Skip to main content

STUDIU. Românii de la oraşe se simt apropiaţi de brandurile care oferă experienţe personalizate. Ce cred oamenii despre brandurile implicate social

 
Foto | Stiintasitehnica.com
Foto | Stiintasitehnica.com

STUDIU. „Publicul se apropie în mod natural de brandurile cu o voce autentică în raport cu probleme sociale”, subliniază una dintre concluziile unui studiu centrat pe schimbările din mediul digital în 2019.

Publicitate

Ce s-a schimbat în mediul digital în anul care tocmai a trecut? Care sunt cele mai vizibile tendinţe pe piaţa globală de digital?

Trendurile globale de pe piaţa digitală si-au făcut simţită prezenţa şi în România, notează studiul „Critical Update: the hottest digital trends and how to use them” - lasat de MullenLowe profero şi iSense Solution.

  • În 2019, 89% dintre români, cu vârste cuprinse între 18 şi 45 ani din mediul urban, spun că se simt apropiaţi de un brand care le oferă experienţe personalizate, arată o altă concluzie a aceluiaşi studiu.
  • Situaţia este în creştere faţă de anul trecut, când procentul era de 79%.

„Experienţele personalizate sunt posibile datorită unor algoritmi de machine learning bazaţi pe istoric şi alte date personale pe care utilizatorii sunt de acord să le ofere” - notează documentul.

La nivel global, implicarea brandurilor în problemele sociale reprezintă un plus în faţa consumatorilor:

  • 62% dintre persoanele din mediul urban (18-45 ani) îşi doresc ca brandurile să fie mai curajoase în abordarea subiectelor sensibile din societate, iar 71% spun că au o părere mai bună despre brandurile care se implică în rezolvarea problemelor sociale.

Principalele concluzii, pe scurt:

  • Nivelul aşteptărilor pe care consumatorii le au de la branduri a atins o cotă fără precedent: ei caută experienţe relevante şi surprinzătoare, facilitate de tehnologii intuitive şi uşor de folosit.
  • Publicul se apropie în mod natural de brandurile cu o voce autentică în raport cu probleme sociale.
  • În România, 52% dintre persoanele din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 45 ani au auzit de AR - Realitatea augumentată. De asemenea, 38% au folosit o astfel de aplicaţie, iar 65% cred că AR este o tehnologie utilă în interacţiunea cu branduri.
  • 66% dintre respondenţi spun că un brand care dezvoltă aplicaţii AR este inovator
  • Unde ar folosi consumatorii aplicaţiile de realitate augumentată: alegerea destinaţiei de vacanţă (58%), alegerea unei locuinţe aflate încă în stagiul de proiect (55%), alegerea obiectelor de mobilier (46%), să vadă de unde provin produsele pe care le cumpără (46%), achiziţia unui autoturism (38%).
  • Boxele smart - Google Assistant, Alexa sau Siri - la români: 15% deţin un astfel de dispozitiv.
  • De asemenea, 46% au declarat că au folosit funcţia de voice search a smartphone-ului în 2018 şi 59% în 2019; în acelaşi timp, în 2018, 77% spuneau ca ar folosi această funcţie, procent ce a crescut la 90% în 2019.

Studiul online a fost realizat pe un eşantion de 500 de respondenţi, fiind reprezentativ pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-45 de ani, din mediul urban, în funcţie de vârstă, gen, regiune şi mărime de localitate. Gradul de eroare este de +/- 4.38 la un nivel de încredere de 95%.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus