
ÎNCASĂRI. Pro TV a avut în primele trei luni încasări mai mari decât anul trecut. De unde a venit această creștere? Câți bani au venit de la cabliști – pe plus, și câți din publicitate – unde încasările au scăzut ușor?
De ce profitul Pro TV a fost mai mic în primele luni din 2020, față de primele luni din 2019, deși veniturile au fost mai mari?
Câteva răspunsuri din raportul trimestrial al CME, compania-mamă a Pro TV, listată la bursă.
Venituri:
Peste 39,5 milioane de dolari au totalizat veniturile Pro TV în primul trimestru din 2020, un plus de 700.000 față de 2019.
De unde au venit banii?
RECLAME. Din total, publicitatea a adus 26,4 milioane de dolari, cu 100.000 de dolari sub aceeași perioadă a anului trecut.
În materie de publicitate, anul 2020 a început pe creștere, după ce în 2019, băncile și telecomunicațiile și-au redus investițiile publicitare, ca urmare a Ordonanței 114.
Avântul din primele două luni s-a oprit în martie, ca urmare a stării de urgență. “Multe domenii ale economiei au investit mai puțin în publicitate, ca urmare a schimbărilor comportamenului de advertiser, schimbări generate de pandemia de COVID-19”, arată raportul.
CABLIȘTI. Au crescut însă încasările care vin de la operatorii de cablu (posturile Pro TV se transmit contracost): 12,1 milioane de dolari au fost încasările de aici, cu aproape un milion peste anul trecut.
De unde creșterea veniturilor de la cablu?
Prețul mai mare, dar și creșterea numărului de abonați este răspunsul. De unde vin abonații noi? Un posibil răspuns: din zonele rezidențiale care se dau în folosință (sau de la cei care s-au întors acasă și și-au reactivat abonamentele).
Profitul, mai mic. Explicații
Veniturile Pro TV au fost ceva mai mari, dar a fost în scădere profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA).
Anul trecut, profitul era de 17,5 milioane de dolari, anul acesta a fost de 15 milioane. De ce?
Oficialii CME explică:
Costurile au crescut însă în 2020, comparativ cu anul trecut. În 2019, spune raportul CME, au fost implementate măsuri de scădere a costurilor (ca urmare a ordonanței care a dus la reducerea publicității telekom & banking).
Reducerea costurilor în 2019 a fost posibilă și datorită unor proceduri fiscale legate de TVA de la momentul respectiv, care nu s-au mai aplicat și în 2020.
Costurile din 2020 au fost compensate parțial, spune raportul, din drepturile de difuzare ale meciurilor care au fost anulate (Campionatul European).
Cifrele Pro TV în primele luni din 2019 și din 2020
Ian.- Mar. 2019 | Ian. - Mar 2020 | |
---|---|---|
Publicitate | 26.550.000 | 26.401.000 |
Cablisti | 11.277.000 | 12.127.000 |
Altele | 983.000 | 987.000 |
Total Venituri | 38.810.000 | 39.515.000 |
OIBDA | 17.533.000 | 15.064.000 |
Citește și: Pro TV, venituri în creștere pe primele luni. Când va fi finalizată vânzarea grupului media?
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
1.Faptul că a fost dat la Las Fierbinți,înainte era dat la pauzele de la Ce spun românii și înainte de finalul știrilor lui Esca
2.Fontul e diferit,dar tot e pe fundal negru(odată la finalul anului trecut sau începutul anului ăsta)a fost pe fond albastru textul unei sancțiuni(ca cel pentru cartonul de final de publicitate)
3.Vocea e alta,dar luată din grup