Skip to main content

IAA, apel la „moderație și echilibru” pe subiectul Coronavirusului: „Creșteri temporare de audiență, impact negativ pe termen lung”

 
IAA, apel la „moderație și echilibru” pe subiectul Coronavirusului: „Creșteri temporare de audiență, impact negativ pe termen lung”

Apel la moderație și echilibru pe tema coronavirusului. IAA România, asociație de marketing și comunicare, cere presei și societății civile „să dea dovadă de moderație și echilibru în relatarea și distribuirea știrilor despre coronavirus”, potrivit unui comunicat de presă.

„Recomandăm abordarea unei atitudini responsabile și echidistante”, punctează același document. 

Publicitate

Mesajul IAA vine în contextul modului în care posturile TV, site-urile, presa, în general, au tratat subiectul.

„Am constatat o creștere a numărului de știri, dar și o tendință de exagerare prin tonul și stilul de raportare a informației.

Recomandăm ca informațiile sau măsurile de protecție în legătură cu acest subiect să provină din surse oficiale, verificate și credibile”, notează sursa citată.

Asociația transmite foarte clar care ar putea fi riscurile pe termen lung:

„Acest mod de prezentare a unor realități și evenimente cu impact asupra sănătății populației, deși poate avea ca efect creșteri temporare de audiență, poate crea un impact negativ important pe termen lung, generând sentimente de panică și confuzie, indiferent dacă informațiile relatate privesc persoane de pe teritoriul României sau nu.”

Comunicatul integral al IAA România: „Apel la responsabilitate și echidistanță”

„IAA România face apel la instituțiile mass media și la societatea civilă să dea dovadă de moderație și echilibru în relatarea și distribuirea în spațiul public, pe orice canale, a știrilor referitoare la cazurile de îmbolnăvire cauzată de Coronavirus.

În ultima perioadă, pe fondul creșterii numărului de cazuri de îmbolnăvire semnalate la nivel global, am constatat o creștere a numărului de știri, dar și o tendință de exagerare prin tonul și stilul de raportare a informației.

Acest mod de prezentare a unor realități și evenimente cu impact asupra sănătății populației, deși poate avea ca efect creșteri temporare de audiență, poate crea un impact negativ important pe termen lung, generând sentimente de panică și confuzie, indiferent dacă informațiile relatate privesc persoane de pe teritoriul României sau nu.

Având în vedere că subiectul este extrem de sensibil și urmărit în permanență de o foarte mare parte a populației, recomandăm abordarea unei atitudini responsabile și echidistante în mass media sau în orice spațiu public online sau offline.

De asemenea, recomandăm ca informațiile sau măsurile de protecție în legătură cu acest subiect să provină din surse oficiale, verificate și credibile.

IAA România, cea mai vastă și mai reprezentativă asociație profesională din industria de marketing și comunicare susține, indiferent de subiect, informarea corectă și completă a tuturor cetățenilor, realizată într-un mod responsabil și echilibrat, care ajută populația să se protejeze prin măsuri corecte și care nu creează sentimente negative cu efect incontrolabil.”

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu