Skip to main content

Nou proces TVR-MediaSind. Acum, sindicatul e cel care dă în judecată: TVR trebuie să explice cum a cheltuit trei milioane de euro

 
Foto | Paginademedia.ro
Foto | Paginademedia.ro

Războiul dintre TVR şi MediaSind mai face un pas. Un nou proces în instanţă este pe cale să înceapă, după ce sindicatul anunţă că a dat în judecată televiziunea.

Publicitate

De ce?

Postul public refuză să explice cum a cheltuit trei milioane de euro pentru Casa de Producţie a TVR, susţin cei din MediaSind.

Banii se referă la cheltuielile Casei de Producţie din perioada 2016 - iunie 2020, arată comunicatul de presă.

Tot sindicatul publică şi cheltuielile defalcate, cu date primite de la TVR. Aici apare şi problema: MediaSind acuză TVR-ul că răspunsul referitor la întrebările pe subiectul cheltuielilor Casei de Producţie este „evaziv şi superficial”.

Sumele alocate Case de producţie, din 2016 până în prezent:

  • 3,5 milioane de lei - 2016
  • 3,3 milioane de lei - 2017
  • 4,2 milioane de lei - 2018
  • 3,3 milioane de lei - 2019
  • 3,1 milioane de lei - 2020

Reamintim că războiul dintre MediaSind şi TVR se dă pe mai multe planuri, inclusiv în instanţă. Cea mai recentă mişcare a venit din partea TVR, care a anunţat că dă în judecată organizaţia, după cum Paginademedia.ro a scris, aici.

Un alt exemplu: TVR a fost obligată de instanţă să publice lista colaboratorilor din ultimii ani, AICI.

Comunicatul MediaSind, integral

„Administraţia Gradea acţionată în judecată deoarece refuză să explice cum a cheltuit 3 milioane de euro pentru

Casa de Producţie a TVR

Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind împreună cu filiala MediaSind TVR au acţionat în justiţie conducerea Societăţii Române de Televiziune - SRTv deoarece aceasta, ignorând prevederile Legii nr.544/2011, refuză să răspundă la mai multe întrebări legate de modul în care au fost cheltuite sume importante de bani publici de către Departamentul Casa de Producţie a TVR.

Observând că în Decizia nr.16 din 2016 inspectorii Curţii de Conturi au semnalat o situaţie falimentară în acest compartiment condus de Andraş Istvan Demeter, (amănunte aici: Televiziunea Română a fost prejudiciată cu peste 20 de milioane de euro, bani ce ar fi trebuit să fie recuperaţi de la cei responsabili încă din 2017! ), în data de 5 iunie 2020 am solicitat conducerii SRtv să ne răspundă la mai multe întrebări cu referire la următoarele chestiuni:

1. Sumele alocate anual pentru funcţionarea Departamentului Casa de producţie TVR pe perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2016 până în prezent.

2. Achiziţiile realizate pentru Departamentul Casa de producţie, după natura/tipul/valoarea acestora (servicii, mijloace fixe, obiecte de inventar, materiale) pentru perioada 1 ianuarie 2016 până în prezent, specificând care achiziţii au fost realizate din Planul de Investiţii şi care achiziţii au fost realizate în mod direct.

3. Contractele şi parteneriatele iniţiate de către Casa de producţie şi care au fost încheiate de TVR cu diverse societăţi comerciale sau persoane fizice – nume societate comerciala, obiect, servicii, sumele achitate/încasate pentru perioada 1 ianuarie 2016 până în prezent.

4. Contractele încheiate şi notele de fundamentare, precum şi sumele încasate de SRTV în urma punerii la dispoziţia unor firme private a spatiilor instituţiilor pentru realizarea unor spectacole/piese de teatru/alte activităţi culturale.

5. Conducerea SRTv intenţionează ca aceste evenimente culturale cu diverse societăţi private să utilizeze şi alte spaţii ale instituţiei decât curtea şi clădirile din Strada Moliere? Dacă da, detaliaţi pe larg motivaţia acestei decizii.

6. Cota pe care o încasează SRTv în urma vânzării biletelor la evenimentele culturale realizate în spaţiul instituţiei, cu angajaţii instituţiei şi cu mijloacele fixe ale SRTv.

7. Lista producţiilor realizate în perioada menţionată specificând pentru fiecare producţie în parte când a fost difuzată, pe cel canal şi la ce dată, precum şi dacă dl. Demeter Andras, coordonatorul cu atribuţii de director Casa de producţie sau rudele sale de gradul 1 au fost distribuite în aceste producţii.

SRTV, prin preşedintele-director general Doina Gradea, ne-a comunicat un răspuns evaziv, redactat superficial, care, concret, nu răspunde decât la prima întrebare, şi anume, am fost informaţi asupra faptului că suma alocată în această perioadă pentru funcţionarea Casei de producţie este de 14 264 022,51 lei, (aproximativ 3 milioane de euro), defalcată astfel:

Anul 2016 – 3. 555 360, 31 lei, 2017 – 3.297.545,22 lei, 2018 – 4.219.633,59 lei, 2019 – 3.320.009,05 lei şi 2020 – 3.071.474,34 lei.

Pentru întrebările 2-7 răspunsurile furnizate nu clarifică ceea ce s-a solicitat, şi anume:

La întrebarea nr. 2, deşi recunoaşte că au fost contractate achiziţii de servicii şi materiale pentru funcţionarea Casei de Producţie, conducerea TVR, ca şi cum nu ar fi înţeles întrebarea, nu le prezintă motivând că “nicio achiziţie, de servicii sau materiale nu a fost făcută/realizată în mod direct de către Departamentul Casa de Producţie”. Or, solicitarea SRJ MediaSind nu a fost adresată Departamentului Casa de Producţie, ci conducerii instituţiei SRTV!

La întrebarea nr. 3 prin care am solicitat Contractele şi parteneriatele iniţiate de către Casa de producţie şi care au fost încheiate de TVR cu diverse societăţi comerciale sau persoane fizice (nume societate comerciala, obiect, servicii, sumele achitate/încasate) pentru perioada 1 ianuarie 2016 până în prezent, ni se oferă un răspuns halucinant: să precizăm noi ce contracte şi parteneriate prezintă interes şi care sunt argumentele pentru care prezintă interes pentru organizaţie!!! Ori, argumentul, pe care Doina Gradea şi echipa sa îl ignoră în permanenţă, îl constituie chiar Legea nr.544/2001, cu prevederile art. 2, care spun că “prin informaţie de interes public se înţelege orice informaţie care priveşte activităţile sau rezultă din activităţile unei autorităţi publice sau instituţii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informaţiei.”

La întrebarea nr. 4 legată de contractele încheiate şi notele de fundamentare, precum şi sumele încasate de SRTV în urma punerii la dispoziţia unor firme private a spaţiilor instituţiilor pentru realizarea unor spectacole/piese de teatru/alte activităţi culturale, conducerea instituţiei refuză să le pună la dispoziţie pe motiv că respectivele contracte/parteneriate nu sunt comerciale. Or, din informaţiile noastre, acele societăţi comerciale care au organizat acele evenimente au vândut bilete şi au încasat bani, iar instituţia publică de presă a pus gratuit la dispoziţia acestora forţă de muncă, spaţii, decoruri etc., folosind bani publici. Din acest motiv, considerăm că aceste activităţi, contractele şi parteneriatele încheiate, trebuie cunoscute de către opinia publică şi de către angajaţii instituţiei.

