Skip to main content

AUDIENŢE. Posturile de ştiri în 2019. România TV trece peste Antena 3 şi ajunge prima pe linie. Peste tot. Realitatea „Plus” şi fără Rareş Bogdan, cele mai mari scăderi

 
AUDIENŢE. Posturile de ştiri în 2019. România TV trece peste Antena 3 şi ajunge prima pe linie. Peste tot. Realitatea „Plus” şi fără Rareş Bogdan, cele mai mari scăderi

AUDIENŢE POSTURILOR DE ŞTIRI - 2019 vs. 2018. România TV a detronat Antena 3 în topul celor mai urmărite televiziuni de ştiri în 2019, atât pe intervalul de maximă audienţă cât şi raportat la media zilnică.

Publicitate

Realitatea TV este staţia cu cele mai vizibile scăderi, după anul dificil pe care l-a traversat. Postul a rămas fără licenţă şi apoi s-a transformat în Realitatea Plus, dar şi fără Rareş Bogdan - vedeta postului (acum europarlamentar).

O bătălie destul de strânsă s-a dat între Digi 24 şi B1 TV. Cum şi-au împărţit posturile audienţa? Care au fost diferenţele de audienţă dintre acestea?

Cazul Caracal, alegerile Europarlamentare şi cele Prezidenţiale, arestarea lui Liviu Dragnea sau moţiunea de cenzură prin care a căzut Guvernul Dăncilă au fost unele dintre subiectele care au marcat spaţiul public românesc în 2019.

De asemenea, a fost şi anul marilor plecări de la posturile de ştiri: Alice Iacobescu, Tudor Muşat sau Adriana Nedelea (de la Digi 24), Rareş Bogdan (de la Realitatea TV) sau Carmen Avram (de la Antena 3).

Înainte de situaţia detaliată a posturilor de ştiri, câteva concluzii:

  • România TV a devenit, în 2019, cel mai urmărit post de ştiri din România. Creşterea a venit, în principal, pe fondul izbucnirii Cazului Caracal în luna iulie (subiectul principal al staţiei timp de câteva luni).
  • Antena 3 este pe locul secund în topul celor mai urmărite televiziuni de ştiri din ţară, atât raportat la media zilnică cât şi în intervalul de maximă audienţă.
  • Cazul special Realitatea. Postul de ştiri Realitatea TV a avut o audienţă vizibil mai mică în 2019, comparativ cu 2018. În primăvara lui 2019, postul a rămas fără vedeta Rareş Bogdan, care a fost ales Europarlamentar PNL.
  • Scăderea s-a intensificat în toamnă, când pentru o scurtă perioadă staţia nu a mai existat în reţelele de cablu. Televiziunea s-a închis la finalul lunii octombrie 2019, însă a revenit rapid ca Realitatea Plus.
  • Digi 24 şi B1TV au avut cifre în creştere, atât după media zilnică cât şi în prime time, în anul care tocmai s-a încheiat faţă de 2018.

Paginademedia.ro vă prezintă, detaliat, situaţia posturilor de ştiri în 2019, comparativ cu 2018:

PRIME-TIME. România TV, cea mai mare creştere. Realitatea „Plus”, dar fără Rareş Bogdan. Cum s-a descurcat?

NATIONAL. Clasamentul pe ţară al celor mai urmărite posturi de ştiri a rămas neschimbat în 2019 comparativ cu 2018. Audienţele, însă, s-au schimbat.

România TV, de pe primul loc, a adunat - în plus - aproximativ 50.000 de privitori în intervalul de maximă audienţă, de la un an la altul. Astfel, în 2019 a înregistrat 457.000, de la 395.000 în 2018.

Pe locul secund, Antena 3 a avut cifre în creştere în 2019. Postul Intact a adunat o medie de 383.000 de telespectatori, de la 376.000 în 2018.

B1 TV a rămas peste Digi 24 şi în 2019, la fel la ca în 2018. Totuşi, ambele posturi au crescut de la un an la altul. B1 TV a crescut la 100.000 de privitori, de la 84.000 în 2018.

Deşi a rămas pe locul trei în top, Realitatea TV a scăzut considerabil în audienţe în anul 2019. Dacă în 2018 aduna 130.000 de telespectatori, în medie seara la TV, în 2018 a scăzut la 100.000 de privitori.

Mai mult, după reintrarea în scena sub numele de Realitatea Plus, postul a scăzut la 82.000 de privitori în medie.

URBAN. În mediul urban, România TV a trecut peste Antena 3 în 2019 (cu un an înainte, era sub). Audienţele postului Antena 3 au fost în scădere, însă nu s-au înregistrat diferenţe notabile.

În schimb, România TV a urcat până la 250.000 de telespectatori în medie, faţă de 210.000 în 2018.

În 2018, Realitatea TV avea cu aproape 30.000 de privitori mai mult decât Digi 24 şi B1 TV (care erau destul de apropiate în cifre). În schimb, în 2019, cele trei posturi sunt aproape la egalitate: Realitatea TV (67.000), Digi 24 (65.000), B1 TV (63.000).

De notat că Realitatea Plus a înregistrat, în ultima parte a anului 2019, o medie de 54.000 de privitori.

COMERCIAL. Publicul comercial a rămas aproape constant de la un an la altul, desigur nu şi în cazul Realitatea TV.

România TV conduce topul comercial, cu o medie de 33.000 de privitori, în creştere faţă de 2018.

Antena 3 s-a clasat locul secund, după ce în 2018 era lider. Totuşi, cifrele postului Intact nu au scăzut considerabil.

Digi 24 şi B1 TV au avtu aceeaşi audienţă în intervalul de maximă audienţă din 2018.

Realitatea a scăzut, per total, până la 11.000 de privitori în medie, faţă de 21.000 cât număra în 2018.

VEZI audienţele TUTUROR posturilor TV în 2019, în PRIME-TIME

MEDIA PE ZI. Antena 3 trece pe locul doi, România TV i-a suflat poziţia de lider

NATIONAL. România TV a preluat conducerea clasamentului, între posturile de ştiri, şi când vine vorba de media zilnică. A fost cel mai urmărit post anul trecut, cu o medie de 280.000 de privitori, faţă de 240.000 în 2018.

I-a luat locul postului Antena 3, chiar dacvă staţie înregistrează o audienţă constantă de la un an la altul, aproximativ 200.000 de privitori, în medie.

B1 TV şi Digi 24 au audienţe în creştere în 2019 şi când vine vorba de media zilnică.

Realitatea TV a coborât în audienţe până la 57.000 de privitori în medie, faţă de 2018. După mişcările din toamnă a înregistrat 43.000 de telespectatori în medie.

URBAN. Antena 3 şi România TV au făcut schimb de locuri în 2019, comparativ cu 2018. Diferenţa dintre cele două posturi a fost, anul trecut, de aproximativ 20.000 de urmăritori, zilnic.

Digi 24 s-a clasat pe locul trei la oraşe în topul celor mai urmărite posturi de ştiri după media zilnică, cu o medie de 41.000 de privitori.

De asemenea, audienţa postului B1 TV a crescut cu câteva mii de persoane, în timp ce audienţa Realitatea TV s-a diminuat.

COMERCIAL. În cazul tinerilor, scenariul din 2019 este aproape acelaşi ca în 2018. Singura diferenţă este plusul înregistrat de România TV, care a urcat (şi aici) peste Antena 3.

Totuşi, cele două posturi au avut cifre extrem de apropiate.

Următoarele locuri din clasament au fost ocupate de Digi 24, Realitatea TV, B1 TV.

VEZI audienţele TUTUROR posturilor TV în 2019, după Media pe ZI

Audienţa posturilor de ştiri în intervalul de maximă audienţă (Prime-Time, orele 19.00-23.00) în 2019, comparativ cu 2018, la nivel NAŢIONAL:

NATIONAL PT 2018 Mii persoane Rtg% Share NATIONAL PT 2019 Mii persoane Rtg% Share
1 Romania TV 395.000 2.2 5.1 Romania TV 457.000 2.6 6.1
2 Antena 3 376.000 2.1 4.9 Antena 3 383.000 2.2 5.1
3 Realitatea TV 130.000 0.7 1.7 Realitatea TV 105.000 0.6 1.4
4 B1TV 84.000 0.5 1.1 B1TV 102.000 0.6 1.4
5 Digi 24 75.000 0.4 1 Digi 24 89.000 0.5 1.2
6 Realitatea Plus 82.000 0.5 1.0

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Audienţa posturilor de ştiri în intervalul de maximă audienţă (Prime-Time, orele 19.00-23.00) în 2019, comparativ cu 2018, în mediul URBAN:

