeaza pe o tigara cu tutun incalzit din interior (Heets) , nu ars de la exterior.
  • Doamne cata ipocrizie. Cum sa ai tupeul sa dai un spin pozitiv unui business care provoaca boli, suferintea si multe decese???? Esti de buna credinta: fa lobby pentru legea care scoate din magazine tigarile sau de ce nu sa se interzica de tot fumatul. Exista vreun studiu independent care sa confirme ca porcariile electronice sunt o alternativa "mai buna" decat fumatul clasic??? Ma asteptam la mai mult de la "geniul" asta in comunicare.

Trimite un comentariu