
STUDIU. „Publicul se apropie în mod natural de brandurile cu o voce autentică în raport cu probleme sociale”, subliniază una dintre concluziile unui studiu centrat pe schimbările din mediul digital în 2019.
Ce s-a schimbat în mediul digital în anul care tocmai a trecut? Care sunt cele mai vizibile tendințe pe piața globală de digital?
Trendurile globale de pe piața digitală si-au făcut simțită prezența și în România, notează studiul „Critical Update: the hottest digital trends and how to use them” - lasat de MullenLowe profero și iSense Solution.
- În 2019, 89% dintre români, cu vârste cuprinse între 18 și 45 ani din mediul urban, spun că se simt apropiați de un brand care le oferă experiențe personalizate, arată o altă concluzie a aceluiași studiu.
- Situația este în creștere față de anul trecut, când procentul era de 79%.
„Experiențele personalizate sunt posibile datorită unor algoritmi de machine learning bazați pe istoric și alte date personale pe care utilizatorii sunt de acord să le ofere” - notează documentul.
La nivel global, implicarea brandurilor în problemele sociale reprezintă un plus în fața consumatorilor:
- 62% dintre persoanele din mediul urban (18-45 ani) își doresc ca brandurile să fie mai curajoase în abordarea subiectelor sensibile din societate, iar 71% spun că au o părere mai bună despre brandurile care se implică în rezolvarea problemelor sociale.
Principalele concluzii, pe scurt:
- Nivelul așteptărilor pe care consumatorii le au de la branduri a atins o cotă fără precedent: ei caută experiențe relevante și surprinzătoare, facilitate de tehnologii intuitive și ușor de folosit.
- Publicul se apropie în mod natural de brandurile cu o voce autentică în raport cu probleme sociale.
- În România, 52% dintre persoanele din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 45 ani au auzit de AR - Realitatea augumentată. De asemenea, 38% au folosit o astfel de aplicație, iar 65% cred că AR este o tehnologie utilă în interacțiunea cu branduri.
- 66% dintre respondenți spun că un brand care dezvoltă aplicații AR este inovator
- Unde ar folosi consumatorii aplicațiile de realitate augumentată: alegerea destinației de vacanță (58%), alegerea unei locuințe aflate încă în stagiul de proiect (55%), alegerea obiectelor de mobilier (46%), să vadă de unde provin produsele pe care le cumpără (46%), achiziția unui autoturism (38%).
- Boxele smart - Google Assistant, Alexa sau Siri - la români: 15% dețin un astfel de dispozitiv.
- De asemenea, 46% au declarat că au folosit funcția de voice search a smartphone-ului în 2018 și 59% în 2019; în același timp, în 2018, 77% spuneau ca ar folosi această funcție, procent ce a crescut la 90% în 2019.
Studiul online a fost realizat pe un eșantion de 500 de respondenți, fiind reprezentativ pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-45 de ani, din mediul urban, în funcție de vârstă, gen, regiune și mărime de localitate. Gradul de eroare este de +/- 4.38 la un nivel de încredere de 95%.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
Comentarii