Skip to main content

VIDEO. Dragoș Pătraru despre banii pentru presă: "Banii aceștia ajung la niște Societăți Comerciale, în loc să ajungă la niște jurnaliști"

 
VIDEO. Dragoș Pătraru despre banii pentru presă: "Banii aceștia ajung la niște Societăți Comerciale, în loc să ajungă la niște jurnaliști"

VIDEO. Bani pentru presă. "Problema noastră este că s-a ales această modalitate prin care sunt ajutate niște corporații, niște firme, fără să se țină cont de alte criterii. Practic nu e nicio diferență între o companie de presă și un atelier de sculărie" - Dragoș Pătraru.

Un nou material din cadrul seriei Bani pentru presă, o dezbatere inițiată de Paginademedia.ro despre campania Guverului de a ajuta presa sub forma unei campanii de informare.

Dragoș Pătraru răspunde întrebărilor Paginademedia.ro într-un interviu video.

Publicitate

Ce spune Pătraru? Câteva idei.

Dragoș Pătraru:

  • Sprijinul pentru presă trebuia să existe, atât la noi cât și la alții. Așa se întâmplă în situații de criză. Modalitatea aceasta, în opinia mea, nu doar că lasă loc la multe interpretări, dar nu ajută presa privind lucrurile din punctul de vedere al interesului public.
  • Problema noastră este că s-a ales această modalitate prin care sunt ajutate niște corporații, niște firme, fără să se țină cont de alte criterii. Practic nu e nicio diferență între o companie de presă și un atelier de sculărie. Banii aceștia ajung la niște Societăți Comerciale, în loc să ajungă la niște jurnaliști. 
  • „Campania de informare” este o modalitate tâmpită pentru că e și sub prețul pieței.
  • Dacă ai ca manager de presă o abordare pe principiul „cine dă banii comandă muzica” evident că ea se va regăsi în politica editorial. Apoi, fiecare jurnalist își ia câtă libertatea vrea. Dacă se simte constrâns, e liber să plece unde vrea și să își facă treaba.
  • Felul în care e afectată sau nu politica editorial depinde de redacții. Dacă Ringier ia bani în acestă campanie, nu cred că poți merge la Tolontan și să-i zici că nu apare nu știu ce anchetă.
  • Eu aș zice postului Prima TV să aplice pentru proiect, chiar dacă eu spun că e prost gândită și imbecil gândită această campanie.
  • Companiile media ar trebui să arate publicului ce au făcut cu banii, astfel ca oamenii să știe dacă s-au investit în calitatea jurnalismului.

VIDEO. Dragos Patraru: E bine sau nu sa dea Guvernul bani pentru presa 

Detaliat, declarațiile lui Dragoș Pătraru, în interviul Paginademedia.ro:

  • Discutabil este totul, tot timpul. Indiferent de forma aleasă ar fi existat discuții. Cred că sunt două direcții separate de discuție. Prima este că sprijinul pentru presă trebuia să existe, atât la noi cât și la alții. Așa se întâmplă în situații de criză. A doua este despre modalitatea pe care a ales-o Guvernul să ajute presa. Modalitatea aceasta, în opinia mea, nu doar că lasă loc la multe interpretări, dar nu ajută presa privind lucrurile din punctul de vedere al interesului public.
  • Problema noastră este că s-a ales această modalitate prin care sunt ajutate niște corporații, niște firme, fără să se țină cont de alte criterii. Practic nu e nicio diferență între o companie de presă și un atelier de sculărie.
  • Banii aceștia ajung la niște Societăți Comerciale, în loc să ajungă la niște jurnaliști. Ar trebui să plătească salariile jurnaliștilor, așa trebuie gândit.
  • „Campania de informare” este o modalitate tâmpită pentru că e și sub prețul pieței.
  • Ar fi trebuit să gândească altfel: Hai să susținem diferențele pentru salariile jurnaliștilor care au nevoie. Sau ar trebui plătiți cei care nu reduc personalul sau care au taxele plătite
  • Nu există condiție prin care banii aceia să ajungă la jurnaliști. Cei care încasează banii îi pot da unde vor ei, eventual tot la stat prin achitarea unor datorii mai vechi.
  • Guvernul dă bani din banii cetățenilor pentru aceștia să beneficieze de o mai bună informare. Ar trebui să existe niște condiții clare: N-ai voie să dai oameni afară sau să reduci salarii. Autoritățiile noastre nu au făcut asta pentru că sunt slugile corporațiilor.
  • Eu unul aș fi găsit și o soluție, în mod special, pentru presa locală.
  • Dacă ai, ca manager de presă, o abordare pe principiul „cine dă banii comandă muzica” evident că ea se va regăsi în politica editorial.
  • Apoi, fiecare jurnalist își ia câtă libertatea vrea. Dacă se simte constrâns, e liber să plece unde vrea și să își facă treaba.
  • Guvernul trebuie să sprijine presa în interesul oamenilor.
  • Felul în care e afectată sau nu politica editorial depinde de redacții. Dacă Ringier ia bani în acestă campanie, nu cred că poți merge la Tolontan și să-i zici că nu apare nu știu ce anchetă.
  • În perioada aceasta de două luni pe noi ne-a ajutat mult faptul că audiența s-a dublat în perioada aceasta de urgență. Crescând audiența, chiar și în contextul în care au scăzut încasările din publicitate pentru post, lucrurile s-au întâlnit undeva la mijloc.
  • Noi am mai făcut o emisiune de luni până joi, care aduce și ea bani și abonați. Așa nu ne ajutăm doar ne noi, ci și pe cei care au nevoie de sprijin.
  • Ca soluție de avarie am mers inclusive pe varianta „vă dăm publicitate acum și ne plătiți peste 120 de zile, când o să vă fie mai bine” sau am cerut bani acum și am promis emisiuni în sezonul următor.
  • Eu aș zice postului Prima TV să aplice pentru proiect, chiar dacă eu spun că e prost gândită și imbecil gândită această campanie.
  • Companiile media ar trebui să arate publicului ce a făcut cu banii, astfel ca oamenii să știe dacă s-au investit în calitatea jurnalismului.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu