Skip to main content

INTERVIU. O casă de producție și Povestea unei campanii - Fonduri pentru ATI. Andreea Raicu, Oana Pellea, Striblea sau Andi Vasluianu, mesaje video pentru medici

 
INTERVIU. O casă de producție și Povestea unei campanii - Fonduri pentru ATI. Andreea Raicu, Oana Pellea, Striblea sau Andi Vasluianu, mesaje video pentru medici

INTERVIU. „Din trei oameni, care sunt luați de pe stradă de Ambulanță sau SMURD, unul dintre ei e adus de pomană pentru că cei de la Terapie Intensivă nu au aparatură să-l țină în viață” - Este afirmația producătorului Marius Toader (Media Factory) și punctul de plecare a unei campanii ample, de strângere de fonduri pentru medicii de la Terapie Intensivă. 

Andreea Raicu, Oana Pellea, Andi Vasluianu, Toni Grecu sau nume din presă ca Vlad Petreanu sau Cătălin Striblea sunt doar câțiva dintre cei care s-au alăturat inițiativei România are nevoie de terapie intensivă, gândită de casa de producție Media Factory și Societatea Română de Anestezie și Terapie Intensivă (ATI).

Media Factory, casa de producție care a pornit campania, s-a ocupat, în trecut, de porducții ca MasterChef (câteva sezoane), Miss fata de la țară sau M-a făcut mama artist (format cumpărat și de BBC). 

Publicitate

În proiect s-au implicat și instituții media ca Europa FM (post de radio la care s-a și lansat campania), TVR, Mediafax, Ziarul Fiananciar, Business Magazin și Smart Radio. 

România are nevoie de terapie intensivă își propune să strângă bani, aparatură și echipamente de protecție pentru medici, iar pe de altă parte vine cu niște mesaje care să-i încurajeze pe cei care au rămas.

Marius Toader, unul dintre oamenii din spatele campaniei, a povestit, într-un Interviu pentru Paginademedia.ro, cum a luat naștere ideea, ce urmărește, care sunt principalele direcții, cu ce ajută vedetele, dar și care este contribuția casei sale de producții în tot ansamblul. 

„Ideea a apărut înainte ca pandemia de Coronavirus să lovească și România, pentru că și înainte secțiile noastre de ATI erau depășite.

Planul era să o lansăm în luna mai, însă a venit epidemia, iar domnul doctor Dorel Săndesc (Președintele Comisiei ATI din Ministerul Sănătății și Vicepreședintele Societății Române de ATI) mi-a zis că acum e urgență, că se va bloca sistemul la ATI”, după cum spune acesta. 

Înainte de interviu, câteva date despre Media Factory. Este o casă de producție înființată, la începutul anilor 2000, de Marius Toader, un producător cu experiență în Pro TV, Prima TV sau Antena 1.

S-a ocupat de multe proiecte TV de la noi. A produs formate precum M-a făcut mama artist (Prima TV, proiect cumpărat și de BCC), Miss fata de la țară (tot la Prima TV), România mea, cu Emil Hurezeanu, Reporter Incognito cu Dan Turturică, Animat Planet Show cu echipa Divertis (Antena 1). 

A produs și câteva sezoane de MasterChef, după plecarea Monei Segall din Pro TV. E vorba de sezoanele cu Chef Foa, Adi Hădean și Patrizia Paglieri sau cel cu Samuel Le Torriellec, Chef Răzvan Exarhu și Liviu Popescu.

Scopul campaniei: Protejarea medicilor și încurajarea lor

Campania are două direcții generale: dotarea cu echipamente a secțiilor de terapie intensivă și sprijinirea medicilor, după cum spune Toader. 

Raul Bambu, reporter Paginademedia.ro: Cum faceți asta în campanie? Cum sunt încurajați medicii?

Marius Toader, Media Factory:

„Sunt mai multe lucruri. În primul rând, campania a fost preluată de Societatea Română de ATI, care e un for profesional în care sunt toate secțiile din țara. Ei au o privire de ansamblu asupra a tot ce e în țara, ei știu unde sunt nevoile cele mai mari.

Toate fondurile sunt direcționate de ei, de coordonatorii ATI, pe țară. Acesta e marele avantaj al campaniei.”

Acesta continuă:

Este o campanie pro-bono pe care o facem, pentru că este nevoie. Chiar credem că puteam să ajutăm și să salvăm niște oameni. Va fi un proiect pe termen lung, care poate va lua noi haine, dar cred că permanent o să lucrăm cu Societatea Română de ATI.

Dincolo de criză, echipamentele donate acum vor fi folosite și în viitor.”

Paginademedia.ro: Concret, care sunt componentele campaniei? Avem partea aceasta de donații, iar pe de altă parte spoturile cu persoane publice care încurajează medicii.

Marius Toader, Media Factory:

„Am deschis diferite campanii prin care oamenii pot susține campania: SMS la 8839, o parte de donații online sau prin transfer bancar sau prin contracte de sposorizare. Direcțiile sunt mai multe:

- Dotarea cu echipamente

- Sprijinirea medicilor

Trebuia să venim cu o campanie în care să-i încurajăm pe oamenii care rămân să salveze vieți. Vedem ce se întâmplă acum, o parte din medici își dau demisia. Și unde mai pui că, oricum, era o hemoragie de medici, care au plecat cu zecile de mii din România.

Rolul vedetelor. Andreea Raicu, Oana Pellea sau Andi Vasluianu: Mesaje video pentru medici

Una dintre parțile principale alea campaniei de strângere de fonduri este implicarea vedetelor și oamenilor din media. Până acum, la aproximativ două săptămâni de la lansare, s-au alăturat peste zece persoane cunoscute și mai multe publicații.

Una dintre publicații, Europa FM, este și locul unde a fost lansată campania, în emisiunea Piața Victoriei, cu Mona Nicolici.

Care este rolul vedeteor, ne spune chiar Marius Toader.

Marius Toader, Media Factory:

„Am făcut parteneriate media cu câteva instituții de presă. În primul rând, este vorba despre Europa FM, iar Mona Nicolici este ambasadorul campaniei. Am last campania în urmă cu două săptămâni, în prima emisiune a Monei Nicolici la Europa FM (n.r – Piața Victoriei).

Mai avem parteneriate cu TVR, Mediafax, Ziarul Fiananciar, Business Magazin, Smart Radio și cu Societatea Română de Radiodifuziune.”

Paginademedia.ro: Ce fac toate aceste instituții, ca parteneri media?

Marius Toader, Media Factory:

„Distribuie spoturile campaniei, dar fac și unele acțiuni. Europa FM a înregistrat cu unii dintre jurnaliști mesaje speciale pentru campanie. Avem mesaje de la Vlad Petreanu sau Cătălin Striblea.

O să începem să facem materiale prin care să venim cu mărturii din linea întâi, de la medici. Vom aveam testimoniale de la doctori, care să povestească din interior ce se întâmplă. Vor începe de săptămâna viitoare.”

Paginademedia.ro: Până acum ce spoturi s-au făcut?

Marius Toader, Media Factory:Avem spoturi generale ale campaniei, care sunt difuzate și la TV și Radio. Am dat și un script fiecărui post de radio, iar ei și-au făcut propriile spoturi. Deci, nu sunt aceleași materiale la toate stațiile.

Am făcut foarte multe testimoniale cu vedete: Oana Pellea (a intrat în direct cu medicii de la ATI Timișoara, la ședința lor de gardă), Andi Vasluianu, Toni Grecu, Andreea Raicu, Gheorghe Zamfir, Dan Turturică sau cu Ovidiu Ioncu – Kempes (care a și fost pacientul medicului Săndesc, acum 20 de ani, când a avut un accident de motocicletă).”

Cum a apărut ideea: Înainte de epidemia de Coronavirus

Paginademedia.ro: Cum a apărut ideea campaniei?

Marius Toader, Media Factory:

La începutul anului m-am întâlnit cu doctorul Dorel Săndesc, care e președintele Comisiei ATI din Ministerul Sănătății și vicepreședintele Societății Române de ATI, înainte să fie Coronavirusulul.

Mi-a povestit un lucru care m-a șocat pe mine atunci. Mi-a zis că din trei oameni, care sunt luați de pe stradă de ambulanță sau SMURD, unul dintre ei e adus de pomană pentru că cei de la Terapie Intensivă nu au aparatură să-l țină în viață.

Ideea campaniei a fost anterioară Coronavirusului. Vorbisem, chiar făcusem o prezentare și ne gândeam cum să facem. Ne gândeam să lansăm campania în mai, când urma să fie Congresul Internațional ATI, la București.

Când a venit epidemia am discutam între noi, iar domnul Săndesc mi-a zis că acum e urgență, că se va bloca sistemul la ATI.

Ideea inițială era să facem o campanie pe dotarea cu echipament a secțiilor de terapie intensivă și mai aveam și ideea să strângem niște semnături, cu care să mergem în Parlament, care mai apoi să gândească o lege pentru dotarea secțiilor. Era îndreptată și către stat, voiam să punem presiune pentru a fi luate niște măsuri.

Noi și numele campaniei îl aveam tot de atunciRomânia are nevoie de terapie intensivă.

Paginademedia.ro: Ce are în plus campania, în contextul Coronavirus? Ce a mai primit în plus?

Marius Toader, Media Factory:

„În primul rând s-a extins puțin pentru că, inițial, vorbeam strict de dotarea secțiilor, iar acum vorbim și de protecția medicilor. Degeaba ai aparatură, dacă ai medicii infectați.

Ce am adus în plus este partea aceasta de protecție și de încurajare a medicilor de la terapie intensivă”

Partea tehnică. Ce face casa de producție și cum se lucrează de la distanță

Paginademedia.ro: Care este contribuția casei de producție? Ce face Media Factory în această campanie?

Marius Toader, Media Factory:

Noi facem toată producția video, toate spoturile. Noi ne coordonăm cu cei de la Societatea de ATI, mai exact cu medicul Alexandru Rogobete, cu care ținem noi cel mai mult legătura.

Împreună gândim stregia de comunicare

Paginademedia.ro: Care este procesul de producție?

Marius Toader, Media Factory: „Păi în situația actuală toate lucrurile sunt făcute de la distanță. Le trimitem vedetelor ideea campaniei noastre, iar mai apoi fiecare înregistrează un mesaj.

Folosim și foarte multe imagini de stock pe care le plătim.

Unele imagini au fost filmate chiar de medicul Alexandru Rogobete, pe care l-am făcut un fel de operator al nostru din interior.”

O altă parte din campanie va începe săptămâna viitoare, când Mona Nicolici va face o serie de interviuri cu medici pe aceasta temă a problemelor cu care se confruntă.

VIDEO. Andreea Raicu, mesaj pentru medici

VIDEO. Oana Pellea, mesaj pentru medici

VIDEO. Andi Vasluianu, mesaj pentru medici

VIDEO. Cătălin Striblea, mesaj pentru medici

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu