Skip to main content

Telenovela Prima TV. Contractul de vânzare a televiziunii a fost (în sfârşit) parafat. Cine e cumpărătorul?

 
Telenovela Prima TV. Contractul de vânzare a televiziunii a fost (în sfârşit) parafat. Cine e cumpărătorul?

EXCLUSIV Paginademedia.ro. Telenovela vânzării postului de televiziune Prima TV se apropie de final. După ce a fost la un pas de semnarea contractului anului trecut şi tranzacţia a picat, după ce creditorii au angajat şi o companie de audit PwC ca să găsească un cumpărător, după ce au avut o ofertă inclusiv de la oligarhul Vladimir Plahotniuc (tot fără finalitate), postul de televiziune şi-a găsit proprietarul.

Publicitate

Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, contractul a fost (în sfârşit) parafat în această lună.

Detalii, în continuare:

Compania cu care Prima TV a agreat preluarea este aceeaşi cu care a fost la un pas să semneze anul trecut: Clever Media, deţinută de Adrian Tomşa. Anul trecut, Clever şi Prima TV au oprit discuţiile, după ce postul de televiziune a angajat compania de audit PriceWaterhouseCoopers să găsească un cumpărator.

Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, Prima TV şi Clever Media (compania care deţine şi televiziunile Look) au reluat discuţiile la începutul acestui an, după ce oferta făcută de Vladimir Plahotniuc (prin compania Prime), nu a evoluat.

Compania lui Adrian Tomşa va prelua business-ul Prima TV şi angajaţii postului de televiziune. Suma: apropiată de cea iniţială de acum un an, adică în jur de cinci milioane de euro.

Ce urmează?

Adunarea Creditorilor a aprobat semnarea contractului în această lună (aprilie), înainte de Paşte. Este vorba, mai exact, de un transfer de business de la Prima TV către Clever.

Urmează notificarea Consiliului Concurenţei şi, apoi, cererea de transfer a licenţei de la Prima TV pe Clever Media, care urmează să fie discutată la Consiliul Naţional al Audiovizualului. Potrivit legii, licenţa nu se poate vinde, ea se poate doar transfera, cu acordul CNA.

Potrivit unor surse apropiate tranzacţiei, Prima TV ar urma să fie operată de noul proprietar începând din septembrie-octombrie, odată cu lansarea grilei de toamnă a staţiei.

Cine este Clever Media?

Operaţiunile Prima TV, post aflat în insolvenţă, deţinut de Cristian Burci, vor fi preluate de Clever Media. Compania Clever este deţinută de omul de afaceri Adrian Tomşa. Mai operează posturile de televiziune Look, site-ul Profit.ro şi postul de televiziune Profit.

Tomşa este şi acţionarul eAd Interactive, companie care deţine drepturile de difuzare pentru Liga 1.

Contactat de Paginademedia.ro, Adrian Tomşa nu a comentat informaţiile.

Istoria unei vânzări ratate în ultimul moment

Prima TV a mai ajuns, odată, până în faza finală a negocierilor, la contractul de vânzare-cumpărare (pe care creditorii l-au aprobat), dar tranzacţia a picat, iar contractul, deşi aproape de forma finală, nu a mai fost semnat.

Se întâmpla în februarie 2019, tot între Adrian Tomşa şi Prima TV. Acum, au semnat. Mai sunt însă câţiva paşi (Cnsiliul Concurenţei şi CNA).

Paginademedia.ro vă prezintă istoria tumultoasă a negocierilor pentru vânzarea Prima TV:

August 2018. Adrian Tomşa şi Cristian Burci (acţionarul Prima TV) convin ca postul de televiziune să fie preluat de Tomşa, urmând să se facă toţi paşii legali, staţia fiind în insovenţă. Înţelegerea venea după aproape un an de discuţii.

Ce urmărea Adrian Tomşa prin preluarea Prima TV, dar şi istoria postului, AICI.

Octombrie 2018, Adunarea Creditorilor a fost de acord cu oferta în valoare de 4,8 milioane de euro (pe larg AICI). La vremea respectivă, potrivit documentelor trimise creditorilor, "administratorul judiciar a înregistrat o ofertă pentru achiziţionarea tuturor activelor corporale şi necorporale aparţinând Prima Broadcasting Group." O vânzare "în bloc".

Oferta prin "negociere directă cu cumpărător identificat", este de 22,4 milioane de lei. În euro: 4,8 milioane, după cum punctează documentul.

Februarie 2019. După ce creditorii au fost de acord cu oferta, a urmat un nou pas: în februarie, acest an, Adunarea Creditorilor a aprobat şi forma contractului, ultima etapă urmând a fi semnarea efectivă a acestuia.

Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, discuţiile s-au blocat în această etapă.

Mai 2019. Compania de audit PwC România a anunţat că se va ocupa de găsirea unui cumpărător pentru Prima TV, televiziunea deţinută de societatea Prima Broadcasting Group SRL, ca urmare a deciziei luate de reprezentaţii şi creditorii companiei de a acorda un mandat exclusiv către PwC în acest scop.

Decembrie 2019. Ofertă surpriză pentru Prima TV. Compania Prime, deţinută de oligarhul Vladimir Plahotniuc, îşi arată interesul pentru postul de televiziune din România. Surse apropiate tranzacţiei declarau pentru Paginademedia.ro că oligarhul din Moldova a oferit pentru Prima TV, în jur de 20 de miliane de lie (puţin peste patru milioane de euro).

Oferta lui Plahotniuc nu evoluează însă în niciun fel.

Ianuarie-Februarie 2020. Prima TV reia discuţiile cu Clever, compania cu care fusese la un pas de finalizare.

Aprilie 2020. Prima TV şi Clever Media ajng la un acord final: creditorii aprobă contractul, iar contractul este semnat, înainte de Paşte. Urmează acordul de la Consiliul Concurenţei şi aprobarea transferului de licenţă de către CNA.

Citeşte şi: EXCLUSIV. Oligarhul Vladimir Plahotniuc vrea să cumpere Prima TV. Cât oferă?


Citeşte şi: Prima TV a fost scoasă la vânzare de PwC. Pică dealul cu proprietarul Look? Ce spune Adrian Tomşa


Citeşte şi: Un nou pas în vânzarea Prima TV. Adunarea creditorilor a aprobat contractul de vânzare a postului


