Skip to main content

Marcăm sau nu marcăm? Aceasta-i întrebarea! Două campanii Pro TV, identice cu numele unor campanii MedLife și Regina Maria, marcate pe online, nemarcate pe TV

 
Marcăm sau nu marcăm? Aceasta-i întrebarea! Două campanii Pro TV, identice cu numele unor campanii MedLife și Regina Maria, marcate pe online, nemarcate pe TV

Marcaj pe online, lipsă marcaj pe TV. Două campanii. Ambele cu reportaje la știri despre medici de excepție: întâi ai "Schimbării", apoi ai "Performanței". Ambele pe Pro TV. La Știrile Pro TV.

Publicitate

Ce mai au în comun aceste campanii? Cel puțin două lucruri:

1. Numele lor sunt identice cu numele unor campanii derulate de rețele private: Medicii Schimbării este o campanie asumată de MedLife (a debutat la începutul lui octombrie și a avut 12 materiale). Medicii Performanței este susținută de Regina Maria (de altfel, campania Medicii Performanței a apărut imediat după Medicii Schimbării).

2. Cel mai important: Știrile Pro TV nu au specificat deloc, în reportajele de pe TV, dacă Medicii Schimbării este o campanie susținută de MedLife. Pe online, cu exact aceleași materiale, reportajele Medicii Schimbării sunt deschise de un "carton", care precizează că este "un demers susținut de MedLife". Cum răspunde Pro TV, în articol.

În cazul campaniei Medicii Performanței (care se derulează și în prezent) este aceeași situație: pe online există branding și carton Regina Maria, pe TV nu este nicio mențiune, deși materialele sunt identice.

Și conceptele campaniilor sunt asemănătoare. Pro TV spune că sunt "povestile de succes ale medicilor romani din toata tara". După 12 materiale cu genericul Medicii Schimbării, campania și-a schimbat numele pe Pro TV în Medicii Performanței.

Ce spun Pro TV, MedLife și Regina Maria? De ce aceleași materiale sunt marcate pe online, dar pe TV (deși au exact aceeeași denumire și cuprind aceleași reportaje), nu se pomenește nimic?

O notă importantă despre cele două campanii:

1. Medicii Schimbării este o campanie amplă demarată de MedLife cu o platformă online dedicată, cu materiale despe medici publicate pe mai multe suporturi (Republica.ro, HotNews.ro). Peste tot se menționează că este "campanie susținută de MedLife". Unele dintre povești sunt ale unor medici care colaborează cu MedLife.

2. Medicii Performanței, apărută imediat după Medicii Schimbării, are până acum trei povești publicate pe ȘtirileProTV.ro și difuzate și pe TV (marcate pe site, nemenționate ca fiind parte a vreunei campanii pe TV). Toate cele trei episoade sunt cu medici care au legătură cu rețeaua Regina Maria.

Paginademedia.ro a trimis o serie de întrebări către Pro TV, dar și către cele două rețele de sănătate. Întrebarea principală: Este vreun motiv pentru care reportajele nu au menționat pe TV că sunt parte a unor campanii derulate în parteneriat cu clinici private?

Vă prezentăm întrebările Paginademedia.ro, dar și răspunsurile fiecărei părți implicate:

1. Pro TV: Campaniile Medicii Schimbării și Medicii Performanței au fost realizate exclusiv de redacția Știrile PRO TV

Oficialii Pro TV spun că cele două campanii nu au fost marcate pe TV, pentru că "au fost realizate exclusiv de redacția Știrile Pro TV.

Ce a întrebat Paginademedia.ro și ce a răspuns Pro TV?

Întrebările Paginademedia.ro:

- În ce a constat parteneriatul MedLife cu Pro TV pentru proiectul Medicii Schimbării?

- În ce constă parteneriatul cu Regina Maria pentru proiectul Medicii Performanței?

- Materialele campaniei Medicii Schimbării, respectiv ale campaniei Medicii Performanței, sunt branduite clar, pe online, pe ȘtirileProTV.ro, de cele două companii care le susțin. De ce nu apare marcajul și pe televiziune, deși este vorba exact despre aceleași materiale?

- Cine a decis ca materialele din proiectele Medicii schimbării, respectiv Medicii Performanței, să nu fie semnalate ca fiind parte a unor parteneriate cu respectivele companii? A cerut clientul sau a fost decizia Pro TV? A fost decizia departamentului de publicitate?

- Fiind vorba de campanii editoriale realizate în parteneriat cu clienți de publicitate, de ce materialele sunt incluse în jurnal fără să fie delimitate de celelalte știri? Fiind vorba de campanii cu clienți, de campanii derulate și asumate de clienți și pe alte suporturi media (Medicii Schimbării, de exemplu), nu există riscul ca aceste materiale să fie considerate publicitate mascată?

Pro TV a răspuns printr-o declarație, fără alte detalii suplimentare:

Pro TV: "Campaniile Medicii Schimbarii si Medicii Performantei au fost realizate exclusiv de redactia Stirile PRO TV cu respectarea politicii editoriale a societatii PRO TV SRL si a prevederilor legale in materie.

Acestea au prezentat intr-o maniera obiectiva povestile de succes ale medicilor romani din toata tara, indiferent de locul in care acestia isi desfasoara activitatea, spitale de stat sau retele private, in Bucuresti sau in alte orase."

Legea interzice sponsorizarea știrilor

Știrile TV au un regim special, mai ales în ceea ce privește publicitatea și sponsorizarea. Potrivit reglementărilor audiovizuale "Nu pot fi sponsorizate emisiuni de știri și dezbateri pe teme politice".

Ca o practică obișnuită, permisă de lege, în cadrul știrilor apar și reportaje publicitare, însă acestea sunt clar delimitate, cu cartoane publicitare.

Campaniile Medicii Schimbării și Medicii Performanței apar ca simple reportaje în programul obișnuit de știri. Pro TV spune că - deși ele sunt branduite de clienți pe online și sunt identice ca denumire cu campaniile clienților - au fost "campanii ale Știrilor Pro TV".

2. MedLife - "Medicii schimbării este un demers social de creștere a încrederii în sistemul de sănătate"

La întrebările Paginademedia.ro, MedLife notează că e vorba de o campanie în care "am integrat mai multe suporturi media, printre care și Pro TV". De notat că, în cadrul campaniei, au fost 12 reportaje despre medici, dintre care cinci aveau legătură cu MedLife

Întrebările Paginademedia.ro:

- În ce a constat parteneriatul MedLife cu Pro TV pentru proiectul Medicii Schimbării.

- Medicii Schimbării a fost un proiect asumat de MedLife. Materialele campaniei Medicii Schimbării au fost branduite de Medlife pe site-ul ȘtirileProTV.ro. De ce nu apare marcajul și pe televiziune, deși este vorba exact despre aceleași materiale?

- Cine a decis ca materialele din proiectul Știrile Pro TV - Medicii schimbării să nu fie semnalate ca fiind parte a parteneriatului cu MedLife și pe TV? A cerut clientul sau a fost decizia Pro TV?

Răspunsul MedLife:

"Medicii schimbarii este un demers social de crestere a increderii in sistemul de sanatate.

Campania incearca sa aduca in atentia publicului modele pozitive din sistemul medical romanesc: medici care fac mai mult, spitale care au primit o noua sansa cu sprijinul comunitatii, cabinete medicale dotate de medici de familie, date statistice care arata progresul sistemului in ultimii 30 de ani si, nu numai. In constructia comunicarii acestui demers de sistem, am integrat mai multe suporturi media, printre care si PRO TV, fiecare dintre ele aducand exemple de buna practica in propria maniera si in propriul stil.

Aceasta campanie reprezinta un prim pas spre identificarea unor repere inspirationale care sa atraga schimbarea si, implicit, progresul sistemului de sanatate."

FOTO. Reportajele video de pe site (care au fost și pe TV) sunt postate și pe site-ul ȘtirileProTV.ro, dar acolo sun precedate de un carton "Demers susținut de MedLife". În timpul campaniei, exista și un branding al paginii

3. Regina Maria - Proiectul se desfășoară exclusiv pe platformele online ale trustului PRO TV

Reprezentanții Rețelei de Sănătate Regina Maria au declarat pentru Paginademedia.ro că Medicii Performanței "nu este o campanie a Rețelei de Sănătate Regina Maria, ci este un proiect al PRO TV". Totodată, spun că "Proiectul se desfășoară exclusiv pe platformele online ale trustului PRO TV".

În campanie au fost, până acum, trei reportaje despre medici, toți care au legătură cu rețeaua Regina Maria. Aceleași reportaje (practic înregistrarea a ceea ce s-a văzut pe TV) sunt branduite, pe online, dar nemarcate pe TV.

Paginademedia.ro: Cum a apărut ideea campaniei Medicii Performanței?
Reprezentanții Regina Maria:
‚Medicii performanței’ nu este o campanie a Rețelei de Sănătate Regina Maria, ci este un proiect al PRO TV. Proiectul își propune să scoată în evidență poveștile de succes ale medicilor din România care au făcut performanță medicală în țară. Ne-a plăcut foarte mult ideea proiectului și am decis să o susținem în online.

Paginademedia.ro: Unde și cât se derulează campania? În ce constă parteneriatul cu Pro TV?
Reprezentanții Regina Maria:
Proiectul se desfășoară exclusiv pe platformele online ale trustului PRO TV.

Paginademedia.ro: Materialele campaniei Medicii Performanței sunt branduite de Regina Maria pe site-ul ȘtirileProTV.ro. De ce nu apare marcajul și pe televiziune?
Reprezentanții Regina Maria:
Materialele editoriale sunt realizate de către echipa editoriala a PRO TV și nu există nicio intervenție a brandului Regina Maria în conținutul lor.

FOTO. Campania Medicii performanței postează reportajele TV și pe online. Pe online, pagina este branduită "Regina Maria - Medicii Performanței", iar materialele sunt, de asemenea, precedate de un carton

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Maine daca paginademedia devine stire pozitiva la Pro sau antena, nu veti incepe sa va laudati in online? Cam asa vad situatia.

    E clar ca firmele astea sunt multumite de cum au iesit din reportaje, asa ca au scos niste bani pentru publicitate online, in speranta identificarii cu aceste campanii. Singura problema este daca au facut asta inainte, dar in articol nu se gaseste vreo dovada ca ar fi asa.

    Articolul arata doar ca stati cu ochii pe pro dintr-un motiv sau altul. Nu zic, daca e cazul, si Pro merita tras de urechi, dar gasiti si dovada.
  • Publicitate Mascată comisă fără jenă. Nu sunt nici primii, nici ultimii. Se practică intens mai ales de firmele farma. Avînd în vedere banii mulți aruncați în piață de cele două rețele rivale, deținute majoritar de fonduri de investiții din afară, sunt curios ce va face CNA în acest sens. Inclusiv Consiliul Concurenței ar trebui să se implice.

Trimite un comentariu