Skip to main content

PODCAST. Totul despre Eurovision, cu fondatorul Global. Propunerea TVR a venit în noiembrie. Toate vocile vor fi de la Global

 
PODCAST. Totul despre Eurovision, cu fondatorul Global. Propunerea TVR a venit în noiembrie. Toate vocile vor fi de la Global
Sursa: Forbes

PODCAST. Cum a ajuns Glogal Records să fie partenerul TVR pentru Eurovision? De la cine a venit propunerea? Ce face, exact Global Records? Cum se împart costurile între TVR și Global? Care vor pașii?

Publicitate

Răspunsuri în interviul acordat în exclusivitate Paginademedia.ro de Lucian Ștefan fondatorul Global Records.

Un interviu în contextul în care TVR a schimbat total modul de selecție a reprezentantului României la Eurovision: postul public va lucra direct cu Global Records.

Principalele idei din interviu:

  • Propunerea a venit de la TVR în luna noiembrie. "Liana Stanciu, de la TVR, ne-a propus să fim casa de discuri care se ocupă de găsirea celei mai bune voci pentru Eurovision."
  • Mai multe voci au fost propuse celor din TVR de către Lucian Ștefan, fondatorul Global
  • Trei voci au rămas pe lista scurtă. Toate trei de la Global. Sunt două fete și un băiat, spune Ștefan
  • Ce urmează: din cele trei voci rămase pe lista scurtă, comisia Eurovision din TVR va alege una. Global va lucra cu producători din piață pentru a-i compune mai multe piese.
  • În comisia Eurovision din TVR sunt și "artiști sau compozitori care au lucrat pentru piese românești bine clasate în alți ani la Eurovision."
  • "Alte case de discuri au avut în anii trecuți piese și artiști care nu reușit să se califice, de exemplu anul trecut a fost Cat Music, dar a avut și Roton Music. Cam toți au avut oameni în finala Eurovision. Noi n-am intrat până acum în acest concurs"
  • "Ne vom ocupa de promovarea artistului, de felul în care arată (make-up, păr), de pregătirea sa. Îi vom închiria artistului un antrenor pentru voce și inclusiv locație cu scenă, unde să pregătească momentul."
  • "Noi nu căutăm în acestă colaborare expunere media. Consider că Global Records și artiștii mei nu au nevoie de Eurovision pentru a se afirma.
  • "N-am cerut să avem spoturi sau alte beneficii, ca expunere media, din partea TVR."
     
  • Global Records, spune Lucian Ștefan, nu este remunerat de TVR. Postul public are un buget pentru Eurovision (30.000 sunt numai drepturile de autor pentru compozitori - 6.000 x 5 compozitori, potrivit unui document publicat de Libertatea). Ce ajunge la Global?
  • "Nicio sumă nu ajunge nici în mod direct, nici indirect, la Global", susține Lucian Ștefan. Lucrăm cu compozitori din toată piața. Poate o parte din cei care vor primii bani sunt compozitori care lucrează cu Global, poate nu. Dacă el încasează niște bani pe o piesă pe care a produs-o, acei bani nu ajung la noi", spune el.
  • A fost organizată deja o tabără, un camp, în rumă cu o săptămână, unde mai multe piese au fost compuse.

PODCAST. Fondatorul Global Records, Lucian Ștefan

Citește și: Eurovision, "negociere cu o singură sursă". TVR va lucra cu Global Records pentru alegerea câștigătorului 

Mai multe idei de interviu, cu Lucian Ștefan (Fondator Global Records):