Schimbări majore la Prima TV. Postul lui Cristian Burci, preluat de Look TV

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Eu, cine a zis ca urmaresc celelalte canale? 3 sferturi sunt HD la mine.
    Alea SD sau analog sau cum le zici tu sterse de mine.
  • Primul degeaba iti cumperi tv 4K de 100000cm, dar tot pe Tv analogica urmaresti celelalte canale
  • @Unu', ai scris atita dar stralucesti din "prima" cu "ca si-ul" tau nemaipomenit CA BRAND e suficient, moldovene
  • 1. Ca și BRAND pe piața televiziunilor este un pas important, mai ales pentru cumparator. Este un post vechi cu traditie. Insa pentru a avea și o șansă în lupta pt o bucata din "cașcavalul" pieței de publicitate din Ro, urgent, este nevoie de trecerea la HD. Cine vrea în top trebuies sa aibă HD. Primul a fost PRO TV, au urmat de Kanal D și târziu Antenele și TVR (ma refer aici doar la trusturile care au început cu televiziuni generaliste în portofoliu). Vezi aici decalajul pe care l-a redus Antena după trecerea la HD fata de eternul lider (apropo.... acum cred ca li se potrivește mai bine sloganul "Mereu Aproape"- cea mai prosta campanie de imagine posibila. Or fi fost plătiți aia ca să în este e asemenea prostii? )
    2. Încă o data SE DOVEDEȘTE faptul ca pentru generaliste nu mai este loc pe piața iar RCS-RDS/Digi se pare ca a înțeles acest lucru după diverse încercari eșuate(ZeceTV) și planuri pe hartie(Digi ONE) la fel de proaste . Își doresc de mult timp un astfel de canal și se pare ca nu mai poate fi inventat de la 0 pe piața din RO care, din acest punct de vedere, a ajuns la o oarecare saturatie. Nu puțin dintre cei care lucrează în industria media din RO vb cu "perdea" ca în spatele Look/Profit se afla tot TZESARI, deci în sfârșit o decizie bună dacă vrei sa te bați cu granzii din piață, dar mai trebuies și alte lucruri. Cu siguranța Digi are mulți bani pentru "cumpărături" are garanții pentru credite cu duiumul, însă problema este sa știi sa administrezi și sa dezvolți ceea ce cumperi. Oamenii din telecom de la Digi se pare ca nu prea știu cu ce se mănâncă TV-ul în RO ca și productie (nu ca distribuție, pentru ca asta e o alta insdustrie).
    3. CONTENT-ul este cel care va face diferența în viitor. Și asta este valabil pentru toți! HD-ul te face sa exiști ca televiziune iar contentul sa atragi feliile din "cașcaval". A trecut perioada ultimilor 13-14 ani când PRO cu HD lua mare mare parte din audienta chiar și cu mizerii pe post (chiar și cu Revizie pe emsie Pro făcea audiente mai mari ca statiile care emiteau normal) , iar cei din Pache trebuie sa știe asta. Valabil pentru toți....CONTENTUL.... se adaptează culturii căreia te adresezi (motivul succesului Las Fierbinti în Ro și total eșec în alte piețe) și evident MONTAT cum trebuie (Asia Express). Aviz celor cu expați în conducere dar și celor care achiziționează producători din stânga și din dreapta. Succesul de moment nu garantează și succesul pe termen mediu și lung. Aviz Antena (dacă nu știi sa ții oamenii buni), pentru suma corecta oamenii se întorc de unde au plecat.
    4. FIDELIZAREA și creșterea de talente este o piatra de temelie în realizarea succesului. Vedetele se INVENTEAZA, se cresc, se promovează și se EXPLOATEAZĂ - în aceasta ordine, niciodată NU SE ÎMPRUMUTĂ sau se ÎNCHIRIAZĂ. Cele din urma aduc doar succes de moment și costuri mari în operațiuni. Aviz Antene care niciodată nu au știu sa inoveze în acest domeniu, ProTV care ușor ușor a începe sa uite de acest lucru, dar și celor care vin din urma și vor sa stea la masa liderilor. Când citesti în presa cine a câștigat ultimul sezon din Asia Express, te uiți cine l-a produs și privesti poza de final cu membrii echipei.... numai la Intact nu te gândești.
    Ai văzut Pro-ule ce înseamnă să treacă și concurenta la o "imagine" mai buna? Ai uitat ca la fiecare 10 - 12 ani trebuia sa te reinventezi? Asa scria parca în "actul constitutiv".
    Cei care au și alte surse de finanțare decât publicitatea nu se vor prăbuși niciodată financiar. Decizie bună când ai ieșit din must carry, dar proasta când ai așteptat ca adversarul sa colapseze financiar - nu s-a întâmplat.
    Zi buna.
  • Au dat-o sa scape de ea in acest moment, inainte sa se intaleze criza cum trebuie. Cine are televiziune acum in pandemie este fript. Banii s-au injumatatit si nu se stie ce va urma. Prima TV este de fapt Ultima TV. Iar cele 5 milioane sunt vorbe. Probabil datorii preluate. Daca in spate sunt interese politice sau de propaganda, se justifica vanzarea. Nu uitati vin niste alegeri. Daca vorbim de interese strict comerciale, nu se justifica.
  • Ce inseamna " inteligenta" romaneasca: au pierdut un an ca sa ia aceeasi bani, din care mai platesc si onorariul PWC!:)Pwc care le-a gasit un ofertant ce dadea cu 20% mai putin, si nici ala serios!:))
    Asta daca au luat aceeasi bani, eu am auzit ca sunt cu 10% mai putini.
    Da' zau ca nu trebuiau sa vanda, puteau incerca si cu Kpmg, EY si eventual cu Deloitte, ca ajungeau ca Negoita care mai are putin si-l si plateste pe cel care vrea sa ia Dinamo!:))
  • Mai e de muncit la știrea asta pt a o scrie. Ce înseamnă 5 mil euro? Preț plătit pe acțiuni pe un tv cvasi falimentară? Nu cred. Înseamnă datorii preluate? Posibil. Dacă crede cineva că Tomșa are bani sa dezvolte look, profit tv, prima tv, cred că trebuie să se trezească. Uitati-va la Digi cum se târăște cu un mega grup in spate, in afara de pro tv, antene și Kanal d să îmi spuneți că rog cine trăiește din bani făcuți in televiziune. Restul sunt povești pt fraieri.
  • @Primul, crezi ca le pasa lor ca tu vrei sa ii vezi in HD sau SD? Daca le pasa, de mult veneau cu HD-ul, asa cum au facut altii
  • A plecat Gainusa. Asa ca nu ai ce sa mai vezi la aceasta televiziune.
    Trasnitii sau traznitii nu mai sunt buni de nimic... Cand erau cu armata, la Nato. Acolo a fost frumos.
  • Ce ma intereseaza pe mine ca e in faliment?
    Daca vrea sa ma uit la postul lor sa il faca HD. Ai televizor Smart Ultra HD 4K cu diagonala de 1000000 cm sau mai stiu eu ce si ma uit uit la TV SD sa vad imaginea cu 1 milion de purici?
  • @Primul, tu te astepti ca o televiziune in faliment sa emita HD?

    Sa vedem ce or sa faca astia de la LOOK cu aceasta televiziune.
  • sper ca *** de huidu sa nu se mai regaseasca la prima..ii strica reputatia

Trimite un comentariu

sus