Skip to main content

RAPORT GOOGLE. Cum s-au „mişcat” românii, după apariţia epidemiei. Mai puţin prin parcuri, cafenele sau magazine, mai mult acasă

 
RAPORT GOOGLE. Cum s-au „mişcat” românii, după apariţia epidemiei. Mai puţin prin parcuri, cafenele sau magazine, mai mult acasă

RAPORT. Românii au stat mai mult acasă şi mai puţin în parcuri, cafenele sau la locurile de muncă, după izbucnirea epidemiei de coronavirus şi restricţiile apărute o dată cu această, arată un raport publicat de Google.

Publicitate

Platforma a publicat un raport de mobilitatea populaţiei, în contextul pandemiei, care dă date despre schimbările din vieţile tuturor ca urmare a muncii de acasă, a izolării la domiciliu sau restricţiilor date de autorităţi.

Cu alte cuvinte, datele ne arată cu s-a schimbat comportamentul oamenilor de pe glob, inclusiv cel al românilor, după debutul pandemiei, comparativ cu perioada în care totul era normal.

Cum a făcut asta?

Pe baza datelor din Google Maps (detalii despre proces, mai jos).

Conform cifrelor românii stau mai mult în casă, de la începutul pandemiei, comparativ cu ţări precum Bulgaria sau Ungaria, unde oamenii au ieşit mai mult din casă în această perioadă de restricţii.

De exemplu, la nivelul întregii ţări au scăzut masiv ieşirile în cafenele, parcuri, muzee, librării sau cinematografe. Românii au mers mai puţin cu transportul în comun, de la declanşarea epidemiei, potrivit aceloraşi date.

În Bucureşti, situaţia se prezintă aproximativ la fel.

Atât la nivelul întregii ţări, cât şi în Bucureşti, datele arată că oamenii au stat mai mult în casă (Datele privind mobilitatea româniilor în ultima perioadă, pe judeţe, sunt disponibile, AICI).

Cum arată cifrele pe România şi pe Bucureşti, Cluj, Braşov, Suceava sau Timiş

  • Brasov
  • Bucuresti
  • Cluj
  • Date generale pe Romania
  • Date generale pe Romania
  • Suceava
  • Timis

Cât de utile sunt acestea informaţii? - Google: „Pot ajuta autorităţile”

Datele pot ajuta autorităţile să-şi dea seama cum se comportă populaţia şi dacă măsurile luate sunt suficiente sau nu, spun cei de la Google. De exemplu:

Se pot face recomandări referitoare la orele de funcţionare a magazinelor sau să informeze serviciile de livrare la domiciliu.

Un trafic ridicat la staţiile de autobuz, tramvai sau metrou poate indica faptul că este nevoie de mai multe mijloace de transport, pentru a evita aglomerările şi a respecta regulile de distanţare socială.

De unde ştie Google cum s-au mişcat oamenii?

Răspunsul este dat tot de companie. Pe scurt, datele provin din aplicaţia Google Maps care preia locaţia utilizatorului. Foloseşte acelaşi algoritm prin care, în mod normal, arată cât de aglomerate sunt anumite locuri sau dacă există blocaje în trafic.

„În Google Maps sunt utilizate date agregate, anonime, care arată cât de aglomerate sunt anumite locuri. Astfel se pot identifica blocajele în trafic sau orele în care anumite spaţii publice (restaurante, muzee) sunt aglomerate.

Oficialii din sistemul de sănătate consideră că acest tip de date, agregate şi anonime, pot fi utile pentru a lua decizii critice în lupta împotriva Covid-19”, spun reprezentanţii Google.

Agloritmul, explicat de Google. Rapoartele utilizează date agregate şi anonime pentru a reliefa tendinţele de mişcare, în timp şi geografic, pe diferite categorii de locuri şi activităţi, precum recreere, cumpărături şi farmacii, parcuri, staţii de transport, locuri de muncă şi locuinţe. Acestea vor arăta tendinţele pe durata a mai multor săptămâni, cele mai recente date urmând a fi pe ultimele 48-72 de ore.

Vor afişa procentual creşterea sau descreşterea numărului de vizite pentru un anumit loc, fără să arate numărul absolut de vizite. Pentru a proteja confidenţialitatea, nu vor fi disponibile în niciun moment informaţii personale de identificare, precum locaţia unui individ sau mişcările sale.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus