Skip to main content

Marcăm sau nu marcăm? Aceasta-i întrebarea! Două campanii Pro TV, identice cu numele unor campanii MedLife şi Regina Maria, marcate pe online, nemarcate pe TV

 
Marcăm sau nu marcăm? Aceasta-i întrebarea! Două campanii Pro TV, identice cu numele unor campanii MedLife şi Regina Maria, marcate pe online, nemarcate pe TV

Marcaj pe online, lipsă marcaj pe TV. Două campanii. Ambele cu reportaje la ştiri despre medici de excepţie: întâi ai "Schimbării", apoi ai "Performanţei". Ambele pe Pro TV. La Ştirile Pro TV.

Publicitate

Ce mai au în comun aceste campanii? Cel puţin două lucruri:

1. Numele lor sunt identice cu numele unor campanii derulate de reţele private: Medicii Schimbării este o campanie asumată de MedLife (a debutat la începutul lui octombrie şi a avut 12 materiale). Medicii Performanţei este susţinută de Regina Maria (de altfel, campania Medicii Performanţei a apărut imediat după Medicii Schimbării).

2. Cel mai important: Ştirile Pro TV nu au specificat deloc, în reportajele de pe TV, dacă Medicii Schimbării este o campanie susţinută de MedLife. Pe online, cu exact aceleaşi materiale, reportajele Medicii Schimbării sunt deschise de un "carton", care precizează că este "un demers susţinut de MedLife". Cum răspunde Pro TV, în articol.

În cazul campaniei Medicii Performanţei (care se derulează şi în prezent) este aceeaşi situaţie: pe online există branding şi carton Regina Maria, pe TV nu este nicio menţiune, deşi materialele sunt identice.

Şi conceptele campaniilor sunt asemănătoare. Pro TV spune că sunt "povestile de succes ale medicilor romani din toata tara". După 12 materiale cu genericul Medicii Schimbării, campania şi-a schimbat numele pe Pro TV în Medicii Performanţei.

Ce spun Pro TV, MedLife şi Regina Maria? De ce aceleaşi materiale sunt marcate pe online, dar pe TV (deşi au exact aceeeaşi denumire şi cuprind aceleaşi reportaje), nu se pomeneşte nimic?

O notă importantă despre cele două campanii:

1. Medicii Schimbării este o campanie amplă demarată de MedLife cu o platformă online dedicată, cu materiale despe medici publicate pe mai multe suporturi (Republica.ro, HotNews.ro). Peste tot se menţionează că este "campanie susţinută de MedLife". Unele dintre poveşti sunt ale unor medici care colaborează cu MedLife.

2. Medicii Performanţei, apărută imediat după Medicii Schimbării, are până acum trei poveşti publicate pe ŞtirileProTV.ro şi difuzate şi pe TV (marcate pe site, nemenţionate ca fiind parte a vreunei campanii pe TV). Toate cele trei episoade sunt cu medici care au legătură cu reţeaua Regina Maria.

Paginademedia.ro a trimis o serie de întrebări către Pro TV, dar şi către cele două reţele de sănătate. Întrebarea principală: Este vreun motiv pentru care reportajele nu au menţionat pe TV că sunt parte a unor campanii derulate în parteneriat cu clinici private?

Vă prezentăm întrebările Paginademedia.ro, dar şi răspunsurile fiecărei părţi implicate:

1. Pro TV: Campaniile Medicii Schimbării şi Medicii Performanţei au fost realizate exclusiv de redacţia Ştirile PRO TV

Oficialii Pro TV spun că cele două campanii nu au fost marcate pe TV, pentru că "au fost realizate exclusiv de redacţia Ştirile Pro TV.

Ce a întrebat Paginademedia.ro şi ce a răspuns Pro TV?

Întrebările Paginademedia.ro:

- În ce a constat parteneriatul MedLife cu Pro TV pentru proiectul Medicii Schimbării?

- În ce constă parteneriatul cu Regina Maria pentru proiectul Medicii Performanţei?

- Materialele campaniei Medicii Schimbării, respectiv ale campaniei Medicii Performanţei, sunt branduite clar, pe online, pe ŞtirileProTV.ro, de cele două companii care le susţin. De ce nu apare marcajul şi pe televiziune, deşi este vorba exact despre aceleaşi materiale?

- Cine a decis ca materialele din proiectele Medicii schimbării, respectiv Medicii Performanţei, să nu fie semnalate ca fiind parte a unor parteneriate cu respectivele companii? A cerut clientul sau a fost decizia Pro TV? A fost decizia departamentului de publicitate?

- Fiind vorba de campanii editoriale realizate în parteneriat cu clienţi de publicitate, de ce materialele sunt incluse în jurnal fără să fie delimitate de celelalte ştiri? Fiind vorba de campanii cu clienţi, de campanii derulate şi asumate de clienţi şi pe alte suporturi media (Medicii Schimbării, de exemplu), nu există riscul ca aceste materiale să fie considerate publicitate mascată?

Pro TV a răspuns printr-o declaraţie, fără alte detalii suplimentare:

Pro TV: "Campaniile Medicii Schimbarii si Medicii Performantei au fost realizate exclusiv de redactia Stirile PRO TV cu respectarea politicii editoriale a societatii PRO TV SRL si a prevederilor legale in materie.

Acestea au prezentat intr-o maniera obiectiva povestile de succes ale medicilor romani din toata tara, indiferent de locul in care acestia isi desfasoara activitatea, spitale de stat sau retele private, in Bucuresti sau in alte orase."

Legea interzice sponsorizarea ştirilor

Ştirile TV au un regim special, mai ales în ceea ce priveşte publicitatea şi sponsorizarea. Potrivit reglementărilor audiovizuale "Nu pot fi sponsorizate emisiuni de ştiri şi dezbateri pe teme politice".

Ca o practică obişnuită, permisă de lege, în cadrul ştirilor apar şi reportaje publicitare, însă acestea sunt clar delimitate, cu cartoane publicitare.

Campaniile Medicii Schimbării şi Medicii Performanţei apar ca simple reportaje în programul obişnuit de ştiri. Pro TV spune că - deşi ele sunt branduite de clienţi pe online şi sunt identice ca denumire cu campaniile clienţilor - au fost "campanii ale Ştirilor Pro TV".

2. MedLife - "Medicii schimbării este un demers social de creştere a încrederii în sistemul de sănătate"

La întrebările Paginademedia.ro, MedLife notează că e vorba de o campanie în care "am integrat mai multe suporturi media, printre care şi Pro TV". De notat că, în cadrul campaniei, au fost 12 reportaje despre medici, dintre care cinci aveau legătură cu MedLife.

Întrebările Paginademedia.ro:

- În ce a constat parteneriatul MedLife cu Pro TV pentru proiectul Medicii Schimbării.

- Medicii Schimbării a fost un proiect asumat de MedLife. Materialele campaniei Medicii Schimbării au fost branduite de Medlife pe site-ul ŞtirileProTV.ro. De ce nu apare marcajul şi pe televiziune, deşi este vorba exact despre aceleaşi materiale?

- Cine a decis ca materialele din proiectul Ştirile Pro TV - Medicii schimbării să nu fie semnalate ca fiind parte a parteneriatului cu MedLife şi pe TV? A cerut clientul sau a fost decizia Pro TV?

Răspunsul MedLife:

"Medicii schimbarii este un demers social de crestere a increderii in sistemul de sanatate.

Campania incearca sa aduca in atentia publicului modele pozitive din sistemul medical romanesc: medici care fac mai mult, spitale care au primit o noua sansa cu sprijinul comunitatii, cabinete medicale dotate de medici de familie, date statistice care arata progresul sistemului in ultimii 30 de ani si, nu numai. In constructia comunicarii acestui demers de sistem, am integrat mai multe suporturi media, printre care si PRO TV, fiecare dintre ele aducand exemple de buna practica in propria maniera si in propriul stil.

Aceasta campanie reprezinta un prim pas spre identificarea unor repere inspirationale care sa atraga schimbarea si, implicit, progresul sistemului de sanatate."

FOTO. Reportajele video de pe site (care au fost şi pe TV) sunt postate şi pe site-ul ŞtirileProTV.ro, dar acolo sun precedate de un carton "Demers susţinut de MedLife". În timpul campaniei, exista şi un branding al paginii

3. Regina Maria - Proiectul se desfăşoară exclusiv pe platformele online ale trustului PRO TV

Reprezentanţii Reţelei de Sănătate Regina Maria au declarat pentru Paginademedia.ro că Medicii Performanţei "nu este o campanie a Reţelei de Sănătate Regina Maria, ci este un proiect al PRO TV". Totodată, spun că "Proiectul se desfăşoară exclusiv pe platformele online ale trustului PRO TV".

În campanie au fost, până acum, trei reportaje despre medici, toţi care au legătură cu reţeaua Regina Maria. Aceleaşi reportaje (practic înregistrarea a ceea ce s-a văzut pe TV) sunt branduite, pe online, dar nemarcate pe TV.

Paginademedia.ro: Cum a apărut ideea campaniei Medicii Performanţei?
Reprezentanţii Regina Maria:
‚Medicii performanţei’ nu este o campanie a Reţelei de Sănătate Regina Maria, ci este un proiect al PRO TV. Proiectul îşi propune să scoată în evidenţă poveştile de succes ale medicilor din România care au făcut performanţă medicală în ţară. Ne-a plăcut foarte mult ideea proiectului şi am decis să o susţinem în online.

Paginademedia.ro: Unde şi cât se derulează campania? În ce constă parteneriatul cu Pro TV?
Reprezentanţii Regina Maria:
Proiectul se desfăşoară exclusiv pe platformele online ale trustului PRO TV.

Paginademedia.ro: Materialele campaniei Medicii Performanţei sunt branduite de Regina Maria pe site-ul ŞtirileProTV.ro. De ce nu apare marcajul şi pe televiziune?
Reprezentanţii Regina Maria:
Materialele editoriale sunt realizate de către echipa editoriala a PRO TV şi nu există nicio intervenţie a brandului Regina Maria în conţinutul lor.

FOTO. Campania Medicii performanţei postează reportajele TV şi pe online. Pe online, pagina este branduită "Regina Maria - Medicii Performanţei", iar materialele sunt, de asemenea, precedate de un carton

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Maine daca paginademedia devine stire pozitiva la Pro sau antena, nu veti incepe sa va laudati in online? Cam asa vad situatia.

    E clar ca firmele astea sunt multumite de cum au iesit din reportaje, asa ca au scos niste bani pentru publicitate online, in speranta identificarii cu aceste campanii. Singura problema este daca au facut asta inainte, dar in articol nu se gaseste vreo dovada ca ar fi asa.

    Articolul arata doar ca stati cu ochii pe pro dintr-un motiv sau altul. Nu zic, daca e cazul, si Pro merita tras de urechi, dar gasiti si dovada.
  • Publicitate Mascată comisă fără jenă. Nu sunt nici primii, nici ultimii. Se practică intens mai ales de firmele farma. Avînd în vedere banii mulți aruncați în piață de cele două rețele rivale, deținute majoritar de fonduri de investiții din afară, sunt curios ce va face CNA în acest sens. Inclusiv Consiliul Concurenței ar trebui să se implice.

Trimite un comentariu

sus