Skip to main content

MediaSind: TVR, obligată de instanţă să publice colaboratorii din ultimii ani. Suma cheltuită cu ei: Trei milioane de euro

 
MediaSind: TVR, obligată de instanţă să publice colaboratorii din ultimii ani. Suma cheltuită cu ei: Trei milioane de euro

DECIZIE. Curtea de Apel obligă TVR să publice lista oamenilor cu care a colaborat în ultimii ani pentru emisiuni şi programe TV. Postul public a cheltuit aproximativ trei milioane de euro pentru contractele cu colaboratorii externi, din 2017 până în ianuarie 2019, potrivit Sindicatului Român al Jurnaliştilor MediaSind.

Publicitate

Decizia instanţei este definitivă.

Concret, TVR trebuie să răspundă la următoarea solicitare a sindicatului:

Lista nominală a terţilor cu care SRTV a încheiat contracte de colaborare şi de cesiune a drepturilor conexe pentru participarea sau realizarea programelor şi emisiunilor televiziunii publice în anii 2017, 2018 şi în luna ianuarie 2019, cu precizarea tipului de activitate prevăzut în contract şi a programului/emisiunii aferente”, potrivit MediaSind.

Cum s-a ajuns la proces? MediaSind: „TVR a spus că lista cu numele colaboratorilor nu este de interes public”

Procesul MediaSind - TVR a început după o solicitare a sindicatului, bazată pe legea informaţiilor de interes public.

Iniţial, Televiziunea Publică a spus că respectivele date (lista cu numele colaboratorilor externi) nu sunt de interes public, susţine MediaSind.

În primă fază, postul public a furnizat doar sumele cheltuite în anii 2017, 2018 şi ianuarie 2019.

Astfel, cifrele arată în felul următor:

  • 2017 - 5.869.026 lei (1,2 milioane de euro)
  • 2018 - 8.041.750 lei (1,6 milioane de euro)
  • 2019 (ianuarie) - 304.027 (63.000 de euro)

Recent, a ieşit la iveală şi că Televiziunea Publică a cheltuit aproape 1,3 milioane de euro pe servicii externe de consultanţă jurdică. În opt ani. Totul se întâmplă condiţiile în care o lege interzice instituţilor publice să cumpere consultanţă, dacă au un departament juridic intern, susţine MediaSind.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Televiziunea propagandista platita din banii nostri si condusa de facatoarea de cafele ce imprastie barfe, cunoscuta sub pseudonimul ***, plateste bani grei catre toate *** importate de la *** lui Felix.
    Mii de euro lunar pentru goarnele pesediste.
  • Unde se duc banii nostri... Apropo, TVR cand a facut ultimele emisiuni educative pentru copii, pe banii nostri? in anii '90?

Trimite un comentariu

sus