URBAN PT 2018 Mii persoane Rtg% Share URBAN PT 2019 Mii persoane Rtg% Share
1 Antena 3 256.000 2.7 6.4 Romania TV 250.000 2.6 6.4
2 Romania TV 210.000 2.2 5.2 Antena 3 244.000 2.6 6.2
3 Realitatea TV 87.000 0.9 2.2 Realitatea TV 67.000 0.7 1.7
4 Digi 24 58.000 0.6 1.4 Digi 24 65.000 0.7 1.7
5 B1TV 53.000 0.6 1.3 B1TV 63.000 0.7 1.6
6 Realitatea Plus 54.000 0.6 1.3

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

România TV a preluat conducerea clasamentului, între posturile de ştiri, şi când vine vorba de media zilnică. A fost cel mai urmărit post anul trecut.

Pe toate targeturile - inclusiv pe cel comercial - canalul a fost cel mai vizionat din nişa posturilor de ştiri.

Audienţa posturilor de ştiri în intervalul de maximă audienţă (Prime-Time, orele 19.00-23.00) în 2019, comparativ cu 2018, pe segmentul COMERCIAL:

COMERCIAL PT 2018 Mii persoane Rtg% Share COMERCIAL PT 2019 Mii persoane Rtg% Share
1 Antena 3 35.000 0.8 2.4 Romania TV 33.000 0.8 2.4
2 Romania TV 27.000 0.6 1.8 Antena 3 32.000 0.8 2.4
3 Realitatea TV 21.000 0.5 1.4 Digi 24 20.000 0.5 1.5
4 Digi 24 20.000 0.5 1.4 Realitatea TV 13.000 0.3 0.9
5 B1TV 11.000 0.3 0.7 B1TV 12.000 0.3 0.9
6 Realitatea Plus 11.000 0.3 0.8

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Audienţa posturilor de ştiri după MEDIA pe ZI în 2019, comparativ cu 2018, la nivel NAŢIONAL:

NATIONAL ZI 2018 Mii persoane Rtg% Share NATIONAL ZI 2019 Mii persoane Rtg% Share
1 Romania TV 243.000 1.4 6.2 Romania TV 280.000 1.6 7.4
2 Antena 3 202.000 1.1 5.2 Antena 3 200.000 1.1 5.3
3 Realitatea TV 68.000 0.4 1.8 B1TV 65.000 0.4 1.7
4 B1TV 55.000 0.3 1.4 Realitatea TV 57.000 0.3 1.5
5 Digi 24 50.000 0.3 1.3 Digi 24 57.000 0.3 1.5
6 Realitatea Plus 43.000 0.2 1

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Audienţa posturilor de ştiri după MEDIA pe ZI în 2019, comparativ cu 2018, în mediul URBAN:

URBAN ZI 2018 Mii persoane Rtg% Share URBAN ZI 2019 Mii persoane Rtg% Share
1 Antena 3 134.000 1.4 6.7 Romania TV 147.000 1.5 7.6
2 Romania TV 126.000 1.3 6.3 Antena 3 126.000 1.3 6.5
3 Realitatea TV 45.000 0.5 2.3 Digi 24 41.000 0.4 2.1
4 Digi 24 38.000 0.4 1.9 B1TV 38.000 0.4 2
5 B1TV 33.000 0.3 1.6 Realitatea TV 35.000 0.4 1.9
6 Realitatea Plus 27.000 0.3 1.3

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Audienţa posturilor de ştiri după MEDIA pe ZI în 2019, comparativ cu 2018, pe segmentul COMERCIAL:

COMERCIAL ZI 2018 Mii persoane Rtg% Share COMERCIAL ZI 2019 Mii persoane Rtg% Share
1 Antena 3 20.000 0.5 2.9 Romania TV 20.000 0.5 3.2
2 Romania TV 18.000 0.4 2.6 Antena 3 18.000 0.4 2.8
3 Digi 24 14.000 0.3 1.9 Digi 24 12.000 0.3 1.9
4 Realitatea TV 10.000 0.2 1.4 Realitatea TV 6.000 0.1 1
5 B1TV 6.000 0.1 0.9 B1TV 6.000 0.1 1
6 Realitatea Plus 5.000 0.1 0.7

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Normal ca Antena 3 a scazut. Cand porti pe cap un toupee de proasta calitate, lumea isi da seama. Gadea ar trebui sa apeleze la artisti internationali ca Jason Makki sa-i faca un toupee de calitate.

Trimite un comentariu

sus