Skip to main content

Pro TV, venituri în creștere pe primele luni. Când va fi finalizată vânzarea grupului media?

 
Pro TV, venituri în creștere pe primele luni. Când va fi finalizată vânzarea grupului media?

Pro TV a încheiat primele trei luni ale acestui an cu ușor plus veniturilor încasate, arată raportul Central European Media Enterprises, compania care deține operațiunile grupului.

Publicitate

În același raport, CME vorbește despre stadiul tranzacției cu grupul PPF (estimată a se încheia în achest an) dar și despre influența crizei cauzată de pandemia de coronavirus.

Detalii, în continuare:

Pro TV în avut în perioada ianuarie-martie venituri de 38,8 milioane de dolari. Este o creștere de 700.000 de euro comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, România fiind una dintre puținele tări din grup care au o evoluție. (În 2019, încasările Pro TV pe primul trimestru erau mai mici ca în 2018)

România (grupul Pro TV) și Slovacia sunt singurele țări din grup pe plus, în contextul în care CME a avut venituri în scădere în primul trimestru.

Bulgaria a scăzut cel mai mult (peste două milioane de dolari), dar pe minus au fost și operațiunile din Cehia și Slovacia.

Criza cauzată de Covid se va vedea în trimestrul doi

Clienții de publicitate și-au redus bugetele ca urmare a pandemiei.

“Situația economică generată de pandemia COVID-19 a generat reduceri ale bugetelor de publicitate în martie, reduceri care au continuat și în aprilie. Ne așteptăm ca aceste reduceri să aibă un impact negativ asupra rezultatelor în cel de-al doilea trimestru”, spun într-o declarație comună Michael Del Nin și Christoph Mainusch, Co-Chief Executive Officers.

"Am ajustat rapid cheltuielile, pentru a diminua scăderea încasărilor din publicitate și vom lua și suntem pregătiți și de alte măsuri, dacă este necesar.

Suntem bine pregătiți să răspundem la situația generată de această pandemie", spun cei doi.

Pe tot grupul, veniturile au fost de 143,8 milioane de dolari în primul trimestru din 2020, față de 146,5 milioane anul trecut.

 

Veniturile Central European Media Enterprises în perioada ianuarie - martie, în ultimii trei ani (cifre exprimate în dolari):

    Ian-Mar 2018   Ian-Mar 1019   Ian-Mar 2020  
1 Bulgaria 19.433.000 19.293.000 16.955.000
2 Cehia 51.534.000 50.316.000 49.215.000
3 Romania 45.961.000 38.810.000 39.515.000
4 Slovacia 22.953.000 21.332.000 22.159.000
5 Slovenia 17.530.000 17.850.000 16.734.000

Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) CME în perioada ianuarie - martie, în ultimii trei ani (cifre exprimate în dolari):

    Ian-Mar 2018   Ian-Mar 1019   Ian-Mar 2020  
1 Bulgaria 2.981.000 6.121.000 4.818.000
2 Cehia 15.370.000 14.947.000 15.950.000
3 Romania 18.893.000 17.533.000 15.064.000
4 Slovacia 1.103.000 1.729.000 3.945.000
5 Slovenia 4.653.000 4.931.000 4.862.000

Când se va încheia procesul de vânzare

Achiziția CME de către grupul ceh PPF este estimată a se finaliza până la sfârșitul acestui an.

“Am obținut aprobările legale cerute în România și în Slovenia pentru această afacere. PPF urmează să notifice Comisia Europeană în cel de-al doilea trimestru și estimăm că tranzacția va fi definitivată în cel de-al treilea trimestru al acestui an”, arată documentul CME.

Pro TV își schimbă proprietarul. Central Media Entreprises, compania-mamă a Pro TV, a semnat în toamna anului trecut un acord final privind achiziția de către PPF, un grup de investiții controlat de cel mai bogat om din Cehia, Petr Kellner, într-o tranzacție evaluată la 2,1 miliarde de dolari. Detalii, aici.

Citește și: Anunț OFICIAL. Compania-mamă a Pro TV va avea un nou proprietar. Tranzacția, evaluată la 2,1 miliarde de dolari


Citește și: Reprezentant al viitorului proprietar al Pro TV, întâlnire de curtoazie cu membrii CNA. Cine este și ce a spus în fața CNA


Citește și: BILANȚ. Pro TV, venituri în scădere în primul trimestru din 2019. Cum explică oficialii încasările mai scăzute


Citește și: BILANȚ. Mai puțini bani în 2019 pentru Pro TV. Mai puțini, dar tot mulți. Câți bani a încasat? Compania dă vina pe audiența mai mică a reclamelor

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • ”ușor plus veniturilor încasate.”
    veniturile sunt sume încasate, că de aia sunt venituri, nu cheltuieli. redundant.
  • @NUCU: Sarbu care facea tot felul de combinatii? Care dincolo de capacitatea lui de a aduna oamenii in jurul unei idei frumoase, a furat cat a putut si s-a purtat mizerabil cu angajatii lui care ii aduceau profit neplatind asigurarile lor ? Sarbu care se chinuie acum sa traiasca in online si tot cerseste bani de la stat? Acel Sarbu? Nu mai stiau aia de la CME cum sa scape de el. Nici vedetele lui de suflet din ProTV nu l-au urmat cand a plecat pt ca stiau ca e perdant fara bani luati de la altii. Mai citeste si tu printre randuri ca s-a tot scris in ultimii ani despre managementul lui Sarbu. Doinea Gradea de la TVR e produsul "scolii de management performant" Sarbu. Dar nu a trecut de etapa cafelelor:(
  • Ce istorie visezi cand inca are audiente uriase ?
    De nu era pandemia asta sa dea filme zi de zi, nu scadea in audiente. Si daca era si Euro 2020... Asta e, asteptam meciurile la anul.

Trimite un comentariu