Skip to main content

RAPORT GOOGLE. Cum s-au „mișcat” românii, după apariția epidemiei. Mai puțin prin parcuri, cafenele sau magazine, mai mult acasă

 
RAPORT GOOGLE. Cum s-au „mișcat” românii, după apariția epidemiei. Mai puțin prin parcuri, cafenele sau magazine, mai mult acasă

RAPORT. Românii au stat mai mult acasă și mai puțin în parcuri, cafenele sau la locurile de muncă, după izbucnirea epidemiei de coronavirus și restricțiile apărute o dată cu această, arată un raport publicat de Google

Platforma a publicat un raport de mobilitatea populației, în contextul pandemiei, care dă date despre schimbările din viețile tuturor ca urmare a muncii de acasă, a izolării la domiciliu sau restricțiilor date de autorități.

Publicitate

Cu alte cuvinte, datele ne arată cu s-a schimbat comportamentul oamenilor de pe glob, inclusiv cel al românilor, după debutul pandemiei, comparativ cu perioada în care totul era normal.

Cum a făcut asta?

Pe baza datelor din Google Maps (detalii despre proces, mai jos).

Conform cifrelor românii stau mai mult în casă, de la începutul pandemiei, comparativ cu țări precum Bulgaria sau Ungaria, unde oamenii au ieșit mai mult din casă în această perioadă de restricții. 

De exemplu, la nivelul întregii țări au scăzut masiv ieșirile în cafenele, parcuri, muzee, librării sau cinematografe. Românii au mers mai puțin cu transportul în comun, de la declanșarea epidemiei, potrivit acelorași date. 

În București, situația se prezintă aproximativ la fel. 

Atât la nivelul întregii țări, cât și în București, datele arată că oamenii au stat mai mult în casă (Datele privind mobilitatea româniilor în ultima perioadă, pe județe, sunt disponibile, AICI). 

Cum arată cifrele pe România și pe București, Cluj, Brașov, Suceava sau Timiș

  • Brasov
  • Bucuresti
  • Cluj
  • Date generale pe Romania
  • Date generale pe Romania
  • Suceava
  • Timis

Cât de utile sunt acestea informații? - Google: „Pot ajuta autoritățile”

Datele pot ajuta autoritățile să-și dea seama cum se comportă populația și dacă măsurile luate sunt suficiente sau nu, spun cei de la Google. De exemplu:

Se pot face recomandări referitoare la orele de funcționare a magazinelor sau să informeze serviciile de livrare la domiciliu. 

Un trafic ridicat la stațiile de autobuz, tramvai sau metrou poate indica faptul că este nevoie de mai multe mijloace de transport, pentru a evita aglomerările și a respecta regulile de distanțare socială.

De unde știe Google cum s-au mișcat oamenii?

Răspunsul este dat tot de companie. Pe scurt, datele provin din aplicația Google Maps care preia locația utilizatorului. Folosește același algoritm prin care, în mod normal, arată cât de aglomerate sunt anumite locuri sau dacă există blocaje în trafic.

„În Google Maps sunt utilizate date agregate, anonime, care arată cât de aglomerate sunt anumite locuri. Astfel se pot identifica blocajele în trafic sau orele în care anumite spații publice (restaurante, muzee) sunt aglomerate.

Oficialii din sistemul de sănătate consideră că acest tip de date, agregate și anonime, pot fi utile pentru a lua decizii critice în lupta împotriva Covid-19”, spun reprezentanții Google. 

Agloritmul, explicat de Google. Rapoartele utilizează date agregate și anonime pentru a reliefa tendințele de mișcare, în timp și geografic, pe diferite categorii de locuri și activități, precum recreere, cumpărături și farmacii, parcuri, stații de transport, locuri de muncă și locuințe. Acestea vor arăta tendințele pe durata a mai multor săptămâni, cele mai recente date urmând a fi pe ultimele 48-72 de ore.

Vor afișa procentual creșterea sau descreșterea numărului de vizite pentru un anumit loc, fără să arate numărul absolut de vizite. Pentru a proteja confidențialitatea, nu vor fi disponibile în niciun moment informații personale de identificare, precum locația unui individ sau mișcările sale.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu