
Format din România vândut în afară. Show-ul "Scena Misterelor", emisiunea cu măsti realizată de Dan Negru la Antena 1, a fost cumpărat de un post din Ungaria.
Canalul M2TV, din Ungaria, difuzează o emisiune realizată pe baza formatului din România.
Emisiunea din Ungaria, care este deja difuzată, respectă "în oglindă", formatul românesc "Scena misterelor": are și aceeași grafică și scenografie. Doar numele este diferit: "Nu sunt cine sunt".
"Scena misterelor" este o emisiune care a fost difuzată de Antena 1 anul trecut. Practic, emisiunea cu măști a fost adaptarea pentru un format "de sezon", cu mai multe ediții, a Revelionului starurilor cu Dan Negru. Formatul de pe Antena 1 își are rădăcinile în emisiunea de acum zecei de ani de pe TVR 1 "Cu mască, fără mască".
"Cartonul" de la cele două emisiuni:
Scena misterelor, România:
Nu sunt cine sunt, Ungaria:
Ce spune Dan Negru despre "exportul" emisiunii?
Dan Negru, pentru Paginademedia.ro:
"E un format românesc de divertisment cu platou TV vândut pe piața internațională. E o speranța ca România poate fi mai mult decat o piața de desfacere cum e acum. Când ai know how internațional e ușor sa faci performanta.
Hai sa si inventam nu doar sa copiem și faptul ca Scena Misterelor s-a vandut extern poate sa fie un imbold. Se poate!
După ce in anii 2000 am făcut cu ajutorul domnului Lazarov primele mari formate internaționale, de cătiva ani cred in produsele românești .
Scena Misterelor e unul dintre ele. Așa cum e și Next Star.
În campania "cumpărați produse românești" sa luam in seama și programele TV originale "made in România".
VIDEO. Emisiunea Nu sunt ce sunt, de pe postul maghiar M2TV
Formate românești vândute în afară: M-a făcut mama artist, realizat de BBC cinci ani la rând
Și alte formate românești au fost vândute la nivel internațional. În 2013, Scooter Braun, managerul mai multor vedete americane printre care și Justin Bieber, alături de casa de producție Marble Media au achiziționat formatul M-a făcut mama artist (Mom made me a star).
Emisiunea tip talent show, care a fost difuzată de Prima TV, era produsă de Media Factory. Media Factory a realizat și Miss fata de la țară (Miss country girl), un format românesc care s-a vândut în mai multe țări, prin Viasat.
În 2015, M-a făcut mama artist a fost cumpărat de BBC, unde a fost difuzat cu numele "Got What it takes" din 2015 până în 2020.
Comentarii
Versiunea ungara aduce mult, mult prea mult cu Masked Singer, de la platou pana la ce se intampla in show. ( si nu ma refer doar la faptul ca versiunea ungara este filmata si montata mult mai profesionist).
In Romania, mastile sunt personaje populare din filme si media. In Ungaria sunt niste costume random reprezentand animale antropomorfice care seamana foarte tare ca stil cu cele din Masked Singer.
Din ce am vazut in episodul postat, in Ungaria toti mascatii canta (Masked Singer din nou), pe cand in Romania nu e neaparat, personajele pot face si altceva, de exemplu sketch-uri de comedie sau dansuri.
In Ungaria, masca nu e dezvaluita imediat dupa moment, ci mai pe la sfarsitul emisiunii, iar "ghicitul" se intampla mult mult mai civilizat decat circul din Romania, fiecare om dintr-o echipa avand dreptul de a da un nume (pozele oamenilor banuiti de cei pusi sa ghiceasca apar pe ecran ca in Masked Singer). Si nu, nu se ingramadesc toti pe scena langa mascat sa il pipaie si sa urle ca apucatii :)
Probabil televiziunea din Ungaria a vrut Masked Singer dar nu a avut bani si a zis ca ia versiunea dupa o luna in Vaslui sperand ca nu o sa se prinda nimeni :))