La întrebarea nr. 5 - Conducerea SRTv intenţionează ca aceste evenimente culturale cu diverse societăţi private să utilizeze şi alte spaţii ale instituţiei decât curtea şi clădirile din Strada Moliere? Dacă da, detaliaţi pe larg motivaţia acestei decizii – ni se răspunde din nou cu aroganţă, susţinându-se că aceste informaţii nu se încadrează în prevederile Legii nr. 544/2001!!! Or, aceste contracte care vizează folosirea forţei de muncă a SRTv, a spaţiilor, mijloacelor fixe şi materialelor SRTv, sunt informaţii de interes public. Chiar ieri, conducerea SRTv, a anunţat în cadrul programelor de ştiri, prin fosta vedetă Mircea Radu, despre demararea proiectului Teatru în TVR organizat în curtea instituţiei (amănunte aici: Teatru în TVR: Programul spectacolelor din perioada 21 iulie - 2 august ) Chiar dacă şefa TVR promite că va respecta toate măsurile de siguranţă sanitară, este o decizie iresponsabilă a conducerii TVR, mai ales acum, când doi angajaţi au fost confirmaţi ca fiind contaminaţi cu COVID 19, să permiţi intrarea în instituţie a publicului!!!

La întrebarea nr. 6 referitoare la cota pe care o încasează SRTv în urma vânzării biletelor la evenimentele culturale realizate în spaţiul instituţiei, cu angajaţii instituţiei şi cu mijloacele fixe ale SRTv, ni se răspunde că SRTv contribuie la realizarea respectivelor producţii dar că nu încasează niciun leu. Televiziunea Naţională, după cum se ştie, este finanţată din bani publici în proporţie de peste 94%. Tocmai de aceea parteneriatele, contractele, încheiate de SRTv cu diverse societăţi comerciale, ong-uri trebuie cunoscute de public.

La întrebarea nr.7 referitoare la lista producţiilor realizate în perioada menţionată, specificând pentru fiecare producţie în parte când a fost difuzată, pe ce canal şi la ce dată, precum şi dacă Andraş Istvan Demeter, coordonatorul cu atribuţii de director Casa de producţie, sau rudele sale de gradul 1 au fost distribuite în aceste producţii, conducerea TVR a oferit un răspuns parţial, prezentând o listă doar cu producţiile în care şeful Casei de Producţie şi fiul acestuia, au fost distribuiţi.

Precizăm că potrivit Deciziei nr. 3456 din 8.11.2017 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (amănunte aici: http://www.scj.ro/1094/Detalii-dosar?customQuery%5B0%5D.Key=id&customQuery%5B0%5D.Value=200000000319954), Andras Istan Demeter (foto) nu ar fi trebuit să ocupe timp de 3 ani nicio funcţie publică. Demonstrând, însă, un dispreţ total faţă de lege şi beneficiind de complicitatea factorului politic, acesta a ignorat existenţa acestei sentinţe, şi a ocupat, pe lângă directoratul Casei de producţie TVR, şi funcţia de membru în Consiliul de Administraţie al SRR!

Despre jaful care a fost descoperit în urma mai multor controale ale Curţii de Conturi, unele confirmate definitiv de instanţele de judecată, am prezentat pe larg aici: Argumentele MediaSind pentru demiterea de urgenţă a şefei TVR:

Cu toate că risipirea abuzivă şi ilegală a banilor publici de către actuala conducere este o practică sancţionată de justiţie şi cunoscută, spre indignarea publicului, din ce în ce mai frustrat de această situaţie, nu se întreprinde nimic pentru a o stopa. Marea problemă a Televiziunii Naţionale o constituie, din păcate, complicitatea factorului politic care, deşi cunoaşte foarte bine această situaţie de criză, refuză, de ani de zile, să discute rapoartele de activitate ale SRTv şi să demită actuala administraţie, acuzată şi dovedită de mai multe fapte de corupţie!

Departament Comunicare MediaSind TVR”

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • pai platind trimbitasii psd-ului ! cit au incasat dinescu cristoiu nistorescu si cel mai bine platit- cristache ? si de cit timp si pt ce ? ca sa fim mintiti pe banii nostrii ?cit costa emisiunea lui dinescu care face concurenta la longevitate cu teleenciclopedia Sint bani publici si vrem si trebuie sa aflam adevarul Poate nu este asa dar secretomania creaza suspiciuni

Trimite un comentariu

sus