  • Am fost contactați de un reprezentant TVR, care ne-a cerut o întâlnire. Noi am acceptat, iar acest lucru s-a întâmplat undeva în toamna anului trecut, octombrie sau noiembrie.
  • Liana Stanciu, de la TVR, ne-a propus să fim casa de discuri care se ocupă de găsirea celei mai bune voci pentru Eurovision.
  • Din ce am înțeles ei ar fi făcut și un studiu, cu privire la casele de discuri din România. S-au gândit că noi suntem calificați să ne ocupăm de Eurovision.
  • Eurovisionul este un subiect care a avut aprope în fiecare an o componentă „de scandal”, ca să zic așa. Nu prea am urmărit fenomenul, dar era mereu „gălăgie” în jurul competiției.
  • Evident că am avut întrebări, mi-am pus problema dacă este un lucru bun să intrăm în acest parteneriat. Apoi am zis că e păcat să nu dăm curs invitației pentru că noi putem livra vocea pentru Eurovision, ceea ce ar fi bine pentru România. Putem reprezenta cu succes România.
  • Petrișor Obae: Ei ți-au spus dacă au mai fost și alte discuții? Nu am intrat în astfel de detalii, dar ei mi-au zis că au în spate studii de piață.
  • Argumentul lor a fost că au făcut research în piață, iar dacă ne uităm la topul celor mai de succes piese pe radio, vedem că noi dăm un număr mare de hituri.
  • După discuție a rămas că Global Records propune un număr mai mare de artiști, din care răman trei variante finale la o selecție internă din TVR. Apoi, urmează să se creeze un juriu de specialitate din industrie care să aleagă din cele trei voci.
  • Când se alege vocea se crează mai multe piese, încă nu știm numărul, dar vor fi cel puțin 30 de idei. La final, comisia va alege cinci piese, care vor fi difuzate la TV. Publicul are 50% din voturi, iar un juriu de specialitate tot 50%. Aceea va fi piesa care va merge la faza finală, de la Rotterdam.
  • Global Records propune mai multe voci. În faza doi TVR și Global Records selectează trei voci, iar cele trei merg către un juriu de specialitate care va alege vocea finală. Cred că sunt opt sau nouă persoane în acest juriu.
  • Toate vocile vor fi de la Global Records.
  • Trebuie menționat că modelul acesta de selecție internă nu este întâlnit doar în România, o face și BBC.
  • Eu am nevoie să lucrez cu materialul pe care-l cunosc, de aia pot lucra la potential maxim cu vocile pe care le cunosc.
  • Când am fost întrebați „aveți artiști capabili să ne reprezinte în concurs?”, am răspuns afirmativ.
  • Alte case de discuri au avut în anii trecuți piese și artiști care nu reușit să se califice, de exemplu anul trecut a fost Cat Music, dar a avut și Roton Music. Cam toți au avut oameni în finala Eurovision. Noi n-am intrat până acum în acest concurs.
  • Nu pot spune care sunt cele trei nume propuse, dar pot spune că propunerile sunt în măsură să reprezinte țara la Eurovision, iar publicul va fi fericit.
  • Artiștii care nu se regăsesc între cele trei voci alese nu înseamnă că sunt mai slabi, ci că nu sunt potriviți pentru acest concurs. Noi luăm în calcul cine consumă acest eveniment.
  • Nu avem un buget clar în minte, dar avem anumite cheltuieli pe care deja le știm, dar și unele pe care nu am cum să le prevăd. Ne vom ocupa de promovarea artistului, de felul în care arată (make-up, păr), de pregătirea sa. Îi vom închiria artistului un antrenor pentru voce și inclusiv locație cu scenă, unde să pregătească momentul.
  • Noi nu căutăm în acestă colaborare expunere media. Consider că Global Records și artiștii mei nu au nevoie de Eurovision pentru a se afirma.  N-am cerut să avem spoturi sau alte beneficii, ca expunere media, din partea TVR.
  • Global va încasa zero lei. Autorii pieselor vor fi din toată piața, nu sunt toți de la Global Records. Producătorul de muzică, în general, nu este angajat Global Records. Dacă el încasează niște bani pe o piesă pe care a produs-o, acei bani nu ajung la noi.
  • În comisia care alege piesa finală sunt și două nume care au participat în trecut la Eurovision.
  • Când vine vorba de spectacolul de pe scena, partea de tehnică vine de la TVR, iar la partea de creație vom contribui și noi.

