Skip to main content

EXCLUSIV. Bani pentru presă. Campania Guvernului va începe după Starea de Urgență. Care sunt motivele pentru care nu începe acum?

 
EXCLUSIV. Bani pentru presă. Campania Guvernului va începe după Starea de Urgență. Care sunt motivele pentru care nu începe acum?
Sursa foto: Pexels.com

EXCLUSIV. Campania de informare a Guvernului, în valoare de 40 de milioane de euro, va începe după starea de urgență, după ce, în primă fază, trebuia să ia startul la începutul acestei luni, după cum a declarat pentru Paginademedia.ro Ionel Dancă, șeful cancelariei primului ministru.

Publicitate

Ordonanța Guvernului, adoptată la sfârșitul săptămânii trecute, va reintra în discuție în ultima formulă în această seară. Cea mai importantă modificare: startul campaniei. De la începutul lunii mai, inițial, la finalul stării de urgență.

O altă modificare ține de posturile de televiziune, care vor putea lua ceva mai mulți bani în noua formulă a Ordonanței, față de cea inițială. Potrivit noii formule, posturile TV au dreptul de a difuza un număr aproape dublu de spoturi față de varianta de săptămâna trecută. Varianta finală va fi însă discutată și votată în această seară.

Detalii, în continuare:

De ce a fost amânat startul campaniei după starea de urgență?

Conform legii, instituțiile media au obligația să transmită gratuit informațiile de interes public, în perioada stării de urgență (iar campania Guvernului vizează informații de interes public).

Ionel Dancă, pentru Paginademedia.ro:

"Ordonanța de Urgență privind organizarea și desfășurarea unei campanii de informare publică în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea Covid-19 va fi adoptată în ședința de Guvern de astăzi în forma rezultată după preluarea observațiilor de la instituțiile avizatoare.

Aceste observații au menționat că o astfel de campanie se poate desfășura după terminarea stății de urgență. Motivul ține de faptul că, în perioada unei stări de urgență, presa difuzează gratuit mesajele de interes public.

Noua formă a fost transmisă spre consultare și organismelor asociative ale presei, pentru a asigura transparența în adoptarea acestei decizii", a mai spus Ionel Dancă pentru Paginademedia.ro.

Citește și: Guvernul a aprobat. Va da 40 de milioane de euro pentru presă. Jumătate pentru TV. Ce face presa pentru acești bani? Totul despre cum se vor aloca banii

40 de milioane de euro pentru presă

Potrivit Ordonanței de urgență, Guvernul va aloca 40 de milioane de euro pentru presă, în următoarele patru luni (200 de milioane de lei). Adică 10 milioane de euro pe lună, sub forma unei campanii de informare publică privind măsurile de prevenire și limitare a răspândirii coronavirusului, precum și campanii de informare publică privind modul de reluare a activităților economice și sociale după încetarea stării de urgență.

Peste jumătate din bani se vor duce către televiziuni, iar un sfert către site-uri.

  • 55% pentru televiziuni (47% pentru cele naționale și 8% pentru cele locale)
  • 23% pentru publicațiile online (în varianta inițială erau 25%)
  • 12% pentru posturile de radio (8% posturile naționale și 4% cele locale)
  • 5% pentru presa scrisă (ziare, reviste)
  • 4% pentru outdoor
  • 1% pentru creația materialelor campaniei

Televiziunile, un plus la fonduri

În varianta care intră an această seară spre aprobare finală mai sunt mici modificări "tehnice". De exemplu, în primă fazăm televiziunile puteau da un spot pe oră în intervalul 6.00-19.00 și șase spoturi în Prime-Time. În noua propunere, pot da nu mai mult de două pe oră, în intervalul 6-24.

Practic, prin noua variantă, posturile de televiziune vor putea accesa ceva mai mulți bani decât în formula în care Guvernul a votat la sfârșitul săptămânii trecute (când se limita la 19 spoturi pe zi, din care doar 6 în prime-time, acolo unde sunt mari audiențele).

De notat că, oricum, formula adoptată de Guvern este mult sub cererile televiziunilor care, înainte de Ordonanță, au solicitat 70% din bugetul campaniei (față de 55% aprobat acum) și care doreau, potrivit informațiilor Paginademedia.ro, un preț pe punctul de audiență de 650 de lei.

De asemenea, în noua Ordonanță,vor fi introduse și clarificări pentru posturile de radio (care vor da spoturile cu un preț la 50% sub prețul lor de bază, de rate-card).

Pentru publicațiile online, se menține prețul de 1 euro pe mia de afișări și pragul maxim de buget de 150.000 de lei (adică în jur de 30.000 de euro).

Citește totul despre ordonanță, AICI: Cine poate aplica pentru a lua banii? Ce condiții sunt impuse? Cum se virează banii? Cine face reclamele?

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu