
Pro TV a încheiat primele trei luni ale acestui an cu ușor plus veniturilor încasate, arată raportul Central European Media Enterprises, compania care deține operațiunile grupului.
În același raport, CME vorbește despre stadiul tranzacției cu grupul PPF (estimată a se încheia în achest an) dar și despre influența crizei cauzată de pandemia de coronavirus.
Detalii, în continuare:
Pro TV în avut în perioada ianuarie-martie venituri de 38,8 milioane de dolari. Este o creștere de 700.000 de euro comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, România fiind una dintre puținele tări din grup care au o evoluție. (În 2019, încasările Pro TV pe primul trimestru erau mai mici ca în 2018)
România (grupul Pro TV) și Slovacia sunt singurele țări din grup pe plus, în contextul în care CME a avut venituri în scădere în primul trimestru.
Bulgaria a scăzut cel mai mult (peste două milioane de dolari), dar pe minus au fost și operațiunile din Cehia și Slovacia.
Criza cauzată de Covid se va vedea în trimestrul doi
Clienții de publicitate și-au redus bugetele ca urmare a pandemiei.
“Situația economică generată de pandemia COVID-19 a generat reduceri ale bugetelor de publicitate în martie, reduceri care au continuat și în aprilie. Ne așteptăm ca aceste reduceri să aibă un impact negativ asupra rezultatelor în cel de-al doilea trimestru”, spun într-o declarație comună Michael Del Nin și Christoph Mainusch, Co-Chief Executive Officers.
"Am ajustat rapid cheltuielile, pentru a diminua scăderea încasărilor din publicitate și vom lua și suntem pregătiți și de alte măsuri, dacă este necesar.
Suntem bine pregătiți să răspundem la situația generată de această pandemie", spun cei doi.
Pe tot grupul, veniturile au fost de 143,8 milioane de dolari în primul trimestru din 2020, față de 146,5 milioane anul trecut.
Veniturile Central European Media Enterprises în perioada ianuarie - martie, în ultimii trei ani (cifre exprimate în dolari):
Ian-Mar 2018 | Ian-Mar 1019 | Ian-Mar 2020 | ||
---|---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 19.433.000 | 19.293.000 | 16.955.000 |
2 | Cehia | 51.534.000 | 50.316.000 | 49.215.000 |
3 | Romania | 45.961.000 | 38.810.000 | 39.515.000 |
4 | Slovacia | 22.953.000 | 21.332.000 | 22.159.000 |
5 | Slovenia | 17.530.000 | 17.850.000 | 16.734.000 |
Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) CME în perioada ianuarie - martie, în ultimii trei ani (cifre exprimate în dolari):
Ian-Mar 2018 | Ian-Mar 1019 | Ian-Mar 2020 | ||
---|---|---|---|---|
1 | Bulgaria | 2.981.000 | 6.121.000 | 4.818.000 |
2 | Cehia | 15.370.000 | 14.947.000 | 15.950.000 |
3 | Romania | 18.893.000 | 17.533.000 | 15.064.000 |
4 | Slovacia | 1.103.000 | 1.729.000 | 3.945.000 |
5 | Slovenia | 4.653.000 | 4.931.000 | 4.862.000 |
Când se va încheia procesul de vânzare
Achiziția CME de către grupul ceh PPF este estimată a se finaliza până la sfârșitul acestui an.
“Am obținut aprobările legale cerute în România și în Slovenia pentru această afacere. PPF urmează să notifice Comisia Europeană în cel de-al doilea trimestru și estimăm că tranzacția va fi definitivată în cel de-al treilea trimestru al acestui an”, arată documentul CME.
Pro TV își schimbă proprietarul. Central Media Entreprises, compania-mamă a Pro TV, a semnat în toamna anului trecut un acord final privind achiziția de către PPF, un grup de investiții controlat de cel mai bogat om din Cehia, Petr Kellner, într-o tranzacție evaluată la 2,1 miliarde de dolari. Detalii, aici.
veniturile sunt sume încasate, că de aia sunt venituri, nu cheltuieli. redundant.