Citește și: Eurovision, "negociere cu o singură sursă". TVR va lucra cu Global Records pentru alegerea câștigătorului
 

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Parca vad cum castiga Delia concursul. Notista, nu urechista, conservatorista. Voce are. E profi. Show stie sa faca. Fata aia chiar ar avea sanse de-a obtine o performanta. Depinde ce cantec alege juriul, cat de actuale sunt mentalitatile si gusturile membrilor. Incercarea Tvr de-a schimba reteta mi se pare corecta.
  • Iar aruncăm bani pe fereastra pentru plimbările în străinătate ale lui Manoliu, Vornicu - Shalit și Liana Stanciu. Iar Smaranda ne arata încă o data cum e sa trăiești fiind fără lui tata.
  • Daca eu ca artist vreau sa particip la preselectie, nu pot, ca aia au ales deja concurentii dintre cei care au contract cu ei. Tvr a privatizat eurovisionul, asta e titlul articolului. Eurovision e dedicat doar artistilor de la global. Ce mai e de spus?
  • Petrișor Obae: am ascultat podcastul și într-adevăr ai pus întrebările care trebuie. După părerea mea problema îi la superficiala de Liana Stanciu care a mers pe fentă, crezând că o piesă mainstream cu un artist cotat de la noi va garanta un rezultat mai bun ca anul trecut. Nu s-a gândit o clipă că vedetele de la noi sunt total irelevante pe plan european și nu reprezintă un avantaj față de alte nume. Dar cu această "rețetă" Liana Stanciu a reușit să mai închidă una din puținele ocazii ale artiștilor independenți de a se face cunoscuți. Poate ai ocazia să-i întrebi și despre realegerea jurizării 50/50, care s-a dovedit defectuoasă atât la noi acum 2 ani, cât și în rep. Moldova anul trecut.
  • @Ted - Urmărește podcastul (nu numai fragmentele transcrise) și vei vedea cum a decurs discuția și care au fost întrebările. În articol am transcris doar o parte din răspunsuri.

    Ascultă podcastul, consider că am pus toate întrebările pe care și le-au pus (sau și le-ar fi pus) și cititorii site-ului.
  • Dle Obae, stiam ca aveti o parere mai buna despre cititorii dvs. Se pare ca ma insel crunt, ne considerati prosti de-a dreptul:
    1. Spune "Mai multe voci au fost propuse celor din TVR de către Lucian Ștefan, fondatorul Global. Trei voci au rămas pe lista scurtă. Toate trei de la Global. Sunt două fete și un băiat, spune Ștefan", dar Global & TVR au avut grija ca nimeni sa nu afle de acest mod de organizare a concursului national Eurovision decat dupa ce cei 3 concurenti, toti de la Global, au fost deja alesi.
    2. Spune "Artiștii care nu se regăsesc între cele trei voci alese nu înseamnă că sunt mai slabi, ci că nu sunt potriviți pentru acest concurs". Oare ce parare au artistii care nu sunt reprezentati de Global si care au aflat acum ca sunt nepotriviti pentru un concurs la care nici n-au avut cum sa se inscrie.
    3. Spune "Când se alege vocea se crează mai multe piese, încă nu știm numărul, dar vor fi cel puțin 30 de idei. La final, comisia va alege cinci piese, care vor fi difuzate la TV. A fost organizată deja o tabără, un camp, în rumă cu o săptămână, unde mai multe piese au fost compuse." La fel ca alegerea vocii, compunerea piesei e un concurs "curat", in care participa (deja!) doar cei care lucreaza cu Global, ca au fost singurii anuntati dinainte. Compozitorii care nu lucreaza cu Global probabil "nu sunt slabi", dar sigur sunt "nepotriviti" pentru acest Eurovision, asa ca nu avea rost sa fie in concurs.
    4. Spune "Alte case de discuri au avut în anii trecuți piese și artiști care nu reușit să se califice, de exemplu anul trecut a fost Cat Music, dar a avut și Roton Music. Cam toți au avut oameni în finala Eurovision. Noi n-am intrat până acum în acest concurs." Adica Global nu s-a inscris in concurs cand inscrierea era libera, dar acum concureaza singuri, sunt cei mai buni si au fost alesi.
    Daca concursul ar fi fost al unei televiziuni private, zau ca nu conta ce casa de productie alegeau, ca o faceau pe banii lor. Doar ca aici vorbim de TVR, unde banii vin de la Bugetul Statului, adica de la noi contribuabilii.
    Dle Obae, va credeam un un jurnalist cu coloana vertebrala, care pune intrebarile corecte si pertinente, dar v-ati dovedit a fi "un gadea in fata lui voiculescu". Nu ma asteptam sincer la asa ceva.
    Pentru cei care lucreaza in domeniu, pozitia Global nu aduce nimic nou, toti stiu cum lucreaza Global. Ma mir ca dvs. ati fost atat de dezinformat.

Trimite un comentariu