Skip to main content

EXCLUSIV. Bani pentru presă. Campania Guvernului va începe după Starea de Urgenţă. Care sunt motivele pentru care nu începe acum?

 
Sursa foto: Pexels.com
Sursa foto: Pexels.com

EXCLUSIV. Campania de informare a Guvernului, în valoare de 40 de milioane de euro, va începe după starea de urgenţă, după ce, în primă fază, trebuia să ia startul la începutul acestei luni, după cum a declarat pentru Paginademedia.ro Ionel Dancă, şeful cancelariei primului ministru.

Publicitate

Ordonanţa Guvernului, adoptată la sfârşitul săptămânii trecute, va reintra în discuţie în ultima formulă în această seară. Cea mai importantă modificare: startul campaniei. De la începutul lunii mai, iniţial, la finalul stării de urgenţă.

O altă modificare ţine de posturile de televiziune, care vor putea lua ceva mai mulţi bani în noua formulă a Ordonanţei, faţă de cea iniţială. Potrivit noii formule, posturile TV au dreptul de a difuza un număr aproape dublu de spoturi faţă de varianta de săptămâna trecută. Varianta finală va fi însă discutată şi votată în această seară.

Detalii, în continuare:

De ce a fost amânat startul campaniei după starea de urgenţă?

Conform legii, instituţiile media au obligaţia să transmită gratuit informaţiile de interes public, în perioada stării de urgenţă (iar campania Guvernului vizează informaţii de interes public).

Ionel Dancă, pentru Paginademedia.ro:

"Ordonanţa de Urgenţă privind organizarea şi desfăşurarea unei campanii de informare publică în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea Covid-19 va fi adoptată în şedinţa de Guvern de astăzi în forma rezultată după preluarea observaţiilor de la instituţiile avizatoare.

Aceste observaţii au menţionat că o astfel de campanie se poate desfăşura după terminarea stăţii de urgenţă. Motivul ţine de faptul că, în perioada unei stări de urgenţă, presa difuzează gratuit mesajele de interes public.

Noua formă a fost transmisă spre consultare şi organismelor asociative ale presei, pentru a asigura transparenţa în adoptarea acestei decizii", a mai spus Ionel Dancă pentru Paginademedia.ro.

Citeşte şi: Guvernul a aprobat. Va da 40 de milioane de euro pentru presă. Jumătate pentru TV. Ce face presa pentru aceşti bani? Totul despre cum se vor aloca banii

40 de milioane de euro pentru presă

Potrivit Ordonanţei de urgenţă, Guvernul va aloca 40 de milioane de euro pentru presă, în următoarele patru luni (200 de milioane de lei). Adică 10 milioane de euro pe lună, sub forma unei campanii de informare publică privind măsurile de prevenire şi limitare a răspândirii coronavirusului, precum şi campanii de informare publică privind modul de reluare a activităţilor economice şi sociale după încetarea stării de urgenţă.

Peste jumătate din bani se vor duce către televiziuni, iar un sfert către site-uri.

  • 55% pentru televiziuni (47% pentru cele naţionale şi 8% pentru cele locale)
  • 23% pentru publicaţiile online (în varianta iniţială erau 25%)
  • 12% pentru posturile de radio (8% posturile naţionale şi 4% cele locale)
  • 5% pentru presa scrisă (ziare, reviste)
  • 4% pentru outdoor
  • 1% pentru creaţia materialelor campaniei

Televiziunile, un plus la fonduri

În varianta care intră an această seară spre aprobare finală mai sunt mici modificări "tehnice". De exemplu, în primă fazăm televiziunile puteau da un spot pe oră în intervalul 6.00-19.00 şi şase spoturi în Prime-Time. În noua propunere, pot da nu mai mult de două pe oră, în intervalul 6-24.

Practic, prin noua variantă, posturile de televiziune vor putea accesa ceva mai mulţi bani decât în formula în care Guvernul a votat la sfârşitul săptămânii trecute (când se limita la 19 spoturi pe zi, din care doar 6 în prime-time, acolo unde sunt mari audienţele).

De notat că, oricum, formula adoptată de Guvern este mult sub cererile televiziunilor care, înainte de Ordonanţă, au solicitat 70% din bugetul campaniei (faţă de 55% aprobat acum) şi care doreau, potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, un preţ pe punctul de audienţă de 650 de lei.

De asemenea, în noua Ordonanţă,vor fi introduse şi clarificări pentru posturile de radio (care vor da spoturile cu un preţ la 50% sub preţul lor de bază, de rate-card).

Pentru publicaţiile online, se menţine preţul de 1 euro pe mia de afişări şi pragul maxim de buget de 150.000 de lei (adică în jur de 30.000 de euro).

Citeşte totul despre ordonanţă, AICI: Cine poate aplica pentru a lua banii? Ce condiţii sunt impuse? Cum se virează banii? Cine face reclamele?

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • guvernul si cumpara imagine ca lumea a vazut ce nesimtiti sint guvernantii.

Trimite un comentariu

sus